Έκθεση της εταιρείας διαχείρισης πελατειακών σχέσεων Salesforce υπογραμμίζει πώς οι προσδοκίες και οι συμπεριφορές των πελατών έχουν αλλάξει με την πάροδο του χρόνου.
Η έκθεση State of the Connected Customer, βασίστηκε σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 13.020 καταναλωτών και 3.916 αγοραστών επιχείρησης σε 29 χώρες από όλον τον κόσμο και διερευνά την εξέλιξη της εμπιστοσύνης και της αφοσίωσης μεταξύ πελάτη και μάρκας.
Η έκθεση περιγράφει πώς, και σε ποιο βαθμό, οι προσδοκίες και η συμπεριφορά των καταναλωτών έχουν αλλάξει εν μέσω του επιταχυνόμενου ψηφιακού μετασχηματισμού, μιας κρίσης εμπιστοσύνης και άλλων παραγόντων που επηρεάζουν την κοινωνία συνολικά.
Τα βασικά σημεία της φετινής «State of the Connected Customer»
Η ανάδειξη μιας οικονομίας που βασίζεται στην εμπιστοσύνη
Παρόλο που οι καταναλωτές προσανατολίζονται σε ψηφιακές αγορές, αναμένουν ευελιξία και πιο προσωποποιημένες εμπειρίες. Ζητήματα όπως η εμπιστοσύνη, οι αξίες και η ακεραιότητα επηρεάζουν ολοένα και περισσότερο τις σχέσεις τους με τις επιχειρήσεις. Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 88% των πελατών πιστεύει ότι η εμπιστοσύνη γίνεται πιο σημαντική σε περιόδους αλλαγής, ενώ το 52% (αυξημένο σε σχέση με το 48% του 2020) δηλώνει ότι εμπιστεύεται γενικά τις εταιρείες. Επιπλέον, το 68% των πελατών θεωρεί πως οι επιχειρήσεις ενεργούν με βάση το κοινωνικό συμφέρον -και πάλι αυξημένο ποσοστό σε σχέση με το 59% που είχε καταγραφεί το 2020- ενώ το 57% των πελατών πιστεύει πως οι εταιρείες χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) με ηθικό τρόπο.
Η ψηφιακή επιτάχυνση φέρνει εξατομίκευση
Η αφοσίωση των καταναλωτών τείνει σαφώς προς την ψηφιοποίηση, ωστόσο τα brands βρίσκονται υπό πίεση για να μπορέσουν να συγχωνεύσουν και να μετατρέψουν τις online και offline αλληλεπιδράσεις σε προσωποποιημένες εμπειρίες, καθώς η προσωπική αλληλεπίδραση βρίσκεται ξανά στο προσκήνιο. Σύμφωνα με την έκθεση, το 73% των πελατών περιμένει οι εταιρείες να κατανοούν τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους, το 68% έχει αγοράσει προϊόντα με νέους τρόπους τα τελευταία δύο χρόνια και το 61% των πελατών που πραγματοποιούν αγορές από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης αναμένει πως θα συνεχίσει να το κάνει ακόμη περισσότερο σε τρία (3) χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί πως το ίδιο ποσοστό (61%) των καταναλωτών αισθάνεται άνετα με τη χρήση των προσωπικών τους πληροφοριών από τις εταιρείες, αρκεί αυτές να χρησιμοποιούνται προς όφελός τους και με διαφάνεια.
Δοκιμασία της αφοσίωσης των καταναλωτών στα brands
Καθώς οι προτεραιότητες και οι συμπεριφορές αλλάζουν, η αφοσίωση σε καθιερωμένα brands υποβάλλεται σε δοκιμασία. Το 71% των καταναλωτών άλλαξε τις μάρκες που χρησιμοποιούσε τουλάχιστον μία φορά τον περασμένο χρόνο – το 66% επειδή βρήκε καλύτερες προσφορές και το 58% στράφηκε σε καλύτερης ποιότητας προϊόντα -, ενώ το 55% θα χρησιμοποιούσε περισσότερο τα προγράμματα πιστότητας εάν οι ανταμοιβές ήταν πιο προσωποποιημένες.
