Ξεκίνησε η υποβολή υποψηφιοτήτων για το «Βραβείο Στέλιος Χατζηιωάννου, νεανικής επιχειρηματικότητας 2022» που διοργανώνει για 13η συνεχόμενη χρονιά ο Sir Στέλιος Χατζηιωάννου, ιδρυτής της easyJet, του ομίλου easyGroup και του Stelios Philanthropic Foundation.
Όπως τονίζεται, μετά από μικρή παύση τα έτη 2020 και 2021 λόγω πανδημίας, τα «Stelios awards for young entrepreneurs in Greece» επιστρέφουν και η συνολική αξία των επάθλων θα είναι 100.000 ευρώ μετρητά, για 3 νικητές. Συγκεκριμένα, ο θεσμός προσφέρει 50.000 ευρώ στον πρώτο νικητή, 30.000 στον δεύτερο και 20.000 στον τρίτο.
Η έναρξη του φετινού «Stelios Awards» ανακοινώθηκε σε συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 31 Μαΐου στα κεντρικά γραφεία του Stelios Philanthropic Foundation στην Αθήνα, παρουσία εκπροσώπων του δημοσιογραφικού και επιχειρηματικού κόσμου. Στην εκδήλωση μίλησαν ο ίδιος ο Sir Στέλιος Χατζηιωάννου, αλλά και ο κ. Νίκος Μουρκογιάννης, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Stelios Philanthropic Foundation και επίτιμος καθηγητής στο Cass Business School, η κ. Μελίνα Πίσπα, Co-Founder του brand Sun of a Beach που το 2016 είχε ανακηρυχθεί νικήτρια εταιρεία, αλλά και ο κ. Αλέξανδρος Νάστος, Διευθύνων Σύμβουλος του easyBoat.com.
Τα 13α «Stelios Awards for Young Entrepreneurs in Greece» απευθύνονται αποκλειστικά σε νέους και νέες Έλληνες επιχειρηματίες μέχρι 40 ετών (γεννηθέντες και γεννηθείσες το 1982 ή μετέπειτα) που έχουν ιδρύσει την εταιρεία τους στην Ελλάδα και έχουν ξεκινήσει την επιχειρηματική τους δραστηριότητα τα τελευταία 5 χρόνια, συγκεντρώνοντας συνολικό τζίρο τουλάχιστον 30.000 ευρώ το χρόνο. Η επιχείρησή τους πρέπει να απασχολεί τουλάχιστον τρία άτομα και ο επιχειρηματίας πρέπει να κατέχει τουλάχιστον το 50% αυτής. Εάν οι ιδιοκτήτες είναι δύο, θα πρέπει να κατέχουν πάνω από το 80% της εταιρείας μεταξύ τους.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα «Stelios Awards for Young Entrepreneurs in Greece» έχουν ενισχύσει τις νέες επιχειρήσεις της χώρας με το συνολικό ποσό των 1.020.000 ευρώ, από το 2008 έως σήμερα.
Υποβολή αιτήσεων
Η διαδικασία για την υποβολή των αιτήσεων πραγματοποιείται αποκλειστικά online, μέσα από τη σελίδα του Stelios Philanthropic Foundation.
Σύμφωνα με τους διοργανωτές, νικητές και υποψήφιοι προηγούμενων ετών είναι ευπρόσδεκτοι και μπορούν να υποβάλουν εκ νέου συμμετοχή, ακολουθώντας τη διαδικασία που προβλέπεται και εφόσον πληρούν όλα τα κριτήρια. Σημειώνεται ότι οι νικητές έχουν την ευκαιρία -αλλά όχι την υποχρέωση- να γίνουν μέλη της easy family of brands.
Η διαδικασία επιλογής και οι συνεντεύξεις με τους υποψηφίους θα πραγματοποιηθούν διαδικτυακά, μέσω Zoom, ώστε να μην υπάρχει ανάγκη μετακίνησης. Οι νικητές θα ανακοινωθούν από το ίδιο τον κ. Χατζηιωάννου στην Τελετή Απονομής των Βραβείων που θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο μέσω Zoom.
Στο πλαίσιο του θεσμού, έχουν μέχρι σήμερα βραβευθεί συνολικά 43 επιχειρήσεις. Τo 2019, το πρώτο βραβείο κέρδισε η Hempoilshop, εταιρεία που εμπορεύεται προϊόντα κλωστικής και βιομηχανικής κάνναβης, η οποία, εκτός από το βραβείο επιλέχθηκε από τον Sir Στέλιο Χατζηιωάννου ώστε να γίνει μέλος της easy family of brands.
Αντίστοιχα, το 2018 μεγάλος νικητής αναδείχθηκε το Ferryhopper, η πρωτοποριακή πλατφόρμα αναζήτησης και κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που μέσα από διάφορες λειτουργίες μετατρέπει τη διαδικασία online κράτησης ακτοπλοϊκού εισιτηρίου σε μια απλή και ευχάριστη εμπειρία. Το Ferryhopper εντάχθηκε στο δυναμικό της easy family of brands.
Τις προηγούμενες χρονιές, νικήτριες ανακηρύχθηκαν οι εταιρείες: Melira Greek Honey (2017), Sun of a Beach (2016), Sede (2015), Ancient Greek Sandals (2014), Nanobionic (2013), People for Business (2012), Fereikos Helix (2011), Fasmetrics (2010), Zoo.gr (2009) και Simply Burgers (2008).