
Όσο η οικονομία της ευρωζώνης παρουσιάζει συνεχή σημάδια αστάθειας η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα δεν θα πρέπει να επιδιώξει να αυξήσει υπερβολικά τα επιτόκιά της, δήλωσε το μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου Φάμπιο Πανέτα.
«Εάν έχουμε μια κατάσταση όπου υπάρχουν σοκ που πιέζουν την προοπτική της οικονομίας, η αβεβαιότητα είναι υψηλή και η παραγωγή εξακολουθεί να βρίσκεται κάτω από το δυνητικό της επίπεδο, η εδραίωση της πορείας του πληθωρισμού στο 2% θα απαιτούσε μια σταδιακή απόσυρση της διευκόλυνσης, έτσι ώστε η τόνωση να μειωθεί με την πάροδο του χρόνου αλλά να μην εξαφανιστεί ξαφνικά», ανέφερε σε ομιλία του στη Φρανκφούρτη.
Οι διαφορετικές φωνές στην ΕΚΤ
Οι θέσεις του Πανέτα, που ανήκει στα περιστέρια της ΕΚΤ, έρχονται ως απάντηση στις τοποθετήσεις των γερακιών που ζητούν η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να προχωρήσει σε πιο επιεθτική σύσφιγξη της νομισματικής πολιτικής της. Είναι μάλιστα αντίθετες με αυτές της επικεφαλής της ΕΚΤ, Κριστίν Λαγκάρντ. Σε δημοσίευσή της στο blog της ΕΚΤ τη Δευτέρα, αλλά και σε δηλώσεις στο Bloomberg από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός, την Τρίτη, η Λαγκάρντ σχεδόν επανέλαβε τα όσα είχε πει σε πρόσφατη ομιλία στη Λουμπλιάνα, αφήνοντας ωστόσο ένα μεγαλύτερο χρονικό περιθώριο για την πλήρη υλοποίησή τους. Ανέφερε δηλαδή ότι «με βάση τις σημερινές εκτιμήσεις θα είμαστε σε θέση να τερματίσουμε τα αρνητικά επιτόκια μέχρι τα τέλη του τρίτου τριμήνου». Αυτό σημαίνει ότι στη συγκεκριμένη χρονική το βασικό επιτόκιο θα είναι «στο μηδέν ή λίγο πάνω από το μηδέν».
Ενώ οι αξιωματούχοι της ΕΚΤ συζητούν για το πόσο γρήγορα θα αρχίσουν τις αυξήσεις των επιτοκίων, εξετάζουν τώρα και το πόσο μακριά θα πρέπει να συνεχίσουν να αυξάνουν. Στο πλαίσιο αυτό ο διοικητής της Τράπεζας της Γαλλίας Φρανσουά Βιλερουά ντε Γκαλό, ο οποίος συχνά βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στις συζητήσεις της ΕΚΤ, δήλωσε την Τρίτη στην τηλεόραση του Bloomberg ότι «μάλλον θα πρέπει να πάμε σε αυτό το ουδέτερο επιτόκιο μέχρι το επόμενο έτος» και συνέχισε λέγοντας ότι το ερώτημα που θα τεθεί στη συνέχεια είναι αν θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο.


Latest News

Παρουσία Τραμπ οι διαβουλεύσεις ΗΠΑ-Ιαπωνιας για τους δασμούς
«Η Ιαπωνία έρχεται σήμερα για να διαπραγματευτεί τους Δασμούς, το κόστος της στρατιωτικής υποστήριξης», ανέφερε σε ανάρτησή του ο πρόεδρος των ΗΠΑ

Αυτές είναι οι πιο ακριβές πόλεις του κόσμου για το 2025
Η έκθεση της Henley & Partners για το 2025 κατατάσσει τις πιο ακριβές πόλεις στον κόσμο – Η κατάταξη βασίζεται στην τιμή ανά τετραγωνικό μέτρο για πολυτελή ακίνητα 100 – 200 τ.μ.

Πρόγραμμα Τραμπ για αυτο-απέλαση μεταναστών
Ο Τραμπ θέλει να δημιουργήσει ένα πρόγραμμα αυτο-απέλασης που περιλαμβάνει την παροχή «κάποιων χρημάτων και ένα αεροπορικό εισιτήριο» στους μετανάστες για να φύγουν από τις ΗΠΑ

Γιατί Αυστραλιανό υπερταμείο "ψηφίζει" επενδύσεις στις ΗΠΑ
Το χάος της αγοράς που προκαλούν οι δασμοί δεν έχει αμβλύνει την απήχηση της Αμερικής, λέει το συνταξιοδοτικό ταμείο AustralianSuper

Γιατί η Ουγγαρία φοβάται την ένταξη της Ουκρανίας στην ΕΕ;
Ανεβαίνουν πολύ οι εκτιμήσεις για τον λογαριασμό που θα πληρώσουν οι Ευρωπαίοι για να ενταχτεί η Ουκρανία στην ΕΕ - Οι εκτιμήσεις της Ουγγαρίας

Νέα θέση στην παγκόσμια αγορά όπλων αναζητά η Ινδία
Η Ινδία, μέσω της Τράπεζας Εξαγωγών, προσφέρει χαμηλού κόστους δάνεια για αγορά στρατιωτικού εξοπλισμού σε πελάτες με χαμηλό πιστωτικό προφίλ

Η Κίνα θέτει όρους για συνομιλίες με τις ΗΠΑ στους δασμούς - Ζητά «σεβασμό» και ορισμό αντιπροσώπων
Δύσκολες διαπραγματεύσεις διαφαίνονται για ΗΠΑ και Κίνα όσον αφορά τις μελλοντικές εμπορικές σχέσεις - Τα αγκάθια στις δύο πλευρές

Η αγορά αεροσκαφών Boeing στις συνομιλίες Ρωσίας - ΗΠΑ
Επίσης, η Ρωσία έχει ζητήσει από τις ΗΠΑ να άρουν τις κυρώσεις στην κορυφαία ρωσική εταιρεία, την Aeroflot, και να επιτρέψουν την επανέναρξη των απευθείας πτήσεων μεταξύ των δύο χωρών

Πέθανε η βασίλισσα των καζίνο Ελέιν Γουίν
Η Ελέιν Γουίν συνιδρυτής της Wynn Resorts ήταν παγκόσμιας κλάσης συλλέκτης και υπέρμαχος της τέχνης

Mega deal στις μετακινήσεις - Η Lyft μπαίνει στην Ευρώπη μέσω Free Now
Η αμερικανική πλατφόρμα θα εξαγοράσει την Free Now από τη BMW και τη Mercedes-Benz Mobility έναντι 175 εκατομμυρίων ευρώ σε μετρητά