
Για μετεξέλιξη της Ελλάδας σε διεθνή κόμβο για τις υπηρεσίες μεταφορών και την εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς μετατρέπεται μέρα με τη μέρα σε «digital hub», έκανε λόγο ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, μιλώντας από το βήμα του 5ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022.
Ψηφιοποίηση όλων των υπηρεσιών
Όπως ανέφερε ο Υφυπουργός Μεταφορών: «Η ψηφιοποίηση αφορά όλες τις υπηρεσίες. Από την έκδοση των διπλωμάτων οδήγησης, που γίνεται πλέον ηλεκτρονικά, έως τις υπηρεσίες εκτελωνισμού για τα logistics. Κάνουμε ευκολότερη τη ζωή των πολιτών και εξοικονομούμε πολύτιμους πόρους για τη δημόσια διοίκηση και τις επιχειρήσεις. Καθιστούμε την Ελλάδα έναν φιλικότερο προορισμό με σύγχρονες υπηρεσίες και αυτό προσδίδει προστιθέμενη αξία στη συνολική δραστηριότητα, την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό και κατ΄ επέκταση στους εμπορικούς μας εταίρους».
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας και των συνδυασμένων μεταφορών συνεισφέρει στην εθνική οικονομία σχεδόν το 1/10 του ΑΕΠ και έχει ξεκινήσει η επικαιροποίηση του Σχεδίου Δράσης για την Εφοδιαστική από το Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας της Εφοδιαστικής και την Κυβερνητική Επιτροπή, με στόχους: την αύξηση του φορτίου που διέρχεται από την Ελλάδα, τον περιορισμό της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης τις μεταφορές και τον ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών.
Το έργο FENIX
Ο Υφυπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε συγκεκριμένα στο συγχρηματοδοτούμενο έργο FENIX στο λιμάνι του Πειραιά και στην ανάπτυξη του Παρατηρητηρίου Μεταφορών & Logistics. Όπως είπε:
«Η εφαρμογή (FENIX) εξασφαλίζει την απρόσκοπτη ανταλλαγή και κοινή χρήση δεδομένων ανάμεσα στις πλατφόρμες και τις υπηρεσίες μεταφορών και εφοδιαστικής, κατά μήκος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών. Ένα πανευρωπαϊκό ψηφιακό δίκτυο πληροφόρησης που μειώνει τη γραφειοκρατία σε ένα πλήθος εργασιών, με ενδεικτικό παράδειγμα τη διαδικασία εκτελωνισμού φορτίου, όπου ο χρόνος διεκπεραίωσης μειώνεται από τις 6 ώρες στα 20 λεπτά! Αναπτύσσουμε ταυτόχρονα, το Ελληνικό Παρατηρητήριο Μεταφορών & Logistics, μια πλατφόρμα όπου καταγράφονται οι πληροφορίες όλων των εταιρειών του κλάδου. Το Παρατηρητήριο θα διευκολύνει τη σύνδεση παρόχων ψηφιακών υπηρεσιών στις μεταφορές και τα Logistics, με το Δίκτυο που περιλαμβάνει τις πλατφόρμες Logistics της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η λειτουργία αυτών των υπηρεσιών καθιστά την Ελλάδα περισσότερο ελκυστική στο διαμετακομιστικό εμπόριο. Με μια κουβέντα, περισσότερο ανταγωνιστική».
Αστικές εμπορευματικές μεταφορές
Σχετικά με τις Αστικές Εμπορευματικές Μεταφορές, ο κ. Παπαδοπουλος τόνισε ότι ο Νόμος για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) εντάσσει τις Αστικές Διανομές στο πλαίσιο που διέπει τις υποδομές και τις λειτουργίες κάθε πόλης και σε αυτή τη διαδικασία μπορούν να συμβάλουν με τις προτάσεις τους και τα Επιμελητήρια.
Επιπλέον, ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι δρομολογούνται εμβληματικά έργα, όπως το Εμπορευματικό και Διαμετακομιστικό Κέντρο στο Θριάσιο, αλλά και η μετεγκατάσταση περίπου 350 εταιρειών logistics από τον Ελαιώνα στη Φυλή.
Ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε σχετικά:
«Η Ελλάδα αποκτά ένα εμπορευματικό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών με άμεσες συνδέσεις προς τα λιμάνια του Πειραιά και της Ελευσίνας, το Διεθνές Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Ειδικά στον σιδηρόδρομο, τα έργα συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ που έχει ανακοινώσει ο Υπουργός κ. Κώστας Καραμανλής προβλέπουν συνδέσεις με τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης, του Λαυρίου και της Ραφήνας. Η Ελλάδα αποκτά επομένως περισσότερες πύλες εισόδου, αποθήκες που μπορούν να εξυπηρετήσουν μεγαλύτερο όγκο φορτίου και τεχνολογίες που επιτρέπουν τη βέλτιστη διαχείριση περισσότερων εμπορευμάτων».


