Έχοντας δεχθεί ισχυρό πλήγμα από τη μειωμένη προσέλευση πλοίων, τις υψηλές τιμές και την υποτίμηση της ρουπίας, τα διαλυτήρια του Αλάνγκ (Alang) στην Ινδία -που αποτελούν και τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις στον κόσμο- προσπαθούν τώρα να προσελκύσουν πλοία με ευρωπαϊκή σημαία.
Ενώ η βασική ναυπηγική εγκατάσταση στο Αλάνγκ δεν έχει ακόμη συμμορφωθεί με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη διαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων, υπάρχουν ορισμένα διαλυτήρια στην περιοχή που λειτουργούν με τους ευρωπαϊκούς κανόνες.
Όπως μεταδίδουν οι Times of India, το προσεχές διάστημα θα διεξαχθεί ένα διεθνές συνέδριο στο Αλάνγκ με συμμετέχοντες ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες, πρεσβευτές των κρατών της ΕΕ και εκπροσώπους της ινδικής κυβέρνησης, για να χαράξουν στρατηγικές σε ό,τι αφορά την προσέλκυση πλοίων της ΕΕ.
3 στα 10 πλοία που οδηγούνται σε διάλυση είναι ευρωπαϊκά
Σύμφωνα με μια πρόχειρη εκτίμηση, το 30% των συνολικών πλοίων που οδηγούνται για διάλυση στον κόσμο φέρουν σημαία κράτους – μέλους της Ε.Ε. Στο πλαίσιο αυτό, εάν το Αλάνγκ συμμορφωθεί με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, μπορεί να προσελκύσει περίπου 80 έως 100 πλοία ετησίως.
Όπως τονίζεται, την περίοδο 2021-22 το Αλάνγκ είχε τη χαμηλότερη χωρητικότητα πλοίων εδώ και δεκαετίες.
Ο Βισνού Γκούπτα, πρόεδρος της Βιομηχανικής Ένωσης Ανακύκλωσης Πλοίων (SRIA), τόνισε: «Πέρυσι, οι τιμές των πλοίων ήταν περίπου 280 δολάρια ΗΠΑ ανά τόνο, οι οποίες πλέον έχουν εκτοξευθεί σχεδόν στα 670 δολάρια ανά τόνο. Οι τιμές του χάλυβα έχουν μειωθεί κατά 15% στην εγχώρια αγορά, ενώ η ρουπία έχει επίσης υποτιμηθεί 4%».
Προς το παρόν, το Αλάνγκ όπου υπάρχουν συνολικά 154 ναυπηγεία-διαλυτήρια, δέχεται μόνο επιβατηγά πλοία για διάλυση και όχι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων λόγω υψηλού κόστους. Καθώς οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου είναι υψηλές, τα δεξαμενόπλοια επίσης δεν έρχονται εδώ. Ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας αποτελεί έναν μεγάλαο ανασταλτικό παράγοντα, καθώς πολλά πλοία δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη διαδρομή της Μαύρης Θάλασσας.
Ο Χάρες Πάρμαρ, ένας διαλυτής πλοίων, δήλωσε στους ΤΟΙ πως «έχει προγραμματιστεί μια διάσκεψη τον Οκτώβριο. Θα προσκαλέσουμε 13 πρεσβευτές χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, εκπροσώπους ενώσεων πλοιοκτητών, εκπροσώπους του υπουργείου ναυτιλίας, αξιωματούχους του Gujarat Maritime Board και του Gujarat Pollution Control Board για να συζητήσουμε τις απαιτήσεις της Ε.Ε. και τις ανάγκες υποδομής στο Αλάνγκ».
Από την πλευρά του, ο Μουκές Πατέλ, ιδιοκτήτης διαλυτηρίου που συμμορφώνεται ήδη με την πολιτική της Ε.Ε. επεσήμανε ότι «μόνο οι μεγάλες επιχειρήσεις μπορούν να ακολουθήσουν όλους τους κανονισμούς για τη διαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων. To Gujarat Maritime Board θα πρέπει να εφαρμόσει μια πολιτική συγχώνευσης για να δημιουργήσει μεγαλύτερα “οικόπεδα” που θα είναι ικανά να συμμορφώνονται με τους κανόνες της Ε.Ε.».
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη