Πονοκέφαλο προκαλεί στον τουριστικό κλάδο της Ευρώπης η έλλειψη προσωπικού στις μεταφορές, ενόψει της καλοκαιρινής σεζόν που μόλις ξεκίνησε. Μάλιστα, το φαινόμενο τείνει να προκαλέσει σοβαρές αρρυθμίες στην τουριστική βιομηχανία, η οποία προσδοκά σε ένα ιδιαίτερα προσοδοφόρο καλοκαίρι, προκειμένου από τη μια πλευρά να κλείσει τις πληγές που άνοιξε η πανδημία και από την άλλη να δημιουργήσει «απόθεμα» στο ακραίο σενάριο που αναζωπυρωθεί το κύμα πανδημίας το φθινόπωρο.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, ήδη παρατηρούνται καθυστερήσεις και ακυρώσεις στις πτήσεις, ενώ υπάρχει αναστάτωση στα δρομολόγια των πλοίων και των τρένων σε διάφορες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου λόγω της αδυναμίας των εταιρειών να ανταποκριθούν λόγω έλλειψης του κατάλληλου προσωπικού στη μαζική κάθοδο των Βορειοευρωπαίων προς τις χώρες της Νότιας Ευρώπης για διακοπές.
Τα προβλήματα
Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Τουρισμού και Ταξιδιών, που επικαλείται το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο, οι ελλείψεις προσωπικού στις μεταφορές φθάνουν το 18% στην Πορτογαλία, το 15% στη Γαλλία και την Ιταλία, το 12% στη Βρετανία, το 11% στις ΗΠΑ και το 9% στη Βρετανία. Πρόκειται για φαινόμενο που αποδίδεται στις απολύσεις προσωπικού που έκαναν οι εταιρείες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το οποίο τώρα δεν επιθυμεί να επιστρέψει κυρίως γιατί βρήκε αλλού δουλειά.
Τα πρώτα προβλήματα εμφανίστηκαν το Πάσχα, κάνοντας αεροπορικές και άλλες εταιρείες να ανησυχούν για τους καλοκαιρινούς μήνες που θα ακολουθήσουν. Οι ελλείψεις φάνηκαν κυρίως στις αεροπορικές, οι οποίες φοβούνται ότι δεν θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν σε υψηλότερα φορτία επιβατών.
Ειδικά στη Βρετανία οι προσλήψεις προσωπικού σε εταιρείες όπως η British Airways χαρακτηρίζονται ιδιαίτερα δύσκολες. Η εταιρεία διαχείρισης του εναέριου χώρου της Ευρώπης, η Eurocontrol, προέβλεψε στις αρχές Απριλίου ότι η καλοκαιρινή κυκλοφορία αεροσκαφών θα αγγίξει τουλάχιστον το 90% των επιπέδων που καταγράφονταν πριν από την πανδημία. Εκτοτε, οι αερομεταφορείς, συμπεριλαμβανομένων και εταιρειών όπως η Ryanair Holdings, κατέγραψαν αλματώδη άνοδο στις πωλήσεις εισιτηρίων. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα δεν μπορεί να προβλεφθεί η πραγματική κίνηση καθώς οι ταξιδιώτες λόγω συνθηκών κάνουν κρατήσεις την τελευταία στιγμή.
Προβλήματα στελέχωσης έχουν και τα αεροδρόμια. Το Χίθροου του Λονδίνου, ο πλέον πολυσύχναστος κόμβος της Ευρώπης – τουλάχιστον με βάση τα στοιχεία πριν από την πανδημία -, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Η διοίκηση του αεροδρομίου δυσκολεύτηκε να καλύψει θέσεις ασφαλείας και καθαριότητας, ενώ η British Airways που είναι η μεγαλύτερη αεροπορική της χώρας κάνει λόγο για ελλείψεις σε προσωπικό που δουλεύει γύρω από τα αεροσκάφη. Οι ελλείψεις τέτοιου προσωπικού τελικά οδηγούν ακόμη και σε ματαιώσεις πτήσεων κι ας υπάρχει ζήτηση για εισιτήρια.
Στη ναυτιλία οι προσπάθειες για μείωση του κόστους οδήγησαν σε χάος στην κρίσιμη θαλάσσια διαδρομή Ντόβερ – Καλαί, η οποία είναι η βασική πύλη εξόδου των Βρετανών που μετακινούνται με τα αυτοκίνητά τους προς τη Γαλλία και πέρα από αυτήν. Η P&O Ferries, που ήταν η μεγαλύτερη εταιρεία της γραμμής, βρίσκεται σε αντιπαράθεση με τη βρετανική κυβέρνηση αφού απέλυσε 800 ναυτικούς χωρίς προειδοποίηση.
«Καμπανάκι» και για την Ελλάδα
Σοβαρές ελλείψεις προσωπικού υπάρχουν και στον ελληνικό τουρισμό, με αρμόδιους παράγοντες να έχουν χτυπήσει εδώ και καιρό το καμπανάκι.
Χαρακτηριστική ήταν η ανάρτηση του επίτιμου πρόεδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) στο Twitter τον περασμένο μήνα, ο οποίος ανέφερε ότι υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις κυρίως στον επισιτισμό (κουζίνα και service) με ακάλυπτες πάνω από 50.000 θέσεις.
Latest News
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα