Βαθμολογία
5: εξαιρετική
4: πολύ καλή
3: καλή
2: ενδιαφέρουσα
1: μέτρια
0: απαράδεκτη
«Ανάμεσα σε δύο κόσμους» («Ouistreham», Γαλλία, 2021)
Στο κοινωνικό δράμα του συγγραφέα και ενίοτε σκηνοθέτη Εμανουέλ Καρέρ, η Ζιλιέτ Μπινός παίζει με πειθώ την Μαρί, μια κάπως καταθλιπτική αλλά επιτυχημένη συγγραφέα, που προκειμένου να βγει από το «τέλμα» αποφασίζει να δουλέψει ως «κατάσκοπος»: ακολουθώντας τις διαδικασίες ανεύρεσης εργασίας μέσω κρατικών υπηρεσιών, παριστάνει την άνεργη και βρίσκει τελικά δουλειά στα φέρι μποτ που κάνουν καθημερινά το δρομολόγιο Κιστρεχάμ (Γαλλία) – Πόρτσμουθ (Αγγλία).
Με αυτόν τον τρόπο εισχωρεί στις ζωές μιας ομάδας καθαριστριών που εργάζονται σε αυτά, με στόχο να τις καταγράψει. Μπαίνοντας ωστόσο μυστικά στις ζωές τους, χωρίς φυσικά οι γυναίκες να γνωρίζουν την πραγματική ιδιότητά της, η Μαρί κάνει μια δημοσιογραφική στην ουσία έρευνα και γνωρίζει ότι ο νούμερο ένα κανόνας σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η αποστασιοποίηση από το θέμα. Σε αυτό ακριβώς το σημείο όμως εισχωρεί ο ανθρώπινος παράγοντας που είναι και ο μοχλός της ταινίας του Καρέρ: βλέποντας τις δυσκολίες του «πραγματικού» κόσμου, η Μαρί παρασύρεται από τα συναισθήματά της, οπότε η θέση της γίνεται ακόμα πιο δύσκολη.
Ο κοινωνικός χαρακτήρας, ο προβληματισμός όπως και η αισθητική αυτής της απολύτως αφηγηματικής και στρωτά ειπωμένης ιστορίας (που μάλιστα είναι βασισμένη σε δημοσιογραφικό βιβλίο της Φλοράνς Ομπενάς), αγγίζει κάπως εκείνο των ταινιών του Κεν Λόουτς ή των αδελφών Νταρντέν, ενώ από την ταινία σχεδόν απουσιάζει ο διδακτισμός με το δάχτυλο σηκωμένο. Και λέω σχεδόν διότι κατά βάθος το «Ανάμεσα σε δυο κόσμους» είναι πιθανό να θέλει να σχολιάσει την εκμετάλλευση που ζουν αυτές οι φτωχές γυναίκες που ενώ εργάζονται σκληρά δεν αμείβονται όπως θα έπρεπε. Σε κάθε περίπτωση είναι ένα έντιμα δοσμένο, λιτό χρονικό που βγάζει στην επιφάνεια τις συνθήκες ζωής, τα προβλήματα και τα εμπόδια που έχουν να αντιμετωπίσουν γυναίκες οι οποίες ως ηρωίδες του σινεμά, βρίσκονται στις παρυφές του.
Βαθμολογία: 3
—————————————————
«Το θαύμα» (Miracol ,Ρουμανία, 2021)
Δεύτερο μέρος μιας τριλογίας του, φόντο της οποίας είναι η Πιάτρα Νέαμτ, μια κωμόπολη της Ρουμανίας και γενέτειρας του σκηνοθέτη Μπογκντάν Γκεόργκι Απέτρι, το «Θαύμα» αποτελεί εξαιρετική πρόταση εναλλακτικού κινηματογράφου. Οι πρώτες δύο ταινίες της τριλογίας (προηγείται η «Αγνώστων στοιχείων», 2020) και απ’ όσο μπορεί να υποψιαστεί κανείς και η τρίτη, είναι κάτι σαν μελέτη της ανθρώπινης φύσης, των σκοτεινών κυρίως πλευρών της, μέσα σε ένα απολύτως «καθημερινό», φαινομενικά υγιές πλαίσιο.
Στο «Θαύμα» παρακολουθούμε την ιστορία μιας νεαρής κοπέλας (Ιοάνα Μπουγκάριν) που χωρίς να είναι ακόμα μοναχή διαμένει σαν καλόγρια σε μοναστήρι απ’ όπου στην αρχή της ταινίας φεύγει για μια επίσκεψη στην πόλη. Πολλά θα συμβούν κατά την διάρκεια αυτής της ημέρας και το αποτέλεσμα θα είναι μια επίπονη αστυνομική έρευνα που αναλαμβάνει ένας ηθικός αλλά πολύ κοντά στο να χάσει τον έλεγχο αστυνομικός (Eμανουέλ Παρβού).
Ο Απέτρι δουλεύει με χειρουργική ακρίβεια την δομή της ταινίας χωριζοντας την σε δύο μέρη – για την ακρίβεια δύο υποκειμενικές ματιές, εκείνη της μοναχής στο πρώτο μέρος και εκείνη του αστυνομικού στο δεύτερο. Ενώ το «Θαύμα» περιέχει το στοιχείο του θρίλερ δεν είναι θρίλερ. Είναι μια καταπληκτικά παιγμένη παρέλαση ανθρώπινων συμπεριφορών μέσα από καλογραμμένους, στιβαρούς, γεμάτους εκπλήξεις χαρακτήρες. Είναι επίσης μια ταινία που απαιτεί την προσοχή του θεατή σε όλες τις λεπτομέρειες – ακόμα και οι ήχοι, το θρόισμα των φύλλων και το κελάηδισμα των πουλιών κάτι κρύβουν, αρκεί να είσαι απολύτως προσηλωμένος για να το παρατηρήσεις.
Επίσης, δεν υπάρχει ούτε ένας αδιάφορος χαρακτήρας στην ιστορία, ακόμα και αυτοί που δείχνουν ασήμαντοι – ένας γιατρός επιβάτης σε ταξί, οι βοηθοί του αστυνομικού, μια παλιά καλόγρια – είναι ψηφίδες με σημασία για την πλάση της συνολικής ατμόσφαιρας του έργου που σε δύο τουλάχιστον σκηνές, μπορεί κυριολεκτικά να σε ρίξει από την καρέκλα από το ξάφνιασμα. Οσοι αγαπούν το σινεμά, θα την αγαπήσουν.
Βαθμολογία: 3 ½
Κινούμενο σχέδιο
Τέλος, ο αρχαίος μύθος του αγοριού που πέταξε πολύ κοντά στον ήλιο ζωντανεύει για πρώτη φορά στην μεγάλη οθόνη, στην συμπαραγωγής Γαλλίας/ Βελγίου/ Λουξεμβούργου ταινιας κινουμένων σχεδίων «Ικαρος και Δαίδαλος» που σκηνοθέτησε ο Κάρλο Βογέλε και απευθύνεται στους μικρούς λάτρεις της ελληνικής μυθολογίας – και όχι μόνο.
Latest News
Γιατί το παλαιότερο ισπανικό χαμόν κοστίζει 80.000 ευρώ
Η πολυτέλεια στον ουρανίσκο έχει κόστος και αυτό το κομμάτι ισπανικού χαμόν το αποδεικνύει μπουκιά μετά τη μπουκιά
«Ληστρικά» ασφάλιστρα υγείας καταγγέλει ο Γιάνης Βαρουφάκης - Πώς συνδέονται με το fund CVC
«Τι νομίζανε ότι είναι η CVC; Φιλανθρωπική εταιρεία που ενδιαφέρεται για την υγεία του λαού;», ρωτά ο Γιάνης Βαρουφάκης, εξαπολύοντας «πυρά» τόσο στην κυβέρνηση Μητσοτάκη όσο και στο ΠΑΣΟΚ
«Putin», μία ταινία με πρωταγωνιστή τον Βλαντιμίρ Πούτιν
Ο Ρώσος πρόεδρος Πούτιν έρχεται στον κινηματογράφο – όχι φυσικά ο ίδιος, αλλά μία εκδοχή του που δημιουργήθηκε με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης σε μια ταινία που θα συζητηθεί.
Διπλό φρένο στις αυξήσεις στα ασφάλιστρα - Στον ΟΤ το σχέδιο της κυβέρνησης
Τα ασφαλιστήρια συμβόλαια του κλάδου υγείας και οι αυξήσεις των ασφαλίστρων απασχόλησαν ευρεία κυβερνητική σύσκεψη υπό τον Μητσοτάκη – Οι αποφάσεις
Ποιος σκότωσε το ρέιβ - Η παγκόσμια παρακμή του κλάμπινγκ
Από το Βερολίνο μέχρι τη Νέα Υόρκη, το κλάμπινγκ στις πρωτεύουσες των πάρτι του κόσμου τελειώνει νωρίτερα
Ο ιδιοκτήτης της Aston Villa σκέφτεται την «έξοδο» από τη Βρετανία λόγω φορολογίας
Ο Αιγύπτιος επιχειρηματίας Νασέφ Σαουρίρις φέρεται να εξετάζει τη μετεγκατάστασή του, ενώ το οικογενειακό του γραφείο NNS Group μεταφέρθηκε στο Άμπου Ντάμπι πέρυσι
CIES: Αυτοί είναι οι πιο ακριβοί παίκτες στον κόσμο
Ο Αγγλος άσος της Ρεάλ Μαδρίτης άφησε στη δεύτερη θέση για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τον Ερλινγκ Χάαλαντ
Charlie Hebdo: «Παραμένουμε απτόητοι»
Δέκα χρόνια μετά την φονική τρομοκρατική επίθεση εναντίον του, το γαλλικό σατιρικό περιοδικό διοργάνωσε διαγωνισμό γελοιογραφίας. Το θέμα της: ο Θεός και η χριστιανική θρησκεία.
Στην αντεπίθεση οι ασφαλιστικές για τα ασφάλιστρα υγείας – Ζητούν τιμοκατάλογο και είσοδο στα δημόσια νοσοκομεία
Μετά τις αποκαλύψεις του ΟΤ για τα ασφάλιστρα υγείας, η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών ζητά μέτρα για το άνοιγμα του ανταγωνισμού με τα ιδιωτικά νοσοκομεία
Νέα εξαγγελία Μαρινάκη για παρέμβαση στα ασφάλιστρα υγείας – Νομοθετική πρόταση φέρνει το ΠΑΣΟΚ
Οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας και ο ρόλος funds και ιδιωτικών νοσοκομείων που αποκάλυψε ο ΟΤ, πυροδοτούν πολιτική αντιπαράθεση