Σε ρούβλια θα εξυπηρετήσει το εξωτερικό της χρέος η Ρωσία. Τα ποσά που θα καταβληθούν όμως θα μπορούν να μετατραπούν στο νόμισμα των αρχικών ευρωομολόγων αργότερα, δήλωσε το υπουργείο Οικονομικών την Τετάρτη, καθώς το waiver των ΗΠΑ που επέτρεπε στη Μόσχα να εξυπηρετεί το εξωτερικό της χρέος έχει λήξει.
Το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ επέτρεψε τη λήξη το waiver στις 12:01 τα μεσάνυχτα (τοπική ώρα) την Τετάρτη, εμποδίζοντας τη Ρωσία να πραγματοποιήσει πληρωμές για το δημόσιο χρέος της προς Αμερικανούς. Την περασμένη εβδομάδα η Ρωσία επέσπευσε τις πληρωμές για δύο διεθνή ομόλογα, ένα σε ευρώ και ένα σε δολάρια, εν όψει της ημερομηνίας διακανονισμού της 27ης Μαΐου και καθώς το waiver επρόκειτο να λήξει.
Λήξεις
Σύμφωνα με το Reuters, πληρωμές ύψους σχεδόν 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ρωσικά διεθνή ομόλογα λήγουν πριν από το τέλος του έτους. Το υπουργείο Οικονομικών της Ρωσίας επανέλαβε την Τετάρτη ότι θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τις εξωτερικές του υποχρεώσεις αλλά σε ρούβλια, τα οποία θα μπορούσαν να μετατραπούν στο αρχικό νόμισμα ομολόγων αργότερα μέσω του Εθνικού Αποθετηρίου Διακανονισμών (NSD).
«Οι πληρωμές με χρήση ξένων χρηματοπιστωτικών διαμεσολαβητών θα πραγματοποιούνται στους λογαριασμούς τύπου C αυτών των χρηματοπιστωτικών ενδιάμεσων φορέων με δυνατότητα αποκατάστασης της πρόσβασης σε αυτά τα κεφάλαια για επενδυτές που υπέβαλαν γραπτά αποδεδειγμένα δικαιώματα για τέτοιες πληρωμές στο μέλλον», ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών.
Η Μόσχα απαγόρευσε προσωρινά σε ξένους επενδυτές από χώρες που υποστήριξαν κυρώσεις εναντίον της να πωλούν τα περιουσιακά τους στοιχεία που διαθέτουν στη Ρωσία και να λαμβάνουν πληρωμές για εγχώρια ομόλογα του ρουβλίου, έως ότου αρθούν οι κυρώσεις.
«Καμία σχέση με το 1998»
Οι πληρωμές κουπονιών σε κρατικούς τίτλους πραγματοποιούνται σε ειδικούς λογαριασμούς τύπου C στο NSD και διατηρούνται εκεί μέχρι την άρση των δυτικών κυρώσεων και των αντιμέτρων της Μόσχας. Το NSD δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα του Reuters για σχόλιο.
«Η τρέχουσα κατάσταση δεν έχει τίποτα κοινό με (την χρεοκοπία) του 1998, όταν η Ρωσία δεν είχε κεφάλαια για να εξυπηρετήσει τα χρέη της. Σήμερα υπάρχουν μετρητά και προθυμία πληρωμής», ανέφερε στη δήλωση ο υπουργός Οικονομικών Άντον Σιλουάνοφ.
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους