![Πόλεμος στην Ουκρανία: Πώς βάζει «χειρόφρενο» σε πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/electric_cars.jpeg)
Η μεγάλη άνοδος στις τιμές μετάλλων όπως το λίθιο, το νικέλιο και το κοβάλτιο που χρησιμοποιούνται ευρέως για την κατασκευή μπαταριών αναμένεται πλέον να καθυστερήσει για χρόνια την εποχή που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι τόσο προσιτά όσο τα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται βέβαια ότι θα συνεχίσουν να αυξάνονται, αλλά με υψηλό κόστος για την τσέπη των καταναλωτών.
Οι τιμές του νικελίου έχουν ξεπεράσει τα 28.400 δολάρια ανά τόνο καταγράφοντας αύξηση κατά 57% σε σύγκριση με τέτοια εποχή πέρσι. Οι τιμές του κοβαλτίου διαμορφώνονται στα 74.000 δολάρια ο τόνος καταγράφοντας άνοδο σχεδόν 70% από το καλοκαίρι του 2021. Και οι τιμές του λιθίου κατάλληλου για μπαταρίες (Lithium hydroxide) έχουν φτάσει τα 70.000 δολάρια ο τόνος καταγράφοντας άνοδο 426% σε σύγκριση με πέρσι σύμφωνα με στοιχεία της Trading Economics.
Πριν από αυτό το ράλι των τιμών, οι τιμές των μπαταριών για οχήματα πλησίαζαν τα επίπεδα που θα καθιστούσαν το αρχικό κόστος απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου ανταγωνιστικό με το κόστος ενός αντίστοιχου περίπου οχήματος με παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε το Bloomberg NEF.
Τι αλλάζει
Όμως αυτό τώρα αρχίζει να αλλάζει όπως σημειώνεται στη σχετική έκθεση. Οι τιμές των συστοιχιών μπαταριών –ως μονάδα που τοποθετείται σε ένα ηλεκτρικό όχημα και όχι μόνο- πρόκειται να αυξηθούν φέτος για πρώτη φορά εδώ και πάνω από μια δεκαετία. Το ράλι των τιμών που καταγράφεται σε πλέον σε κάθε τομέα οικονομικής δραστηριότητας, από τα υλικά μέχρι την ενέργεια και τα εργατικά κόστη, «θα μπορούσε να καθυστερήσει σοβαρά ένα κρίσιμο σημείο καμπής όπου οι μέσες τιμές μπαταριών έπεφταν κάτω από τα 100 δολάρια την κιλοβατώρα» προειδοποιεί το Bloomberg NEF.
«Η μείωση των τιμών των συστοιχιών μπαταριών στα 100 δολάρια ανά κιλοβατώρα είναι πλέον ένας εφικτός στόχος με την νέα γενιά χημειών μπαταριών και σχεδίων κυψελών» για μπαταρίες, ανέφεραν οι αναλυτές της BNEF στην έκθεση. «Ωστόσο, εάν οι τιμές των πρώτων υλών παραμείνουν υψηλές ή ανέβουν περαιτέρω, αυτό το σημείο [μείωσης των τιμών] θα μπορούσε να καθυστερήσει αρκετά χρόνια», επισημαίνουν.
Όπως σημειώνεται, δεν έχουν όλα χαθεί επειδή από την κατάσταση έχουν αυξηθεί και οι τιμές των συμβατικών οχημάτων. Όμως οι προκλήσεις παραμένουν επειδή η ηλεκτροκίνηση είναι μια πιο νέα τεχνολογία που βασίζεται πιο πολύ σε συγκεκριμένες εξειδικευμένες πρώτες ύλες.
Αισιοδοξία δημιουργεί επίσης το γεγονός ότι τις τελευταίες εβδομάδες έχει μπει φρένο στην ξέφρενη αύξηση των τιμών σε λίθιο, κοβάλτιο και νικέλιο. Την ίδια ώρα οι παραγωγοί αναζητούν συνέχεια νέα κοιτάσματα και ελπίζουν ότι θα καταφέρουν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που καταγράφονται σήμερα στην αγορά όσον αφορά την τροφοδοσία
Πανδημία και πόλεμος πίσω από τις αυξήσεις
Βασικοί παράγοντες για τη μεγάλη άνοδο των τιμών στα μέταλλα που χρησιμοποιούνται κατά κόρον για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα είναι τα προβλήματα στην εφοδιαστική λόγω της πανδημίας αλλά και οι μεγάλες προκλήσεις που έχουν δημιουργηθεί στην παγκόσμια οικονομία λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Ο πόλεμος ήλθε να κάνει πολύ χειρότερη μια κατάσταση που ήταν ήδη σοβαρή στις τιμές και την εφοδιαστική αλυσίδα, με αποτέλεσμα πλέον οποιαδήποτε πρόβλεψη για το μέλλον να γίνεται εξαιρετικά δύσκολη.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κομισιόν για δασμούς: Plan B για τα «made in China» Volkswagen και BMW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cupra-600x300.jpg)
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού