Έχοντας δεχθεί ισχυρό πλήγμα από τη μειωμένη προσέλευση πλοίων, τις υψηλές τιμές και την υποτίμηση της ρουπίας, τα διαλυτήρια του Αλάνγκ (Alang) στην Ινδία -που αποτελούν και τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις στον κόσμο- προσπαθούν τώρα να προσελκύσουν πλοία με ευρωπαϊκή σημαία.
Ενώ η βασική ναυπηγική εγκατάσταση στο Αλάνγκ δεν έχει ακόμη συμμορφωθεί με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη διαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων, υπάρχουν ορισμένα διαλυτήρια στην περιοχή που λειτουργούν με τους ευρωπαϊκούς κανόνες.
Όπως μεταδίδουν οι Times of India, το προσεχές διάστημα θα διεξαχθεί ένα διεθνές συνέδριο στο Αλάνγκ με συμμετέχοντες ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες, πρεσβευτές των κρατών της ΕΕ και εκπροσώπους της ινδικής κυβέρνησης, για να χαράξουν στρατηγικές σε ό,τι αφορά την προσέλκυση πλοίων της ΕΕ.
3 στα 10 πλοία που οδηγούνται σε διάλυση είναι ευρωπαϊκά
Σύμφωνα με μια πρόχειρη εκτίμηση, το 30% των συνολικών πλοίων που οδηγούνται για διάλυση στον κόσμο φέρουν σημαία κράτους – μέλους της Ε.Ε. Στο πλαίσιο αυτό, εάν το Αλάνγκ συμμορφωθεί με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, μπορεί να προσελκύσει περίπου 80 έως 100 πλοία ετησίως.
Όπως τονίζεται, την περίοδο 2021-22 το Αλάνγκ είχε τη χαμηλότερη χωρητικότητα πλοίων εδώ και δεκαετίες.
Ο Βισνού Γκούπτα, πρόεδρος της Βιομηχανικής Ένωσης Ανακύκλωσης Πλοίων (SRIA), τόνισε: «Πέρυσι, οι τιμές των πλοίων ήταν περίπου 280 δολάρια ΗΠΑ ανά τόνο, οι οποίες πλέον έχουν εκτοξευθεί σχεδόν στα 670 δολάρια ανά τόνο. Οι τιμές του χάλυβα έχουν μειωθεί κατά 15% στην εγχώρια αγορά, ενώ η ρουπία έχει επίσης υποτιμηθεί 4%».
Προς το παρόν, το Αλάνγκ όπου υπάρχουν συνολικά 154 ναυπηγεία-διαλυτήρια, δέχεται μόνο επιβατηγά πλοία για διάλυση και όχι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων λόγω υψηλού κόστους. Καθώς οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου είναι υψηλές, τα δεξαμενόπλοια επίσης δεν έρχονται εδώ. Ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας αποτελεί έναν μεγάλαο ανασταλτικό παράγοντα, καθώς πολλά πλοία δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη διαδρομή της Μαύρης Θάλασσας.
Ο Χάρες Πάρμαρ, ένας διαλυτής πλοίων, δήλωσε στους ΤΟΙ πως «έχει προγραμματιστεί μια διάσκεψη τον Οκτώβριο. Θα προσκαλέσουμε 13 πρεσβευτές χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, εκπροσώπους ενώσεων πλοιοκτητών, εκπροσώπους του υπουργείου ναυτιλίας, αξιωματούχους του Gujarat Maritime Board και του Gujarat Pollution Control Board για να συζητήσουμε τις απαιτήσεις της Ε.Ε. και τις ανάγκες υποδομής στο Αλάνγκ».
Από την πλευρά του, ο Μουκές Πατέλ, ιδιοκτήτης διαλυτηρίου που συμμορφώνεται ήδη με την πολιτική της Ε.Ε. επεσήμανε ότι «μόνο οι μεγάλες επιχειρήσεις μπορούν να ακολουθήσουν όλους τους κανονισμούς για τη διαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων. To Gujarat Maritime Board θα πρέπει να εφαρμόσει μια πολιτική συγχώνευσης για να δημιουργήσει μεγαλύτερα “οικόπεδα” που θα είναι ικανά να συμμορφώνονται με τους κανόνες της Ε.Ε.».
Latest News
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων