
Ανοδικά κινήθηκε ο τζίρος στο λιανεμπόριο, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, στο σύνολο των επιχειρήσεων του τομέα λιανικού εμπορίου, ο κύκλος εργασιών το πρώτο τρίμηνο 2022 ανήλθε σε 12,8 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 14,6% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο 2021, όπου είχε διαμορφωθεί σε 11,2 δισ. ευρώ και μείωση 16,7% σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2021 που είχε διαμορφωθεί σε 15,4 δισ. ευρώ.
Οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών το πρώτο τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021 είναι:
• Λιανικό εμπόριο μεταχειρισμένων ειδών σε καταστήματα, αύξηση 66,1%.
• Λιανικό εμπόριο υποδημάτων και δερμάτινων ειδών σε ειδικευμένα καταστήματα, αύξηση 55,1%.
Οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη μείωση στον κύκλο εργασιών το πρώτο τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το
αντίστοιχο τρίμηνο του 2021 είναι:
• Λιανικό εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, ενδυμάτων και υποδημάτων σε υπαίθριους πάγκους και
αγορές, μείωση 13,7%.

• Λιανικό εμπόριο ψαριών, καρκινοειδών και μαλακίων σε ειδικευμένα καταστήματα, μείωση 7,3%.
Οι Περιφέρειες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών το πρώτο τρίμηνο 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο 2021 είναι:
• Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, αύξηση 18,1%.
• Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αύξηση 18,1%.
2. Επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων
Για τις επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο κύκλος εργασιών τον Μάρτιο 2022 ανήλθε σε 2,8 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 19,8% σε σχέση με τον Μάρτιο 2021 που είχε διαμορφωθεί σε 2,3 δισ. ευρώ και αύξηση 10,0% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2022 που είχε διαμορφωθεί σε 2,5 δισ. ευρώ.

Οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών τον Μάρτιο 2022 σε σχέση με τον Μάρτιο 2021 είναι:
• Λιανικό εμπόριο εγγραφών μουσικής και εικόνας σε ειδικευμένα καταστήματα, αύξηση 290,0%.
• Λιανικό εμπόριο χαλιών, κιλιμιών και επενδύσεων δαπέδου και τοίχου σε ειδικευμένα καταστήματα, αύξηση 159,1%.
Οι Περιφέρειες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών τον Μάρτιο 2022 σε σχέση με τον Μάρτιο 2021 είναι:
• Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αύξηση 32,5%.
• Περιφέρεια Θεσσαλίας, αύξηση 22,6%.
3. Επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου, με εξαίρεση τα οχήματα, τα τρόφιμα και τα καύσιμα
Για τις επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου, με εξαίρεση τα οχήματα, τα τρόφιμα και τα καύσιμα, ο κύκλος εργασιών το πρώτο τρίμηνο 2022 ανήλθε σε 4,38 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 15,2% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο 2021, όπου είχε διαμορφωθεί σε 3,8 δισ. ευρώ και μείωση 27,6% σε σχέση με τον τέταρτο τρίμηνο του 2021 που είχε διαμορφωθεί σε 6,1 δισ. ευρώ.
Οι Περιφέρειες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών το πρώτο τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο 2021 είναι:
• Περιφέρεια Αττικής, αύξηση 18,3%.
• Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αύξηση 17,8%.
Για τις επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου, με εξαίρεση τα οχήματα, τα τρόφιμα και τα καύσιμα, με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο κύκλος εργασιών τον Μάρτιο 2022 ανήλθε σε 0,65 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 45,0% σε σχέση με τον Μάρτιο 2021 που είχε διαμορφωθεί σε 0,45 δισ. ευρώ και αύξηση 2,9% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2022 που είχε διαμορφωθεί σε 0,63 δισ. ευρώ.
Οι Περιφέρειες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών τον Μάρτιο 2022 σε σχέση με τον Μάρτιο 2021 είναι:
• Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αύξηση 67,5%.
• Περιφέρεια Αττικής, αύξηση 49,2%


Latest News

Γιατί «γκρεμίζονται» οι φούρνοι – 800 λουκέτα μέσα τρία χρόνια
«Λουκέτο» έχουν βάλει την τελευταία τριετία 800 φούρνοι – Οι λόγοι – Η επιδότηση του κόστους ενέργειας, ο καφές και η κόντρα με τον Παναγιώτη Μονεμβασιώτη της Βενέτης

Ξεκινούν οι έλεγχοι για προσφορές και εκπτώσεις - Από Δευτέρα οι «καταδρομικές» στα σούπερ μάρκετ
Τι πρέπει να ξέρετε για τις προσφορές των σούπερ μάρκετ 1+1 δώρο, πολυσυσκευασίες και stickers - Οι παγίδες

Το στοίχημα εξωστρέφειας της Sarantis - Πώς στέλνει τα προϊόντα της στις αγορές του κόσμου
Όχημα στην εξαγωγική δραστηριότητα της Sarantis αποτελεί το Carroten - Ο ρόλος της σειράς Clinea

Νέος πρόεδρος της ΚΕΕΕ ο Γιάννης Βουτσινάς
Στη ψηφοφορία o Γιάννης Βουτσινάς επικράτησε του Γιάννη Μπρατάκου, με 69 έναντι 49 ψήφων

Η μεγάλη ευκαιρία της ΕΕ να φτάσει τις ΗΠΑ στις startups - Τι γίνεται στην Ελλάδα
Η Ευρώπη επενδύει πολλά στο κομμάτι των startups, ειδικά στην ΑΙ, ώστε να κλείσει το κενό με τις ΗΠΑ - Τι δείχνουν τα τελευταία στοιχεία

Vodafone: Ολοκλήρωση δύο έργων για την ψηφιακή αναβάθμιση του Δημοσίου Τομέα
Τα έργα που ολοκλήρωσε η Vodafone είναι το νέο πληροφοριακό σύστημα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ο μετασχηματισμός των υπηρεσιών στα ελληνικά Προξενεία

Οι αυξήσεις στις τιμές ρίχνουν το τζίρο στις επιχειρήσεις εστίασης
«Όσο μπορούμε κρατάμε τις τιμές, αλλά ο κόσμος κάνει πλέον μικρό λογαριασμό» λένε οι επαγγελματίες της εστίασης παραδεχόμενοι ότι η ακρίβεια αποτελεί πρόβλημα

Πενήντα χρόνια χωρίς τον Αριστοτέλη Ωνάση - Ο βίος και η πολιτεία του Έλληνα κροίσου
Ο επιχειρηματίας που άφησε το στίγμα του στην ιστορία της Ελλάδας - Τα μυστικά της επιτυχίας του

Ανατροπή στις επενδύσεις των ΑΕΕΑΠ – Τι αλλάζει
Το βαθύ discount στις μετοχές των Ανώνυμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (ΑΕΕΑΠ) και οι προσδοκίες – Οι αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο

Με ταχείς ρυθμούς ο «γάμος» Entersoft-Softone
Η ενιαία Entersoft-Softone βρίσκεται σε διαδικασία επιλογής εμπορικής ονομασίας, ενοποίησης διοικητικών δομών αλλά και διαμόρφωσης του protfolio λύσεων που θα προσφέρει προς τους πελάτες της