
Μετά από μία μικρή παύση εξαιτίας της πανδημίας, η διεθνής ναυτιλιακή έκθεση «Ποσειδώνια 2022» επιστρέφει και θα πραγματοποιηθεί από τις 6 έως τις 10 Ιουνίου στο Εκθεσιακό Κέντρο Athens Metropolitan Expo, όπου 1.929 εταιρείες από 88 χώρες θα εκθέσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.
Συνολικά, 24 Εθνικά Περίπτερα από την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ασία έχουν επιβεβαιώσει ότι θα καταθέσουν τα ναυτιλιακά τους διαπιστευτήρια κατά τη διάρκεια της έκθεσης, στην οποία αναμένεται να παρευρεθούν περισσότεροι από 18.000 διεθνείς επισκέπτες.
Ένα πρόγραμμα 68 συνεδρίων και σεμιναρίων θα τρέξει παράλληλα με την Έκθεση, μέσα από το οποίο ηγετικά στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εκπρόσωποι ρυθμιστικών αρχών και κυβερνητικοί αξιωματούχοι από όλο τον κόσμο θα προσφέρουν στους συμμετέχοντες πρόσβαση σε χρήσιμες πληροφορίες και εξελίξεις. Ήδη, 10 Αντιπρόεδροι και Υπουργοί από χώρες με ισχυρή ναυτιλιακή παράδοση καθώς και η Επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε. έχουν επιβεβαιώσει τα σχέδιά τους να επισκεφθούν τα Ποσειδώνια 2022.
Μεγαλύτερη η φετινή έκθεση
«Παρ’ όλες τις αντιξοότητες καταφέραμε να καλύψουμε το σύνολο του εκθεσιακού χώρου και πλέον καθίσταται επιτακτική η ανάγκη να δημιουργηθούν πρόσθετοι εκθεσιακοί χώροι», δήλωσε ο Θοδωρής Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε, διοργανώτρια της εκδήλωσης, που φέτος έγινε η πρώτη έκθεση στην Ελλάδα που έλαβε πιστοποιητικό ISO το οποίο βεβαιώνει τη βιωσιμότητά της, χάρη σε μια σειρά πρωτοβουλιών και βελτιώσεων που έχει εισαγάγει με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.
«Η φετινή έκθεση είναι μεγαλύτερη κατά 7% από την προηγούμενη, του 2018, μια αύξηση που αντανακλά το δυναμισμό, το σφρίγος και την πρόοδο της ελληνικής ναυτιλίας, η οποία επενδύει πολλά για να αναβαθμίσει την ποιότητα και την τεχνολογία των υπαρχόντων πλοίων, να διαφοροποιήσει αυτό που προσφέρει προσαρμόζοντάς το στις ανάγκες των αγορών, και να ανανεώσει τον στόλο της με την προσθήκη νέων πλοίων που έχουν σχεδιαστεί για να πληρούν τους νέους κανονισμούς», πρόσθεσε ο ίδιος.
Η ισχύς και η επενδυτική διάθεση της κοινότητας των Ελλήνων εφοπλιστών, η οποία ελέγχει το 21% του παγκόσμιου εκτοπίσματος (dwt), είναι οι κύριοι λόγοι για την παγκόσμια απήχηση των Ποσειδωνίων. Η Ελλάδα παραμένει η μεγαλύτερη πλοιοκτήτρια χώρα στον κόσμο, με στόλο 5.514 πλοίων και αντιπροσωπεύει το 59% του στόλου που ελέγχεται από την Ε.Ε. Από το 2019 ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά 7,4% και από το 2014 κατά 45,8%.

