Γην και ύδωρ δίνουν στους πιλότους και στα πληρώματα καμπίνας οι αερομεταφορείς για να τους δελεάσουν και να τους κρατήσουν, ενώ ταυτόχρονα κυνηγούν «με το τουφέκι» ιπταμένους για να προσλάβουν. Ουδείς φαίνεται πως υποπτευόταν μια τόσο δυναμική ανάκαμψη της ζήτησης για αεροπορικές μετακινήσεις το εφετινό καλοκαίρι. Παρά τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις αβεβαιότητες που αυτός γεννά στο πίσω μέρος του μυαλού όλων (κυρίως των Ευρωπαίων) και κυρίως παρά τον πληθωρισμό, που δεν αφήνει αλώβητες τις αερομεταφορές.
Σπαζοκεφαλιά
Η γιγαντιαία γερμανική εταιρεία ταξιδίων TUI θεωρεί ότι η τουριστική κίνηση θα αποκατασταθεί στα επίπεδα του 2019 το εφετινό καλοκαίρι. Πώς όμως θα ταξιδέψουν οι αεροπορικοί επιβάτες αν δεν υπάρχουν πληρώματα στα αεροπλάνα; Η σπαζοκεφαλιά αφορά όλους τους αερομεταφορείς, σε κάθε γωνιά της Γης. Η μεγαλύτερη σε επιβατική κίνηση αεροπορική εταιρεία στον κόσμο, Emirates, ανακοίνωσε ότι τις επόμενες ημέρες στελέχη της θα ξεχυθούν σε… 30 πόλεις της Ευρώπης, της Ασίας και της Βόρειας Αφρικής (θα έρθουν και στην Αθήνα φυσικά) για να «στρατολογήσουν» αεροσυνοδούς και ιπτάμενους φροντιστές.
Αφαίρεση καθισμάτων
Η βρετανική easyJet είχε από τις αρχές Μαΐου ανακοινώσει ότι θα αφαιρέσει καθίσματα από τα αεροσκάφη της, ώστε να μπορούν αυτά να πετούν με λιγότερο προσωπικό καμπίνας. Ταυτόχρονα η δεύτερη (μετά τη Ryanair) εταιρεία χαμηλού κόστους στην Ευρώπη ανακοίνωσε ότι θα δώσει μπόνους 1.000 στερλινών (1.185 ευρώ) στο τέλος του καλοκαιριού σε όλους τους ιπταμένους, νέους και παλαιούς (για να μην «πετάξουν» για κάποιον ανταγωνιστή προφανώς). Η εταιρεία που ίδρυσε ο Στέλιος Χατζηιωάννου έχει κάνει ήδη 1.700 προσλήψεις ενώ αρχικά είχε προγραμματίσει μόνο 1.500.
Xρυσό καλωσόρισμα
Ενα «χρυσό καλωσόρισμα» (εξαργυρώσιμο εξυπακούεται) υπόσχεται σε όσους την προτιμήσουν για να εργαστούν και η British Airways, που όπως και η easyJet έχει αναγκαστεί να καθηλώσει αεροσκάφη της λόγω ελλείψεως ιπταμένων. Ασφαλώς οι αερομεταφορείς θα μετακυλίσουν μέρος της αύξησης του λειτουργικού τους κόστους στο επιβατικό κοινό – που έχει αναδείξει εξάλλου το αεροπορικό ταξίδι ως τελείως ανελαστικό αγαθό. Ανατιμήσεις ήδη γίνονται στους ναύλους λόγω βέβαια της εκτίναξης των αεροπορικών καυσίμων. Ο μάνατζερ της Ryanair Μάικλ Ο’Λίρι δήλωσε προσφάτως ότι οι αυξήσεις το εφετινό καλοκαίρι θα είναι μονοψήφιες μεν, αλλά «πολύ κοντά στο όριο για να γίνουν διψήφιες». Υποψιάζεται κανείς ότι ένα επιπλέον «καπελάκι» για να καλυφθούν τα μπόνους των ιπταμένων είναι πειρασμός για να το βάλουν οι εταιρείες.
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη