Στον… αέρα βρίσκεται από την περασμένη Τετάρτη η ηλεκτρονική πύλη του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», ένα πρόγραμμα επιδότησης για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και φορτιστών, προϋπολογισμού περίπου 75 εκατ. ευρώ για το 2022 και 2023. Όπως αναφέρει στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» στέλεχος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η πλατφόρμα θα λειτουργήσει για λίγες ημέρες πιλοτικά, προκειμένου να εντοπιστούν τυχόν δυσλειτουργίες και τις επόμενες ημέρες, εκτός απροόπτου, έχει προγραμματιστεί για να τεθεί σε κανονική λειτουργία.
Ο δεύτερος κύκλος του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» θα είναι πολύ πιο… γενναιόδωρος από τον πρώτο, τόσο για ιδιώτες, όσο και για επιχειρήσεις, προκειμένου να αυξηθεί το ποσοστό απορρόφησης των κονδυλίων. Στον πρώτο κύκλο από τα 42 εκατ. ευρώ απορροφήθηκαν μόνο τα 20 εκατ. ευρώ.
Με τον νέο κύκλο του προγράμματος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και της βιώσιμης κινητικότητας, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση επιδότησης για την αγορά ή μακροχρόνια μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος και την αγορά ηλεκτρικού δίκυκλου, τρίκυκλου ή ποδήλατου. Επίσης, μπορούν να επιδοτηθούν για την εγκατάσταση στην κύρια κατοικίας τους (για φυσικά πρόσωπα) ή στο χώρο εργασίας (για επιχειρήσεις) «έξυπνου» φορτιστή ή για την απόσυρση παλιού οχήματος.
Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά προγράμματος
- Επιδότηση 30% για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ.
- Επιδότηση 30% και έως 8.000 ευρώ για μακροχρόνιες μισθώσεις, χωρίς υποχρέωση εξαγοράς.
- Επιβράβευση απόσυρσης με 1.000 ευρώ και επιδότηση αγοράς έξυπνου φορτιστή 500 ευρώ.
- Επιπλέον επιδότηση 1.000 ευρώ για αγορά αυτοκινήτου σε ΑΜΕΑ.
- Επιπλέον επιδότηση 1.000 ευρώ για οικογένειες με τουλάχιστον τρία εξαρτώμενα τέκνα (1.000 ευρώ για τρία εξαρτώμενα τέκνα, και επιπλέον 1.000 ευρώ ανά επιπλέον εξαρτώμενο τέκνο έως και 4.000 ευρώ).
- Επιπλέον 1.000 ευρώ για την αγορά αυτοκινήτου και μικρο-αυτοκινήτου σε νέους έως 29 ετών.
- Δυνατότητα εκχώρησης δικαιώματος είσπραξης επιδότησης στην εταιρεία πώλησης.
- Επιδότηση έως 40% και με μέγιστο ποσό τις 3.000 ευρώ για την αγορά δικύκλων και τρικύκλων κατηγορίας L5e έως L7e (επαγγελματικά ηλεκτρικά τρίκυκλα και τα μικρο-αυτοκίνητα).
- Eπιδότηση ηλεκτρικών δικύκλων κατηγορίας L1e έως L4e έως 20% και με μέγιστο ποσό επιδότησης 800 ευρώ.
- Επιδότηση 40% για τα ηλεκτρικά ποδήλατα, με μέγιστο ποσό επιδότησης 800 ευρώ.
Τι ισχύει για εταιρείες
- Επιδότηση 30% για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ από 1 έως 20 οχήματα και 20% επιδότηση με μέγιστο ποσό τις 6.000 ευρώ από 21 οχήματα και πάνω.
- Επιβράβευση απόσυρσης με 1.000 ευρώ ανά όχημα και επιδότηση αγοράς έξυπνου φορτιστή 400 ευρώ ανά σημείο επαναφόρτιση.
- Επιδότηση σε εταιρείες ταχυμεταφορών, διανομών και τουριστικές εταιρείες για την αγορά έως και 10 ηλεκτρικών ποδηλάτων.
- Επιδότηση 30% και έως 8.000 ευρώ για μακροχρόνιες μισθώσεις, χωρίς υποχρέωση εξαγοράς για 1 έως 20 οχήματα και 20% επιδότηση και έως 6.000 ευρώ για 21 οχήματα και πάνω αντίστοιχα.
- Επιπλέον 4.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο για εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε νησιά.
- Επιδότηση 30% και με μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων επίδειξης (test drive) από 1 μέχρι 20 οχήματα και 20% επιδότηση με μέγιστο ποσό τις 6.000 ευρώ για 21 οχήματα και άνω αντίστοιχα.
Στην Αστυπάλαια ο πρωθυπουργός
Στο πρώτο “πράσινο” νησί με επίκεντρο την ηλεκτροκίνηση, στην Αστυπάλαια, θα βρεθεί την Πέμπτη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ακριβώς έναν χρόνο μετά την πρώτη του επίσκεψη και την παράδοση στις τοπικές αρχές των πρώτων ηλεκτρικών οχημάτων. Πριν από περίπου έναν μήνα παραδόθηκαν και τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους πολίτες της Χώρας του νησιού.
Το πρόγραμμα «Αστυπάλαια: έξυπνο και αειφόρο νησί» αποτελεί μια κοινή πρωτοβουλία της Volkswagen και της Ελληνικής Δημοκρατίας και έχει στόχο τα επόμενα χρόνια να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό σύστημα κινητικότητας στο νησί με χρήση ανανεώσιμης ενέργειας. Στο πλαίσιο του προγράμματος οι κάτοικοι θα απολαμβάνουν ειδική επιδότηση και προνομιακές τιμές για να αποκτήσουν ηλεκτρικό όχημα.
Παράλληλα, το επόμενο διάστημα αναμένεται να προκηρυχθεί από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) η ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών για την επιλογή του αναδόχου που θα αναλάβει την υλοποίηση του Ειδικού Πιλοτικού Έργου της Αστυπάλαιας στο πλαίσιο του σχεδίου για τα «Πράσινα Νησιά», το οποίο θα αποτελείται από μονάδα ηλεκτροπαραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) και μονάδα αποθήκευσης ενέργειας. Θα ακολουθήσουν άλλα δύο Ειδικά Πιλοτικά Έργα σε μικρά ελληνικά νησιά, τα οποία έχουν ως στόχο να επιτευχθεί διείσδυση ΑΠΕ κατ’ ελάχιστον ίση με το 80% της ετήσιας ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας του ηλεκτρικού συστήματος του κάθε νησιού.
Latest News
ΕΥΔΑΠ: Στη μάχη για τη λειψυδρία τρία τάνκερ και μία μονάδα αφαλάτωσης στην Ιτέα
Ο CEO της ΕΥΔΑΠ Χάρης Σαχίνης παρουσίασε εναλλακτικά σχέδια για τη θωράκιση της Αττικής από τη λειψυδρία
Νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Οι Σκυλακάκης και Τσιάρας παρουσίασαν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας το νέο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Στην… πυρά ο πλανήτης – Το 2024 η πιο θερμή χρονιά από το 1881
Σύμφωνα με τη Γερμανική Μετεωρολογική Υπηρεσία, η φετινή χρονιά είναι η θερμότερη που έχει ζήσει ο πλανήτης από τότε που υπάρχουν μετρήσεις.
Ερχονται ηλεκτροκίνητα υδροπλάνα στην Ελλάδα - Η συμφωνία Hellenic Seaplanes - Elfly Group
Η Hellenic Seaplanes προχωρά στην καταρχήν δέσμευση για την απόκτηση δέκα ηλεκτροκίνητων υδροπλάνων Noemi, 9 θέσεων
Ο Τραμπ... ξηλώνει την πολιτική Μπάιντεν στα EV - Τέλος οι επιδοτήσεις για σταθμούς φόρτισης
Τι προτείνει η ομάδα Τραμπ για τα ηλεκτρικά οχήματα - Αποδεκτή η μεγαλύτερη ρύπανση των αυτοκινήτων, σκληροί δασμοί στα κινεζικά EV
Νέα «καμπανάκι» Κομισιόν στην Ελλάδα για τα απόβλητα
Η Κομισιόν δίνει δίμηνη προθεσμία για συμμόρφωση διαφορετικά μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει τις υποθέσεις στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο
Η επικοινωνία καταλύτης στις ESG πρωτοβουλίες των επιχειρήσεων
Το 83% των Ελλήνων πολιτών πιστεύει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να ενεργούν προς όφελος όλων των ενδιαφερόμενων πλευρών και όχι να δίνουν προτεραιότητα κυρίως στους μετόχους τους
Γιατί οι πιπεριές τσίλι κινδυνεύουν να χάσουν την καυτερή γεύση τους
Η κλιματική αλλαγή δεν επηρεάζει μόνο την παραγωγή στις πιπεριές τσίλι αλλά και τη γεύση τους - Τι λένε επιστήμονες
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη
Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση ως μια «παγκόσμια καταστροφή για την υγεία», καθώς οι επιπτώσεις της επηρεάζουν δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Η στενή σχέση Μασκ - Τραμπ και τα... σπασμένα φρένα της μετοχής της Tesla
Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε σε ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών την Παρασκευή, κλείνοντας μια καταπληκτική εβδομάδα για την εταιρεία