Τις κύριες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο κλάδος των Logistics καταγράφει σε ειδική έκθεσή της η KPMG.
Ειδικότερα, στην πρόσφατη μελέτη της KPMG στην Ελλάδα “The Future of Transportation & Logistics” διερευνάται η δομή του κλάδου των Μεταφορών και Logistics, το μέγεθος και η ανάπτυξη του, καθώς και οι οικονομικές τάσεις και οι διαφορετικοί τύποι των προσφερόμενων υπηρεσιών του. Πραγματοποιώντας μια επισκόπηση και συγκριτική ανάλυση των βασικών παραγόντων της αγοράς, η μελέτη παρουσιάζει τις κύριες προκλήσεις για τους νεοεισερχόμενους και τις αναμενόμενες μελλοντικές επενδύσεις στον κλάδο.
Παράλληλα, ρίχνει φως στις μελλοντικές προοπτικές της αγοράς, τονίζοντας τις τάσεις, τις ευκαιρίες αλλά και τις κινητήριες δυνάμεις πίσω από τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κλάδου. Καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός εμπόρων λιανικής αναζητά καινοτόμους τρόπους για να βελτιώσει την παράδοση προς τον τελικό καταναλωτή και τη συνολική εμπειρία των πελατών τους, ο κλάδος στέφεται όλο και περισσότερο σε νέες λύσεις με τη μέθοδο “click and collect”. Η εστιασμένη έρευνα της KPMG συγκρίνει τα τρία μοντέλα που εφαρμόζονται αυτή τη στιγμή στην αγορά: Store Collection, Smart Lockers και Curbside Pickup System.
Βασικά ευρήματα της έρευνας:
-Η Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία (GVA) των Μεταφορών και Logistics στην Ελλάδα αποτέλεσε το 7.5% του συνολικού GVA για το 2019, την 5η υψηλότερη μεταξύ των χωρών της ΕΕ-27. Ο τομέας 3PL παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη, με μέσο ετήσιο ποσοστό αύξησης (CAGR) 9.8% στα έσοδα του κλάδου 3PL από το 2015 έως το 2019, με το EBITDA και τη ρευστότητα να απεικονίζουν μια συνολική θετική απόδοση του κλάδου την ίδια περίοδο
-Η ελληνική αγορά 3PL αποτελείται κυρίως από μικρομεσαίους παίκτες. Το 78% του συνόλου των 1 550 εταιρειών 3PL έχουν ετήσια έσοδα κάτω από ΕΥΡΩ 1 εκατ. Η αγορά είναι ανταγωνιστική, εξαιρετικά κατακερματισμένη παρά την παρουσία πολλών παγκόσμιων οργανισμών logistics και οι περισσότερες εταιρείες παρουσιάζουν σημαντική ανάπτυξη.
– Υπάρχει υψηλή επενδυτική δραστηριότητα και ενδιαφέρον για τον κλάδο των Logistics. Περισσότερα από ΕΥΡΩ 150 εκατ. αναμένεται να επενδυθούν για την ανάπτυξη εγκαταστάσεων αποθήκευσης και διανομής τα επόμενα χρόνια.
Βασικά ευρήματα της εστιασμένης έρευνας:
-Η λύση Store Collection είναι η απλούστερη λύση παραλαβής παραγγελιών, προσφέροντας ευελιξία και χαμηλό κόστος για μικρό αριθμό παραγγελιών ανά ημέρα.
-Τα Smart Lockers μειώνουν το κόστος της διαδικασίας παραλαβής, εξαλείφοντας την ανθρώπινη επαφή. Τα οικονομικά στοιχεία το καθιστούν κατάλληλο για μεσαίο αριθμό παραγγελιών ανά ημέρα.
-Τα Curbside Pickup Systems (CPS) είναι μια λύση που κάνει πλήρη χρήση της ρομποτικής τεχνολογίας στην διαδικασία παραλαβής – προσφέροντας την καλύτερη εμπειρία πελάτη, ευκολία, ευελιξία και το χαμηλότερο κόστος για μεγάλο αριθμό παραγγελιών.
Ο Δημήτρης Παπακανέλλου, Partner, Consulting, KPMG στην Ελλάδα σχολίασε «Σύμφωνα με τη μελέτη, η επόμενη ημέρα για τον τομέα των Μεταφορών και Logistics παρουσιάζει την τάση για νέες επενδύσεις. Οι οργανισμοί κατευθύνουν όλο και περισσότερο την προσοχή τους σε λύσεις βελτιστοποίησης με χρήση advanced analytics, και ρομποτικού αυτοματισμού, εστιάζοντας στην «αστικοποίηση» των λειτουργιών αποθήκευσης και διανομής – ειδικά για το λεγόμενο “last mile”. Τέλος, ο κλάδος εφαρμόζει όλο και πιο φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις που εξαλείφουν τις εκπομπές, στοχεύοντας στη βιωσιμότερη ανάπτυξή του».
Latest News
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου
Οι νέες προκλήσεις για την ελληνική ναυτιλία
Η «πράσινη μετάβαση», οι επενδυτικές ανάγκες και η υιοθέτηση ρεαλιστικών λύσεων για τη βιωσιμότητα στην ελληνική και διεθνή ναυτιλία