
Έχοντας δεχθεί ισχυρό πλήγμα από τη μειωμένη προσέλευση πλοίων, τις υψηλές τιμές και την υποτίμηση της ρουπίας, τα διαλυτήρια του Αλάνγκ (Alang) στην Ινδία -που αποτελούν και τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις στον κόσμο- προσπαθούν τώρα να προσελκύσουν πλοία με ευρωπαϊκή σημαία.
Ενώ η βασική ναυπηγική εγκατάσταση στο Αλάνγκ δεν έχει ακόμη συμμορφωθεί με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη διαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων, υπάρχουν ορισμένα διαλυτήρια στην περιοχή που λειτουργούν με τους ευρωπαϊκούς κανόνες.
Όπως μεταδίδουν οι Times of India, το προσεχές διάστημα θα διεξαχθεί ένα διεθνές συνέδριο στο Αλάνγκ με συμμετέχοντες ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες, πρεσβευτές των κρατών της ΕΕ και εκπροσώπους της ινδικής κυβέρνησης, για να χαράξουν στρατηγικές σε ό,τι αφορά την προσέλκυση πλοίων της ΕΕ.
3 στα 10 πλοία που οδηγούνται σε διάλυση είναι ευρωπαϊκά
Σύμφωνα με μια πρόχειρη εκτίμηση, το 30% των συνολικών πλοίων που οδηγούνται για διάλυση στον κόσμο φέρουν σημαία κράτους – μέλους της Ε.Ε. Στο πλαίσιο αυτό, εάν το Αλάνγκ συμμορφωθεί με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, μπορεί να προσελκύσει περίπου 80 έως 100 πλοία ετησίως.
Όπως τονίζεται, την περίοδο 2021-22 το Αλάνγκ είχε τη χαμηλότερη χωρητικότητα πλοίων εδώ και δεκαετίες.
Ο Βισνού Γκούπτα, πρόεδρος της Βιομηχανικής Ένωσης Ανακύκλωσης Πλοίων (SRIA), τόνισε: «Πέρυσι, οι τιμές των πλοίων ήταν περίπου 280 δολάρια ΗΠΑ ανά τόνο, οι οποίες πλέον έχουν εκτοξευθεί σχεδόν στα 670 δολάρια ανά τόνο. Οι τιμές του χάλυβα έχουν μειωθεί κατά 15% στην εγχώρια αγορά, ενώ η ρουπία έχει επίσης υποτιμηθεί 4%».
Προς το παρόν, το Αλάνγκ όπου υπάρχουν συνολικά 154 ναυπηγεία-διαλυτήρια, δέχεται μόνο επιβατηγά πλοία για διάλυση και όχι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων λόγω υψηλού κόστους. Καθώς οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου είναι υψηλές, τα δεξαμενόπλοια επίσης δεν έρχονται εδώ. Ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας αποτελεί έναν μεγάλαο ανασταλτικό παράγοντα, καθώς πολλά πλοία δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη διαδρομή της Μαύρης Θάλασσας.
Ο Χάρες Πάρμαρ, ένας διαλυτής πλοίων, δήλωσε στους ΤΟΙ πως «έχει προγραμματιστεί μια διάσκεψη τον Οκτώβριο. Θα προσκαλέσουμε 13 πρεσβευτές χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, εκπροσώπους ενώσεων πλοιοκτητών, εκπροσώπους του υπουργείου ναυτιλίας, αξιωματούχους του Gujarat Maritime Board και του Gujarat Pollution Control Board για να συζητήσουμε τις απαιτήσεις της Ε.Ε. και τις ανάγκες υποδομής στο Αλάνγκ».
Από την πλευρά του, ο Μουκές Πατέλ, ιδιοκτήτης διαλυτηρίου που συμμορφώνεται ήδη με την πολιτική της Ε.Ε. επεσήμανε ότι «μόνο οι μεγάλες επιχειρήσεις μπορούν να ακολουθήσουν όλους τους κανονισμούς για τη διαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων. To Gujarat Maritime Board θα πρέπει να εφαρμόσει μια πολιτική συγχώνευσης για να δημιουργήσει μεγαλύτερα “οικόπεδα” που θα είναι ικανά να συμμορφώνονται με τους κανόνες της Ε.Ε.».


Latest News

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»