![Κικίλιας: Ελπιδοφόρα τα πρώτα στοιχεία της φετινής τουριστικής σεζόν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/kikiliasToyrismos.jpeg)
«Ελπιδοφόρα» χαρακτήρισε ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, τα πρώτα στοιχεία για τη φετινή τουριστική σεζόν.
«Η Ελλάδα είναι πρώτος προορισμός για τους Γάλλους ταξιδιώτες. Είναι πρώτος προορισμός και για τους Ρουμάνους που επιλέγουν τον οδικό τουρισμό, ένας στους δύο Σέρβους που θα ταξιδέψουν στο εξωτερικό, επιλέγουν επίσης τη χώρα μας. Η Apollo και η Der Touristik προσθέτουν συνεχώς νέους προορισμούς συνεχώς, οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της Μεγάλης Βρετανίας -EasyJet, Jet 2, Ryanair και British Airways- παρουσιάζουν αύξηση των ταξιδιωτών από 20% έως 50% σε σχέση με το 2019, ενώ πολύ θετικά είναι τα μηνύματα από το Ισραήλ ειδικά για τον μήνα Σεπτέμβριο», είπε.
Όπως επισήμανε ο κ. Κικίλιας, τα αποτελέσματα είναι πλέον μετρήσιμα. «Αυτό που βλέπουμε είναι ότι όσοι μας επισκέφθηκαν, ξανά και ξανά, από το 2019 μέχρι σήμερα, κάθε χρονιά ξοδεύουν παραπάνω. Και αυτό αποτελεί την καλύτερη απόδειξη της εμπιστοσύνης που καταφέραμε να χτίσουμε όλο αυτό το διάστημα. Δεν ξέρω κανέναν ταξιδιώτη που δεν θέλει να ξοδέψει. Με αυτή την ψυχολογία έρχονται όλοι», δήλωσε.
Απευθύνοντας χαιρετισμό στο Συνέδριο «Future of Retail 2022» της ΕΣΕΕ, ο υπουργός Τουρισμού δήλωσε ότι «το ελληνικό εμπόριο είναι συνυφασμένο με το τουριστικό μας προϊόν».
Ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε στη σημασία της στρατηγικής στόχευσης του υπουργείου Τουρισμού για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η οποία, όπως ανέφερε, αποδίδει ήδη τους πρώτους καρπούς, με υπερπολλαπλάσιο μέρισμα για τη μέση ελληνική οικογενειακή επιχείρηση. «Οι πολιτικές μας έρχονται να υλοποιηθούν, στην πράξη, μέσα από τη συνεργασία μας και τη συλλογική προσπάθεια, όλων μας. Και αυτό γιατί, ο τουρισμός αποτελεί, με τον πλέον επίσημο τρόπο, την ατμομηχανή -όπως συνηθίζω να λέω- της ελληνικής οικονομίας, καθώς έμμεσα ή άμεσα, ένα στα τέσσερα ευρώ στην ελληνική οικονομία προέρχονται από τον τουρισμό», επισήμανε.
Εθνική στρατηγική
Όπως είπε ο υπουργός Τουρισμός, η σύνδεση του ελληνικού εμπορίου με το τουριστικό προϊόν αποτελεί εθνική στρατηγική, προκειμένου να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη για την ελληνική οικονομία. «Το τουριστικό προϊόν είναι αλληλοτροφοδοτούμενο με το ελληνικό εμπόριο», σημείωσε χαρακτηριστικά, φέρνοντας το παράδειγμα της διασύνδεσης του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα: «Παράγονται στην ελληνική γη προϊόντα, τα οποία με τη σειρά τους κατευθύνονται στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, στα ξενοδοχεία μας και στα καταλύματά μας» δήλωσε.
Ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε στο πλέγμα των παρεμβάσεων που αναλήφθηκαν όλο αυτό το διάστημα, προκειμένου να «φωτιστούν» μη προβεβλημένοι προορισμοί σε όλη τη χώρα -όπως η Χάλκη, η Αστυπάλαια, η Σύμη, το Καστελόριζο, αλλά και πολλοί χειμερινοί προορισμοί- έτσι ώστε τα έσοδα από το τουριστικό προϊόν να φτάνουν σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας, δώδεκα μήνες τον χρόνο. Παράλληλα, υπογράμμισε τη σημασία του επιτυχούς ανοίγματος και σε νέες αγορές, που έχει οδηγήσει στην ενίσχυση του ελληνικού brand, αλλά και στην τόνωση του λιανεμπορίου. «Μήπως κ. πρόεδρε του εμπορικού συλλόγου της Αθήνας, όταν περιδιαβαίνετε την Πλάκα, την περιοχή του Ψυρρή και το ιστορικό κέντρο, δεν σας λένε οι συνάδελφοί σας ότι πλέον -έπειτα από σχεδόν μία υπερδεκαετή κρίση- δεν υπάρχουν τουρίστες και επισκέπτες που καταναλώνουν, χωρίς να ρωτούν πόσο κάνει ένα προϊόν ή μία υπηρεσία; Μήπως, φέτος, δεν παρατηρούμε μία “έκρηξη” στον αριθμό των ταξιδιωτών από τις ΗΠΑ, ήδη από τον Μάρτιο, με μισό εκατομμύριο Αμερικανούς τουρίστες που φτάνουν πλέον με απευθείας πτήσεις στην Αθήνα;», διερωτήθηκε ο υπουργός Τουρισμός.
