
Η αστική ανάπλαση του Ελληνικού είναι σε πλήρη εξέλιξη και προχωρά με βάση τα χρονοδιαγράμματα, παρά τις νέες προκλήσεις που έχουν εμφανιστεί σε διεθνές επίπεδο οι οποίες επηρεάζουν και την χώρα μας, ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development Οδυσσέας Αθανασίου, στη διάρκεια της παρουσίασης του Experience Centre, του μεγαλύτερου στο είδος του σε διεθνές επίπεδο.
Ενός κέντρου στο οποίο οι επισκέπτες, με ελεύθερη είσοδο, έχουν τη δυνατότητα μίας διαδραστικής περιήγησης σε μια βιώσιμη, έξυπνη και καινοτόμο πόλη που δημιουργείται. H περιήγηση στο Κέντρο γίνεται μέσα από πέντε θεματικές ζώνες με εγκαταστάσεις και βιωματικές εμπειρίες, που αποκαλύπτουν την ιστορία του Ελληνικού και τα σχέδια της μεγαλύτερης αστικής ανάπλασης στην Ευρώπη.
Έργα υποδομής
Ο κ. Αθανασίου, επισήμανε ότι τα έργα υποδομής της πρώτης φάσης του Ελληνικού, συνολικού προϋπολογισμού 250-300 εκατ. ευρώ (από το σύνολο των 500 εκατ. ευρώ), ξεκινούν άμεσα από τον ανάδοχο που έχει ανακηρυχθεί μετά από διαγωνισμό, ενώ τον Οκτώβριο ξεκινούν και οι πρώτες εκσκαφές για την κατασκευή του έργου του Πύργου κατοικιών (Marina Residential Tower), μετά από διαγωνισμό που θα προηγηθεί. Ενός Πύργου που θα είναι ο υψηλότερος πράσινος ουρανοξύστης στην Μεσόγειο και φιλοδοξεί να γίνει ένα νέο τοπόσημο σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Θα ακολουθήσει διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου για την κατασκευή του έργου.
Σημειώνεται ότι η κοινοπραξία των εταιρειών Intrakat – Bouygues Batiment International και Intakat έχει επιλεγεί ως σύμβουλος, ο οποίος θα παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες πριν από την κατασκευή αναφορικά με το σχεδιασμό, τον προγραμματισμό, την εφοδιαστική αλυσίδα και τη διαχείριση κατασκευής του έργου με τη μορφή του Early Contractor Involvement (ECI) για την ανέγερση του συγκεκριμένου Πύργου.
Έργα
Επίσης, όπως είπε ο κ. Αθανασίου, ξεκινούν τα έργα για την κατασκευή του κτηρίου, πρότυπο σε διεθνές επίπεδο, που θα στεγάσει 4 σωματεία AμεΑ και θα παραδοθεί μέσα στο 2023, με το κόστος κατασκευής να έχει αναλάβει εξ ολοκλήρου η Lamda Development.
Όπως επισημάνθηκε μεταξύ άλλων οι κατεδαφίσεις έγιναν μετά από μια σειρά μελετών που προβλέπουν μεταξύ άλλων το διαχωρισμό και την αξιοποίηση υλικών, μέσα από διαδικασίες ανακύκλωσης και μάλιστα εντός του εργοταξίου κατά ένα μεγάλο μέρος, ώστε να αποφευχθεί η επιβάρυνση της κυκλοφορίας στην περιοχή. Επίσης έγινε αξιοποίηση των υδάτινων πόρων για εξοικονόμηση νερού κλπ.
Ο κ. Αθανασίου, επανέλαβε ότι η ζήτηση για τις οικιστικές αναπλάσεις της πρώτης πενταετίας ξεπέρασε τις αρχικές προσδοκίες, με αποτέλεσμα οι προπωλήσεις να φέρνουν σημαντικά κεφάλαια στην εταιρία. Ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development επανέλαβε ότι η χρηματοδότηση του έργου του Ελληνικού είναι ήδη πλήρως εξασφαλισμένη ακόμη και πριν το ξεκίνημα των έργων και υπενθύμισε την επιτυχημένη αύξηση κεφαλαίου 650 εκατ., ευρώ, την έκδοση ομολόγου 320 εκατ. ευρώ καθώς και τις συμβάσεις δανειοδότησης 1 δισ. ευρώ που έχουν υπογραφεί με Eurobank και Τράπεζα Πειραιώς. Επισήμανε επίσης ότι εξετάζεται η έκδοση ομολόγου μέσα στο 2022 ή το 2023 ανάλογα με τις συνθήκες.
