«Απαράδεκτη» χαρακτηρίζει την κατάσχεση των δύο ελληνικών τάνκερ από το Ιράν ο εκπρόσωπος της Κομισιόν αρμόδιος για θέματα εξωτερικών υποθέσεων Πίτερ Στάνο, σημειώνοντας ότι η ΕΕ εξέφρασε την «έντονη ανησυχία» της στις ιρανικές αρχές.
«Παρακολουθούμε με μεγάλη ανησυχία την απαράδεκτη κατάσχεση δύο ελληνικών πλοίων από το Ιράν στον Περσικό Κόλπο» αναφέρει ο κ. Στάνο.
Έντονη ανησυχία
«Θέσαμε αμέσως το ζήτημα της κατάσχεσης και εκφράσαμε την έντονη ανησυχία μας στις ιρανικές αρχές για αυτές τις πράξεις και ζητάμε ταχεία διευκρίνιση, επίλυση και αποκλιμάκωση», προσθέτει.
Επίσης, ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επισημαίνει στην ανακοίνωσή του ότι «η ελευθερία της ναυσιπλοΐας και η ελεύθερη ροή του εμπορίου είναι βασικές αρχές που πρεσβεύει η ΕΕ».
Έβαλαν ρότα για το Μπαντάρ Αμπάς τα δυο δεξαμενόπλοια
Σημειώνεται ότι τα δύο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια τα οποία τέθηκαν υπό τον έλεγχο των Φρουρών της Επανάστασης του Ιράν, έλαβαν εντολή να πλεύσουν στο Μπαντάρ Αμπάς σήμερα Κυριακή. Το Μπαντάρ Αμπάς είναι πόλη-λιμάνι και πρωτεύουσα της επαρχίας Χορμοζγκάν στη νότια ακτή του Ιράν, στον Περσικό Κόλπο. Η πόλη βρίσκεται σε στρατηγική τοποθεσία στα Στενά του Ορμούζ και αποτελεί την κύρια βάση του Ιρανικού Πολεμικού Ναυτικού.
Τα δυο πλοία μεταφέρουν ακόμη ιρανικό πετρέλαιο και όπως έγινε γνωστό τόσο το Prudent Warrior 150.000 dwt (κατασκευής 2017) όσο και το Delta Poseidon 157.400 dwt (κατασκευή 2011) ταξιδεύουν με ίδια μέσα και διευθύνονται από το δικό τους πλήρωμα.
Όλοι οι ναυτικοί είναι καλά στην υγεία τους και έχουν καλή μεταχείριση από τους Φρουρούς της Επανάστασης του Ιράν, οι οποίοι επιβιβάστηκαν με ελικόπτερα για να επιβιβαστούν στα δύο σκάφη καθώς έπλεαν στα διεθνή ύδατα στα ανοιχτά των ακτών του Ιράν την Παρασκευή, αναφέρει το Tradewirnds.
«Είμαστε σε τακτική επαφή με τον πλοίαρχο», είπε στο TradeWinds ένας διευθυντής της Polembros Shipping, ιδιοκτήτης του Prudent Warrior.
Καμία αιτιολόγηση
Στο πλοίο επιβαίνουν είκοσι τρεις ναυτικοί — 15 Φιλιππινέζοι, επτά Έλληνες και ένας Κύπριος πολίτης.
To Delta Poseidon που ελέγχεται από την Delta Tankers έχει 21 Φιλιππινέζους και δύο Έλληνες ναυτικούς.
Σύμφωνα με όσα δηλώνουν εκπρόσωποι των δύο ελληνικών εταιρειών στο Tradewinds, οι ιρανικές αρχές δεν έχουν δώσει καμία επίσημη αιτιολόγηση για την αναχαίτιση των πλοίων την Παρασκευή, παρά μόνο ότι διενεργούν κανονική επιθεώρηση για να ελέγξουν τα έγγραφα των πλοίων και την κατάστασή τους.
Συμπεριφέρθηκαν πολύ ευγενικά κατά τη διεξαγωγή της επιθεώρησης, δεν βρήκαν τίποτα, είπε ο εκπρόσωπος της Polembros, στο Tradewirnds.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη