
Υλικά συσκευασίας, ενεργειακό κόστος και μεταφορές «καίνε» τα κέρδη της εγχώριας βιομηχανίας εμφιαλωμένου νερού παρά τις προβλέψεις για ισχυρή κατανάλωση τη θερινή σεζόν.
Την ίδια ώρα οι καταναλωτές πληρώνουν ακριβότερα το νεράκι, καθώς ήδη έχουν περάσει ανατιμήσεις στα σούπερ μάρκετ, ενώ πολύ πιθανόν να ακολουθήσουν κι άλλες.
Τρεις φορές πάνω τα πλαστικά
Για τριπλασιασμό του κόστους στα υλικά συσκευασίας κάνουν λόγο εκπρόσωποι των εταιρειών εμφιαλωμένου νερού. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η αγορά πλαστικού προσεγγίζει τα 1.900 ευρώ ανά τόνο προϊόντος από 700 ευρώ τον τόνο, ενώ το κόστος ανά παλέτα έχει ανέλθει σε 16-18 ευρώ από 7 ευρώ.
Ταυτόχρονα, το μεταφορικό και το ενεργειακό κόστος έχει εκτιναχθεί σε δυσθεώρητα ύψη, με τις προβλέψεις για το επόμενο διάστημα να είναι περισσότερο δυσοίωνες.
Αυξήσεις έως 5%
Αναφορικά με τις τιμές καταναλωτή, η μέση ανατίμηση στο ράφι είναι της τάξεως του 4,5%-5%, λόγω των αυξήσεων που πέρασαν κατά το δίμηνο Φεβρουαρίου – Μαρτίου, ενώ αναμένεται νέο κύμα αυξήσεων στο προσεχές διάστημα.
Όπως αναφέρεται από τα ίδια στελέχη, πιθανόν οι μικρότερες εταιρείες να αναγκαστούν να προχωρήσουν νωρίτερα σε νέες αυξήσεις στους τιμοκαταλόγους του, ακόμα και μέσα στο καλοκαίρι, ενώ οι μεγαλύτερες αναμένεται να δρομολογήσουν ανάλογες αυξήσεις αρχές Φθινοπώρου.
Εν αναμονή του καύσωνα και των τουριστών
Παρότι το πρώτο τρίμηνο του 2022 η κατανάλωση ήταν υποτονική, καταγράφοντας μείωση στους όγκους πωλήσεων στο ράφι στο 2,8% με την ιδιωτική ετικέτα να υποχωρεί με ρυθμό 10%, η αλλαγή του καιρού, η άνοδος του τουρισμού και η αυξημένη κίνηση στο κανάλι του HORECA έχουν αυξήσει τη ζήτηση τον τελευταίο μήνα.
Πάντως σύμφωνα με τα στελέχη του κλάδου, οι απώλειες που προκαλεί το αυξημένο λειτουργικό κόστος δεν μπορεί να «ισοφαριστεί» ακόμα και να επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις για ισχυρή κατανάλωση την καλοκαιρινή περίοδο.
Οι ανατροπές στο κόστος λειτουργίας βάζουν φωτιά στον αυξημένο ανταγωνισμό και μένει να αποδειχθεί εάν τα φιλόδοξα επενδυτικά σχέδια που έχουν προαναγγείλει οι παλιοί και νέοι “παίκτες” θα υλοποιηθούν.


Latest News

Η μεγάλη ευκαιρία της ΕΕ να φτάσει τις ΗΠΑ στις startups - Τι γίνεται στην Ελλάδα
Η Ευρώπη επενδύει πολλά στο κομμάτι των startups, ειδικά στην ΑΙ, ώστε να κλείσει το κενό με τις ΗΠΑ - Τι δείχνουν τα τελευταία στοιχεία

Vodafone: Ολοκλήρωση δύο έργων για την ψηφιακή αναβάθμιση του Δημοσίου Τομέα
Τα έργα που ολοκλήρωσε η Vodafone είναι το νέο πληροφοριακό σύστημα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ο μετασχηματισμός των υπηρεσιών στα ελληνικά Προξενεία

Οι αυξήσεις στις τιμές ρίχνουν το τζίρο στις επιχειρήσεις εστίασης
«Όσο μπορούμε κρατάμε τις τιμές, αλλά ο κόσμος κάνει πλέον μικρό λογαριασμό» λένε οι επαγγελματίες της εστίασης παραδεχόμενοι ότι η ακρίβεια αποτελεί πρόβλημα

Πενήντα χρόνια χωρίς τον Αριστοτέλη Ωνάση - Ο βίος και η πολιτεία του Έλληνα κροίσου
Ο επιχειρηματίας που άφησε το στίγμα του στην ιστορία της Ελλάδας - Τα μυστικά της επιτυχίας του

Ανατροπή στις επενδύσεις των ΑΕΕΑΠ – Τι αλλάζει
Το βαθύ discount στις μετοχές των Ανώνυμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (ΑΕΕΑΠ) και οι προσδοκίες – Οι αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο

Με ταχείς ρυθμούς ο «γάμος» Entersoft-Softone
Η ενιαία Entersoft-Softone βρίσκεται σε διαδικασία επιλογής εμπορικής ονομασίας, ενοποίησης διοικητικών δομών αλλά και διαμόρφωσης του protfolio λύσεων που θα προσφέρει προς τους πελάτες της

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