Κατέβασε ταχύτητα η ανάπτυξη της παγόσμιας βιομηχανικής δραστηριότητας τον Μάιο καθώς οι αυστηροί περιορισμοί της Κίνας για τον κορωνοϊό και η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία προκάλεσαν νέες διακοπές στις εφοδιαστικές αλυσίδες και μείωσαν τη ζήτηση, προσθέτοντας προβλήματα στις επιχειρήσεις που ήδη δίνουν μάχη με τις αυξανόμενες τιμές των πρώτων υλών και της ενέργειας.
Η ανάπτυξη της μεταποίησης επιβραδύνθηκε τον περασμένο μήνα σε οικονομίες πολύ διαφορετικές μεταξύ τους, από τη Γαλλία και την Ιαπωνία, μέχρι τη Μαλαισία, όπως έδειξαν διάφορες έρευνες για την επιχειρηματικότητα την Τετάρτη, καταδεικνύοντας την πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής στην προσπάθεια καταπολέμησης του πληθωρισμού χωρίς να περιορίζουν την αναιμική οικονομική δραστηριότητα.
Ο εποχικά προσαρμοσμένος δείκτης υπευθύνων προμηθειών της S&P Global για τον τομέα μεταποίησης στην ευρωζώνη (PMI) υποχώρησε στις 54,6 μονάδες τον Μάιο από 55,5 μονάδες τον Απρίλιο, το χαμηλότερο επίπεδο από τον Νοέμβριο του 2020, αν και λίγο πιο πάνω από την προκαταρκτική μέτρηση των 54,4 μονάδων. Να σημειωθεί ότι οποιαδήποτε μέτρηση είναι πάνω από τις 50 μονάδες σηματοδοτεί ανάπτυξη.
Στη Βρετανία, η μεταποιητική δραστηριότητα αυξήθηκε τον περασμένο μήνα με τον χαμηλότερο ρυθμό από τον Ιανουάριο του 2021, καθώς οι παραγωγοί καταναλωτικών αγαθών δίνουν μάχη με την επιδείνωση του κόστους ζωής.
«Ο πληθωρισμός αυξάνει το κόστος της επιχειρηματικής δραστηριότητας και μειώνει τη ζήτηση των καταναλωτών», δήλωσε ο Simon Jonsson στην KPMG.
«Η σύγκρουση στην Ουκρανία έχει προκαλέσει νέες και επιδείνωσε τις ήδη υπάρχουσες ελλείψεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες, ενώ οι περιορισμοί κατά της COVID-19 στην Κίνα, ενώ αρνητικά έχει επηρεαστεί και η βιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου».
Περαιτέρω συρρίκνωση στην Κίνα
Ο κινεζικός δείκτης Caixin/Markit Manufacturing PMI παρουσίασε περαιτέρω συρρίκνωση στη χώρα, και διαμορφώθηκε στις 48,1 μονάδες τον Μάιο, αν και βελτιώθηκε ελαφρώς από το επίπεδο των 46,0 μονάδων του Απριλίου, όπως έδειξε μια ιδιωτική έρευνα.
Ενώ οι περιορισμοί του κορωνοϊού υποχωρούν σε ορισμένες κινεζικές πόλεις, υποδηλώνοντας ότι η ύφεση της μεταποίησης στη χώρα έχει φτάσει στο κατώτατο σημείο της, οι αναλυτές δεν αναμένουν ταχεία ανάκαμψη όπως στις αρχές του 2020, εκτιμώντας ότι οι φόβοι για νέες εστίες της πανδημίας θα συνεχίσουν να επιβαρύνουν την καταναλωτική εμπιστοσύνη και τη ζήτηση.
«Οι διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες και στη διακίνηση των αγαθών μπορεί σταδιακά να χαλαρώσουν καθώς τελειώνει το lockdown στη Σαγκάη. Αλλά δεν είμαστε ‘’έξω από το δάσος’’ καθώς η Κίνα δεν έχει εγκαταλείψει εντελώς την πολιτική της για μηδενικό COVID-19», δήλωσε ο Toru Nishihama, επικεφαλής οικονομολόγος της Dai-ichi Life, ενός ερευνητικού ινστιτούτου του Τόκιο.
«Ο αυξανόμενος πληθωρισμός αναγκάζει ορισμένες κεντρικές τράπεζες της Ασίας να αυστηροποιήσουν τη νομισματική πολιτική τους. Υπάρχει επίσης ο κίνδυνος αστάθειας της αγοράς από τις αυξήσεις των επιτοκίων των ΗΠΑ. Δεδομένων τέτοιων επιπέδων κινδύνων, η οικονομία της Ασίας μπορεί να παραμείνει αδύναμη για το μεγαλύτερο μέρος του τρέχοντος έτους».
Πλήγμα στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες
Τα lockdown στην Κίνα έχουν πλήξει τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες και logictics, με την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα να αναφέρουν απότομη πτώση στην παραγωγή.
Η μεταποιητική δραστηριότητα της Ιαπωνίας αναπτύχθηκε με τον πιο αδύναμο ρυθμό των τελευταίων τριών μηνών,τον Μάιο, και ο βιομηχανικός κλάδος ανέφερε εκ νέου αύξηση του κόστους εισροών, όπως έδειξε η έρευνα PMI, καθώς οι αρνητικές επιπτώσεις των περιορισμών στην Κίνα και της σύγκρουσης στην Ουκρανία πίεσαν την οικονομία.
Ο δείκτης au Jibun Bank Japan PMI υποχώρησε στην εποχικά προσαρμοσμένη τιμή των 53,3 μονάδων τον Μάιο, σημειώνοντας τον χαμηλότερο ρυθμό του από τον Φεβρουάριο.
Πιο αισιόδοξα κινήθηκαν τα πράγματα στη Νότια Κορέα, καθώς οι εξαγωγές της αυξήθηκαν με ταχύτερο ρυθμό τον Μάιο από ό,τι τον Απρίλιο και η αύξηση των αποστολών προς την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπεραντιστάθμισαν τις επιπτώσεις από τα lockdown της Κίνας.
Επίσης και στην Ινδία η βιομηχανική δραστηριότητα αναπτύχθηκε με υψηλότερο από τον αναμενόμενο ρυθμό τον Μάιο, με τη ζήτηση να είναι ανθεκτική παρά τον επίμονα υψηλό πληθωρισμό.
Latest News
Νέες επιθέσεις στην Ερυθρά θάλασσα απο τους αντάρτες Χούθι
Αναφέρθηκαν εκρήξεις σε εμπορικό πλοίο 80 ναυτικά μιλια νότια της Χοντέιτα στην Ερυθρά θάλασσα λέει βρετανική υπηρεσία
Η Ευρώπη πρέπει να προετοιμαστεί για νέο εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ, λένε αξιωματούχοι της ΕΚΤ
«Μια αλλαγή στην ισοτιμία θα έκανε δυσκολότερο για την ΕΚΤ να φτάσει στον στόχο της για πληθωρισμό 2%»
Αργεντινή: O πληθωρισμός πέφτει αλλά έχει μειωθεί και η κατανάλωση
O πληθωρισμός στην Αργεντινή μπορει να μειώθηκε σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο στο 3,0%, από 3,5% το Σεπτέμβριο αλλα παραμένει στο... 209%
Η απεργία στη Boeing «προσγείωσε ανώμαλα» τις παραδόσεις Οκτωβρίου
Παρά τη λήξη της απεργίας στη Boeing, θα περάσουν αρκετές εβδομάδες μέχρι να ξεκινήσει πλήρως η παραγωγή αεροσκαφών
Ο Τραμπ θα «φρενάρει» τις μειώσεις επιτοκίων; - Τι εκτιμά πρώην στέλεχος της Fed
Οι αγορές ίσως έχουν δίκιο να προβλέπουν λιγότερες από 4 μειώσεις στα επιτόκια της Fed σε σχέση με αυτό που προβλεπόταν προηγουμένως
Αποκλειστικό WSJ: «Εκτός κούρσας» για την κυβέρνηση Τραμπ ο επενδυτής Τζον Πόλσον
Ο επενδυτής λέει ότι οι «σύνθετες οικονομικές του υποχρεώσεις» θα τον εμπόδιζαν να ενταχθει στην κυβέρνηση Τραμπ
H Pfizer διερευνά το ενδεχόμενο πώλησης μονάδας με νοσοκομειακά φάρμακα
Η μονάδα της Pfizer «παράγει» επί του παρόντος σχεδόν 500 εκατομμύρια δολάρια κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων
Συμβιβαστικός ελιγμός της Meta στην Ευρώπη - Μειώνει τις διαφημίσεις σε Facebook και Instagram
Προσπάθεια κατευνασμού των ρυθμιστικών αρχών της ΕΕ απο τη Meta - Μειώνει τις διαφημίσεις σε Facebook και Instagram
Μείωση προβλέψεων της Novavax για τα έσοδα - «Παρενέργειες» από τα εμβόλια Covid
H Novavax κατείχε κατά μέσο όρο περίπου το 3% της αγοράς εμβολίων κατά της Covid-19 σε εβδομαδιαίο επίπεδο
Αναταράξεις στην Airbus εν μέσω ανησυχιών για τον πόλεμο των δασμών
Ο όμιλος της Airbus θεωρεί το ελεύθερο εμπόριο ζωτικής σημασίας για την παγκόσμια ευημερία, όπως ξεκαθάρισε ο CEO της Airbus China