Είναι γνωστό ότι τα ηλεκτρικά οχήματα υπόσχονται μια πιο πράσινη και ασφαλέστερη λύση στις προκλήσεις της βιώσιμης κινητικότητας. Αν αναλογιστούμε και τις αυξανόμενες τιμές των καυσίμων σε όλο τον κόσμο, τότε μπορούμε να θεωρήσουμε ότι αποτελούν και μια ευκαιρία να μειώσουμε το κόστος μας για τις καθημερινές μετακινήσεις. Έτσι δεν είναι περίεργο που τα ηλεκτρικά οχήματα θεωρούνται το μέλλον της αυτοκίνησης, ενώ τα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) χάνουν σταδιακά την αίγλη τους.
Μια πρόσφατη μελέτη από την Υπηρεσία Ενεργειακών Πληροφοριών των ΗΠΑ ανέφερε ότι οι πωλήσεις υβριδικών, plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν το 2021. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μόνο πέρσι έβγαλαν στην κυκλοφορία 126 νέα μοντέλα υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων, έναντι μόνο 49 μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Τι ισχύει σήμερα
Σήμερα η συντριπτική πλειονότητα των πωλήσεων νέων οχημάτων εξακολουθούν να είναι οχήματα που έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σε μια έκθεση της Synthesio, που είναι μια εταιρεία που παρέχει αναλύσεις για τη εικόνα των αγορών και έπειτα από ανάλυση 14 εκατομμυρίων διαδικτυακών συνομιλιών, έβγαλε το συμπέρασμα ότι δημοφιλές κίνητρο των καταναλωτών που ενδιαφέρονται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελεί η απόδοση και η ταχύτητά τους, παρά τα περιβαλλοντικά ή οικονομικά οφέλη τους. Συγκεκριμένα το 32,2% ρωτούσε για τις επιδόσεις και την ταχύτητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το 22,5% ήθελε να μάθει για τα περιβαλλοντικά οφέλη και το 19,4% ρώτησε για τα οικονομικά οφέλη. Όταν έβλεπαν πολυσυζητημένα μοντέλα, το πιο συνδεδεμένο συναίσθημα ήταν η χαρά, λόγω της αντίληψης ότι τα EV έχουν πλέον ξεπεράσει τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) όσον αφορά την ταχύτητα, την ισχύ και τη ροπή. Επιπλέον, τα συμπεράσματα της έρευνας έδειξαν ότι υπάρχει ανησυχία για το αν οι κατασκευαστές τελειοποιήσουν άμεσα τα ηλεκτρικά τους μοντέλα.
Διαδικτυακές συνομιλίες
Επίσης, οι διαδικτυακές συνομιλίες που σχετίζονται με ηλεκτρικά οχήματα έχουν αυξηθεί κατά 27% στις ΗΠΑ και κατά 20% στην Ευρώπη τους τελευταίους 6 μήνες, αλλά οι υψηλές τιμές και τα προβλήματα μπαταριών κυριαρχούν στις διαδικτυακές συνομιλίες. Τα νέα μοντέλα του 2022 έστρεψαν τους καταναλωτές σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης για να μάθουν για αυτά, για την απόδοση και τη λειτουργικότητα των αυτοκινήτων τους. Ωστόσο, η πλειονότητα των διαδικτυακών συνομιλιών έχει να κάνει με τις υψηλές τιμές, τα προβλήματα φόρτισης, τα προβλήματα των μπαταριών και τους μεγάλους χρόνους αναμονής για την παράδοση. Πολλοί διαδικτυακοί καταναλωτές αισθάνονται ότι τα EV εξακολουθούν να είναι πολύ ακριβά για οικογένειες μεσαίου εισοδήματος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»