![Γ. Πλακιωτάκης: Τα «Ποσειδώνια» είναι η μεγαλύτερη γιορτή της ελληνικής και της διεθνούς ναυτιλίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/poseidonia11.jpg)
Στην ιδιαίτερη αξία και σημασία της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης των «Ποσειδωνίων», του μεγαλύτερου ναυτιλιακού γεγονότος στον κόσμο, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης.
Κατά τη συνέντευξη Τύπου για τα «Ποσειδώνια 2022», ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε πως «εδώ, στην πατρίδα μας, με τη μεγάλη ναυτική παράδοση που πάει πίσω αιώνες, με του ανθρώπους που ζυμώνονται με τη θάλασσα και διακρίνονται για τη ναυτοσύνη τους, με τα 5.000 ποντοπόρα πλοία, εδώ, συγκεντρώνεται και πάλι η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα. Για να αποτιμήσει τα δύσκολα για τη ναυτιλία χρόνια που πέρασαν. Για μα συζητήσει για τα προβλήματα του σήμερα. Για να ανταλλάξει απόψεις και να χαράξει δρόμους για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του αύριο.
Όπως είπε «η φετινή διοργάνωση αναμένεται να ξεπεράσει τα επίπεδα-ρεκόρ εκείνης του 2018, τόσο σε ό,τι αφορά τους εκθέτες, όσο και τις παράλληλες εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν. Η αθρόα συμμετοχή πολιτικών ηγετών, διεθνών οργάνων, υψηλόβαθμων εκπροσώπων ναυτιλιακών διοικήσεων και θεσμικών φορέων της ναυτιλίας από όλες τις χώρες με σημαντική ναυτιλιακή, τεχνολογική και ναυπηγική βιομηχανία, πολλών εκατοντάδων μεγάλων επιχειρήσεων του ναυτιλιακού κλάδου και του ευρύτερου ναυτιλιακού πλέγματος, καθώς και εκπροσώπων του παγκόσμιου ναυτιλιακού τύπου, επιβεβαιώνουν ότι τα “Ποσειδώνια” είναι πράγματι η μεγαλύτερη γιορτή της ελληνικής και της διεθνούς ναυτιλίας».
Η κατάληψη των τάνκερ σκιάζει τη γιορτή
Παράλληλα, ο υπουργός Ναυτιλίας αναφέρθηκε κα στην κατάληψη δύο ελληνικών πλοίων στον Περσικό κόλπο, τονίζοντας πως αυτό το περιστατικό επισκιάζει τη μεγάλη γιορτή. «Μία ενέργεια απαράδεκτη, που παραβιάζει κάθε έννοια δικαίου, διαταράσσει το κανονιστικό σύστημα της Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας, απειλεί την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και το παγκόσμιο εμπόριο. Από το βήμα αυτό, καλούμε όλα τα κράτη να ενεργήσουν ώστε το απαράδεκτο αυτό γεγονός να τερματιστεί και να διασφαλιστεί ότι δεν θα επαναληφθεί. Το δίκαιο της θάλασσας είναι το θεμέλιο για κάθε δραστηριότητα και μια αδιαπραγμάτευτη αξία, όχι μόνο για την παγκόσμια ναυτιλία, αλλά και για την παγκόσμια ευημερία».
Στόχος η περιβαλλοντική ουδετερότητα
«Η ελληνική κυβέρνηση συμμερίζεται πλήρως την ανάγκη επίτευξης περιβαλλοντικής ουδετερότητας των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων μέχρι το 2050. Είναι άλλωστε χρέος μας να κληροδοτήσουμε στις επόμενες γενεές, όχι απλώς ένα βιώσιμο, αλλά ένα καλύτερο μέλλον. Η ναυτιλία έχει δεσμευτεί να συμβάλει στις παγκόσμιες προσπάθειες για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και την επίτευξη των στόχων του ΙΜΟ και της ΕΕ για ουδετερότητα άνθρακα», ανέφερε ο κ. Πλακιωτάκης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «η σταδιακή μετάβαση σε μια ναυτιλία -και οικονομία γενικότερα- που δεν θα βασίζεται στα ορυκτά καύσιμα, επιτάσσει να περάσουμε σταδιακά από την τρέχουσα αβεβαιότητα σε ένα προβλέψιμο περιβάλλον, που θα καθοδηγεί τις μελλοντικές επενδύσεις και θα διασφαλίζει ότι θα αποδώσουν τα προσδοκώμενα για το περιβάλλον οφέλη. Αυτό βέβαια προϋποθέτει ένα μίγμα στοχευμένης και ευέλικτης, ιδιωτικής και δημόσιας χρηματοδότησης».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023