Γ. Πλακιωτάκης: Τα «Ποσειδώνια» είναι η μεγαλύτερη γιορτή της ναυτιλίας
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, δήλωσε μεταξύ άλλων πως «τα Ποσειδώνια καθιερώθηκαν ως ο διαχρονικός θεσμός παγκόσμιας προβολής του καλύτερου παραδείγματος μιας δημιουργικής και παραγωγικής Ελλάδας, της ναυτιλίας μας, για περισσότερα από 50 χρόνια. Η ενίσχυση της θαλάσσιας παρουσίας μας παντού στον κόσμο, έχει ισχυρό θετικό αντίκτυπο στη συνολική εικόνα της χώρας μας»
Μ. Τραυλού: Ο ελληνικός εφοπλισμός πρωτοστατεί με δύναμη και θέληση
Η Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, δήλωσε: «Ο ελληνικός εφοπλισμός πρωτοστατεί με δύναμη και θέληση, και στην ενεργειακή μετάβαση. Αξιοποιούμε τη συσσωρευμένη τεχνογνωσία και εμπειρία μας. Χαράσσουμε τις εξελίξεις και τιμούμε την ηγετική μας θέση, του 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας και του 59% της ευρωπαϊκής. Τοποθετούμαστε με συγκεκριμένες, ρεαλιστικές και αποτελεσματικές προτάσεις στην πρόκληση της πράσινης, αλλά και βιώσιμης ναυτιλίας. Είναι σαφές ότι η επιστροφή των Ποσειδωνίων, έπειτα από 4 χρόνια, θα προσφέρει μια δυναμική πλατφόρμα επικοινωνίας των πιο καινοτόμων και τεχνολογικά προηγμένων δυνατοτήτων λειτουργίας του κλάδου μας. Ως Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, υποδεχόμαστε τη διοργάνωση των Ποσειδωνίων, με τη βεβαιότητα ότι, όχι μόνο θα ανταποκριθεί στις σύγχρονες, υψηλές προσδοκίες της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, αλλά και θα τις υπερβεί».
Γ. Πατέρας: Είμαστε επιτέλους ελεύθεροι να προωθήσουμε τον τομέα μας
Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Πατέρας, δήλωσε πως «τα Ποσειδώνια 2022 είναι μεγάλη γιορτή για την Ελληνική Ναυτιλία και γενικότερα για την παγκόσμια Ναυτιλία. Μετά από όλους αυτούς τους περιορισμούς και τις δοκιμασίες που επέφερε ο COVID-19 είμαστε επιτέλους ελεύθεροι να προωθήσουμε τον τομέα μας και να ανταλλάξουμε καινοτόμες λύσεις σε πολλά από τα προβλήματα και τις προκλήσεις τα οποία καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε στο μέλλον. Θα δούμε τους παλιούς μας φίλους και θα κάνουμε καινούργιους, θα πούμε όλες τις περιπέτειές μας και τα νέα μας για όλο αυτό το διάστημα των 4 ετών που δεν είχαμε βρεθεί. Εύχομαι καλή επιτυχία σε όλους τους εκθέτες και τους ομιλητές, και ένα μεγάλο ευχαριστώ στους επισκέπτες που θα μας τιμήσουν με την παρουσία τους. Και μην ξεχνάτε να απολαύσετε την ομορφιά της Ελλάδας.»
Γ. Μώραλης: Αναδεικνύεται το αισιόδοξο, δημιουργικό και εξωστρεφές πνεύμα της χώρας
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Πειραιά Ιωάννης Μώραλης, δήλωσε: «Τα Ποσειδώνια έχουν βαρύνουσα σημασία για την Ελλάδα, για την εθνική οικονομία, για τη ναυτιλία και κατ’ επέκταση για την πόλη του Πειραιά. Ο Πειραιάς είναι η βάση και η πόλη στην οποία χτυπά η καρδιά της ελληνικής ναυτιλίας, του πρώτου πυλώνα της εθνικής οικονομίας που πρωταγωνιστεί σε όλα τα μήκη και πλάτη των ωκεανών. Στα Ποσειδώνια αναδεικνύεται το αισιόδοξο, δημιουργικό και εξωστρεφές πνεύμα της χώρας και αντικατοπτρίζεται το όραμα που έχουμε κι εμείς ως Δημοτική Αρχή για έναν Πειραιά σύγχρονο, μια πόλη λιμάνι, αντάξια των μεγάλων ευρωπαϊκών λιμανιών. Δουλεύουμε συστηματικά και σε συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς, για να αναδειχθεί η πόλη μας ως ένα σύγχρονο επιχειρηματικό, τουριστικό, ναυτιλιακό και εμπορικό κέντρο διεθνούς αναγνωρισιμότητας και εμβέλειας. Η οικονομική και κοινωνική επανασύνδεση του Πειραιά με τη θάλασσα και το λιμάνι, είναι η κοινή συνισταμένη όλων των προσπαθειών μας».


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.