
Υλικά συσκευασίας, ενεργειακό κόστος και μεταφορές «καίνε» τα κέρδη της εγχώριας βιομηχανίας εμφιαλωμένου νερού παρά τις προβλέψεις για ισχυρή κατανάλωση τη θερινή σεζόν.
Την ίδια ώρα οι καταναλωτές πληρώνουν ακριβότερα το νεράκι, καθώς ήδη έχουν περάσει ανατιμήσεις στα σούπερ μάρκετ, ενώ πολύ πιθανόν να ακολουθήσουν κι άλλες.
Τρεις φορές πάνω τα πλαστικά
Για τριπλασιασμό του κόστους στα υλικά συσκευασίας κάνουν λόγο εκπρόσωποι των εταιρειών εμφιαλωμένου νερού. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η αγορά πλαστικού προσεγγίζει τα 1.900 ευρώ ανά τόνο προϊόντος από 700 ευρώ τον τόνο, ενώ το κόστος ανά παλέτα έχει ανέλθει σε 16-18 ευρώ από 7 ευρώ.
Ταυτόχρονα, το μεταφορικό και το ενεργειακό κόστος έχει εκτιναχθεί σε δυσθεώρητα ύψη, με τις προβλέψεις για το επόμενο διάστημα να είναι περισσότερο δυσοίωνες.
Αυξήσεις έως 5%
Αναφορικά με τις τιμές καταναλωτή, η μέση ανατίμηση στο ράφι είναι της τάξεως του 4,5%-5%, λόγω των αυξήσεων που πέρασαν κατά το δίμηνο Φεβρουαρίου – Μαρτίου, ενώ αναμένεται νέο κύμα αυξήσεων στο προσεχές διάστημα.
Όπως αναφέρεται από τα ίδια στελέχη, πιθανόν οι μικρότερες εταιρείες να αναγκαστούν να προχωρήσουν νωρίτερα σε νέες αυξήσεις στους τιμοκαταλόγους του, ακόμα και μέσα στο καλοκαίρι, ενώ οι μεγαλύτερες αναμένεται να δρομολογήσουν ανάλογες αυξήσεις αρχές Φθινοπώρου.
Εν αναμονή του καύσωνα και των τουριστών
Παρότι το πρώτο τρίμηνο του 2022 η κατανάλωση ήταν υποτονική, καταγράφοντας μείωση στους όγκους πωλήσεων στο ράφι στο 2,8% με την ιδιωτική ετικέτα να υποχωρεί με ρυθμό 10%, η αλλαγή του καιρού, η άνοδος του τουρισμού και η αυξημένη κίνηση στο κανάλι του HORECA έχουν αυξήσει τη ζήτηση τον τελευταίο μήνα.
Πάντως σύμφωνα με τα στελέχη του κλάδου, οι απώλειες που προκαλεί το αυξημένο λειτουργικό κόστος δεν μπορεί να «ισοφαριστεί» ακόμα και να επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις για ισχυρή κατανάλωση την καλοκαιρινή περίοδο.
Οι ανατροπές στο κόστος λειτουργίας βάζουν φωτιά στον αυξημένο ανταγωνισμό και μένει να αποδειχθεί εάν τα φιλόδοξα επενδυτικά σχέδια που έχουν προαναγγείλει οι παλιοί και νέοι “παίκτες” θα υλοποιηθούν.


Latest News

Τι ανησυχεί την ΚΡΙ-ΚΡΙ για τους δασμούς του Τραμπ - Το guidance για το 2025
Σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποίησε η ΚΡΙ-ΚΡΙ, ο CFO της εταιρείας κ. Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης μίλησε για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024

Tabish (Aqua Brigde) στον ΟΤ: Καμια υπαναχώρηση από το deal για την Avramar
O Mohammad Tabish, CEO της Aqua Bridge ξεκαθαρίζει στον ΟΤ ότι η συμφωνία με την Avramar θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις αρχές Μαϊου

Οι άλλες business της AS Company πίσω από τα παιχνίδια
Η AS Company κινείται πέρα από το τεράστιο πρόβλημα της υπογεννητικότητας - Τα ελληνικά παιχνίδια, η αγορά της Ρουμανίας και τα τουριστικά ακίνητα

«Διαβατήριο» για νέες επενδύσεις και μετοχική διασπορά η ΑΜΚ για την Premia
Μέσα στον Ιούνιο αναμένεται να «τρέξει» η ΑΜΚ της Premia Properties – Εκφράζεται ήδη επενδυτικό ενδιαφέρον

Πώς θα αμυνθούν οι ελληνικές τράπεζες - Οι τρεις κίνδυνοι από τους δασμούς Τραμπ
Η παγκόσμια οικονομία απειλείται με ύφεση, λόγω του πολέμου που κήρυξε η κυβέρνηση των ΗΠΑ στους μεγαλύτερους εμπορικούς της εταίρους

ΛΑΝΑΚΑΜ: Στο 1,04 εκατ. ευρώ τα μικτά κέρδη της εισηγμένης το 2024
Τι αναφέρει η εταιρεία

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Οι όροι του προγράμματος scrip dividend
Λεπτομέρειες για τη δυνατότητα που δίνει σε μετόχους της να λάβουν το μέρισμα σε μετοχές (scrip dividend) δίνει με ανακοίνωσή της η Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Ελλάκτωρ: Πάει πιο πίσω το Call Option αγοράς μετοχών – Νέα συμφωνία MOH – Reggeborgh
Δεν θα ασκήσει έως τις 18 Απριλίου η Reggeborgh το δικαίωμα προαίρεσης αγοράς μετοχών που κατέχει η Motor Oil στην Ελλάκτωρ

Ευρώπη Holdings: Στις 28 Απριλίου η αποκοπή του δικαιώματος στην ΑΜΚ
Αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα

Mega deal στις μετακινήσεις - Η Lyft μπαίνει στην Ευρώπη μέσω Free Now
Η αμερικανική πλατφόρμα θα εξαγοράσει την Free Now από τη BMW και τη Mercedes-Benz Mobility έναντι 175 εκατομμυρίων ευρώ σε μετρητά