Η φωτιά που έχουν πάρει οι τιμές στα καύσιμα, ειδικά στη βενζίνη, είναι η μεγάλη πληγή για την τσέπη των καταναλωτών και την καθημερινότητα των εργαζομένων, επαγγελματιών και νοικοκυριών που βγήκαν από τη διετή καραντίνα και θέλουν να εργαστούν, να ταξιδέψουν, να ξεσκάσουν.
Αυτή την πραγματικότητα την αισθάνεται και τη βλέπει ο καθένας, όπως και το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει τις υψηλότερες τιμές βενζίνης σχεδόν από το σύνολο των ευρωπαϊκών χωρών λόγω της υψηλής φορολογίας και των συνθηκών της αγοράς καυσίμων.
Ολα αυτά προφανώς τα γνωρίζει η κυβέρνηση, η οποία καταγράφει στις μετρήσεις κοινής γνώμης το πολιτικό impact του φαινομένου της ενεργειακής κρίσης αλλά και των επιλογών της να περιοριστεί στις επιδοτήσεις λίγων δεκάδων ευρώ μήνα με τον μήνα, αντί της μείωσης των φόρων και ειδικά του ΦΠΑ στα καύσιμα, όπως έκανε π.χ. η Κύπρος, για να κρατηθούν οι τιμές της βενζίνης κάτω από τα δύο ευρώ το λίτρο.
Την ίδια ώρα το υπουργείο Οικονομικών ανακοινώνει, κομπάζοντας μάλιστα, ότι τα έσοδα του προϋπολογισμού αυξήθηκαν κατά 1,7 δισ. ευρώ πάνω από τους στόχους το τετράμηνο Ιανουαρίου – Απριλίου, προκαλώντας την μήνιν των καταναλωτών.
Τι αλήθεια συμβαίνει;
Μόνο ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης μίλησε ανοιχτά για τις κυβερνητικές επιλογές και αυτό είναι προς τιμήν του, άσχετα αν διαφωνεί κανείς με αυτές.
Είπε λοιπόν…
1. «Πράγματι, είναι παρά πολύ δύσκολη η κατάσταση στην αγορά, αλλά αποκλείεται για δημοσιονομικούς λόγους η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα και του ΦΠΑ σε καύσιμα και βασικά αγαθά λόγω του υψηλού δημόσιου χρέους».
2. «Είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να επεκταθεί και τον Ιούνιο η επιδότηση των υγρών καυσίμων».
3. «Πράγματι, μειώσεις φόρων έχουν κάνει τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες. Οι υπόλοιπες δεν το έχουν κάνει για τους ίδιους λόγους που δεν το κάνουμε και εμείς. Δεν γίνεται να μειώσουμε τα έσοδα του κράτους και να αυξήσουμε τις δαπάνες τη στιγμή που η χώρα μας έχει τον μεγαλύτερο λόγο χρέους προς το ΑΕΠ σε όλον τον κόσμο».
Κατόπιν τούτων, όλοι καταλαβαίνουμε ότι θα βγάλουμε το καλοκαίρι με τις τιμές στα ύψη…
Latest News
Οι 4+1 εποχές του τραπεζικού συστήματος
Η βαθύτερη κατανόηση της πορείας του τραπεζικού συστήματος και κυρίως της αλληλεπίδρασης μεταξύ πιστωτικής επέκτασης και επάρκειας καταθέσεων παρουσιάζει μια σειρά από προκλήσεις
Το έλλειμμα της οικονομίας
Δεν έχουμε βρει τον τρόπο να ανατρέψουμε την πιο ολέθρια για την ελληνική οικονομία συνθήκη
Ποιος ο ρόλος για τη μεταλλευτική βιομηχανία
Αν η Ελλάδα θέλει να ενισχύσει την «ενδογενή» ανάπτυξη της, αλλά με την απαραίτητη παραγωγική εξωστρέφεια, ο ορυκτός πλούτος της αποτελεί μεγάλη ευκαιρία
Κάτι ψήνεται
Η πολιτική αβεβαιότητα που περιβάλει την επιστροφή Τραμπ
Τι πρέπει να περιμένουν οι ελληνικές τράπεζες το 2025
Το έτος 2025, το ελληνικό τραπεζικό σύστημα αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες
Ποιοι κερδίζουν από τα ασφάλιστρα υγείας
Σύντομα θα έχουμε θέμα και με τις χρεώσεις των ιδιωτικών νοσοκομείων, καθώς οι ασφαλιστικές πετούν στα ιδιωτικά θεραπευτήρια τον «μουτζούρη» των αυξήσεων
Τι είναι η νέα επιχειρηματικότητα;
Αν και δεν υπάρχει ξεκάθαρος και ενιαίος ορισμός γιατί οι τύποι των επιχειρήσεων διαφέρουν μεταξύ τους, ωστόσο υπάρχουν αρχές της επιχειρηματικότητας οι οποίες σήμερα είναι γρήγορα μεταβαλλόμενες.
Χώρα παντοπωλείων…
Πλέον πήρε κεφάλι η δημιουργία παντοπωλείων, κοινώς μπακάλικα στην πιο εξευγενισμένη σημερινή μορφή
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου
Ελλάδα 2025: Από την ανθεκτικότητα στη βιώσιμη ανάπτυξη
Το 2025 αναμένεται να είναι έτος κρίσιμο για την αξιοποίηση των ευκαιριών και την εδραίωση της Ελλάδας ως κόμβου καινοτομίας και βιωσιμότητας