Αργά το απόγευμα -και έπειτα από διήμερη συζήτηση- αναμένεται να ψηφιστεί από την Ολομέλεια το σχέδιο νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή.
Η επιδότηση και η εξαίρεση από τις αναδασωτέες εκτάσεις
Υπέρ επί της αρχής του νομοσχεδίου έχει ταχθεί μόνο η ΝΔ, ενώ ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ επιφυλάχθηκαν. ΚΚΕ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ25 δήλωσαν ότι το καταψηφίζουν.
Στο επίκεντρο της σημερινής συζήτησης και αντιπαράθεσης μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης βρίσκονται και οι δύο τροπολογίες που προβλέπουν:
-την έκτακτη οικονομική ενίσχυση μέχρι 600 ευρώ για το λογαριασμό ρεύματος και
– την υποχρεωτική εξαίρεση από την αναδάσωση των εκτάσεων που έχουν κηρυχθεί αναδασωτέες αλλά δεν έχουν κυρωθεί στους δασικούς χάρτες.
Κενά
Το μεσημέρι αναμένεται να μιλήσει και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας. Σε άρθρο του στην εφημερίδα «Τα ΝΕΑ» ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος
Ανδρουλάκης, αναδεικνύει τα κενά του κλιματικού νόμου που εισήγαγε προς ψήφιση στη Βουλή η Κυβέρνηση και παρουσιάζει τον οδικό χάρτη του Κινήματος για διορατικές παρεμβάσεις στην
κατεύθυνση διάχυσης της παραγωγής ενέργειας από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) σε όλους τους πολίτες, της ποιότητας των τροφίμων και της βιώσιμης διαχείρισης των φυσικών πόρων.
«Οι πολιτικές μας για το περιβάλλον και το κλίμα πρέπει να είναι διορατικές ώστε η χώρα να αποκτήσει ανθεκτικότητα σε κρίσεις» επισημαίνει χαρακτηριστικά ο κ. Ανδρουλάκης.
Καμία σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος
Η «πράσινη μετάβαση» δεν έχει καμία σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά με την εξασφάλιση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων, τόνισε μεταξύ άλλων ο γραμματέας του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, μιλώντας χτες στη Βουλή, στη συζήτηση για τον νέο κλιματικό νόμο.
Ο Δ. Κουτσούμπας σημείωσε επίσης ότι η λεγόμενη πράσινη μετάβαση σχετίζεται με την όξυνση των ανταγωνισμών για τον έλεγχο των πηγών και των διαδρομών ενέργειας, που μεταξύ άλλων οδήγησαν και στον πόλεμο στην Ουκρανία, ενώ σημείωσε ότι ο νέος κλιματικός νόμος είναι πραγματική αποκάλυψη του «ποιος κερδίζει και ποιος χάνει» από την πολιτική της ΕΕ για τη λεγόμενη πράσινη μετάβαση, η οποία αποτελεί κοινό άξονα στα κυβερνητικά προγράμματα της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, φέρνοντας το παράδειγμα της απολιγνιτοποίησης, των πανάκριβων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, των τελών που προβλέπει ο νέος κλιματικός νόμος κ.α.
Παλιόχαρτο
Επίθεση στη κυβέρνηση, κατηγορώντας την ότι εξυπηρετεί μόνο τα συμφέροντα συγκεκριμένων ολιγαρχών της ενέργειας, εξαπέλυσε από το βήμα της Βουλής ο γραμματέας του ΜέΡΑ25 Γιάνης Βαρουφάκης, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια του κλιματικού νόμου, τον οποίο χαρακτήρισε «παλιόχαρτο».
«Φέρατε ένα παλιόχαρτο που πάνω του γράφτηκε το μεγαλύτερο δώρο στους ολιγάρχες, στους πετρελαιάδες, στη βιομηχανία του στρατιωτικού κατεστημένου και στους δικτάτορες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βαρουφάκης και πρόσθεσε:
«Αυτό που εμείς έχουμε ανάγκη, είναι να βάλουμε μπροστά την παραγωγή πράσινης ενέργειας αντί να είμαστε το διακομιστικό κέντρο κλιμακούμενων εντάσεων. Δυστυχώς η Ευρώπη πληγώνει τους Ευρωπαίους ενώ θα μπορούσε να είναι μια ανεξάρτητη πράσινη ενεργειακή ένωση αντί να είμαστε κολαούζοι του ΝΑΤΟ».
Προχωρά συντεταγμένα στην κλιματική ουδετερότητα
«Η κυβέρνηση προχωρά στην κλιματική ουδετερότητα συντεταγμένα και με έναν εθνικό κλιματικό μεταρρυθμιστικό νόμο, που έχει ανοιχτούς ορίζοντες, πολλές πράσινες δράσεις και εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις», επεσήμανε στη χτεσινή του παρέμβαση ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Αμυράς.
«Οδηγός και πυξίδα μας είναι η φωνή των νέων γιατί σε αυτούς ανήκει το μέλλον», επεσήμανε ο κ. Αμυράς, ενώ επικαλούμενος πρόσφατη ευρωπαϊκή έρευνα που έγινε σε 10 χώρες και σε 10.000 πολίτες, σημείωσε ότι το 60% των νέων που ρωτήθηκαν εξέφρασαν τη μεγάλη ανησυχία τους σχετικά με την κλιματική κρίση.
«Εκτός από σπουδαία περιβαλλοντική μεταρρύθμιση, ο κλιματικός νόμος είναι και πραγματικός. Βάζει στο παιχνίδι δήμους, περιφέρειες, επιχειρήσεις, βιομηχανίες, πολίτες, δημόσια διοίκηση οδηγώντας τους να αλλάξουν τρόπο σκέψης και δραστηριότητες, μέσα από φιλικές περιβαλλοντικές δράσεις», ανέφερε, επισημαίνοντας ότι «υπάρχει μέριμνα και πρόβλεψη για πως θα χρηματοδοτηθούν όλες οι δράσεις. Από δω και πέρα οι πόροι από τα κοινοτικά ταμεία θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για δράσεις φιλικές προς το περιβάλλον που θα τηρούν τα μέτρα και τις δεσμεύσεις του κλιματικού νόμου. Δίνονται κίνητρα σε βιομηχανίες και επιχειρήσεις για πράσινες επενδύσεις. Η χώρα θα πάει μπροστά», σημείωσε.
Latest News
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
«Πράσινο φως» από Κομισιόν στην ενίσχυση 150 εκατ. για την αποθήκη CO2 στον Πρίνο
Το μέτρο είναι αναγκαίο και κατάλληλο για την επίτευξη τόσο των ενωσιακών κλιματικών στόχων όσο και των εθνικών κλιματικών στόχων της Ελλάδας, επισημαίνει η Κομισιόν