Θα «τρέξουν» τα «νούμερα» του τουρισμού περισσότερο από τα «νούμερα» του πληθωρισμού και του ενεργειακού κόστους; Αυτό το ερώτημα καλείται να απαντήσει η εγχώρια αγορά cash and carry, οι εκπρόσωποι της οποίας πριν τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία προετοιμάζονταν για μια καλή χρονιά με αιχμή το ιδιαίτερα θετικό momentum στις τουριστικές ροές.
Έχοντας επιστρέψει σε προ Covid επιδόσεις ήδη από το 2021 (σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, οι αλυσίδες cash and carry πέτυχαν το 2021 αύξηση εσόδων της τάξεως του 5,3%, κλείνοντας στο 1,088 δισ. ευρώ) και με τη μέχρι τώρα πορεία του 2022 να κινείται χωρίς σκαμπανεβάσματα το μεγάλο ζήτημα της αγοράς cash and carry είναι πως θα εξολοθρευτεί ο… εξολοθρευτής των κερδών, που δεν είναι άλλος από το αυξημένο λειτουργικό κόστος.
Σκλαβενίτης
Η The Mart, βραχίονας χονδρικής της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, που το 2021 εμφάνισε αυξημένο κύκλο εργασιών στα 342,3 εκατ. ευρώ (+7,5% σε σχέση με το 2020) και αύξηση 250% καθαρών κερδών, αναφέρει χαρακτηριστικά πως η μέχρι τώρα πορεία των εργασιών της εταιρείας δείχνει ότι και η χρήση 2022 θα είναι κερδοφόρα.
«Όμως η αβεβαιότητα όσον αφορά την εξέλιξη της νόσου Covid 19 και των μεταλλάξεων της, τον πόλεμο στην Ουκρανία, και των αντίστοιχων διαταραχών στην εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς και η ανοδική πορεία του πληθωρισμού, καθιστούν οποιαδήποτε πρόβλεψη αβάσιμη. Οι συνεχείς ανατιμήσεις των εμπορευμάτων ενέχουν τον κίνδυνο αρνητικής επίδρασης στα περιθώρια μικτής κερδοφορίας της εταιρείας. Η άνοδος της τιμής της ενέργειας, καθώς και λοιπών λειτουργικών εξόδων, θα πιέσουν τα αποτελέσματά της» σημειώνει η διοίκηση της εταιρείας προσθέτοντας ότι «η εταιρεία αντιμετωπίζει αυτούς τους κινδύνους με μερική μετακύλιση των αντίστοιχων αυξήσεων στα τελικά εμπορεύματα, υλοποίηση επενδυτικού προγράμματος με στόχο την μείωση των επιπτώσεων της αύξησης του κόστους κυρίως της ενέργειας, στενή παρακολούθηση του κόστους λειτουργίας της, καθώς και προσέλκυση νέων πελατών με επιτυχημένες προωθητικές ενέργειες».
Να σημειωθεί ότι η περσινή επίδοση του τζίρου της The Mart είναι κατά 4,2% ενισχυμένη σε σχέση με το 2019.
Σε επίπεδο κερδών, τα EBITDA της The Mart, ενισχύθηκαν κατά 46% στα 18,8 εκατ. ευρώ, τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν σε 8,2 εκατ. ευρώ καταγράφοντας σημαντική αύξηση σε σχέση τα 2,4 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ αντίστοιχα ιδιαίτερα βελτιωμένη ήταν η καθαρή κερδοφορία, η οποία διαμορφώθηκε το 2021 σε 6,3 εκατ. ευρώ έναντι 1,8 εκατ. ευρώ το 2020, ήτοι τρεισήμισι φορές πάνω.
METRO
Το ενεργειακό κόστος αποτελεί μεγάλη πρόκληση και για τον Αριστοτέλη Παντελιάδη, επικεφαλής του λιανεμπορικού και χονδρεμπορικού ομίλου METRO.
Για την επόμενη πενταετία ο όμιλος METRO πρόκειται να επενδύσει περί τα 250 εκατ. ευρώ, το 25% των οποίων θα κατευθυνθεί σε «πράσινες» δράσεις, όπως η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων λαο η ανάπτυξη φωτοβολταϊκών συστημάτων στις στέγες των καταστημάτων Μetro και My Market για ιδιόχρηση μέσω του net metering.
Για την αλυσίδα της χονδρικής του ομίλου METRO Cash & Carry, σχεδιάζεται, μεταξύ άλλων, η επέκταση υφιστάμενων καταστημάτων όπως αυτά της Χαλκίδας και των Ιωαννίνων, ενώ το 2021 ανακαινίστηκαν 4 METRO Cash & Carry.
Ηλεκτρονικές πωλήσεις
Προκειμένου να βρεθούν ένα βήμα πιο μακριά από τον ανταγωνισμό σε σχέση με το παραδοσιακό χονδρεμπόριο, οι αλυσίδες της οργανωμένης χονδρικής επενδύουν εκτός από τα φυσικά δίκτυα και στις ηλεκτρονικές B2B πωλήσεις.
Σε αυτό το πλαίσιο ξεκίνησε τη λειτουργία του το ηλεκτρονικό κατάστημα χονδρικής της Metro Cash and Carry, που απευθύνεται σε όλους τους επαγγελματίες μαζικής εστίασης και Ho.Re.Ca. αλλά και λιανικής πώλησης.
Υπενθυμίζεται ότι η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη πήρε πρώτη «θέση» στην ηλεκτρονική χονδρική προχωρώντας τον Φεβρουάριο του 2019 στο λανσάρισμα του e-shop της the Mart.
Η επέκταση στο ηλεκτρονικό κανάλι για τους ισχυρούς της οργανωμένης χονδρικής αποτελεί μια σημαντική αναπτυξιακή διέξοδο, δεδομένου του «γεωγραφικού» κορεσμού στο δίκτυο των φυσικών καταστημάτων χονδρικής στην εγχώρια αγορά.
Αναφορικά με τη δυναμική των δικτύων, δεν έχει αλλάξει κάτι τα τελευταία χρόνια. Ο συνολικός αριθμός των καταστημάτων όλων των παικτών ανέρχεται σε περίπου 115 σημεία πώλησης. Την ηγετική θέση στην αγορά διατηρεί η Metro Cash and Carry με 50 καταστήματα, ενώ ακολουθούν η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη μέσω της The Mart, η AB Βασιλόπουλος με την ENA, η Πέντε (Γαλαξίας) και η Μασούτης.
Latest News
Margarita Louis-Dreyfus: Η δισεκατομμυριούχος που θέλει το 21% του λιμανιού Θεσσαλονίκης
Η επένδυση στον ΟΛΘ θα αποτελέσει την πρώτη τοποθέτηση της οικογένειας Louis-Dreyfus μέσω της LeonidsPort B.V. και παράλληλα την πρώτη σημαντική επένδυσή της στην Ελλάδα
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
ΕΛΤΟΝ: Ομολογιακό δάνειο 5,5 εκατ. ευρώ με κάλυψη από την Alpha Bank
Το προϊόν του εν λόγω μη εμπραγμάτως ασφαλισμένου Κοινού Ομολογιακού Δανείου της ΕΛΤΟΝ συνδέεται με την εξαγορά της Λέκος
ΕΚΤ: Στα «σκαριά» μοντέλο αυστηρότερης εποπτείας των τραπεζών
Πώς θα επηρεάσουν τις ελληνικές τράπεζες τα σχέδια της ΕΚΤ για συμπερίληψη προηγούμενων περιόδων στα μοντέλα πιστωτικού κινδύνου
Οι πιστωτές υπέρ της αίτησης πτώχευσης της Τσάνταλης - Στο σφυρί τα «ασημικά»
Υπέρ της πτώχευσης της Τσάνταλης οι πιστωτές της ιστορικής οινοποιίας - Τα επόμενα βήματα
Όμιλος Τιτάν: Τον Φεβρουάριο η IPO της Titan America – Το 25% σε Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης
Ο Όμιλος Εταιρειών Τιτάν θα πραγματοποιήσει τη δημόσια εγγραφή, σύμφωνα με πληροφορίες, εντός του Φεβρουαρίου με σκοπό την άντληση 600 εκατ. δολ.
Alter Ego Media - City Hub Events: Διοργανώνουν 3 σημαντικά συνέδρια
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε Ανοιχτό Διάλογο - «Βιώσιμη Ανάπτυξη και Κοινωνική Συνοχή»
Να μπει «φρένο» στις αυξήσεις των ασφαλίστρων υγείας - Τι εκτιμά ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου
Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου αναφέρθηκε στην ανάγκη για πρωτόκολλα μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και ιδιωτικών νοσοκομείων
ΔΕΗ και Open Farm προωθούν τη βιώσιμη γεωργία στους μαθητές μέσω του “Carbon Farming Schools”
Στο πλαίσιο του προγράμματος, μαθητές και εκπαιδευτικοί από την Κοζάνη, τη Φλώρινα, τη Μεγαλόπολη, την Ελευσίνα και την Αττική συμμετείχαν σε ενημερωτικές δράσεις
Τι έδειξε το ταμείο των εμπόρων τα Χριστούγεννα - Η έρευνα της ΕΣΕΕ [γραφήματα]
Τι έδειξε πανελλαδική έρευνα της ΕΣΕΕ στους εμπόρους για το ταμείο της χριστουγεννιάτικης και πρωτοχρονιάτικης αγοράς