
Ογδόντα τέσσερα χρόνια μετά τη γέννησή του, ο Σούπερμαν (Superman) συνεχίζει να αντιπροσωπεύει στη συλλογική φαντασία τον υπερήρωα αναφοράς και να γεμίζει τα ταμεία των αμερικανικών εκδόσεων D.C. Comics, που συνεχίζουν να υπολογίζουν στον φανταστικό αυτό χαρακτήρα.
Αυτό το οποίο δεν είναι ευρέως γνωστό είναι πως οι δημιουργοί του τον προόριζαν αρχικά ως κακοποιό, κάτι το οποίο δεν «έπιασε» εμπορικά.
Ο Σούπερμαν είναι ο πρώτος χάρτινος υπερήρωας, αν και αρχικώς οι δημιουργοί του, Τζέρι Σίγκελ και Τζόε Σάστερ, τον προόριζαν ως έναν κακοποιό. Με αυτό τον χαρακτήρα πρωτοεμφανίστηκε το 1935 στην Κυριαρχία του Σούπερμαν.

Επιδίωξή του σ’ αυτή την ιστορία ήταν να εξουσιάσει όλο τον κόσμο με τη βία. Στην πραγματικότητα, όμως, πέρασε σχεδόν απαρατήρητος και οι πωλήσεις δεν πήγαν καθόλου καλά. Έτσι, οι δημιουργοί του αναγκάστηκαν να επανατοποθετήσουν τον υπεράνθρωπό τους, αυτή τη φορά στο πλευρό του νόμου.
Ο πρώτος Σούπερμαν με τη μορφή που τον ξέρουμε σήμερα, γεννήθηκε ως Καλ-Ελ στον πλανήτη Κρύπτον. Ο πατέρας του ήταν ο ηγέτης και επιστήμονας Τζορ-Ελ, ο οποίος -δευτερόλεπτα προτού ο Κρύπτον εκραγεί- έβαλε τον γιο του σε μία διαστημική κάψουλα και τον έστειλε στη Γη. Προσγειώθηκε λίγο έξω από τη μικρή πόλη του Σμόλβιλ, όπου τον βρήκαν και τον υιοθέτησαν ο Τζόναθαν και η Μάρθα Κεντ.
Μεγαλώνοντας, ο Καλ-Ελ ανακάλυψε ότι στον κόσμο μας διέθετε υπερφυσικές δυνάμεις κι άρχισε να μάχεται το έγκλημα, κρατώντας την ταυτότητά του μυστική. Μεταξύ των ανθρώπων, κυκλοφορεί με το όνομα Κλαρκ Κεντ κι εργάζεται ως δημοσιογράφος στην εφημερίδα Daily Planet, όπου γνώρισε και την αγαπημένη του Λόις Λέιν, μία όμορφη και φιλόδοξη συνάδελφό του.
Ο «αναγεννημένος» Σούπερμαν έκανε το ντεμπούτο του στο πρώτο τεύχος της σειράς Action Comics, την 1η Ιουνίου του 1938, και πολύ σύντομα έγινε ένας από τους πιο δημοφιλείς ήρωες. Για τα πνευματικά δικαιώματα, οι δημιουργοί του εισέπραξαν από την DC Comics το ποσό των 130 δολαρίων. Στη συνέχεια, όμως, η εταιρία αντέγραψε τον χαρακτήρα χωρίς να ανανεώσει τη σχετική άδεια, ενώ άρχισε να μηνύει και όλες τις άλλες εταιρίες που έπρατταν το ίδιο.

Έπειτα από τρία χρόνια δικαστικών αγώνων, οι Σίγκελ και Σάστερ δικαιώθηκαν και η DC Comics κλήθηκε να τους καταβάλει 75.000 δολάρια ετησίως, ένα πολύ μικρό μέρος από τα τεράστια κέρδη που της απέφερε ο Σούπερμαν. Όταν το 1946 ζήτησαν και νέα αύξηση, απολύθηκαν. Ακολούθησαν άλλα δύο χρόνια δικαστικών μαχών, έως το 1948, οπότε έλαβαν 200.000 δολάρια και παραιτήθηκαν οποιασδήποτε άλλης απαίτησης.
Κατά τις δεκαετίες του ’60 και του ’70, η δημοτικότητα του Σούπερμαν άρχισε να μειώνεται, καθώς νέοι ήρωες έκαναν την εμφάνισή τους. Τότε κρίθηκε απαραίτητη μία ανανέωση του υπερανθρώπου, προκειμένου να κερδίσει και πάλι το ενδιαφέρον των σύγχρονων αναγνωστών. Τον εκμοντερνισμό του ανέλαβε ο Τζον Μπερν, ο οποίος αποφάσισε να ξαναγράψει την ιστορία του Σούπερμαν απ’ την αρχή, αλλάζοντας αρκετά κομμάτια της. Με την επάνοδό του, το 1986, ο Σούπερμαν γνώρισε τεράστια επιτυχία, σκαρφαλώνοντας και πάλι στην κορυφή των πωλήσεων.
Στη μεγάλη οθόνη, έκανε την πρώτη του εμφάνιση στις 26 Σεπτεμβρίου του 1941, στην ομώνυμη ταινία κινουμένων σχεδίων των Fleischer Studios. Πρωταγωνίστησε σε δεκάδες τηλεοπτικές σειρές και ραδιοφωνικές εκπομπές, ενώ το 1978 έκανε πρεμιέρα και η πρώτη δραματοποιημένη κινηματογραφική ταινία Σούπερμαν: Η ταινία, με τον Κρίστοφερ Ριβ στον ομώνυμο ρόλο. Ο ίδιος πρωταγωνίστησε και στις τρεις συνέχειες της ταινίας, Σούπερμαν ΙΙ το 1980, Σούπερμαν ΙΙΙ το 1983 και Σούπερμαν ΙV το 1987. Στην πέμπτη συνέχεια, που έκανε πρεμιέρα στις 21 Ιουνίου 2006, με τίτλο Ο Σούπερμαν επιστρέφει, τον υπεράνθρωπο ενσάρκωσε ο Μπράντον Ρουθ.
Τα επόμενα χρόνια ακολούθησαν τρεις ακόμη ταινίες: «Ο άνθρωπος από ατσάλι» («Man of Steel», 2013) με πρωταγωνιστή τον Χένρι Κάβιλ, «Μπάτμαν εναντίον Σούπερμαν: Η Αυγή της Δικαιοσύνης» («Batman v Superman: Dawn of Justice», 2016) και «Justice League (2017). με πρωταγωνιστές τους Χένρι Κάβιλ και Μπεν Άφλεκ. Και τις τρεις ταινίες σκηνθέτησε ο Ζακ Σνάιντερ.
Πηγή: SanSimera


Latest News

Super αθλητικά παπούτσια σε υψηλές τιμές αλλά με μικρή διάρκεια
Καθώς αυξάνονται τα χιλιόμετρα, τα περισσότερα σούπερ παπούτσια χάνουν γρήγορα την πρόσφυση και τις ..super ιδιότητες

Τα απίστευτα ποσά που έχει μοιράσει έως τώρα το Champions League
Η φάση των «16» του Champions League κλείδωσε και μαζί το πόσα χρήματα μοιράζονται οι σύλλογοι που συνεχίζουν δείχνουν τη δύναμη της διοργάνωσης

Τι φέρνει μαζί του το νέο σύστημα κοστολόγησης ΕΟΠΥΥ- Θετική η πιλοτική εφαρμογή
Το νέο σύστημα κοστολόγησης, θα επεκταθεί και στην ψυχική υγεία και στην αποκατάσταση

Το γλυπτό της Καμίλ Κλοντέλ που πωλήθηκε για 3,7 εκατ. ευρώ
Το γλυπτό «La Jeunesse et L’Age Mûr» (Νεότητα και ωριμότητα) της Καμίλ Κλοντέλ είναι ένα γλυπτό που αναπαριστά μια από τις πιο δύσκολες στιγμές της ζωής της

Ζιντάν, ένας πετυχημένος επενδυτής
Ο Ζινεντίν Ζιντάν κάνει νέα επένδυση πέντε εκατομμυρίων ευρώ σε αθλητικό συγκρότημα

Η Gen Z... μεταξεταστέα με την τεχνητή νοημοσύνη - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Ελλείψεις της Gen Z στην κριτική αξιολόγηση και στην ικανότητα εκτίμησης των δυνατοτήτων και των περιορισμών της ΑΙ

Ολιβερ Ρούπκε: Επικίνδυνη η ανακατανομή κονδυλίων για την άμυνα
«Αν ο Τραμπ επιβάλει δασμούς πρέπει να αντιδράσουμε με τόλμη» δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής

Χένα Βιρκούνεν: Αναγκαία η ρύθμιση των κολοσσών τεχνολογίας
Η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Κομισιόν μιλάει στα «ΝΕΑ» για τις προτεραιότητές της και για την αντιμετώπιση του Χ από την Ευρώπη, παρά τις πίεσεις των ΗΠΑ

Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι καταναλωτές από τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα;
Η νέα έρευνα της Saleforce επιβεβαιώνει ότι η εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών είναι πλέον σημαντικότερη από τις χρεώσεις και τα επιτόκια για τη διατήρηση των πελατών στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Η άνοδος της βιομηχανίας των 21 δισ. των anime - Πώς η Ιαπωνία προσπαθεί να πατάξει την εκμετάλλευση
Η βιομηχανία των anime είναι διαβόητη για τα εξαντλητικά ωράρια και τις χαμηλές αποδοχές των εργαζομένων της