Όσο η οικονομία της ευρωζώνης παρουσιάζει συνεχή σημάδια αστάθειας η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα δεν θα πρέπει να επιδιώξει να αυξήσει υπερβολικά τα επιτόκιά της, δήλωσε το μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου Φάμπιο Πανέτα.
«Εάν έχουμε μια κατάσταση όπου υπάρχουν σοκ που πιέζουν την προοπτική της οικονομίας, η αβεβαιότητα είναι υψηλή και η παραγωγή εξακολουθεί να βρίσκεται κάτω από το δυνητικό της επίπεδο, η εδραίωση της πορείας του πληθωρισμού στο 2% θα απαιτούσε μια σταδιακή απόσυρση της διευκόλυνσης, έτσι ώστε η τόνωση να μειωθεί με την πάροδο του χρόνου αλλά να μην εξαφανιστεί ξαφνικά», ανέφερε σε ομιλία του στη Φρανκφούρτη.
Οι διαφορετικές φωνές στην ΕΚΤ
Οι θέσεις του Πανέτα, που ανήκει στα περιστέρια της ΕΚΤ, έρχονται ως απάντηση στις τοποθετήσεις των γερακιών που ζητούν η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να προχωρήσει σε πιο επιεθτική σύσφιγξη της νομισματικής πολιτικής της. Είναι μάλιστα αντίθετες με αυτές της επικεφαλής της ΕΚΤ, Κριστίν Λαγκάρντ. Σε δημοσίευσή της στο blog της ΕΚΤ τη Δευτέρα, αλλά και σε δηλώσεις στο Bloomberg από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός, την Τρίτη, η Λαγκάρντ σχεδόν επανέλαβε τα όσα είχε πει σε πρόσφατη ομιλία στη Λουμπλιάνα, αφήνοντας ωστόσο ένα μεγαλύτερο χρονικό περιθώριο για την πλήρη υλοποίησή τους. Ανέφερε δηλαδή ότι «με βάση τις σημερινές εκτιμήσεις θα είμαστε σε θέση να τερματίσουμε τα αρνητικά επιτόκια μέχρι τα τέλη του τρίτου τριμήνου». Αυτό σημαίνει ότι στη συγκεκριμένη χρονική το βασικό επιτόκιο θα είναι «στο μηδέν ή λίγο πάνω από το μηδέν».
Ενώ οι αξιωματούχοι της ΕΚΤ συζητούν για το πόσο γρήγορα θα αρχίσουν τις αυξήσεις των επιτοκίων, εξετάζουν τώρα και το πόσο μακριά θα πρέπει να συνεχίσουν να αυξάνουν. Στο πλαίσιο αυτό ο διοικητής της Τράπεζας της Γαλλίας Φρανσουά Βιλερουά ντε Γκαλό, ο οποίος συχνά βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στις συζητήσεις της ΕΚΤ, δήλωσε την Τρίτη στην τηλεόραση του Bloomberg ότι «μάλλον θα πρέπει να πάμε σε αυτό το ουδέτερο επιτόκιο μέχρι το επόμενο έτος» και συνέχισε λέγοντας ότι το ερώτημα που θα τεθεί στη συνέχεια είναι αν θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο.
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;