Έως το τέλος του 2022 αναμένεται να δημοπρατηθεί η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον, ενώ στο τέλος του καλοκαιριού το Μετρό θα φτάσει στον Πειραιά με την επέκταση της Γραμμής 3, όπως έκανε γνωστό ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, «τα έργα υποδομής σημαίνουν νέες θέσεις εργασίας και εμπιστοσύνη των πολιτών στην Πολιτεία» τονίζοντας ενδεικτικά ότι «από το μεγάλο πλάνο έργων που υλοποιούμε αναμένεται να δημιουργηθούν 200.000 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας».
«Αυτή η κυβέρνηση δημοπρατεί, αλλά και παραδίδει νέους σταθμούς Μετρό βελτιώνοντας τη ζωή των πολιτών» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης, αναφέροντας ότι «το Τραμ προς Πειραιά έχει ήδη παραδοθεί, ενώ στο τέλος του καλοκαιριού θα δοθούν στην κυκλοφορία και οι τρεις σταθμοί της επέκτασης του Μετρό, “Μανιάτικα”, “Πειραιάς” και “Δημοτικό Θέατρο”. Έτσι, η διαδρομή από τον Πειραιά προς το Αεροδρόμιο θα γίνεται μέσα σε 50 λεπτά».
Μάλιστα, ο κ. Καραγιάννης έκανε γνωστό ότι έως το τέλος του έτους θα δημοπρατηθεί και η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον με τρεις νέους σταθμούς, «Παλατιανή», «Ίλιον» και «Αγ. Νικόλαος» και «ο κάτοικος της Δυτικής Αθήνας θα μπορεί να μεταβαίνει στο κέντρο σε 20 λεπτά».
Ο υφυπουργός Υποδομών έκανε ιδιαίτερη μνεία στη Γραμμή 4 του Μετρό, «το μεγαλύτερο έργο συγκοινωνιακής υποδομής που κατασκευάζεται αυτή στη στιγμή στην Ευρώπη» που θα έχει ως αποτέλεσμα «οι μετακινήσεις σε αρκετά επιβαρυμένες περιοχές της Αθήνας να γίνονται μέσα σε 15 με 20 λεπτά».
Τόνισε ότι το αμέσως προσεχές διάστημα θα υπάρξουν ανακοινώσεις σε σχέση με τα επόμενα οδικά έργα που σχεδιάζονται για την Αττική και τα οποία θα ανταποκρίνονται στις αυξημένες απαιτήσεις για γρήγορες μετακινήσεις.
Ήδη, όπως σχολίασε, «επιλύσαμε μία εκκρεμότητα δεκαετιών καθώς ωριμάσαμε, δημοπρατήσαμε και έως τέλος του έτους αρχίζουν τα έργα για την επέκταση της Λ. Κύμης και σύνδεσής της με την ΠΑΘΕ».
Μετρό Θεσσαλονίκης: Παραδίδεται ολοκληρωμένο και λειτουργικό στο τέλος του 2023
Σε ό,τι αφορά το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο υφυπουργός Υποδομών παραδέχτηκε ότι πρόκειται για ένα ευαίσθητο σημείο και διαβεβαίωσε ότι «θα το παραδώσουμε ολοκληρωμένο και λειτουργικό στα τέλη του 2023».
Μάλιστα, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι το μετρό δεν αποτελεί τη μοναδική σημαντική παρέμβαση που γίνεται στη Θεσσαλονίκη, καθώς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά και σε παρέμβαση στην περιφερειακή οδό.
Υπογράμμισε ότι, το FlyOver σχεδιάστηκε, ωρίμασε και δημοπρατήθηκε από την κυβέρνηση και πλέον έως τέλος του 2022 θα έχουν στηθεί εργοτάξια.
Η παρέμβασή μας απέτρεψε αναστάτωση στον κατασκευαστικό χώρο
Σχετικά με τον τομέα των κατασκευών ευρύτερα και την πορεία εκτέλεσης των έργων υπό το βάρος των μεγάλων ανατιμήσεων στις πρώτες ύλες, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι η διαδοχικές κρίσεις και ο πόλεμος στην Ουκρανία οδήγησε σε πολύ μεγάλες ανατιμήσεις των πρώτων υλών.
