
Νέο ρεκόρ σημείωσαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2021, καθώς διπλασιάστηκαν φτάνοντας τα 6,6 εκατομμύρια παγκοσμίως. Μάλιστα, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του ετήσιου Global Electric Vehicle Outlook, οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσα σε μία μόλις εβδομάδα ήταν περισσότερες από όσες καταγράφτηκαν ολόκληρο το 2012.
Συνεχίζεται η αύξηση
Η ίδια δυναμική εκτιμάται ότι θα διατηρηθεί και το τρέχον έτος. Προϋπόθεση είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να καταβάλουν μεγαλύτερες προσπάθειες για την απρόσκοπτη κατασκευή μπαταριών και ορθής διαχείρισης των πηγών ενέργειας και των πρώτων υλών, ώστε να περιορίσουν τον κίνδυνο συμφόρησης στις γραμμές παραγωγής των εργοστασίων τους, αλλά και τις αυξήσεις των τιμών, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας.
Παρά τις πιέσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, οι πωλήσεις συνεχίζουν να αυξάνονται έντονα τους πρώτους μήνες του 2022, με 2 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν πωληθεί παγκοσμίως το πρώτο τρίμηνο. Στο τέλος του 2021 κυκλοφορούσαν παγκοσμίως στους δρόμους περίπου 16,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα, τριπλάσια σε σύγκριση με το 2018. τ
Τα μισά στην Κίνα
Στην Κίνα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σχεδόν τριπλασιάστηκαν το 2021 σε 3,3 εκατ., αντιπροσωπεύοντας περίπου το ήμισυ του παγκόσμιου συνόλου ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν στην Ευρώπη (αύξηση κατά 65% σε 2,3 εκατ.) και στις ΗΠΑ (υπερδιπλασιάστηκαν σε 630.000). Ας σημειωθεί ότι σήμερα η τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Κίνα είναι μόνο 10% μεγαλύτερη από αυτή των συμβατικών οχημάτων, σε σύγκριση με 45% έως 50% κατά μέσο όρο σε άλλες μεγάλες αγορές.
Τα εμπόδια
Βραχυπρόθεσμα, τα μεγαλύτερα εμπόδια στις συνεχιζόμενες ισχυρές πωλήσεις EV είναι η άνοδος των τιμών των ορυκτών που είναι απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών, καθώς και οι διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας, απόρροια του πολέμου στην Ουκρανία. Οι τιμές για το λίθιο, που είναι ένα βασικό ορυκτό για τις μπαταρίες αυτοκινήτων, ήταν πάνω από επτά φορές υψηλότερες τον Μάιο του 2022 από ό,τι στις αρχές του 2021 και οι τιμές για το κοβάλτιο και το νικέλιο επίσης αυξήθηκαν σε μεγάλο βαθμό. Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει δημιουργήσει περαιτέρω πιέσεις, καθώς η Ρωσία προμηθεύει το 20% του παγκόσμιου νικελίου τύπου μπαταρίας.
Τα περισσότερα στοιχεία των μπαταριών βρίσκονται στην Κίνα, η οποία παράγει τα τρία τέταρτα του συνόλου των μπαταριών ιόντων λιθίου. Περισσότερα από τα μισά ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2021 συναρμολογήθηκαν στην Κίνα και όλα δείχνουν ότι θα αποτελέσει χώρα που θα πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια στον τομέα της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Mόλις 0,3% ήταν φορτηγά
Σχεδόν το 10% όλων των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν παγκοσμίως το 2021 ήταν ηλεκτρικά, με το ποσοστό για τις παγκόσμιες πωλήσεις φορτηγών να είναι μόλις 0,3%. Αυτό το μερίδιο θα πρέπει να αυξηθεί στο 10% μέχρι το 2030. Τα ηλεκτρικά φορτηγά χρησιμοποιούνται σε μεγάλο βαθμό στην Κίνα που υπάρχει ισχυρή κρατική υποστήριξη. Όμως σταδιακά και άλλες χώρες παίρνουν μέτρα προώθησης των ηλεκτρικών φορτηγών. Ακόμη, καταβάλλεται προσπάθεια για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στις μοτοσικλέτες και στα μικρά δίκυκλα, καθώς πολλές εταιρείες αρχίζουν σταδιακά να αυξάνουν τα ηλεκτρικά μοντέλα τους, επενδύοντας στη βιώσιμη κινητικότητα.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων

Ομάδα Task Force από την Messaritis Ανανεώσιμες για έργα της Ομάδας Β
Tην Κυριακή 6 Απριλίου, η Messaritis Ανανεώσιμες κλήθηκε να αποκόψει περί τους 80 σταθμούς και το κατάφερε με επιτυχία

Η Μελόνι ζητά αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για το περιβάλλον
Η ιταλίδα πρωθυπουργός, Τζόρτζια Μελόνι, προτίθεται να ζητήσει αναθεώρηση των ιδεολογικών κανόνων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας