Στην ιδιαίτερη αξία και σημασία της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης των «Ποσειδωνίων», του μεγαλύτερου ναυτιλιακού γεγονότος στον κόσμο, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης.
Κατά τη συνέντευξη Τύπου για τα «Ποσειδώνια 2022», ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε πως «εδώ, στην πατρίδα μας, με τη μεγάλη ναυτική παράδοση που πάει πίσω αιώνες, με του ανθρώπους που ζυμώνονται με τη θάλασσα και διακρίνονται για τη ναυτοσύνη τους, με τα 5.000 ποντοπόρα πλοία, εδώ, συγκεντρώνεται και πάλι η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα. Για να αποτιμήσει τα δύσκολα για τη ναυτιλία χρόνια που πέρασαν. Για μα συζητήσει για τα προβλήματα του σήμερα. Για να ανταλλάξει απόψεις και να χαράξει δρόμους για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του αύριο.
Όπως είπε «η φετινή διοργάνωση αναμένεται να ξεπεράσει τα επίπεδα-ρεκόρ εκείνης του 2018, τόσο σε ό,τι αφορά τους εκθέτες, όσο και τις παράλληλες εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν. Η αθρόα συμμετοχή πολιτικών ηγετών, διεθνών οργάνων, υψηλόβαθμων εκπροσώπων ναυτιλιακών διοικήσεων και θεσμικών φορέων της ναυτιλίας από όλες τις χώρες με σημαντική ναυτιλιακή, τεχνολογική και ναυπηγική βιομηχανία, πολλών εκατοντάδων μεγάλων επιχειρήσεων του ναυτιλιακού κλάδου και του ευρύτερου ναυτιλιακού πλέγματος, καθώς και εκπροσώπων του παγκόσμιου ναυτιλιακού τύπου, επιβεβαιώνουν ότι τα “Ποσειδώνια” είναι πράγματι η μεγαλύτερη γιορτή της ελληνικής και της διεθνούς ναυτιλίας».
Η κατάληψη των τάνκερ σκιάζει τη γιορτή
Παράλληλα, ο υπουργός Ναυτιλίας αναφέρθηκε κα στην κατάληψη δύο ελληνικών πλοίων στον Περσικό κόλπο, τονίζοντας πως αυτό το περιστατικό επισκιάζει τη μεγάλη γιορτή. «Μία ενέργεια απαράδεκτη, που παραβιάζει κάθε έννοια δικαίου, διαταράσσει το κανονιστικό σύστημα της Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας, απειλεί την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και το παγκόσμιο εμπόριο. Από το βήμα αυτό, καλούμε όλα τα κράτη να ενεργήσουν ώστε το απαράδεκτο αυτό γεγονός να τερματιστεί και να διασφαλιστεί ότι δεν θα επαναληφθεί. Το δίκαιο της θάλασσας είναι το θεμέλιο για κάθε δραστηριότητα και μια αδιαπραγμάτευτη αξία, όχι μόνο για την παγκόσμια ναυτιλία, αλλά και για την παγκόσμια ευημερία».
Στόχος η περιβαλλοντική ουδετερότητα
«Η ελληνική κυβέρνηση συμμερίζεται πλήρως την ανάγκη επίτευξης περιβαλλοντικής ουδετερότητας των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων μέχρι το 2050. Είναι άλλωστε χρέος μας να κληροδοτήσουμε στις επόμενες γενεές, όχι απλώς ένα βιώσιμο, αλλά ένα καλύτερο μέλλον. Η ναυτιλία έχει δεσμευτεί να συμβάλει στις παγκόσμιες προσπάθειες για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και την επίτευξη των στόχων του ΙΜΟ και της ΕΕ για ουδετερότητα άνθρακα», ανέφερε ο κ. Πλακιωτάκης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «η σταδιακή μετάβαση σε μια ναυτιλία -και οικονομία γενικότερα- που δεν θα βασίζεται στα ορυκτά καύσιμα, επιτάσσει να περάσουμε σταδιακά από την τρέχουσα αβεβαιότητα σε ένα προβλέψιμο περιβάλλον, που θα καθοδηγεί τις μελλοντικές επενδύσεις και θα διασφαλίζει ότι θα αποδώσουν τα προσδοκώμενα για το περιβάλλον οφέλη. Αυτό βέβαια προϋποθέτει ένα μίγμα στοχευμένης και ευέλικτης, ιδιωτικής και δημόσιας χρηματοδότησης».
Latest News
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023