Με μικρά προβλήματα σε ορισμένα νησιά των Κυκλάδων όπως η Φολέγανδρος αλλά υπό το βάρος του αυξημένου κόστους καυσίμων ξεκινάει η θερινή σεζόν για την ελληνική ακτοπλοΐα.
Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει «ΤΑ ΝΕΑ» τα δρομολόγια τόσο από Πειραιά όσο και από Ραφήνα και Λαύριο θα είναι τα ίδια όπως και πέρυσι προς τα νησιά του Αιγαίου με ελάχιστες αλλαγές, κυρίως σε ό,τι αφορά κάποια ταχύπλοα.
Το κόστος
Σε κάθε περίπτωση αυτό που φαίνεται να αλλάζει σημαντικά φέτος είναι το κόστος καυσίμων καθώς η τιμή του καυσίμου μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο εξακολουθεί να κυμαίνεται πάνω από τα 1.000 ευρώ ο τόνος όταν την ίδια περίοδο πέρυσι κυμαίνονταν στα 400 ευρώ ο τόνος.
Το κόστος καυσίμων που σε κανονικές περιόδους αποτελούσε το 30-35% των λειτουργικών δαπανών των πλοίων με τις αυξήσεις των τιμών από το τέταρτο τρίμηνο του 2021 και όλο το 2022, έφτασε να αποτελεί τώρα το 60-70% των λειτουργικών δαπανών των πλοίων.
Οι εταιρείες επιδιώκουν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση με αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων ως ένα βαθμό. Βέβαια, οι αυξήσεις στα εισιτήρια αναμένεται να επηρεάσουν και την ακτοπλοϊκή κίνηση η οποία αναμένεται να κινηθεί από 10%-20% χαμηλότερα σε σύγκριση με το 2019.
Οι προκρατήσεις
Ηδη τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2022 το ακτοπλοϊκό μεταφορικό έργο επιβατών ήταν μειωμένο κατά περίπου 20% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, ενώ και οι προκρατήσεις για το τρίτο τρίμηνο του έτους κινούνται ακόμα χαμηλότερα από τις αντίστοιχες του 2019.
Τα γκρουπ ξένων τουριστών έχουν σχεδόν εκλείψει ως απόρροια των δύο ετών κορωνοϊού ενώ σημαντικές αγορές, όπως η κινεζική, παραμένουν κλειστές. Οσον αφορά στη μεταφορά φορτίων κινείται σε περίπου ίδια επίπεδα με το 2019.
Οσον αφορά στα μικροπροβλήματα στην εξυπηρέτηση των νησιών φαίνεται ότι αυτή την περίοδο το πρόβλημα εντοπίζεται στη Φολέγανδρο, με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και του τουρισμού να σημειώνουν ότι η επιλογή μιας εταιρείας να διακόψει το απευθείας δρομολόγιο του ταχύπλοου της με τον Πειραιά και η απόφασή της να εξυπηρετεί το νησί μέσω της Μήλου (μετεπιβίβαση) δημιουργεί προβλήματα στην τουριστική ζήτηση.
Latest News
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Έληξε η απεργία της ΠΝΟ - Αναχωρούν από τις 14:00 τα πλοία
Οι δεσμεύσεις από το Υπουργείο Ναυτιλίας στην ΠΝΟ
Νέα πρόταση από ακτοπλόους σε ναυτεργάτες για αυξήσεις 7% στη διετία
Η πρόταση κατατέθηκε προκειμένου να αρθεί ένα διαφαινόμενο αδιέξοδο στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες από την παράταση των απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτεργατών
Συνεχίζεται η απεργία - Χωρίς πλοία για άλλες 48 ώρες
Νέα απεργία κήρυξε η ΠΝΟ για τις 24 και 25 Οκτωβρίου, ενώ υπενθυμίζεται ότι τα πλοία παρέμειναν δεμένα χθες και σήμερα
Η απεργία της ΠΝΟ δένει τα πλοία στα λιμάνια στις 22 και 23 Οκτωβρίου
Τι ζητούν οι εργαζόμενοι στα πλοία και τι καταγγέλουν - Η ΠΝΟ ζητάει την υπογραφή ΣΣΕ
Το σχέδιο για νέα πλοία στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Η σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για την ανανέωση του στόλου στις ακτοπλοϊκές εταιρείες
ΠΝΟ: 48ωρη απεργία στα λιμάνια Τρίτη και Τετάρτη
Βασικό αίτημα των απεργών η υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας για αυξήσεις μισθών