Όπως είπε «παρεμβαίνουμε σοβαρά και γι’ αυτό δεν βλέπετε αναστάτωση στον κατασκευαστικό χώρο. Δεν έχουν σταματήσει έργα εξαιτίας των πολύ μεγάλων ανατιμήσεων».
Εξήγησε σε ό,τι αφορά την παρέμβαση του υπουργείου Υποδομών, ότι «τρία υλικά -η άσφαλτος, τα πλαστικά και το πολυαιθυλένιο- θα πληρωθούν στην τιμή που ισχύει τώρα για να μη σταματήσει κανένα έργο. Παράλληλα, θα δώσουμε μια παράταση 6 μηνών σε όλα τα έργα, αλλά παράλληλα θα δώσουμε και ένα πριμ επιτάχυνσης 5%, ώστε όλοι όσοι δεν χρησιμοποιήσουν αυτήν την παράταση, να πληρωθούν επιπλέον από το Δημόσιο για να συνεχίσουν τα έργα».
«Προχωρήσαμε σε αναθεωρήσεις τιμών και συντελεστών για το Δ΄ τρίμηνο του ’21, καθώς και σε μία μεγάλη μεταρρύθμιση, ιδρύοντας το Παρατηρητήριο Τιμών για να παρακολουθούμε ανά πάσα στιγμή τις τιμές των υλικών» πρόσθεσε.
Έργα σε πολλές διαφορετικές περιοχές, σε όλη τη χώρα
Ο κ. Καραγιάννης επισήμανε ότι «μέσα σε μόλις 2,5 χρόνια δημοπρατήσαμε έργα ύψους 8 δισ. ευρώ και σήμερα έχουμε δεκάδες στημένα εργοτάξια, όχι μεμονωμένα, αλλά σε πολλές, διαφορετικές περιοχές σε όλη τη χώρα».
Ενδεικτικά ανέφερε: «Οι συμπολίτες μας από την Κρήτη, που ΒΟΑΚ ακούγανε και ΒΟΑΚ δεν βλέπανε για δεκαετίες και πλέον ήδη έχουμε προσωρινούς αναδόχους στους διαγωνισμούς και εντός του 2022 θα έχουμε εργοτάξια. Ο κάτοικος της Δυτικής Ελλάδας, ο οποίος έτρεμε κυριολεκτικά να περάσει το δρόμο Πάτρας- Πύργου, και πλέον βλέπει τα πρώτα εργοτάξια τόσο στο νέο άξονα, όσο και στον παλαιό».
«Και πολλοί άλλοι, σε όλα τα μέρη της Ελλάδας, πλέον κατανοούν και βλέπουν ότι κάποιος πραγματικά τους νοιάζεται και τους σέβεται και κάνει συγκεκριμένες πράξεις για να βελτιώσει τη ζωή τους» πρόσθεσε.
«Εθνική επιτυχία το ταξίδι του πρωθυπουργού στις ΗΠΑ»
Ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε και στο πρόσφατο ταξίδι του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στις ΗΠΑ, χαρακτηρίζοντάς το «εθνική επιτυχία».
Ως προς τους χειρισμούς της κυβέρνησης για τη στήριξη των πολιτών αναφέρθηκε στις συνεχείς και μόνιμες μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών.
Μειώσαμε τον ΕΝΦΙΑ, τις ασφαλιστικές εισφορές και αυξήσαμε τον κατώτατο μισθό, άρα ας μη μιλάνε για μειώσεις φόρων σε αυτή την κυβέρνηση» τόνισε ο κ. Καραγιάννης.
Απέναντι σε μια πρωτοφανή διεθνή υγειονομική, οικονομική και ενεργειακή κρίση που δοκιμάζει τις οικονομίες και τις κοινωνίες σε όλο τον κόσμο στηρίζουμε με πράξεις τους πολίτες» σημείωσε.
Latest News
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΟΑΚΑ: Με ανοιχτά τα γήπεδα η επισκευή των στεγάστρων – Ο διαγωνισμός των 78 εκατ.
Προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός ύψους 78 εκατ. ευρώ για την επισκευή των στεγάστρων στο ΟΑΚΑ - Οι εργασίες που θα εκτελεστούν
Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Η σιδηροδρομική γραμμή επαναλειτουργεί κατόπιν εξασφάλισης της κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