Με τον ρωσικό χρυσό και τα διαμάντια να είναι εκτός αγοράς εξαιτίας των κυρώσεων, οι κατασκευαστές πολυτελών κοσμημάτων και ρολογιών δυσκολεύονται περισσότερο να εξασφαλίσουν πρώτες ύλες.
Η Ρωσία είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός φυσικών διαμαντιών στον κόσμο, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Διαμαντιών , και ο δεύτερος μεγαλύτερος εξορύκτης χρυσού, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Χρυσού .
Η Cartier Richemont έχει ήδη ανακοινώσει ότι δεν αγοράζει ούτε χρυσό ούτε διαμάντια από την Ρωσία.
Ωστόσο, η εικόνα μπορεί να μην είναι και τόσο ξεκάθαρη
Σε ρόλο «Δούρειου Ίππου» το Ντουμπάι;
Ο μη κυβερνητικός οργανισμός Swissaid δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι η αύξηση των εισαγωγών ελβετικού χρυσού από το Ντουμπάι τον Μάρτιο εγείρει ερωτηματικά για το αν ο ρωσικός χρυσός μπαίνει στη διεθνή αγορά μέσω του Ντουμπάι.
Το Reuters αναφέρει ότι δεν βρήκε στοιχεία για να υποστηρίξει αυτόν τον ισχυρισμό, αλλά ο Robin Kolvenbach, διευθύνων σύμβουλος του ελβετικού διυλιστηρίου χρυσού Argor-Heraeus, είπε στο Reuters: «Μπορεί κανείς να υποθέσει ότι ο χρυσός από τη Ρωσία καταλήγει επίσης στις δυτικές αλυσίδες αξίας μέσω του Ντουμπάι».
Ο Kolvenbach είπε πάντως, ότι η Argor-Heraeus δεν έχει δεχθεί χρυσό απευθείας από Ρώσους από τις 24 Φεβρουαρίου.
«Έχω ακούσει ότι υπάρχουν προκλήσεις στο Ντουμπάι, δεν αγοράζουμε χρυσό από εκεί», δήλωσε στο Reuters ο νέος επικεφαλής βιωσιμότητας της Richemont, Berangere Ruchat.
Ιχνηλατώντας
Ο Ruchat είπε ότι η Richemont έχει τα εργαλεία και την εμπειρία για να διαχωρίσει την προέλευση των πρώτων υλών της και έχει ως στόχο να γνωρίζει μέχρι το 2025 την ακριβή προέλευση όλου του χρυσού.
Προμηθεύεται το 94% του χρυσού της μέσω του εσωτερικού διυλιστηρίου Varinor που εστιάζει σε ανακυκλωμένο χρυσό βιομηχανικής προέλευσης ή παλιά κοσμήματα από τη Βόρεια Αμερική, τη Δυτική Ευρώπη και την Ιαπωνία, αλλά δεν αποκαλύπτει τους προμηθευτές της.
Ο Όμιλος Swatch δήλωσε στην έκθεσή του για τη βιωσιμότητα του 2021 ότι απέφυγε τη χρήση ανακυκλωμένου χρυσού από εξωτερικές πηγές, δεδομένης της έλλειψης ιχνηλασιμότητας αναφορικά με το ορυχείο.
Η οικογενειακή ωρολογοποιία Patek Philippe δήλωσε ότι εμπιστεύεται τους προμηθευτές της και τους κανόνες που έχει θέσει η κυβέρνηση για την προμήθεια πρώτων υλών.
Η Rolex είπε ότι είχε δημιουργήσει το δικό της σύστημα ιχνηλασιμότητας για τον χρυσό από το ορυχείο έως το τελικό προϊόν, πιστοποιημένο από εξωτερικούς ελέγχους. Ανέπτυξε επίσης το δικό της μοντέλο πιστοποίησης για τα διαμάντια, απαιτώντας από τους προμηθευτές της να κοινοποιούν την προέλευση κάθε παρτίδας.
Ένα σημαντικό εργαλείο για τις εταιρείες κοσμημάτων και ρολογιών πολυτελείας για την πιστοποίηση της προέλευσης του ανακυκλωμένου χρυσού είναι οι ετικέτες του Responsible Jewellery Council (RJC) που οι παίκτες του κλάδου αποφεύγουν να επικρίνουν δημόσια.
Latest News
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Ανάσα στην Boeing - Τέλος στην απεργία μετά από επτά εβδομάδες
Οι εργαζόμενοι στην Boeing συμφώνησαν σε μισθολογικές αυξήσεις που θα φτάσουν το 38% σε ορίζοντα τεσσάρων ετών
Σε αναζήτηση «σωτήρα» η TGI Friday's - Οι συνομιλίες με πιθανούς αγοραστές
Η TGI Friday's είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση casual εστιατορίων που αναζητά δικαστική προστασία από τους πιστωτές
Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν Nike και Lululemon
Οι νέοι είναι ευμετάβλητοι καταναλωτές, αλλά η μεταστροφή προτιμήσεων μπορεί να είναι καταστροφική για τους λιανοπωλητές
Η «ντροπή της πολυτέλειας» στην Κίνα και το άδειο megastore της Louis Vuitton στο Πεκίνο
Εταιρείες όπως η Louis Vuitton και η Kering διοχέτευσαν δισ. δολ. στην Κίνα για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας