Ξεκινά η διαδικασία για την εκπόνηση αυτοτελών πολεοδομικών μελετών που περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Πολεοδομικών Μεταρρυθμίσεων «Κωνσταντίνος Δοξιάδης» του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης για οριοθέτηση οικισμών προ του 1923 ή κάτω των 2.000 κατοίκων και για την καταγραφή / αναγνώριση οδών.
Με δύο διαδοχικές αποφάσεις (ΦΕΚ B 2504/20.05.2022) ανατίθεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας η εκπόνηση των εξειδικευμένων αυτοτελών μελετών.
Σχετικά με τις Οριοθετήσεις Οικισμών, αυτές οι μελέτες αυτές θα εκπονηθούν ανεξάρτητα από μελέτες των Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων, σε περιπτώσεις που συντρέχουν ειδικοί λόγοι ή επιβάλλεται η αποκατάσταση της αρχής της νομιμότητας που πηγάζει από την αρχή του κράτους δικαίου ή διαπιστώνονται προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν με ταχείες διαδικασίες, όπως η νομική θωράκιση του ερείσματος των εκδιδομένων εκτελεστών διοικητικών πράξεων (ιδίως του κύρους των οικοδομικών αδειών) στις περιπτώσεις οικισμών μη οριοθετημένων, ή οικισμών τα όρια των οποίων έχουν ακυρωθεί, στους οποίους παρατηρούνται έντονες οικιστικές πιέσεις.
Χαρακτηρισμός δημοτικών οδών
Αφορά μελέτες καταγραφής του οδικού δικτύου, που θα οδηγήσουν σε απόφαση του Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, η οποία θα χαρακτηρίζει το κοινόχρηστο οδικό δίκτυο της παρ. 1α του άρθρου 1 του π.δ. 24-31.5.1985 (Δ’ 270) που διέπει την εκτός σχεδίου δόμηση (σύμφωνα με τη σχετική εξουσιοδοτική διάταξη της παρ.15 του άρθ.20 του ν.3937/2011).
Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Νίκος Ταγαράς: «Ο χαρακτηρισμός μιας οδού ως κοινόχρηστης αποτελεί καταρχήν απαραίτητη πολεοδομική προϋπόθεση για τη οικοδομησιμότητα των γηπέδων στην εκτός σχεδίου περιοχή. Είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα που χρήζει ρύθμισης. Μέσω αυτής της καταγραφής του οδικού δικτύου, για τις Δημοτικές Ενότητες στις οποίες θα πραγματοποιηθούν οι μελέτες αυτές, θα ολοκληρωθεί ο χαρακτηρισμός, η ιεράρχηση, η κύρωση του κοινόχρηστου δημοτικού οδικού δικτύου και η ένταξή του στο συνολικό πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό της χώρας».
Σημειώνεται ότι σκοπός των μελετών καταγραφής του οδικού δικτύου ανά ΔΕ είναι, η κατηγοριοποίηση των οδών, με βάση τον χαρακτήρα τους, τα επιμέρους γεωμετρικά χαρακτηριστικά τους και τον ρόλο που επιτελούν στο συνολικό οδικό δίκτυο της ΔΕ ώστε να αποτελέσουν τη βάση δεδομένων για την περαιτέρω ιεράρχησή τους και τον καθορισμό του κοινόχρηστου οδικού δικτύου με βάση τις ειδικότερες προϋποθέσεις και τα κριτήρια του προεδρικού διατάγματος της περιπτώσεως γ’ της παραγράφου 15 του άρθρου 20 του ν.3937/2011.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Νίκος Παπαθανάσης: Στο Ταμείο Ανάκαμψης η κατάρτιση σε κλάδους αιχμής μέσω ΔΥΠΑ
Τα θεματικά αντικείμενα των στοχευμένων προγραμμάτων κατάρτισης θα επιλεγούν από τη ΔΥΠΑ
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Έρχεται το «ατομικό portofolio» - Τι θα προσφέρει σε κάθε ασφαλισμένο
Εντός του 2025 έρχεται η πλήρης ψηφιοποίηση του ΕΦΚΑ - Όλες οι υπηρεσίες και οι πληροφορίες θα είναι άμεσα προσβάσιμες
Ασθενίδης (ΚτΠ): «Το 90% των ψηφιακών έργων του Ταμείου Ανάκαμψης θα ολοκληρωθεί με επιτυχία»
Ο κ. Ασθενίδης επεσήμανε ότι εκτός θα βρεθούν 10 ψηφιακά έργα, προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ, καθώς υπάρχει κίνδυνος να μην προλάβουν να προκηρυχθούν
Περισσότερες από 1,2 δισ. σελίδες δημόσιων αρχείων ψηφιοποιούνται με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης
Η δράση από το Ταμείο Ανάκαμψης θα βελτιώσει την εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων σε βασικούς τομείς της Δημόσιας Διοίκησης
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης