Τις κύριες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο κλάδος των Logistics καταγράφει σε ειδική έκθεσή της η KPMG.
Ειδικότερα, στην πρόσφατη μελέτη της KPMG στην Ελλάδα “The Future of Transportation & Logistics” διερευνάται η δομή του κλάδου των Μεταφορών και Logistics, το μέγεθος και η ανάπτυξη του, καθώς και οι οικονομικές τάσεις και οι διαφορετικοί τύποι των προσφερόμενων υπηρεσιών του. Πραγματοποιώντας μια επισκόπηση και συγκριτική ανάλυση των βασικών παραγόντων της αγοράς, η μελέτη παρουσιάζει τις κύριες προκλήσεις για τους νεοεισερχόμενους και τις αναμενόμενες μελλοντικές επενδύσεις στον κλάδο.
Παράλληλα, ρίχνει φως στις μελλοντικές προοπτικές της αγοράς, τονίζοντας τις τάσεις, τις ευκαιρίες αλλά και τις κινητήριες δυνάμεις πίσω από τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κλάδου. Καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός εμπόρων λιανικής αναζητά καινοτόμους τρόπους για να βελτιώσει την παράδοση προς τον τελικό καταναλωτή και τη συνολική εμπειρία των πελατών τους, ο κλάδος στέφεται όλο και περισσότερο σε νέες λύσεις με τη μέθοδο “click and collect”. Η εστιασμένη έρευνα της KPMG συγκρίνει τα τρία μοντέλα που εφαρμόζονται αυτή τη στιγμή στην αγορά: Store Collection, Smart Lockers και Curbside Pickup System.
Βασικά ευρήματα της έρευνας:
-Η Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία (GVA) των Μεταφορών και Logistics στην Ελλάδα αποτέλεσε το 7.5% του συνολικού GVA για το 2019, την 5η υψηλότερη μεταξύ των χωρών της ΕΕ-27. Ο τομέας 3PL παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη, με μέσο ετήσιο ποσοστό αύξησης (CAGR) 9.8% στα έσοδα του κλάδου 3PL από το 2015 έως το 2019, με το EBITDA και τη ρευστότητα να απεικονίζουν μια συνολική θετική απόδοση του κλάδου την ίδια περίοδο
-Η ελληνική αγορά 3PL αποτελείται κυρίως από μικρομεσαίους παίκτες. Το 78% του συνόλου των 1 550 εταιρειών 3PL έχουν ετήσια έσοδα κάτω από ΕΥΡΩ 1 εκατ. Η αγορά είναι ανταγωνιστική, εξαιρετικά κατακερματισμένη παρά την παρουσία πολλών παγκόσμιων οργανισμών logistics και οι περισσότερες εταιρείες παρουσιάζουν σημαντική ανάπτυξη.
– Υπάρχει υψηλή επενδυτική δραστηριότητα και ενδιαφέρον για τον κλάδο των Logistics. Περισσότερα από ΕΥΡΩ 150 εκατ. αναμένεται να επενδυθούν για την ανάπτυξη εγκαταστάσεων αποθήκευσης και διανομής τα επόμενα χρόνια.
Βασικά ευρήματα της εστιασμένης έρευνας:
-Η λύση Store Collection είναι η απλούστερη λύση παραλαβής παραγγελιών, προσφέροντας ευελιξία και χαμηλό κόστος για μικρό αριθμό παραγγελιών ανά ημέρα.
-Τα Smart Lockers μειώνουν το κόστος της διαδικασίας παραλαβής, εξαλείφοντας την ανθρώπινη επαφή. Τα οικονομικά στοιχεία το καθιστούν κατάλληλο για μεσαίο αριθμό παραγγελιών ανά ημέρα.
-Τα Curbside Pickup Systems (CPS) είναι μια λύση που κάνει πλήρη χρήση της ρομποτικής τεχνολογίας στην διαδικασία παραλαβής – προσφέροντας την καλύτερη εμπειρία πελάτη, ευκολία, ευελιξία και το χαμηλότερο κόστος για μεγάλο αριθμό παραγγελιών.
Ο Δημήτρης Παπακανέλλου, Partner, Consulting, KPMG στην Ελλάδα σχολίασε «Σύμφωνα με τη μελέτη, η επόμενη ημέρα για τον τομέα των Μεταφορών και Logistics παρουσιάζει την τάση για νέες επενδύσεις. Οι οργανισμοί κατευθύνουν όλο και περισσότερο την προσοχή τους σε λύσεις βελτιστοποίησης με χρήση advanced analytics, και ρομποτικού αυτοματισμού, εστιάζοντας στην «αστικοποίηση» των λειτουργιών αποθήκευσης και διανομής – ειδικά για το λεγόμενο “last mile”. Τέλος, ο κλάδος εφαρμόζει όλο και πιο φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις που εξαλείφουν τις εκπομπές, στοχεύοντας στη βιωσιμότερη ανάπτυξή του».
Latest News
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA