
«Απαράδεκτη» χαρακτηρίζει την κατάσχεση των δύο ελληνικών τάνκερ από το Ιράν ο εκπρόσωπος της Κομισιόν αρμόδιος για θέματα εξωτερικών υποθέσεων Πίτερ Στάνο, σημειώνοντας ότι η ΕΕ εξέφρασε την «έντονη ανησυχία» της στις ιρανικές αρχές.
«Παρακολουθούμε με μεγάλη ανησυχία την απαράδεκτη κατάσχεση δύο ελληνικών πλοίων από το Ιράν στον Περσικό Κόλπο» αναφέρει ο κ. Στάνο.
Έντονη ανησυχία
«Θέσαμε αμέσως το ζήτημα της κατάσχεσης και εκφράσαμε την έντονη ανησυχία μας στις ιρανικές αρχές για αυτές τις πράξεις και ζητάμε ταχεία διευκρίνιση, επίλυση και αποκλιμάκωση», προσθέτει.
Επίσης, ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επισημαίνει στην ανακοίνωσή του ότι «η ελευθερία της ναυσιπλοΐας και η ελεύθερη ροή του εμπορίου είναι βασικές αρχές που πρεσβεύει η ΕΕ».
Έβαλαν ρότα για το Μπαντάρ Αμπάς τα δυο δεξαμενόπλοια
Σημειώνεται ότι τα δύο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια τα οποία τέθηκαν υπό τον έλεγχο των Φρουρών της Επανάστασης του Ιράν, έλαβαν εντολή να πλεύσουν στο Μπαντάρ Αμπάς σήμερα Κυριακή. Το Μπαντάρ Αμπάς είναι πόλη-λιμάνι και πρωτεύουσα της επαρχίας Χορμοζγκάν στη νότια ακτή του Ιράν, στον Περσικό Κόλπο. Η πόλη βρίσκεται σε στρατηγική τοποθεσία στα Στενά του Ορμούζ και αποτελεί την κύρια βάση του Ιρανικού Πολεμικού Ναυτικού.
Τα δυο πλοία μεταφέρουν ακόμη ιρανικό πετρέλαιο και όπως έγινε γνωστό τόσο το Prudent Warrior 150.000 dwt (κατασκευής 2017) όσο και το Delta Poseidon 157.400 dwt (κατασκευή 2011) ταξιδεύουν με ίδια μέσα και διευθύνονται από το δικό τους πλήρωμα.
Όλοι οι ναυτικοί είναι καλά στην υγεία τους και έχουν καλή μεταχείριση από τους Φρουρούς της Επανάστασης του Ιράν, οι οποίοι επιβιβάστηκαν με ελικόπτερα για να επιβιβαστούν στα δύο σκάφη καθώς έπλεαν στα διεθνή ύδατα στα ανοιχτά των ακτών του Ιράν την Παρασκευή, αναφέρει το Tradewirnds.
«Είμαστε σε τακτική επαφή με τον πλοίαρχο», είπε στο TradeWinds ένας διευθυντής της Polembros Shipping, ιδιοκτήτης του Prudent Warrior.
Καμία αιτιολόγηση
Στο πλοίο επιβαίνουν είκοσι τρεις ναυτικοί — 15 Φιλιππινέζοι, επτά Έλληνες και ένας Κύπριος πολίτης.
To Delta Poseidon που ελέγχεται από την Delta Tankers έχει 21 Φιλιππινέζους και δύο Έλληνες ναυτικούς.
Σύμφωνα με όσα δηλώνουν εκπρόσωποι των δύο ελληνικών εταιρειών στο Tradewinds, οι ιρανικές αρχές δεν έχουν δώσει καμία επίσημη αιτιολόγηση για την αναχαίτιση των πλοίων την Παρασκευή, παρά μόνο ότι διενεργούν κανονική επιθεώρηση για να ελέγξουν τα έγγραφα των πλοίων και την κατάστασή τους.
Συμπεριφέρθηκαν πολύ ευγενικά κατά τη διεξαγωγή της επιθεώρησης, δεν βρήκαν τίποτα, είπε ο εκπρόσωπος της Polembros, στο Tradewirnds.


Latest News

Κατέρρευσαν οι παραγγελίες για bulk carriers - Οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές
Η αβεβαιότητα που επικρατεί διεθνώς αποθαρρύνει τους πλοιοκτήτες από τη σύναψη νέων συμβάσεων ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου

Κικίλιας: «Πρώτος στόχος μου να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας παραλαμβάνοντας από τον Χρήστο Στυλιανίδη ανήγγειλε τέσσερις προτεραιότητες στη ναυτιλία και την ακτοπλοϊα

To LNG/C «Ασκληπιός» της Capital Ship Management, ύψωσε την ελληνική σημαία
Το LNG/C ‘ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ’, της Capital Gas Ship Management, είναι ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταφορικής ικανότητας 81,451 dwt, οικολογικού τύπου

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα