Ξεκινά η διαδικασία για την εκπόνηση αυτοτελών πολεοδομικών μελετών που περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Πολεοδομικών Μεταρρυθμίσεων «Κωνσταντίνος Δοξιάδης» του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης για οριοθέτηση οικισμών προ του 1923 ή κάτω των 2.000 κατοίκων και για την καταγραφή / αναγνώριση οδών.
Με δύο διαδοχικές αποφάσεις (ΦΕΚ B 2504/20.05.2022) ανατίθεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας η εκπόνηση των εξειδικευμένων αυτοτελών μελετών.
Σχετικά με τις Οριοθετήσεις Οικισμών, αυτές οι μελέτες αυτές θα εκπονηθούν ανεξάρτητα από μελέτες των Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων, σε περιπτώσεις που συντρέχουν ειδικοί λόγοι ή επιβάλλεται η αποκατάσταση της αρχής της νομιμότητας που πηγάζει από την αρχή του κράτους δικαίου ή διαπιστώνονται προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν με ταχείες διαδικασίες, όπως η νομική θωράκιση του ερείσματος των εκδιδομένων εκτελεστών διοικητικών πράξεων (ιδίως του κύρους των οικοδομικών αδειών) στις περιπτώσεις οικισμών μη οριοθετημένων, ή οικισμών τα όρια των οποίων έχουν ακυρωθεί, στους οποίους παρατηρούνται έντονες οικιστικές πιέσεις.
Χαρακτηρισμός δημοτικών οδών
Αφορά μελέτες καταγραφής του οδικού δικτύου, που θα οδηγήσουν σε απόφαση του Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, η οποία θα χαρακτηρίζει το κοινόχρηστο οδικό δίκτυο της παρ. 1α του άρθρου 1 του π.δ. 24-31.5.1985 (Δ’ 270) που διέπει την εκτός σχεδίου δόμηση (σύμφωνα με τη σχετική εξουσιοδοτική διάταξη της παρ.15 του άρθ.20 του ν.3937/2011).
Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Νίκος Ταγαράς: «Ο χαρακτηρισμός μιας οδού ως κοινόχρηστης αποτελεί καταρχήν απαραίτητη πολεοδομική προϋπόθεση για τη οικοδομησιμότητα των γηπέδων στην εκτός σχεδίου περιοχή. Είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα που χρήζει ρύθμισης. Μέσω αυτής της καταγραφής του οδικού δικτύου, για τις Δημοτικές Ενότητες στις οποίες θα πραγματοποιηθούν οι μελέτες αυτές, θα ολοκληρωθεί ο χαρακτηρισμός, η ιεράρχηση, η κύρωση του κοινόχρηστου δημοτικού οδικού δικτύου και η ένταξή του στο συνολικό πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό της χώρας».
Σημειώνεται ότι σκοπός των μελετών καταγραφής του οδικού δικτύου ανά ΔΕ είναι, η κατηγοριοποίηση των οδών, με βάση τον χαρακτήρα τους, τα επιμέρους γεωμετρικά χαρακτηριστικά τους και τον ρόλο που επιτελούν στο συνολικό οδικό δίκτυο της ΔΕ ώστε να αποτελέσουν τη βάση δεδομένων για την περαιτέρω ιεράρχησή τους και τον καθορισμό του κοινόχρηστου οδικού δικτύου με βάση τις ειδικότερες προϋποθέσεις και τα κριτήρια του προεδρικού διατάγματος της περιπτώσεως γ’ της παραγράφου 15 του άρθρου 20 του ν.3937/2011.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
«Καμπανάκι» Ελεγκτικού Συνεδρίου για Ταμείο Ανάκαμψης - «Βλέπει» καθυστερήσεις και κίνδυνο απώλειας κονδυλίων
Στη συγκεκριμένη έκθεση αναφέρεται πως ο έλεγχος που υλοποιήθηκε «εστιάζει στον κίνδυνο των καθυστερήσεων κατά την υλοποίηση των έργων
Τι φέρνει το Ταμείο Ανάκαμψης το 2025 - Οι μεταρρυθμίσεις
Η Ελλάδα μέχρι σήμερα έχει επιτύχει την εκταμίευση άνω του 50% των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης
Πλήρης η απορρόφηση του ΠΔΕ το 2024 - Η κατανομή των κονδυλίων
Το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ύψους 13,3 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 1,3 δισ. ευρώ στη διάρκεια του έτους, εκτελέστηκε σε ποσοστό 101,25%
Λήγει η προθεσμία για το πρόγραμμα της ΔΥΠΑ για ανέργους 25-45 ετών
Ο προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται σε 41.331.600 ευρώ και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης
Γιατί πρέπει να «τρέξει» η κυβέρνηση το 2025 για να προλάβει το Ταμείο Ανάκαμψης
Το σημαντικό ζήτημα σχετίζεται με τα ορόσημα που θα κληθεί να εκπληρώσει η κυβέρνηση, τα οποία αφορούν ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων
Τα τρία μέτωπα που θα κρίνουν το «στοίχημα» της οικονομίας το 2025
Για την ελληνική οικονομία καθοριστικό θα είναι το πρώτο εξάμηνο του 2025
Οι προκλήσεις μετά το Ταμείο Ανάκαμψης - Πώς θα καλυφθεί το επενδυτικό κενό [γραφήματα]
Η σχέση μεταξύ αβεβαιότητας και επενδυτικού κενού και οι προβλέψεις για την πορεία των επόμενων ετών στην ελληνική οικονομία