Κατέβασε ταχύτητα η ανάπτυξη της παγόσμιας βιομηχανικής δραστηριότητας τον Μάιο καθώς οι αυστηροί περιορισμοί της Κίνας για τον κορωνοϊό και η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία προκάλεσαν νέες διακοπές στις εφοδιαστικές αλυσίδες και μείωσαν τη ζήτηση, προσθέτοντας προβλήματα στις επιχειρήσεις που ήδη δίνουν μάχη με τις αυξανόμενες τιμές των πρώτων υλών και της ενέργειας.
Η ανάπτυξη της μεταποίησης επιβραδύνθηκε τον περασμένο μήνα σε οικονομίες πολύ διαφορετικές μεταξύ τους, από τη Γαλλία και την Ιαπωνία, μέχρι τη Μαλαισία, όπως έδειξαν διάφορες έρευνες για την επιχειρηματικότητα την Τετάρτη, καταδεικνύοντας την πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής στην προσπάθεια καταπολέμησης του πληθωρισμού χωρίς να περιορίζουν την αναιμική οικονομική δραστηριότητα.
Ο εποχικά προσαρμοσμένος δείκτης υπευθύνων προμηθειών της S&P Global για τον τομέα μεταποίησης στην ευρωζώνη (PMI) υποχώρησε στις 54,6 μονάδες τον Μάιο από 55,5 μονάδες τον Απρίλιο, το χαμηλότερο επίπεδο από τον Νοέμβριο του 2020, αν και λίγο πιο πάνω από την προκαταρκτική μέτρηση των 54,4 μονάδων. Να σημειωθεί ότι οποιαδήποτε μέτρηση είναι πάνω από τις 50 μονάδες σηματοδοτεί ανάπτυξη.
Στη Βρετανία, η μεταποιητική δραστηριότητα αυξήθηκε τον περασμένο μήνα με τον χαμηλότερο ρυθμό από τον Ιανουάριο του 2021, καθώς οι παραγωγοί καταναλωτικών αγαθών δίνουν μάχη με την επιδείνωση του κόστους ζωής.
«Ο πληθωρισμός αυξάνει το κόστος της επιχειρηματικής δραστηριότητας και μειώνει τη ζήτηση των καταναλωτών», δήλωσε ο Simon Jonsson στην KPMG.
«Η σύγκρουση στην Ουκρανία έχει προκαλέσει νέες και επιδείνωσε τις ήδη υπάρχουσες ελλείψεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες, ενώ οι περιορισμοί κατά της COVID-19 στην Κίνα, ενώ αρνητικά έχει επηρεαστεί και η βιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου».
Περαιτέρω συρρίκνωση στην Κίνα
Ο κινεζικός δείκτης Caixin/Markit Manufacturing PMI παρουσίασε περαιτέρω συρρίκνωση στη χώρα, και διαμορφώθηκε στις 48,1 μονάδες τον Μάιο, αν και βελτιώθηκε ελαφρώς από το επίπεδο των 46,0 μονάδων του Απριλίου, όπως έδειξε μια ιδιωτική έρευνα.
Ενώ οι περιορισμοί του κορωνοϊού υποχωρούν σε ορισμένες κινεζικές πόλεις, υποδηλώνοντας ότι η ύφεση της μεταποίησης στη χώρα έχει φτάσει στο κατώτατο σημείο της, οι αναλυτές δεν αναμένουν ταχεία ανάκαμψη όπως στις αρχές του 2020, εκτιμώντας ότι οι φόβοι για νέες εστίες της πανδημίας θα συνεχίσουν να επιβαρύνουν την καταναλωτική εμπιστοσύνη και τη ζήτηση.
«Οι διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες και στη διακίνηση των αγαθών μπορεί σταδιακά να χαλαρώσουν καθώς τελειώνει το lockdown στη Σαγκάη. Αλλά δεν είμαστε ‘’έξω από το δάσος’’ καθώς η Κίνα δεν έχει εγκαταλείψει εντελώς την πολιτική της για μηδενικό COVID-19», δήλωσε ο Toru Nishihama, επικεφαλής οικονομολόγος της Dai-ichi Life, ενός ερευνητικού ινστιτούτου του Τόκιο.
«Ο αυξανόμενος πληθωρισμός αναγκάζει ορισμένες κεντρικές τράπεζες της Ασίας να αυστηροποιήσουν τη νομισματική πολιτική τους. Υπάρχει επίσης ο κίνδυνος αστάθειας της αγοράς από τις αυξήσεις των επιτοκίων των ΗΠΑ. Δεδομένων τέτοιων επιπέδων κινδύνων, η οικονομία της Ασίας μπορεί να παραμείνει αδύναμη για το μεγαλύτερο μέρος του τρέχοντος έτους».
Πλήγμα στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες
Τα lockdown στην Κίνα έχουν πλήξει τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες και logictics, με την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα να αναφέρουν απότομη πτώση στην παραγωγή.
Η μεταποιητική δραστηριότητα της Ιαπωνίας αναπτύχθηκε με τον πιο αδύναμο ρυθμό των τελευταίων τριών μηνών,τον Μάιο, και ο βιομηχανικός κλάδος ανέφερε εκ νέου αύξηση του κόστους εισροών, όπως έδειξε η έρευνα PMI, καθώς οι αρνητικές επιπτώσεις των περιορισμών στην Κίνα και της σύγκρουσης στην Ουκρανία πίεσαν την οικονομία.
Ο δείκτης au Jibun Bank Japan PMI υποχώρησε στην εποχικά προσαρμοσμένη τιμή των 53,3 μονάδων τον Μάιο, σημειώνοντας τον χαμηλότερο ρυθμό του από τον Φεβρουάριο.
Πιο αισιόδοξα κινήθηκαν τα πράγματα στη Νότια Κορέα, καθώς οι εξαγωγές της αυξήθηκαν με ταχύτερο ρυθμό τον Μάιο από ό,τι τον Απρίλιο και η αύξηση των αποστολών προς την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπεραντιστάθμισαν τις επιπτώσεις από τα lockdown της Κίνας.
Επίσης και στην Ινδία η βιομηχανική δραστηριότητα αναπτύχθηκε με υψηλότερο από τον αναμενόμενο ρυθμό τον Μάιο, με τη ζήτηση να είναι ανθεκτική παρά τον επίμονα υψηλό πληθωρισμό.
Latest News
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών