Σε 3,1 γιγατόνους (Gt) υπολογίζονται το 2019 οι εκπομπές CO2 της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήτοι λιγότερο από το 9% των παγκόσμιων εκπομπών CO2. Κατά το ίδιο έτος, η κατανάλωση στην ΕΕ ήταν 3,4 Gt εκπομπών CO2, που αντιπροσωπεύουν το 10% των παγκόσμιων εκπομπών CO2.
Αναλύοντας το σύνολο των 3,4 Gt, η Eurostat, χρησιμοποιώντας το μοντέλο FIGARO Multi-Regional Input-Output (MRIO), εκτιμά τον όγκο του CO2 που εκπέμπεται στον υπόλοιπο κόσμο για την εξυπηρέτηση της κατανάλωσης της ΕΕ σε 0,9 Gt, ενώ περίπου 2,5 Gt εκπέμπονται από το σύστημα παραγωγής της ΕΕ για εσωτερική κατανάλωση.
Καθαρός εισαγωγέας ενσωματωμένων εκπομπών
Από την άλλη πλευρά, σχεδόν 0,6 Gt CO2 εκπέμπονταν από την οικονομία της ΕΕ για την παραγωγή αγαθών που εξήχθησαν στον υπόλοιπο κόσμο. Αυτό σημαίνει ότι το 2019 οι εκπομπές που ενσωματώθηκαν σε εισαγόμενα αγαθά και υπηρεσίες ήταν υψηλότερες από τις εκπομπές που ενσωματώθηκαν στις εξαγωγές της ΕΕ, καθιστώντας την ΕΕ καθαρό εισαγωγέα ενσωματωμένων εκπομπών CO2.
Μειώθηκε το αποτύπωμα της ΕΕ
Σε σύγκριση με το 2010, η ισορροπία έχει βελτιωθεί από την πλευρά της ΕΕ. Ενώ οι εκπομπές CO2 στην ΕΕ που ενσωματώνονται σε εξαγόμενα αγαθά εκτιμάται ότι είναι σταθερές (0,6 Gt), οι εκπομπές CO2 που παράγονται εκτός ΕΕ για την κατανάλωσή της μειώθηκαν κατά περίπου 8%, από σχεδόν 1,0 Gt το 2010 σε 0,9 Gt το 2019.
Χάρη σε παρόμοια μείωση των εκπομπών CO2 για αγαθά και υπηρεσίες που παράγονται στην ΕΕ για εγχώρια κατανάλωση, το συνολικό αποτύπωμα CO2 της ΕΕ μειώθηκε από 4,0 Gt το 2010 σε 3,6 Gt το 2018 και στη συνέχεια σε 3,4 Gt το 2019. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι την ίδια στιγμή η κατανάλωση αγαθών και υπηρεσιών στην ΕΕ αυξήθηκε, πράγμα που σημαίνει ότι το σύστημα παραγωγής της ΕΕ κατάφερε να παράγει περισσότερα αγαθά και υπηρεσίες με λιγότερες εκπομπές CO2.
Χώρες προέλευσης εισαγόμενων εκπομπών
Οι περισσότερες εκπομπές CO2 που εισάγονται για κατανάλωση στην ΕΕ εκπέμπονται στην Κίνα, τη Ρωσία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Περίπου 0,9 Gt των παγκόσμιων εκπομπών CO2 που εξυπηρετούν την κατανάλωση της ΕΕ προήλθαν από χώρες εκτός ΕΕ το 2019.
Η Κίνα ήταν η πιο σημαντική πηγή αυτών των εκπομπών CO2, αντιπροσωπεύοντας το 27% των συνολικών εκπομπών στον υπόλοιπο κόσμο και αντικατοπτρίζει τον ρόλο της ως ΕΕ κύριος εμπορικός εταίρος για τις εισαγωγές.
Η Ρωσία αντιπροσώπευε εκπομπές CO2 0,11 Gt (12%) ακολουθούμενη από τις Ηνωμένες Πολιτείες (8%) και την Ινδία (6%).
Σε απόλυτες τιμές, οι εισαγόμενες εκπομπές από αυτές τις χώρες μειώθηκαν μεταξύ 2010 και 2019, εκτός από εκείνες από την Ινδία.
Μέτρια πρόοδος στον Δείκτη Βιώσιμης Ανάπτυξης 13 – δράση για το κλίμα
Σύμφωνα με την έκθεση παρακολούθησης του 2022 σχετικά με την πρόοδο όσον αφορά την επίτευξη των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης, τα τελευταία πέντε χρόνια ο στόχος δράσης για το κλίμα (ΣΒΑ 13) είχε μέτρια πρόοδο.
Αυτός ο στόχος απαιτεί επείγουσα δράση για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεών της.
Στοχεύει στον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη σε πολύ κάτω από 2°C – κατά προτίμηση σε 1,5°C – σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή.
Latest News
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας
Τι θα συνέβαινε στην Αθήνα αν είχαμε το ίδιο καιρικό φαινόμενο με τη Βαλένθια
Όπως ανέφερε ο κ. Λέκκας «οι φυσικές διεργασίες, είναι φυσικές διεργασίες. Ό, τι και να κάνουμε εμείς, αυτές ακολουθούν τους δικούς τους νόμους
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή