Σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων που στόχο έχουν την επίλυση βασικών ζητημάτων που λειτουργούν ανασχετικά στην ανάπτυξη του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα, εξήγγειλε ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, από του βήματος της Ημερίδας με θέμα «Το Μέλλον της Ναυπηγικής Βιομηχανίας» που διεξήχθη στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (Ε.Β.Ε.Π.), με αφορμή την τέλεση σειράς εκδηλώσεων των «Ημερών Θάλασσας 2022» στον Πειραιά.
Ο Χρ. Σταϊκούρας, αναφέρθηκε στο μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα το οποίο υλοποιεί η κυβέρνηση, παρά την αυξημένη αβεβαιότητα που δημιουργεί η σοβούσα κρίση, το οποίο, όπως τόνισε, στόχο έχει την στήριξη του επιχειρείν, αλλά και τη βελτίωση της επενδυτικής ελκυστικότητας της Οικονομίας της χώρας.
Ο υπουργός Οικονομικών, τόνισε τη σημασία και το ρόλο της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία, σημείωσε ότι απαιτείται μία νέα πολιτική, ώστε ο ναυπηγικός τομέας, με τα τρία μεγάλα ναυπηγεία, ως βασικούς πυρήνες, να συμβάλουν στην στήριξη της ναυτιλίας, αλλά και να διασφαλίσουν την αμυντική αυτονομία της χώρας.
Στόχος της κυβέρνησης, είπε, είναι η εξυγίανση του ναυπηγικού τομέα με κανόνες, κάτι το οποίο τόνισε ιδιαίτερα, δεδομένης της σημασίας του τομέα για την ανάπτυξη ενός εγχειρήματος το οποίο χαρακτήρισε ιδιαίτερα φιλόδοξο, αλλά και σύνθετο. Ιδιαίτερης αναφοράς από τον Χρ. Σταϊκούρα έτυχε η υπόθεση και η εξέλιξη αναφορικά με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, οι εγκαταστάσεις των οποίων είναι οι μεγαλύτερες στη χώρα, για να αναφερθεί, ευθύς αμέσως, στους στόχους της κυβέρνησης, ως προς τη νομοθέτηση ενός νέου πλαισίου που θα επιτρέψει την ανάπτυξη του τομέα.
Γεωργιάδης: Οι βιομηχανικές δραστηριότητες επιστρέφουν στην Ευρώπη
Από την πλευρά του, ο υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ‘Αδωνις Γεωργιάδης, σε μήνυμά του τόνισε ότι οι βιομηχανικές δραστηριότητες σταδιακά επιστρέφουν από την Ασία στην Ευρώπη, γεγονός ιδιαίτερα κρίσιμο στην παρούσα συγκυρία.
«Τώρα ή ποτέ»πρέπει να αναπτύξουμε τον ναυπηγικό τομέα της χώρας για να επισημάνει, και εκείνος με τη σειρά του, τη σημασία και τον ρόλο για τη ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα, αλλά και γενικά για την οικονομία.
Πλακιωτάκης: Να αναζωογονηθεί ο τομέας της ναυπηγικής στην Ελλάδα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, τόνισε ότι είναι χρέος να δοθεί η δέουσα σημασία στη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας δεδομένου ότι μπορεί να υποστηρίξει την πρώτη στον κόσμο ναυτιλία των Ελλήνων.
Είπε ότι έως σήμερα τα ναυπηγεία της Ασίας μονοπωλούν την παγκόσμια αγορά και ότι με δεδομένο ότι η χώρα μας είναι η κορυφαία παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη, έχει χρέος να διαθέτει και την αντίστοιχη ναυπηγική βιομηχανία. Επεσήμανε ότι απαιτείται αναζωογόνηση του τομέα της ναυπηγικής στη χώρα μας προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση στηρίζει απόλυτα την επίτευξη του στόχου αυτού και το έχει αποδείξει εμπράκτως.
Αναφερόμενος στα Ναυπηγεία της Σύρου, είπε ότι αποτελούν την απόδειξη της ανάκαμψης του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου, υπογραμμίζοντας ότι η ιδιοκτήτρια εταιρεία ONEX έχει επενδύσει περισσότερα από 30 εκατ. ευρώ καλύπτοντας οφειλές και αναβαθμίζοντας υποδομές, ενώ τόνισε ότι αυτή τη στιγμή στα ναυπηγεία του Νεωρίου, απασχολούνται περισσότεροι από 600 εργαζόμενοι και εξυπηρετούνται περίπου 100 πλοία κάθε έτος.
Ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε και στο σχέδιο που ενέκρινε πριν από λίγες ημέρες, το Υπουργικό Συμβούλιο σχετικά με την εξυγίανση των Ναυπηγείων της Ελευσίνας.
Είπε ότι αυτό περιλαμβάνει την ανάληψη χρεών που ξεπερνούν τα 200 εκατ. ευρώ, ποσό που θα αποπληρωθεί σταδιακά με επενδύσεις αντίστοιχης αξίας σε βάθος δεκαετίας, ενώ θα δημιουργηθούν 2.000 νέες θέσεις εργασίας. 1.000 από αυτές στο εμπορικό κομμάτι, και άλλες 1.000 στο αμυντικό.
Η θέση του Πειραιά στην ναυτιλία
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, απευθύνοντας χαιρετισμό, έκανε λόγο για τη διοργάνωση των «Ημερών Θάλασσας» τονίζοντας ότι ο δήμος σκοπεύει να γίνει μέρος της κουβέντας, για την ανάπτυξη του ναυπηγικού τομέα, δεδομένου ότι η καρδιά της ναυτιλίας, χτυπά στον Πειραιά.
Το επιμελητήριο θα είναι αρωγός σε κάθε προσπάθεια προς την κατεύθυνση αναγέννησης του ναυπηγικού τομέα γιατί πιστεύουμε ακράδαντα πως στην Ελλάδα, όπως είχε ένδοξο παρελθόν έχει και λαμπρό μέλλον, δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κροκίδης. Τόνισε ότι με την επιτυχημένη επανεκκίνηση του Νεωρίου, και σύντομα της Ελευσίνας αλλά και του Σκαραμαγκά, η Ελλάδα, μπορεί να επανατοποθετηθεί ανταγωνιστικά στη διεθνή αγορά μέσω των ναυπηγείων της.
Επίσης, ο αντιπρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Αλεξανδράτος με αφορμή όσα ακούστηκαν στην Ημερίδα για τον ρόλο των ναυπηγείων και της ναυτιλίας, τόνισε, μεταξύ άλλων, την αναγκαιότητα, η ναυτιλία να εισαχθεί στα σχολεία ως μάθημα, προκειμένου τόσο ο νέος κόσμος, όσο και η κοινωνία, να κατανοήσει τη σημασία της ναυτιλίας για τη χώρα.
Παρέμβαση έκανε και ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης, ενώ παρουσιάσθηκε και η μελέτη του ΙΟΒΕ από τον γενικό διευθυντή, Νίκο Βέττα, η οποία έγινε για λογαριασμό της Hemexpo και με πρωτοβουλία της προέδρου, Ελένης Πολυχρονοπούλου, με θέμα: «Κατασκευή. Τάσεις, προοπτικές και συνεισφορά στην ελληνική οικονομία».
Αξίζει να σημειωθεί ότι, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, βραβεύτηκαν ο Πάνος Ξενοκώστας, πρόεδρος Ομίλου ΟΝΕΧ Shipyards and Technologies, και η Χριστίνα Θεοδωρίκα, διευθύνουσα σύμβουλος Mediterranean Shipping Company (MSC) Greece, οι οποίοι αναφέρθηκαν με την σειρά τους στην σημασία του ναυπηγικού τομέα, αλλά και σε μια σειρά δρώμενων που καθιστούν τον Πειραιά ναυπηγικό κόμβο.
Latest News
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.