Το Experience Centre
Η περιήγηση στο Experience Centre, όπως επισημάνθηκε, αποτελεί για τον επισκέπτη ένα ταξίδι στο μέλλον, στο νέο τρόπο ζωής, που έχει ήδη ξεκινήσει να δημιουργείται στο Ελληνικό από τον περασμένο Δεκέμβριο, όταν δόθηκε στο κοινό το Experience Park, μια πρώτη έκταση από το μεγαλύτερο παράκτιο πάρκο στην Ευρώπη, το Μητροπολιτικό Πάρκο. Όπως αναφέρει η Lamda Development παραλαμβάνοντας μικροί και μεγάλοι τα ονομαστικά τους εισιτήρια τελευταίας τεχνολογίας από την είσοδο του ξεκινούν μια διαδραστική περιήγηση σε μια βιώσιμη, έξυπνη και καινοτόμο πόλη. Μια πόλη που γίνεται πραγματικότητα μέρα με τη μέρα.
H περιήγηση γίνεται μέσα από πέντε θεματικές ζώνες με εγκαταστάσεις και βιωματικές εμπειρίες, που αποκαλύπτουν την ιστορία του Ελληνικού και τα σχέδια της μεγαλύτερης αστικής ανάπλασης στην Ευρώπη. Τα ιστορικά ορόσημα και τα έργα που συνθέτουν τον σχεδιασμό του The Ellinikon «ζωντανεύουν» μπροστά στα μάτια των επισκεπτών στην μεγαλύτερη διαδραστική μακέτα στο κόσμο 45 τ.μ που μπορεί κανείς να δει μεταξύ άλλων τα τοπόσημα του έργου του Ελληνικού που θα έχουν ολοκληρωθεί σε πέντε χρόνια. Το Μητροπολιτικό Πάρκο, την ακτογραμμή 3,5 χιλιομέτρων, τους ποδηλατόδρομους, το πρώτο «πράσινο» ουρανοξύστη ) στον ‘Αγιο Κοσμά, που θα αποτελεί το υψηλότερο κτήριο στην Μεσόγειο, τα εμπορικά κέντρα, τη Μαρίνα και τα πεντάστερα ξενοδοχεία. Επίσης να διακρίνει υπογειοποίηση της Ποσειδώνος και την πρόσβαση στην περιοχή.
Περιήγηση
Λίγο πιο κάτω μικροί και μεγάλοι μπορεί να περιηγηθούν με ένα διαδραστικό ποδήλατο στο Πάρκο του Ελληνικού, συνολικής έκτασης που θα ξεπερνά τα 2 εκατομμύρια τ.μ, έχοντας να επιλέξουν ανάμεσα σε πολλές διαδρομές. Έχουν ήδη προηγουμένως ταξιδέψει με ένα διαδραστικό σκάφος, σε μικρή τεχνητή λίμνη, στην αναβαθμισμένη ακτογραμμή και στη Μαρίνα του The Ellinikon, σε ένα ταξίδι που ξεκινά με το λαμπερό φως του Αττικού ουρανού και τελειώνει μετά το ηλιοβασίλεμα.
Στο πάνω διάζωμα περιηγηθήκαμε σε μια από τις σύγχρονες «έξυπνες» κατοικίες του The Ellinikon που όλες οι συσκευές συνδέονται μεταξύ τους με το διαδίκτυο των Πραγμάτων, διαθέτουν αισθητήρες και μπορούν να ρυθμίζονται από απόσταση. Εξοικονομούν ενέργεια, προσφέρουν ασφάλεια και δείχνουν πώς είναι οι νέες κατοικίες. Βρισκόμαστε διαδραστικά σε ένα από τα 200 διαμερίσματα του Marina Tower και συγκεκριμένα στο μπαλκόνι διαμερίσματος του 25ου ορόφου με ανεμπόδιστη θέα στη θάλασσα.
Το Experience Centre, στεγάζεται σε ένα από τρία υπόστεγα της Πολεμικής Αεροπορίας, τα οποία είναι χαρακτηρισμένα από το υπουργείο Πολιτισμού ως νεότερα μνημεία της ελληνικής ιστορίας, και υποδέχεται καθημερινά το κοινό από τις 10:00 μέχρι και τις 21:00.
Τα υπόστεγα Α και Β χρονολογούνται περίπου το 1938, ενώ το υπόστεγο Γ, που στεγάζεται το κέντρο επισκεπτών, είναι μεταγενέστερο, περίπου το 1950.
Η είσοδος είναι δωρεάν, ενώ απαιτείται προκράτηση θέσης μέσω της ιστοσελίδας https://www.experiencecentre.theellinikon.com.gr. Το Κέντρο Επισκεπτών βρίσκεται μέσα στο Experience Park, το νέο βιωματικό πάρκο το οποίο είναι πλέον ανοιχτό για το κοινό από τις 10:00 μέχρι τις 23:00 καθημερινά.
Η πρόσβαση στο Κέντρο γίνεται από τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, πολύ κοντά στη στάση Μετρό Ελληνικό. Για τη διευκόλυνση των επισκεπτών υπάρχει χώρος ελεύθερης στάθμευσης στο Πάρκο, ο οποίος εξυπηρετεί και τους επισκέπτες του Experience Centre.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA