
Μια «ανάσα» από το να μετατραπεί στην πρώτη εταιρεία που θα εξασφαλίσει άδεια για επί πληρωμή διαδρομές με αυτόνομα οχήματα στο Σαν Φρανσίσκο βρίσκεται η Cruise της General Motors.
Τα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα στα οποία επιβαίνουν οδηγοί μόνο για λόγους ασφαλείας έχουν γίνει ένα μόνιμο θέαμα στο Σαν Φρανσίσκο, ενώ αυτά που δεν φέρουν καθόλου οδηγό γίνονται επίσης ολοένα και πιο συνηθισμένα. Η μετατροπή των αυτοκινήτων σε μια νέα επιχείρηση σε μια μεγάλη πόλη των ΗΠΑ θα αποτελέσει ορόσημο στο μακρύ ταξίδι προς την υπηρεσία ταξί χωρίς οδηγό. Η αδειοδότηση είναι το τελευταίο εμπόδιο της Cruise.
Υποστήριξη και επιφυλάξεις
Ομάδες ατόμων με αναπηρία και επιχειρήσεις έχουν εκφράσει την υποστήριξή τους. Τα μέλη που απαρτίζουν την αρμόδια κρατική επιτροπή γνωμοδότησαν υπέρ της Cruise, λέγοντας ότι η πρότασή της προστατεύει εύλογα την ασφάλεια των επιβατών.
Ωστόσο, επικαλούμενοι ανησυχίες για την ασφάλεια αξιωματούχοι της πυροσβεστικής, της αστυνομίας και των μεταφορών του Σαν Φρανσίσκο ζητούν από τις κρατικές ρυθμιστικές αρχές να επιβάλουν περιορισμούς προτού επιτρέψουν στα αυτόνομα οχήματα της Cruise να εισέλθουν στη μεταφορά επιβατών.
«Η ανάπτυξη οχημάτων χωρίς οδηγό σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα θα αύξανε την πιθανότητα μια ασυνήθιστη συμπεριφορά να οδηγήσει σε σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο», σημείωναν αξιωματούχοι στην Επιτροπή Δημοσίων Υπηρεσιών της Καλιφόρνια, η οποία έχει προγραμματιστεί να εξετάσει την αίτηση άδειας της Cruise την Πέμπτη.
Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι τον Απρίλιο ένα «μπερδεμένο» αυτόνομο όχημα της Cruise μπλόκαρε για λίγο πυροσβεστικό όχημα που ήταν καθ’ οδόν προς πυρκαγιά. Λίγες μέρες νωρίτερα ένα αυτοκίνητο Cruise χωρίς οδηγό σταμάτησε για αστυνομικό έλεγχο, ωστόσο απομακρύνθηκε πριν την ολοκλήρωσή του. Η Cruise υποστήριξε ότι τα αυτοκίνητά της έλαβαν ασφαλείς αποφάσεις.
Waymo και Cruise
Ενώ η Waymo της ανταγωνιστικής Alphabet χρεώνει διαδρομές στα προάστια του Φοίνιξ από το 2018, η προτεινόμενη εγκατάσταση της Cruise στη γενέτειρά της, το Σαν Φρανσίσκο, μια πιο πυκνοκατοικημένη, λοφώδη και απρόβλεπτη περιοχή, θεωρείται από τους ειδικούς της τεχνολογίας η μεγαλύτερη πρόκληση.
Η Waymo προσφέρει στους υπαλλήλους της βόλτες χωρίς οδηγό στο Σαν Φρανσίσκο από τον Μάρτιο ενώ η Cruise προσφέρει δωρεάν δοκιμαστικές διαδρομές αργά τη νύχτα στο κοινό από τον Φεβρουάριο. Η Cruise θέλει να ξεκινήσει να χρεώνει τη μεταφορά επιβατών την ίδια περίοδο, σε μια γεωγραφική περιοχή που αποφεύγει το κέντρο της πόλης.
Πάντως ένα ζήτημα παραμένει άλυτο: Τα αυτόνομα αυτοκίνητα δεν μπορούν πάντα να προβλέψουν σωστά πώς θα αντιδράσουν οι άνθρωποι στα μεταβαλλόμενα γεγονότα, δεν μπορούν δηλαδή να συνυπολογίσουν όλους τους αστάθμητους παράγοντες που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής.
«Αισθάνομαι ότι η Cruise “έμαθε” από το ότι με χτύπησε και ότι αυτή είναι μια θυσία που έπρεπε να κάνω για να επιτρέψω στην εταιρεία να γίνει “καλύτερη” στην πρόβλεψη καταστάσεων», σχολίασε μέσω email στο Reuters αναβάτης ποδηλάτου που τραυματίστηκε σε τροχαίο ατύχημα με όχημα της Cruise το 2018 στο Σαν Φρανσίσκο.


Latest News

Η τρέλα της OpenAI για το Ghibli... που πήρε περίεργη τροπή
Τα social media έχουν κατακλυστεί με εικόνες στο στυλ του ιαπωνικού οίκου κινουμένων σχεδίων Studio Ghibli που έχει ενσωματώσει της OpenAI

H EE «ρίχνει» 1,3 δισ. ευρώ σε ΑΙ, κυβερνοασφάλεια και ψηφιακές δεξιότητες
Οι επτά βασικές προτεραιότητες της Κομισιόν στο πλαίσιο του προγράμματος DIGITAL - Τι περιλαμβάνει

Γιατί απειλούνται οι πωλήσεις της Nvidia στην Κίνα
Η Κίνα είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά της Nvidia με έσοδα 17,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αποτελώντας το 13% των συνολικών πωλήσεών της

Στη «μαύρη» λίστα των ΗΠΑ - Πάνω από 50 κινεζικές εταιρείες ΑΙ και τσιπ
Οι ΗΠΑ προσπαθούν με κάθε τρόπο να περιορίσουν τις δυνατότητες του Πεκίνου στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και των τσιπ

Τι ζητούν 400 αστέρες του Χόλιγουντ από τον Τραμπ - Ο ρόλος της ΑΙ
Ποια απάντηση έδωσε το Χόλιγουντ στο Σχέδιο Δράσης για την Τεχνητή Νοημοσύνη του Τραμπ

Καλή, αλλά (παν)άκριβη η τεχνητή νοημοσύνη
Καθώς τα AI μοντέλα γίνονται πιο πολύπλοκα, απαιτούν όλο και περισσότερους υπολογιστικούς πόρους

Τεχνητή νοημοσύνη: Πως φέρνει επανάσταση στο Fast Food - Ο ρόλος της Nvidia
Η Yum Brands, ιδιοκτήτης των Taco Bell and Pizza Hut, στοχεύει σε έναν κόσμο όπου η τεχνητή νοημοσύνη εξυπηρετεί πελάτες

Γαϊτάνης: Το 9,8% των ελληνικών επιχειρήσεων χρησιμοποιεί AI
Τι ανέφερε ο γενικός γραμματέας Έρευνας και Καινοτομίας μιλώντας στο 2ο Συνέδριο Invest In Greece

Στα 144 δισ. δολάρια οι ευρωπαϊκές δαπάνες για AI έως το 2028
Το λογισμικό παραμένει το κορυφαίο τμήμα των δαπανών για τεχνητή νοημοσύνη, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 60% της συνολικής αγοράς AI και GenAI, αναφέρει η έκθεση της IDC

Nvidia: Η AI θα χρειαστεί περισσότερη υπολογιστική ισχύ, όχι λιγότερη
Η Nvidia αποκάλυψε λεπτομέρειες σχετικά με την επόμενη πλατφόρμα AI τσιπ, το Blackwell Ultra, το οποίο, όπως λέει, θα βοηθήσει τις εφαρμογές να σκέφτονται και να ενεργούν για λογαριασμό του χρήστη