
Ογδόντα τέσσερα χρόνια μετά τη γέννησή του, ο Σούπερμαν (Superman) συνεχίζει να αντιπροσωπεύει στη συλλογική φαντασία τον υπερήρωα αναφοράς και να γεμίζει τα ταμεία των αμερικανικών εκδόσεων D.C. Comics, που συνεχίζουν να υπολογίζουν στον φανταστικό αυτό χαρακτήρα.
Αυτό το οποίο δεν είναι ευρέως γνωστό είναι πως οι δημιουργοί του τον προόριζαν αρχικά ως κακοποιό, κάτι το οποίο δεν «έπιασε» εμπορικά.
Ο Σούπερμαν είναι ο πρώτος χάρτινος υπερήρωας, αν και αρχικώς οι δημιουργοί του, Τζέρι Σίγκελ και Τζόε Σάστερ, τον προόριζαν ως έναν κακοποιό. Με αυτό τον χαρακτήρα πρωτοεμφανίστηκε το 1935 στην Κυριαρχία του Σούπερμαν.

Επιδίωξή του σ’ αυτή την ιστορία ήταν να εξουσιάσει όλο τον κόσμο με τη βία. Στην πραγματικότητα, όμως, πέρασε σχεδόν απαρατήρητος και οι πωλήσεις δεν πήγαν καθόλου καλά. Έτσι, οι δημιουργοί του αναγκάστηκαν να επανατοποθετήσουν τον υπεράνθρωπό τους, αυτή τη φορά στο πλευρό του νόμου.
Ο πρώτος Σούπερμαν με τη μορφή που τον ξέρουμε σήμερα, γεννήθηκε ως Καλ-Ελ στον πλανήτη Κρύπτον. Ο πατέρας του ήταν ο ηγέτης και επιστήμονας Τζορ-Ελ, ο οποίος -δευτερόλεπτα προτού ο Κρύπτον εκραγεί- έβαλε τον γιο του σε μία διαστημική κάψουλα και τον έστειλε στη Γη. Προσγειώθηκε λίγο έξω από τη μικρή πόλη του Σμόλβιλ, όπου τον βρήκαν και τον υιοθέτησαν ο Τζόναθαν και η Μάρθα Κεντ.
Μεγαλώνοντας, ο Καλ-Ελ ανακάλυψε ότι στον κόσμο μας διέθετε υπερφυσικές δυνάμεις κι άρχισε να μάχεται το έγκλημα, κρατώντας την ταυτότητά του μυστική. Μεταξύ των ανθρώπων, κυκλοφορεί με το όνομα Κλαρκ Κεντ κι εργάζεται ως δημοσιογράφος στην εφημερίδα Daily Planet, όπου γνώρισε και την αγαπημένη του Λόις Λέιν, μία όμορφη και φιλόδοξη συνάδελφό του.
Ο «αναγεννημένος» Σούπερμαν έκανε το ντεμπούτο του στο πρώτο τεύχος της σειράς Action Comics, την 1η Ιουνίου του 1938, και πολύ σύντομα έγινε ένας από τους πιο δημοφιλείς ήρωες. Για τα πνευματικά δικαιώματα, οι δημιουργοί του εισέπραξαν από την DC Comics το ποσό των 130 δολαρίων. Στη συνέχεια, όμως, η εταιρία αντέγραψε τον χαρακτήρα χωρίς να ανανεώσει τη σχετική άδεια, ενώ άρχισε να μηνύει και όλες τις άλλες εταιρίες που έπρατταν το ίδιο.

Έπειτα από τρία χρόνια δικαστικών αγώνων, οι Σίγκελ και Σάστερ δικαιώθηκαν και η DC Comics κλήθηκε να τους καταβάλει 75.000 δολάρια ετησίως, ένα πολύ μικρό μέρος από τα τεράστια κέρδη που της απέφερε ο Σούπερμαν. Όταν το 1946 ζήτησαν και νέα αύξηση, απολύθηκαν. Ακολούθησαν άλλα δύο χρόνια δικαστικών μαχών, έως το 1948, οπότε έλαβαν 200.000 δολάρια και παραιτήθηκαν οποιασδήποτε άλλης απαίτησης.
Κατά τις δεκαετίες του ’60 και του ’70, η δημοτικότητα του Σούπερμαν άρχισε να μειώνεται, καθώς νέοι ήρωες έκαναν την εμφάνισή τους. Τότε κρίθηκε απαραίτητη μία ανανέωση του υπερανθρώπου, προκειμένου να κερδίσει και πάλι το ενδιαφέρον των σύγχρονων αναγνωστών. Τον εκμοντερνισμό του ανέλαβε ο Τζον Μπερν, ο οποίος αποφάσισε να ξαναγράψει την ιστορία του Σούπερμαν απ’ την αρχή, αλλάζοντας αρκετά κομμάτια της. Με την επάνοδό του, το 1986, ο Σούπερμαν γνώρισε τεράστια επιτυχία, σκαρφαλώνοντας και πάλι στην κορυφή των πωλήσεων.
Στη μεγάλη οθόνη, έκανε την πρώτη του εμφάνιση στις 26 Σεπτεμβρίου του 1941, στην ομώνυμη ταινία κινουμένων σχεδίων των Fleischer Studios. Πρωταγωνίστησε σε δεκάδες τηλεοπτικές σειρές και ραδιοφωνικές εκπομπές, ενώ το 1978 έκανε πρεμιέρα και η πρώτη δραματοποιημένη κινηματογραφική ταινία Σούπερμαν: Η ταινία, με τον Κρίστοφερ Ριβ στον ομώνυμο ρόλο. Ο ίδιος πρωταγωνίστησε και στις τρεις συνέχειες της ταινίας, Σούπερμαν ΙΙ το 1980, Σούπερμαν ΙΙΙ το 1983 και Σούπερμαν ΙV το 1987. Στην πέμπτη συνέχεια, που έκανε πρεμιέρα στις 21 Ιουνίου 2006, με τίτλο Ο Σούπερμαν επιστρέφει, τον υπεράνθρωπο ενσάρκωσε ο Μπράντον Ρουθ.
Τα επόμενα χρόνια ακολούθησαν τρεις ακόμη ταινίες: «Ο άνθρωπος από ατσάλι» («Man of Steel», 2013) με πρωταγωνιστή τον Χένρι Κάβιλ, «Μπάτμαν εναντίον Σούπερμαν: Η Αυγή της Δικαιοσύνης» («Batman v Superman: Dawn of Justice», 2016) και «Justice League (2017). με πρωταγωνιστές τους Χένρι Κάβιλ και Μπεν Άφλεκ. Και τις τρεις ταινίες σκηνθέτησε ο Ζακ Σνάιντερ.
Πηγή: SanSimera


Latest News

Επίσημο: Ο Ντιαλό ανανέωσε για τρία χρόνια με τη Μονακό
Ο Άλφα Ντιαλό παραμένει και επίσημα στο Μόντε Κάρλο, καθώς η Μονακό ανακοίνωσε την ανανέωση του συμβολαίου του για τα επόμενα τρία χρόνια.

Γιατί για κάποιους η ακαταστασία είναι παραγωγική
Όλες οι έρευνες επιμένουν πως η ακαταστασία μειώνει την παραγωγικότητά μας. Ωστόσο, για κάποιους, αποτελεί κομμάτι της δημιουργικότητάς τους.

Ο Ρόλος της Τεχνολογίας στη Διαχείριση του Επιχειρηματικού Ρίσκου
Το ρίσκο, η αβεβαιότητα και τα σύγχρονα Συστήματα Διαχείρισης της Εταιρικής Απόδοσης

Ράιαν Γκόσλινγκ: Από το οσκαρικό La La Land στο Star Wars
Μετά από μήνες συζητήσεων, ο σταρ του Χόλιγουντ Ράιαν Γκόσλινγκ συμφώνησε να πρωταγωνιστήσει στην επερχόμενη ταινία του franchise Star Wars.

Τι είναι Skinnytok και γιατί προσφεύγει το Παρίσι στην Κομισιόν
Το Skinnytok είναι μία νέα επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία τάση που κυριαρχεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Λιγότερη δουλειά - περισσότερες ανησυχίες: Τι αποκαλύπτει μελέτη της ΕΚΤ
Οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν χαμηλότερο φόρτο εργασίας τείνουν να φοβούνται για τη δουλειά τους και να περιμένουν χαμηλές μισθολογικές αυξήσεις

Τι λένε οι managers για τους νέους εργαζόμενους - Οι προκλήσεις στο χώρο εργασίας
H Έκθεση “2025 Global Human Capital Trends” της Deloitte στοχεύει στο να βοηθήσει τους ηγέτες στη διαχείριση σύνθετων εντάσεων στο εργασιακό περιβάλλον

ΕΕ: Με δύο ογκολογικά φάρμακα ξεκίνησε η πρώτη κοινή αξιολόγηση τεχνολογιών υγείας
Η κοινή αξιολόγηση θα είναι έτοιμη σε 30 μέρες από την χορήγηση άδειας κυκλοφορίας των φαρμάκων από την Επιτροπή

Γκαλερίστας στη Φλόριντα κατηγορείται για πώληση πλαστών έργων του Γουόρχολ
Ο Λέσλι Ρόμπερτς, ιδιοκτήτης της Miami Fine Art Gallery, που πωλούσε τους πλαστούς Άντι Γουόρχολ θα μπορούσε τώρα να περάσει μια δεκαετία πίσω από τα κάγκελα.

Πώς έφτασε στην κορυφή το Minecraft Movie
Η προσαρμογή του βιντεοπαιχνιδιού Minecraft πέτυχε αυτό που ο κινηματογράφος πάντα θέλει: να πουλήσει μπόλικα εισιτήρια και να δελεάσει τους νέους στις αίθουσες