![Διώρυγα της Κορίνθου: Επαναλειτουργεί από τον Ιούλιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/unnamed-5.jpg)
Από τον Ιούλιο ξεκινά η πρώτη φάση επαναλειτουργίας της Διώρυγα της Κορίνθου, το πλέον εμβληματικό έργο της νεότερης Ελλάδας.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας (Α.Ε.ΔΙ.Κ) η επαναλειτουργία θα δώσει νέα αναπτυξιακή πνοή που θα αποφέρει προοπτικά, σημαντικά οφέλη στην τοπική κοινωνία και την εθνική οικονομία. Ενδεικτικά της νέας εποχής είναι οι αναβαθμισμένες υπηρεσίες στους πελάτες της μέσα από την παράλληλη έναρξη- από τον Ιούλιο- του νέου δυναμικού portal και των e-commerce υπηρεσιών της εταιρείας.
Επιπλέον, δημιουργείται νέα κουλτούρα πελατειακής φροντίδας μέσω Internet και παρέχεται υψηλού επιπέδου εξατομικευμένες υπηρεσίες όπως η online αναγγελία (άφιξης/διέλευσης) και το online ticketing.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/aedik-photo-2-2022-06-01-600x600.jpeg)
Η Α.Ε.ΔΙ.Κ, προχώρησε στην απόκτηση του νέου Ρυμουλκού «ΒΕΡΓΙΝΑ» εντός του πρώτου τετραμήνου του 2022, και ακολούθως προχώρησε στην άμεση ενσωμάτωση του στον υπάρχοντα στόλο που διαθέτει. Το Ρυμουλκό είναι νεότερης Ναυπήγησης και Τεχνολογίας και ενισχύει το στόχο της εταιρείας για την παροχή αξιόπιστων υπηρεσιών. Δίνει τη δυνατότητα στους συνεργάτες της ΑΕΔΙΚ να το χρησιμοποιούν για τη ρυμούλκηση κατά τη διέλευση της Διώρυγας, όπως επίσης και για τη ρυμούλκηση και συνδρομή στους χειρισμούς ασφαλούς πρόσδεσης εμπορικών πλοίων στους Λιμένες Κορίνθου, Κιάτου, Θίσβης, Καλαμακίου και Σουσακίου.
Παράλληλα, στα έργα αναβάθμισης, τα οποία ξεκινούν άμεσα, εντάσσεται η περίφραξη κατά μήκος της Διώρυγας (εντός του 2022), αλλά και η εκκίνηση της πεζοδρόμησης μιας έκτασης 3,5 χιλιομέτρων, με την υποστήριξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Τα έργα αυτά θα αλλάξουν συνολικά τη μορφή της περιοχής, θα την αναβαθμίσουν περαιτέρω αισθητικά και θα επιτρέψουν την ασφαλή πρόσβαση στους επισκέπτες.
Η πρώτη φάση των έργων ολοκληρώνεται, επιτρέποντας την επανεκκίνηση των διελεύσεων της Διώρυγας από τον Ιούλιο. Από το φθινόπωρο η Διώρυγα θα διακόψει για ολιγόμηνο διάστημα τη λειτουργία της, καθώς την περίοδο εκείνη η διέλευση των πλοίων είναι πολύ περιορισμένη, οπότε και θα ξεκινήσει η δεύτερη φάση του έργου. Στόχος είναι να ολοκληρωθεί η θωράκισή της έναντι των κατολισθήσεων με τη σταθεροποίηση των πρανών.
Το στόχο αυτό υπηρετεί επικουρικά και η μελέτη βιωσιμότητας (feasibility study) για όλο το μήκος της Διώρυγας, στην οποία προχώρησε το Υπερταμείο, προκειμένου να εξεταστεί ποια επιπλέον έργα μπορεί να χρειαστεί να γίνουν για τη σωστή συντήρηση του σημαντικού αυτού μνημείου.
Όπως τονίζεται, στόχος του Υπερταμείου είναι και η περαιτέρω στοχευμένη αξιοποίηση της περιοχής. Για το λόγο αυτό έχει εκπονηθεί αναπτυξιακό σχέδιο με τις ενδεδειγμένες εμπορικές χρήσεις, οι οποίες θα αναδείξουν την περιοχή και θα ωφελήσουν τους ανθρώπους της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι διελεύσεις πλοίων στη Διώρυγα της Κορίνθου σε περίοδο κανονικότητας (έτος 2019) ανήλθαν σε 11.417 (σημειώνοντας αύξηση +7,5%), ενώ το 55% αυτών σχετίζεται με την τουριστική δραστηριότητα, γεγονός που καταδεικνύει τη σημασία και τη δυναμική του έργου, μετά το πέρας των έργων αποκατάστασης, για την ευρύτερη περιοχή. Το κανάλι το χρησιμοποιούν όλων των ειδών τα πλοία, από μικρά τουριστικά, μέχρι μεγάλα εμπορικά, κρουαζιερόπλοια και γκαζάδικα. Ειδικά για τα κρουαζιερόπλοια ο διάπλους από τη διώρυγα αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες εμπειρίες του ταξιδιού.
Η Διώρυγα
Η Διώρυγα της Κορίνθου αποτελεί σημαντικό διεθνή κόμβο θαλάσσιων συγκοινωνιών, καθώς είναι η συντομότερη και ασφαλέστερη θαλάσσια οδός για πλοία ερχόμενα από λιμάνια του Ιονίου, της Αδριατικής, της νότιας Ιταλίας, αλλά και για τα πλοία που περνούν από τον πορθμό της Μεσσήνης με κατεύθυνση λιμάνια της ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας και αντίστροφα.
Ενδεικτικά, η απόσταση από την Πάτρα έως τον Πειραιά, μέσω της Διώρυγας, είναι 100 ναυτικά μίλια, ενώ με τη Διώρυγα κλειστή ένα σκάφος είναι υποχρεωμένο να κάνει τον περίπλου της Πελοποννήσου και να διανύσει 295 ναυτικά μίλια.
Το έργο της αποκατάστασης της Διώρυγας περιλαμβάνει:
- Εκσκαφές σε μήκος 1 χλμ. για τη σταθεροποίηση των υφισταμένων πρανών.
- Τον καθαρισμό της Διώρυγας από προϊόντα καταπτώσεων και συντρίμματα λιθεπένδυσης της αρχικής κατασκευής.
- Την κατασκευή πασσαλότοιχου για την εξασφάλιση της προστασίας του ποδός του πρανούς της Διώρυγας.
- Την κατασκευή μέτρων ενίσχυσης της θεμελίωσης του νοτίου ακροβάθρου της γέφυρας των αγωγών μεταφοράς λυμάτων.
- Την κατασκευή όλων των έργων διευθέτησης και απορροής των επιφανειακών υδάτων.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Αύξηση παγκόσμιων πωλήσεων στα ναυτιλιακά καύσιμα το 2024 λόγω εκτροπής από Αφρική](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/container-ship-6631117_1280-1-600x400.jpg)
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα εκτίναξε τις πωλήσεις καυσίμων πλοίων το 2024
Οι εκτροπές των διαδρομών έξω από την Ερυθρά Θάλασσα έχουν πράγματι αυξήσει τη χιλιομετρική απόσταση λόγω μακρύτερων διαδρομών
![Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-1-600x315.jpg)
Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος
Δεν θα ναυαγήσει το σχέδιο για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεσμεύεται ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μετά και τη βροχή καταγγελιών από ναυτεργατικά σωματεία και επιβάτες εναντίον τη Seajets που κυριαρχεί στα ταχύπλοα
![Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-600x364.jpg)
Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ - Ξεκινά το project του 6ου προβλήτα
Για ένα σημαντικό ορόσημο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο ΟΛΘ με ανακοίνωση που εξέδωσε
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση