Μετά από μία μικρή παύση εξαιτίας της πανδημίας, η διεθνής ναυτιλιακή έκθεση «Ποσειδώνια 2022» επιστρέφει και θα πραγματοποιηθεί από τις 6 έως τις 10 Ιουνίου στο Εκθεσιακό Κέντρο Athens Metropolitan Expo, όπου 1.929 εταιρείες από 88 χώρες θα εκθέσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.
Συνολικά, 24 Εθνικά Περίπτερα από την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ασία έχουν επιβεβαιώσει ότι θα καταθέσουν τα ναυτιλιακά τους διαπιστευτήρια κατά τη διάρκεια της έκθεσης, στην οποία αναμένεται να παρευρεθούν περισσότεροι από 18.000 διεθνείς επισκέπτες.
Ένα πρόγραμμα 68 συνεδρίων και σεμιναρίων θα τρέξει παράλληλα με την Έκθεση, μέσα από το οποίο ηγετικά στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εκπρόσωποι ρυθμιστικών αρχών και κυβερνητικοί αξιωματούχοι από όλο τον κόσμο θα προσφέρουν στους συμμετέχοντες πρόσβαση σε χρήσιμες πληροφορίες και εξελίξεις. Ήδη, 10 Αντιπρόεδροι και Υπουργοί από χώρες με ισχυρή ναυτιλιακή παράδοση καθώς και η Επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε. έχουν επιβεβαιώσει τα σχέδιά τους να επισκεφθούν τα Ποσειδώνια 2022.
Μεγαλύτερη η φετινή έκθεση
«Παρ’ όλες τις αντιξοότητες καταφέραμε να καλύψουμε το σύνολο του εκθεσιακού χώρου και πλέον καθίσταται επιτακτική η ανάγκη να δημιουργηθούν πρόσθετοι εκθεσιακοί χώροι», δήλωσε ο Θοδωρής Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε, διοργανώτρια της εκδήλωσης, που φέτος έγινε η πρώτη έκθεση στην Ελλάδα που έλαβε πιστοποιητικό ISO το οποίο βεβαιώνει τη βιωσιμότητά της, χάρη σε μια σειρά πρωτοβουλιών και βελτιώσεων που έχει εισαγάγει με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.
«Η φετινή έκθεση είναι μεγαλύτερη κατά 7% από την προηγούμενη, του 2018, μια αύξηση που αντανακλά το δυναμισμό, το σφρίγος και την πρόοδο της ελληνικής ναυτιλίας, η οποία επενδύει πολλά για να αναβαθμίσει την ποιότητα και την τεχνολογία των υπαρχόντων πλοίων, να διαφοροποιήσει αυτό που προσφέρει προσαρμόζοντάς το στις ανάγκες των αγορών, και να ανανεώσει τον στόλο της με την προσθήκη νέων πλοίων που έχουν σχεδιαστεί για να πληρούν τους νέους κανονισμούς», πρόσθεσε ο ίδιος.
Η ισχύς και η επενδυτική διάθεση της κοινότητας των Ελλήνων εφοπλιστών, η οποία ελέγχει το 21% του παγκόσμιου εκτοπίσματος (dwt), είναι οι κύριοι λόγοι για την παγκόσμια απήχηση των Ποσειδωνίων. Η Ελλάδα παραμένει η μεγαλύτερη πλοιοκτήτρια χώρα στον κόσμο, με στόλο 5.514 πλοίων και αντιπροσωπεύει το 59% του στόλου που ελέγχεται από την Ε.Ε. Από το 2019 ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά 7,4% και από το 2014 κατά 45,8%.
Γ. Πλακιωτάκης: Τα «Ποσειδώνια» είναι η μεγαλύτερη γιορτή της ναυτιλίας
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, δήλωσε μεταξύ άλλων πως «τα Ποσειδώνια καθιερώθηκαν ως ο διαχρονικός θεσμός παγκόσμιας προβολής του καλύτερου παραδείγματος μιας δημιουργικής και παραγωγικής Ελλάδας, της ναυτιλίας μας, για περισσότερα από 50 χρόνια. Η ενίσχυση της θαλάσσιας παρουσίας μας παντού στον κόσμο, έχει ισχυρό θετικό αντίκτυπο στη συνολική εικόνα της χώρας μας»
Μ. Τραυλού: Ο ελληνικός εφοπλισμός πρωτοστατεί με δύναμη και θέληση
Η Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, δήλωσε: «Ο ελληνικός εφοπλισμός πρωτοστατεί με δύναμη και θέληση, και στην ενεργειακή μετάβαση. Αξιοποιούμε τη συσσωρευμένη τεχνογνωσία και εμπειρία μας. Χαράσσουμε τις εξελίξεις και τιμούμε την ηγετική μας θέση, του 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας και του 59% της ευρωπαϊκής. Τοποθετούμαστε με συγκεκριμένες, ρεαλιστικές και αποτελεσματικές προτάσεις στην πρόκληση της πράσινης, αλλά και βιώσιμης ναυτιλίας. Είναι σαφές ότι η επιστροφή των Ποσειδωνίων, έπειτα από 4 χρόνια, θα προσφέρει μια δυναμική πλατφόρμα επικοινωνίας των πιο καινοτόμων και τεχνολογικά προηγμένων δυνατοτήτων λειτουργίας του κλάδου μας. Ως Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, υποδεχόμαστε τη διοργάνωση των Ποσειδωνίων, με τη βεβαιότητα ότι, όχι μόνο θα ανταποκριθεί στις σύγχρονες, υψηλές προσδοκίες της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, αλλά και θα τις υπερβεί».
Γ. Πατέρας: Είμαστε επιτέλους ελεύθεροι να προωθήσουμε τον τομέα μας
Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Πατέρας, δήλωσε πως «τα Ποσειδώνια 2022 είναι μεγάλη γιορτή για την Ελληνική Ναυτιλία και γενικότερα για την παγκόσμια Ναυτιλία. Μετά από όλους αυτούς τους περιορισμούς και τις δοκιμασίες που επέφερε ο COVID-19 είμαστε επιτέλους ελεύθεροι να προωθήσουμε τον τομέα μας και να ανταλλάξουμε καινοτόμες λύσεις σε πολλά από τα προβλήματα και τις προκλήσεις τα οποία καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε στο μέλλον. Θα δούμε τους παλιούς μας φίλους και θα κάνουμε καινούργιους, θα πούμε όλες τις περιπέτειές μας και τα νέα μας για όλο αυτό το διάστημα των 4 ετών που δεν είχαμε βρεθεί. Εύχομαι καλή επιτυχία σε όλους τους εκθέτες και τους ομιλητές, και ένα μεγάλο ευχαριστώ στους επισκέπτες που θα μας τιμήσουν με την παρουσία τους. Και μην ξεχνάτε να απολαύσετε την ομορφιά της Ελλάδας.»
Γ. Μώραλης: Αναδεικνύεται το αισιόδοξο, δημιουργικό και εξωστρεφές πνεύμα της χώρας
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Πειραιά Ιωάννης Μώραλης, δήλωσε: «Τα Ποσειδώνια έχουν βαρύνουσα σημασία για την Ελλάδα, για την εθνική οικονομία, για τη ναυτιλία και κατ’ επέκταση για την πόλη του Πειραιά. Ο Πειραιάς είναι η βάση και η πόλη στην οποία χτυπά η καρδιά της ελληνικής ναυτιλίας, του πρώτου πυλώνα της εθνικής οικονομίας που πρωταγωνιστεί σε όλα τα μήκη και πλάτη των ωκεανών. Στα Ποσειδώνια αναδεικνύεται το αισιόδοξο, δημιουργικό και εξωστρεφές πνεύμα της χώρας και αντικατοπτρίζεται το όραμα που έχουμε κι εμείς ως Δημοτική Αρχή για έναν Πειραιά σύγχρονο, μια πόλη λιμάνι, αντάξια των μεγάλων ευρωπαϊκών λιμανιών. Δουλεύουμε συστηματικά και σε συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς, για να αναδειχθεί η πόλη μας ως ένα σύγχρονο επιχειρηματικό, τουριστικό, ναυτιλιακό και εμπορικό κέντρο διεθνούς αναγνωρισιμότητας και εμβέλειας. Η οικονομική και κοινωνική επανασύνδεση του Πειραιά με τη θάλασσα και το λιμάνι, είναι η κοινή συνισταμένη όλων των προσπαθειών μας».
Latest News
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου
Οι νέες προκλήσεις για την ελληνική ναυτιλία
Η «πράσινη μετάβαση», οι επενδυτικές ανάγκες και η υιοθέτηση ρεαλιστικών λύσεων για τη βιωσιμότητα στην ελληνική και διεθνή ναυτιλία