Latest News

Η Ελλάδα αποκτά Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό
Για πρώτη φορά σε επίσημο κείμενο της Ε.Ε. τα απώτατα δυνητικά όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας

Πώς μπορεί να «φουσκώσει» ο κρατικός κουμπαράς – Θα δοθεί κοινωνικό μέρισμα;
Τα εμπόδια και οι ευκαιρίες για να αυξηθεί το πλεόνασμα – Υπό ποιες προϋποθέσεις θα μπορούσε η κυβέρνηση να δώσει κοινωνικό μέρισμα

Τρομακτική αύξηση των θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων
Πρωτοβουλία για κοινωνικό διάλογο γύρω από τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας ζητά από την κυβέρνηση η ΓΣΕΕ

Ο κίνδυνοι, η στάσιμη παραγωγικότητα και οι επενδύσεις – Τα «καμπανάκια» του ΙΟΒΕ
Αν ο κίνδυνος μιας έντονης κρίσης είναι πολύ μικρός (αναφορικά με τους δασμούς), δεν ισχύει το ίδιο για το ενδεχόμενο στασιμότητας στην ελληνική οικονομία

Ταμείο Ανάκαμψης: Τα πρώτα μαθήματα από το RRF – Τα συμπεράσματα των ευρωβουλευτών από την Αθήνα
Oι ευρωβουλευτές της Ομάδας Εργασίας για την εφαρμογή του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας βρίσκονται από χθες στην Αθήνα

Συνεδρίασε η Κυβερνητική Επιτροπή για τη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση
Στόχος της συνεδρίασης ήταν η ενημέρωση των μελών της Επιτροπής για το διαμορφωμένο στρατηγικό πλαίσιο της Δίκαιης Μετάβασης τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο

Στα 41,7 δισ. αυξήθηκαν τα υπό διαχείριση κεφάλαια των Ελλήνων θεσμικών το α' 3μηνο του 2025
Oι υψηλότερες αποδόσεις καταγράφηκαν στους μετοχικούς Ο.Σ.Ε.Κ.Α. Δείκτη με 16,13%

Παπαθανάσης: Επιπλέον πόροι 83,86 εκατ. στους πληγέντες από τον Daniel
Το σχέδιο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ταμείο Συνοχής και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο +

ΙΟΒΕ: Χαμηλώνει στο 2,2% τον πήχη για την ανάπτυξη στην Ελλάδα - Ο ρόλος των δασμών
Ο πρόεδρος του ΙΟΒΕ Ιωάννης Ρέτσος εκτίμησε ότι η παγκόσμια αναταραχή δεν θα επηρεάσει αρνητικά τον ελληνικό τουρισμό, τουλάχιστον για φέτος
![Μετακόμιση: Ποια είναι τα κίνητρα και τα κριτήρια των Ελλήνων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ot_metakomisi-600x352.png)
Γιατί μετακομίζουν οι Έλληνες και οι Ευρωπαίοι – Οι νέες τάσεις [γραφήματα]
Τι δείχνει πανευρωπαϊκή έρευνα «European Housing Trend Report 2024» που πραγματοποίησε το κτηματομεσιτικό δίκτυο RE/MAX Europe για την μετακόμιση σε Ελλάδα και Ευρώπη