Στην πρώτη πεντάδα παγκοσμίως το ελληνικό brand
Ο κ. Κικίλιας δεν παρέλειψε να αναφερθεί στον τρόπο με τον οποίο το ελληνικό τουριστικό brand βρέθηκε στην πρώτη πεντάδα της παγκόσμιας κατάταξης, κεφαλαιοποιώντας την επιτυχή διαχείριση της πανδημίας, η οποία κατέστησε τη χώρα μας ως έναν από τους πλέον πιο ασφαλείς προορισμούς για τους επισκέπτες από όλο τον κόσμο και τις οικογένειές τους. «Αξίζει ιδιαίτερη μνεία στον τρόπο, με τον οποίο ο ίδιος ο πρωθυπουργός πέτυχε την ενίσχυση του brand “Ελλάδα”. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ταξίδεψε στο εξωτερικό και προμόταρε σε όλα τα επίπεδα τη χώρα μας και τις ομορφιές της, όπως και τον επαγγελματικό, εμπορικό και τουριστικό της κλάδο. Και σε αυτή την εθνική προσπάθεια, ο εμπορικός κόσμος -η ΕΣΕΕ– ήταν και είναι πάντα δίπλα μας. Προσωπικά, δεν θα κουραστώ να σας αποκαλώ “συμπαίκτες” μας. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι, οι οποίοι δουλεύουν στο τουριστικό μας προϊόν, τονώνουν και όλους τους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας, με τους επισκέπτες που κινούνται, καταναλώνουν, διασκεδάζουν, όλο το χρόνο στην Ελλάδα», είπε ο υπουργός Τουρισμού. Στάθηκε, δε, ιδιαίτερα στον τρόπο που αναπτυξιακά έργα υποδομής φέρνουν νέες πολλαπλές επενδύσεις και ενισχύουν τη συνολική παραγωγικότητα της εθνικής οικονομίας. «Μήπως οι μαρίνες και τα λιμάνια, τα οποία αναπτύσσουμε δεν βοηθούν τις τοπικές κοινωνίες και τον εμπορικό κόσμο; Μόνο στη Θεσσαλονίκη, για παράδειγμα, έχουμε άνοδο 250% στην κρουαζιέρα», είπε χαρακτηριστικά.
Κινητήριος δύναμη
«Η μικρή και μεσαία επιχείρηση στην Ελλάδα είναι η κινητήριος δύναμη και ο μοχλός της ελληνικής οικονομίας» επισήμανε ο υπουργός Τουρισμού, επαναλαμβάνοντας ότι κεντρική στρατηγική της κυβέρνησης, συνολικά, είναι η περαιτέρω στήριξη του εισοδήματος της μέσης ελληνικής οικογένειας, μέσα από την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος με όρους όμως βιώσιμης ανάπτυξης. «Προφανώς, δεν θα “ξεριζώσουμε” τα πάντα. Προφανώς, το παραδοσιακό ταβερνάκι με την ψάθινη καρέκλα στα τρία μέτρα από τη θάλασσα και το θέλουμε και θα το υποστηρίξουμε. Και θα νομοθετήσουμε, προκειμένου κανείς να μην μπορεί να αλλοιώσει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του τουριστικού μας προϊόντος», υπογράμμισε.
