
Με μικρά προβλήματα σε ορισμένα νησιά των Κυκλάδων όπως η Φολέγανδρος αλλά υπό το βάρος του αυξημένου κόστους καυσίμων ξεκινάει η θερινή σεζόν για την ελληνική ακτοπλοΐα.
Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει «ΤΑ ΝΕΑ» τα δρομολόγια τόσο από Πειραιά όσο και από Ραφήνα και Λαύριο θα είναι τα ίδια όπως και πέρυσι προς τα νησιά του Αιγαίου με ελάχιστες αλλαγές, κυρίως σε ό,τι αφορά κάποια ταχύπλοα.
Το κόστος
Σε κάθε περίπτωση αυτό που φαίνεται να αλλάζει σημαντικά φέτος είναι το κόστος καυσίμων καθώς η τιμή του καυσίμου μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο εξακολουθεί να κυμαίνεται πάνω από τα 1.000 ευρώ ο τόνος όταν την ίδια περίοδο πέρυσι κυμαίνονταν στα 400 ευρώ ο τόνος.
Το κόστος καυσίμων που σε κανονικές περιόδους αποτελούσε το 30-35% των λειτουργικών δαπανών των πλοίων με τις αυξήσεις των τιμών από το τέταρτο τρίμηνο του 2021 και όλο το 2022, έφτασε να αποτελεί τώρα το 60-70% των λειτουργικών δαπανών των πλοίων.
Οι εταιρείες επιδιώκουν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση με αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων ως ένα βαθμό. Βέβαια, οι αυξήσεις στα εισιτήρια αναμένεται να επηρεάσουν και την ακτοπλοϊκή κίνηση η οποία αναμένεται να κινηθεί από 10%-20% χαμηλότερα σε σύγκριση με το 2019.
Οι προκρατήσεις
Ηδη τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2022 το ακτοπλοϊκό μεταφορικό έργο επιβατών ήταν μειωμένο κατά περίπου 20% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, ενώ και οι προκρατήσεις για το τρίτο τρίμηνο του έτους κινούνται ακόμα χαμηλότερα από τις αντίστοιχες του 2019.
Τα γκρουπ ξένων τουριστών έχουν σχεδόν εκλείψει ως απόρροια των δύο ετών κορωνοϊού ενώ σημαντικές αγορές, όπως η κινεζική, παραμένουν κλειστές. Οσον αφορά στη μεταφορά φορτίων κινείται σε περίπου ίδια επίπεδα με το 2019.
Οσον αφορά στα μικροπροβλήματα στην εξυπηρέτηση των νησιών φαίνεται ότι αυτή την περίοδο το πρόβλημα εντοπίζεται στη Φολέγανδρο, με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και του τουρισμού να σημειώνουν ότι η επιλογή μιας εταιρείας να διακόψει το απευθείας δρομολόγιο του ταχύπλοου της με τον Πειραιά και η απόφασή της να εξυπηρετεί το νησί μέσω της Μήλου (μετεπιβίβαση) δημιουργεί προβλήματα στην τουριστική ζήτηση.


Latest News

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Τι ψάχνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ακτοπλοΐα – Οι πρακτικές της Seajets και η κινητοποίηση Στυλιανίδη
Οι καταγγελίες της Fast Ferries κατά της SeaJets και οι μη αιτιολογημένες ανατιμήσεις στην ακτοπλοΐα ελέγχονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Fast Ferries προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: «Η Seajets επιδιώκει απόλυτο μονοπώλιο στο Αιγαίο»
Νέες καταγγελίες από την Fast Ferries στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για την επιθετική πολιτική που ακολουθεί η Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου στις τιμές των εισιτηρίων

Στυλιανίδης: Ένα δισ. ευρώ για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης απαντώτας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή