Οι κυριότερες εταιρείες της βιομηχανίας της μόδας κινδυνεύουν να αποτύχουν να «πιάσουν» τους κοινωνικούς και περιβαλλοντολογικούς στόχους που ορίζει η Συνθήκη του Παρισιού για το Κλίμα και οι στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ, παρά την πρόοδο που έχουν κάνει. Αυτό αποτυπώνεται στην μεγάλη ετήσια έκθεση για τον κλάδο που δημοσιεύει το Business of Fashion, το κορυφαίο μιντιακό μέσο που εξειδικεύεται σε θέματα που αφορούν την παγκόσμια βιομηχανία της μόδας.

Στην ετήσια έκθεση «Business of Fashion Sustainability Index 2022» αναλύονται πληθώρα στοιχείων που αφορούν τους πράσινους στόχους και τις βιώσιμες πολιτικές των επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων και των δικαιωμάτων των εργαζομένων, χωρίζοντας τις εταιρείες σε τρεις κατηγορίες, τον κλάδο ειδών πολυτελείας, αθλητισμού και έτοιμου ενδύματος.

Ο τελικός απολογισμός δείχνει πως 30 σημαντικές εταιρείες του κλάδου βρίσκονται… κάτω από την βάση και κινδυνεύουν να αποτύχουν στην επίτευξη των στόχων, ενώ σε γενικές γραμμές οι επιδόσεις των επιχειρήσεων δεν είναι πολύ υψηλές.

«Έχουμε κάποιες εταιρείες που βγαίνουν μπροστά και κάνουν μικρά βήματα προόδου, όμως ουσιαστικά η γενική εικόνα είναι πως ο κλάδος έχει χαμηλές επιδόσεις» σχολιάζει επικριτικά η αρμόδια αρχισυντάκτρια θεμάτων βιώσιμης και πράσινης ανάπτυξης στο Business of Fashion, Σάρα Κεντ.

Οι καλύτεροι και οι χειρότεροι 

Την υψηλότερη επίδοση ανάμεσα σε όλες τις εταιρείες καταγράφει η Puma, που «πιάνει» 49 από τους 100 πόντους, ενώ ακολουθεί η γαλλική Kering (που αγκαλιάζει brands όπως η Gucci, η Balenciaga, η Yves Saint Laurent), η οποία πέρυσι βρισκόταν στην πρώτη θέση αλλά εξακολουθεί να διατηρεί τα σκήπτρα στην κατηγορία των εταιρειών ειδών πολυτελείας. Την πεντάδα συμπληρώνουν η Levi Strauss, η H&M Group και η Burberry.

Στο αντίθετο άκρο, στον πάτο της λίστας με λιγότερους από 10 βαθμούς προσγειώθηκαν η URBN, η Fila Holdings, η Anta και η HLA Group.

Με τους καταναλωτές και δη, τους νεότερους καταναλωτές να έχουν αρχίσει να δίνουν ιδιαίτερη σημασία κυρίως σε θέματα περιβάλλοντος, η έκθεση κρούει τον κώδωνα του κινδύνου προς τις επιχειρήσεις του κλάδου πως κινδυνεύουν να χάσουν σε αξία και να δουν τους καταναλωτές να τους γυρίζουν την πλάτη, αν δεν καταβάλλουν προσπάθεια να βελτιώσουν τους πράσινους και βιώσιμους στόχους που θέτουν.

«Δεν βλέπουμε τα μεγάλα άλματα μεταμόρφωσης που πραγματικά χρειαζόμαστε να δούμε μέσα στα επόμενα οκτώ χρόνια, ώστε να πάμε από το σημείο που βρίσκεται σήμερα η βιομηχανία (της μόδας) σε ένα σημείο που θα λειτουργεί σε ένα επίπεδο συμβατό με τις φιλοδοξίες της συμφωνίας του Παρισιού για το Κλίμα» επισημαίνει η κυρία Κεντ.

Σε γενικές γραμμές οι επιχειρήσεις εμφανίζουν καλύτερες επιδόσεις στο μέτωπο της μείωσης των εκπομπών ρύπων και τις χαμηλότερες επιδόσεις στην κατηγορία που αφορά την μείωση των απορριμμάτων και την ανακύκλωση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα