
Με μικρά προβλήματα σε ορισμένα νησιά των Κυκλάδων όπως η Φολέγανδρος αλλά υπό το βάρος του αυξημένου κόστους καυσίμων ξεκινάει η θερινή σεζόν για την ελληνική ακτοπλοΐα.
Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει «ΤΑ ΝΕΑ» τα δρομολόγια τόσο από Πειραιά όσο και από Ραφήνα και Λαύριο θα είναι τα ίδια όπως και πέρυσι προς τα νησιά του Αιγαίου με ελάχιστες αλλαγές, κυρίως σε ό,τι αφορά κάποια ταχύπλοα.
Το κόστος
Σε κάθε περίπτωση αυτό που φαίνεται να αλλάζει σημαντικά φέτος είναι το κόστος καυσίμων καθώς η τιμή του καυσίμου μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο εξακολουθεί να κυμαίνεται πάνω από τα 1.000 ευρώ ο τόνος όταν την ίδια περίοδο πέρυσι κυμαίνονταν στα 400 ευρώ ο τόνος.
Το κόστος καυσίμων που σε κανονικές περιόδους αποτελούσε το 30-35% των λειτουργικών δαπανών των πλοίων με τις αυξήσεις των τιμών από το τέταρτο τρίμηνο του 2021 και όλο το 2022, έφτασε να αποτελεί τώρα το 60-70% των λειτουργικών δαπανών των πλοίων.
Οι εταιρείες επιδιώκουν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση με αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων ως ένα βαθμό. Βέβαια, οι αυξήσεις στα εισιτήρια αναμένεται να επηρεάσουν και την ακτοπλοϊκή κίνηση η οποία αναμένεται να κινηθεί από 10%-20% χαμηλότερα σε σύγκριση με το 2019.
Οι προκρατήσεις
Ηδη τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2022 το ακτοπλοϊκό μεταφορικό έργο επιβατών ήταν μειωμένο κατά περίπου 20% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, ενώ και οι προκρατήσεις για το τρίτο τρίμηνο του έτους κινούνται ακόμα χαμηλότερα από τις αντίστοιχες του 2019.
Τα γκρουπ ξένων τουριστών έχουν σχεδόν εκλείψει ως απόρροια των δύο ετών κορωνοϊού ενώ σημαντικές αγορές, όπως η κινεζική, παραμένουν κλειστές. Οσον αφορά στη μεταφορά φορτίων κινείται σε περίπου ίδια επίπεδα με το 2019.
Οσον αφορά στα μικροπροβλήματα στην εξυπηρέτηση των νησιών φαίνεται ότι αυτή την περίοδο το πρόβλημα εντοπίζεται στη Φολέγανδρο, με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και του τουρισμού να σημειώνουν ότι η επιλογή μιας εταιρείας να διακόψει το απευθείας δρομολόγιο του ταχύπλοου της με τον Πειραιά και η απόφασή της να εξυπηρετεί το νησί μέσω της Μήλου (μετεπιβίβαση) δημιουργεί προβλήματα στην τουριστική ζήτηση.


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group