Όπως είπε ο κ. Κικίλιας, το κέρδος από το τουριστικό προϊόν κινεί όλη την οικονομία, δημιουργώντας τις συνθήκες για παραπάνω ανάπτυξη. «Από το μέρισμα της επιτυχίας αυτής, μπορούμε να φτιάχνουμε καλύτερα σχολεία, καλύτερα νοσοκομεία, καλύτερες υποδομές. Και μέρισμα από τον τουρισμό δικαιούται κάθε περιοχή της χώρας, κάθε προορισμός, είτε περισσότερο είτε λιγότερο δημοφιλής. Σε αυτή την κατεύθυνση έχουμε συντονίσει όλες μας τις ενέργειες. Και αυτό θα συνεχίζουμε να πράττουμε για να κάνουμε τη ζωή των Ελλήνων καλύτερη», κατέληξε ο υπουργός Τουρισμού.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τουρισμός: Πώς θα κινηθεί σε Ευρώπη και Ελλάδα- Τι δείχνει έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/ot_tourismos_nisia-600x352.png)
Πώς θα κινηθεί ο τουρισμός σε Ευρώπη και Ελλάδα - Τι δείχνει έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ
Ο εισερχόμενος τουρισμός και οι εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία και στις αγορές απασχολεί το ΙΝΣΕΤΕ
![Limnos Resort: Η επένδυση των 171 εκατ. ευρώ που θα αλλάξει την εικόνα της Λήμνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_boubouras-3-600x438.jpg)
Βίλες, 2 πεντάστερα και μαρίνα - Η μέγα επένδυση της οικογένειας Μπούμπουρα στη Λήμνο
Σε διαβούλευση η επένδυση Limnos Resort - Τι περιλαμβάνει - Ποια είναι η οικογένεια Μπούμπουρα
![Από το Σαρακήνικο μέχρι τη Σαντορίνη: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/sarakiniko05-600x400.jpg)
Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας
![Σαντορίνη: Σύσκεψη Κεφαλογιάννη με τους τουριστικούς φορείς για το νησί – Τα μέτρα που έπεσαν στο τραπέζι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/santorini-600x400.jpg)
Το μήνυμα Κεφαλογιάννη για τη Σαντορίνη στη σύσκεψη με τουριστικούς φορείς
Στο επίκεντρο τα μέτρα για τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος στη Σαντορίνη
![Ξενοδοχεία: Πόσο συνεισφέρουν στην ελληνική οικονομία – Η Σαντορίνη… αντιστέκεται](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/XEE-600x395.jpg)
Πόσα προσφέρουν τα ξενοδοχεία στα κρατικά ταμεία - Ανθεκτική η Σαντορίνη [γραφήματα]
Τι έδειξε έρευνα του ΙΤΕΠ για τα ξενοδοχεία και την συμβολή τους στην ελληνική οικονομία - Καμία ακύρωση στη Σαντορίνη παρά το σεισμικό φαινόμενο
![Αεροδρόμια: Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για τους ξένους τουρίστες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/el.venizelos_aerodromio_680562846-1-600x386.jpg)
Τα ελληνικά αεροδρόμια που απογείωσαν οι ξένοι τουρίστες [γράφημα]
Η νέα μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ καταγράφει αναλυτικά top αεροδρόμια της χώρας και τις κύριες αγορές τουρισμού το 2024
![Σαντορίνη: Χωρίς ακυρώσεις οι κρατήσεις στα ξενοδοχεία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/santo-600x407.jpeg)
Το αισιόδοξο μήνυμα για τη Σαντορίνη - Αμείωτη η ροή των κρατήσεων στα ξενοδοχεία
«Καμία ακύρωση από τους τουρίστες στη Σαντορίνη, συνεχίζονται οι κρατήσεις» λέει στον ΟΤ ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων
![Τουρισμός: Ιούλιος, ο «καλύτερος» μήνας του 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/tourismos-600x401.jpg)
Νέο ρεκόρ στον τουρισμό - Ποιος ήταν ο «καλύτερος» μήνας το 2024 [γράφημα]
Η αύξηση των αφίξεων αεροπορικώς επιβεβαιώνει την δυναμική που έχει ο ελληνικός τουρισμός
![Σαντορίνη: Πόσο μπορούν να πλήξουν τα Ρίχτερ τα τουριστικά έσοδα της χώρας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/07_02_ot_toyrist_ESODA_EXO-600x352.png)
Η Σαντορίνη σείεται - Τα Ρίχτερ στα τουριστικά έσοδα της χώρας [γράφημα]
Η Σαντορίνη δίνει το 4% των τουριστικών εσόδων της χώρας – Η πρώτη εκτίμηση σε ανάλυση της Εθνικής Τράπεζας για τις επιπτώσεις στον τουρισμό από τους σεισμούς
![Τουρισμός: Στα 29,3 εκατ. οι διεθνείς αφίξεις του 2024 – Οι top5 κύριες αγορές [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/touris-600x400.jpg)
Πόσοι τουρίστες ήρθαν πέρυσι - Το top5 των χωρών που «ψήφισαν» Ελλάδα [γράφημα]
Με εντυπωσιακούς ρυθμούς κινήθηκε ο τουρισμός πέρυσι - Τι δείχνει μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ για τις «Διεθνείς Αεροπορικές Αφίξεις: 2023-2024»