
Η επόμενη ημέρα του σιδηροδρόμου και οι νέες προκλήσεις που δημιουργούνται για τον ανταγωνισμό και τη ρύθμιση λόγω των νέων ψηφιακών και κανονιστικών εξελίξεων, συζητήθηκαν στην Ολομέλεια του IRG-Rail (Independent Regulator’s Group – Rail) που πραγματοποιήθηκε στο Σπλιτ της Κροατίας.
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων εκπροσωπήθηκε από την Πρόεδρο κ. Ιωάννα Τσιαπαρίκου και την Προϊσταμένη της Μονάδας Ρύθμισης και Ελέγχου Σιδηροδρομικής Αγοράς κ. Αναστασία Τσουμαλάκου.
Ο IRG-Rail είναι το δίκτυο ανεξάρτητων ρυθμιστικών αρχών σιδηροδρόμων στον οποίο συμμετέχουν 31 ευρωπαϊκές χώρες. Διαρκής στόχευση του IRG-Rail είναι η αναζήτηση των βέλτιστων πρακτικών που συμβάλλουν στη δημιουργία ενιαίας, ανταγωνιστικής και βιώσιμης σιδηροδρομικής αγοράς στην Ευρώπη.
Νέες τεχνολογίες
Στο επίκεντρο των εργασιών της Ολομέλειας βρέθηκαν οι νέες τεχνολογίες και πώς αυτές θα υποστηρίξουν τον σιδηροδρομικό τομέα με ειδική αναφορά στην ψηφιακή πλατφόρμα MaaS (Mobility as a service).
Πρόκειται για τη νέα τάση στην πρόσβαση των υπηρεσιών κινητικότητας. Μία ενιαία εφαρμογή έκδοσης εισιτηρίων για όλες τις υπηρεσίες μεταφοράς, σιδηροδρομικών, οδικών. αεροπορικών και θαλάσσιων.
Τα μέλη του IRG-Rail αποφάσισαν να διερευνήσουν περαιτέρω εάν απαιτείται ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για τη διασφάλιση της δίκαιης λειτουργίας του MaaS, ως βιώσιμο πολυτροπικό και χωρίς αποκλεισμούς δίκτυο κινητικότητας, ζητώντας από τους εκπροσώπους των παριστάμενων Ρυθμιστικών Αρχών, να καταθέσουν προτάσεις και παρατηρήσεις.
Συζητήθηκαν επίσης οι ρυθμιστικές πρακτικές στον σιδηροδρομικό τομέα όσον αφορά τη χρέωση πρόσβασης στην υποδομή και τις εγκαταστάσεις υπηρεσιών. Υπογραμμίστηκε, ότι η εγκαθίδρυση νέων ψηφιακών προτύπων δημιουργεί νέο πεδίο και διευρυμένο ρόλο για τις ρυθμιστικές αρχές προκειμένου να διασφαλίζουν αμερόληπτη και ίση πρόσβαση στην υποδομή για όλους τους χρήστες, εξαλείφοντας παράλληλα πιθανά εμπόδια εισόδου για νεοεισερχόμενες επιχειρήσεις.
Παρουσιάστηκε στα μέλη η έκθεση παρακολούθησης της αγοράς (Market Monitoring) που περιλαμβάνει την ετήσια επισκόπηση των εξελίξεων της σιδηροδρομικής αγοράς και της οικονομίας με δεδομένα και λεπτομερείς παρατηρήσεις ανά χώρα.
Συζητήθηκε επίσης το θέμα των πολυτροπικών μεταφορών. Με δεδομένο ότι ο IRG-Rail παρακολουθεί στενά τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που συνδέονται με τις πολυτροπικές μεταφορές, υπογραμμίστηκε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του σιδηροδρόμου όσον αφορά την επίτευξη των στόχων της κλιματικής ουδετερότητας. Ωστόσο επισημάνθηκε, ότι σιδηροδρομικός τομέας μέχρι στιγμής δεν έχει καρπωθεί σε μεγάλο βαθμό αυτή την ευκαιρία, προκειμένου να βελτιώσει ακόμη περισσότερο την ανταγωνιστικότητά του.
Οι εργασίες τη Ολομέλειας, ολοκληρώθηκαν με την παρουσίαση και ψήφιση της νέας Προεδρίας του IRG-Rail για το 2023. Την Προεδρία θα αναλάβει ο Γερμανικός Ρυθμιστικός Φορέας υπό τους Dr Annegret Groebel και Prof. Karsten Otte.


Latest News

Ο Πούτιν επαινεί τον Μασκ συγκρίνοντάς τον με σοβιετικό πρωτοπόρο πυραύλων
Ο Βλαντιμίρ Πούτιν επαίνεσε τον Ίλον Μασκ για τα επιτεύγματά του στα διαστημικά ταξίδια και τον θεωρεί τολμηρό οραματιστή αντάξιο των σοβιετικών πρωτοπόρων του διοαστήματος

«Τσουνάμι» απολύσεων στις γερμανικές επιχειρήσεις - 1 στις 3 σχεδιάζει περικοπές το 2025
Οι προοπτικές για το 2025 παραμένουν ζοφερές στη Γερμανία και τον επιχειρηματικό της κόσμο, σύμφωνα με έρευνα

Έτοιμη για τη μεγάλη στροφή η Ευρώπη - Πώς επιδρούν οι δασμοί στο μοντέλο της
Η Citi προβλέπει μεγάλη στροφή στο οικονομικό μοντέλο της Γηραιάς Ηπείρου - Οι επιπτώσεις στο εμπόριο από τους δασμούς Τραμπ

Πάουελ: Το μεγάλο διακύβευμα της απόλυσής του – Ποιοι τον υπερασπίζονται
Ο Αμερικανός πρόεδρος ανέβασε τους τόνους εναντίον του κεντρικού τραπεζίτη με το Λευκό Οίκο να εξετάζει την απόλυσή του

Γιατί η Apple εγκλωβίστηκε στους δασμούς Τραμπ
Η Apple πωλεί περισσότερα από 220 εκατομμύρια iPhone ετησίως και σύμφωνα με τις περισσότερες εκτιμήσεις, εννέα στα δέκα κατασκευάζονται στην Κίνα

Ο γιoς δισεκατομμυριούχου κληρόνομου της Chanel αποκαλύπτει τις δικές του επενδύσεις
Ο 38χρονος Ντέιβιντ Βερτχάιμερ προσέλαβε τον Ντέιβιντ Αν για να ηγηθεί των επενδύσεών στην εταιρεία του 1686 Partners

Γιατί ο ακροδεξιός Φάρατζ θέλει τα... χλωριωμένα κοτόπουλα των ΗΠΑ στη Βρετανία
Ο Φάρατζ δήλωσε ότι οι Βρετανοί καταναλωτές αγοράζουν ήδη κοτόπουλα από μέρη όπως η Ταϊλάνδη που εκτρέφονται σε κακές συνθήκες

Καμπανάκι επικεφαλής Fed Σικάγο για ανάγκη ανεξαρτησίας της κεντρικής τράπεζας
Οι κεντρικές τράπεζες όπως η Fed που μπορούν να ασκούν νομισματική πολιτική χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις έχουν καλύτερα αποτελέσματα για τις οικονομίες τους

Μπέσεντ: Σχοινοβάτης σε ένα εύθραυστο σχοινί
Ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα σε ένα απρόβλεπτο Τραμπ και στο να διατηρήσει την εμπιστοσύνη στα αμερικανικά ομόλογα και στο δολάριο
![Δισεκατομμυριούχοι: Οι περιουσίες των κροίσων εν μέσω της μεγάλης κόντρας για τους δασμούς [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ot_bloomberg_billionaires_25-600x352.png)
Οι περιουσίες των κροίσων εν μέσω της μεγάλης κόντρας για τους δασμούς [γράφημα]
Μεγάλος χαμένος ο Ίλον Μασκ