Ο νέος ψηφιακός κόσμος έχει αλλάξει τους κανόνες του εμπορίου, της εργασίας και της καθημερινής ζωής, ωθώντας τους πελάτες και τα brands να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο που σχετίζονται. Καθώς οι προτιμήσεις των καταναλωτών μετατοπίζονται σε ψηφιακά κανάλια, τα brands πρέπει να δημιουργούν συνεχώς ευέλικτες, προσωποποιημένες, ψηφιακές εμπειρίες οι οποίες θα εξασφαλίζουν την αφοσίωση των πελατών.
Latest News
Πού πήγαν όλοι οι μάνατζερ;
Η προσπάθεια των εταιρειών να εκκαθαρίσουν την κορυφή της ιεραρχίας φέρνει ευκαιρίες απασχόλησης και προαγωγών. Η αγορά εργασίας πρέπει να προσαρμοστεί αναλόγως
Γιατί οι εργαζόμενοι δεν εμπιστεύονται πλέον τους προϊσταμένους τους
Το 67% απολάμβανε την εμπιστοσύνη προς τον προϊστάμενό του ότι θα λάβει ορθές επιχειρηματικές αποφάσεις τον Μάιο του 2020 - To ποσοστό αυτό έχει μειωθεί
Αυξάνεται η εργασία εν κινήσει - Αεροδρόμια και σταθμοί τρένων γίνονται... χώροι δουλειάς
Η έξαρση της υβριδικής εργασίας στην πανδημία, ωθεί ολοένα και περισσότερους εργαζόμενους και επαγγελματίες σε τηλεργασία εν κινήσει
Μόλις ένας στους πέντε είναι ικανοποιημένος από την εργασία του στις ΗΠΑ, λέει έκθεση της Gallup
Στην εργασία τους πολλοί εργαζόμενοι δεν είναι ευχαριστημένοι και οι περιορισμένες επιλογές τους για μια νέα συμβάλλουν σε μια εποχή που η Gallup αποκαλεί «Η μεγάλη αποσύνδεση»
Θα είναι το 2025 χρονιά ορόσημο για την μεγάλη επιστροφή στο γραφείο;
Ολοένα και περισσότερες μεγάλες εταιρείες απαιτούν την επιστροφή των εργαζομένων
Ποιος είναι ο καλύτερος CEO της χρονιάς - Οι ικανοί, οι τυχεροί και μία ηχηρή απουσία
Η ετήσια αξιολόγηση του Economist για τους μεγάλους επιχειρηματίες του κόσμου
Εργασία και κοινωνική ζωή - Πόσο μπλέκονται μεταξύ τους;
Μήπως η δουλειά έχει μπει για τα καλά στην κοινωνική ζωή σας; Τι θα πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις για το δικαίωμα στην αποσύνδεση
Η καταιγίδα της παραπληροφόρησης πλήττει τώρα περισσότερο τις εταιρείες
Οι κυβερνήσεις διαμαρτύρονται εδώ και καιρό για την παραπληροφόρηση που υπονομεύει τις εκλογές, υποκινεί αναταραχές και βαθαίνει τις κοινωνικές διαιρέσεις - Οι επιχειρήσεις βρίσκονται τώρα επίσης στο στόχαστρο
Παγκόσμιο Βαρόμετρο: 1 στους 3 εργαζόμενους σκέφτεται να αλλάξει άμεσα εργασία
Τι αποκαλύπτει έρευνα της ManpowerGroup η οποία συγκέντρωσε δεδομένα από περισσότερους από 12.000 εργαζόμενους
Με ρυθμούς ρεκόρ και χρυσά μπόνους αποχωρούν οι Αμερικανοί CEOs
Η άνοδος των χρηματιστηρίων επιτρέπει στους επικεφαλής των εταιρειών να εξαργυρώσουν τα κέρδη και να αποχωρήσουν