Το αφεντικό της Tesla, Ίλον Μασκ, έχει ένα «κακό προαίσθημα» για την οικονομία και αυτό μπορεί να κοστίσει το 10% των θέσεων εργασίας της αυτοκινητοβιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων αξίας 735 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Σύμφωνα με το Reuters, ο Μασκ είπε τα ίδια σε ένα email προς στελέχη την Πέμπτη. Είναι το μειονέκτημα του να είσαι ηγέτης στην αγορά.

Υπάρχουν μερικά καλά πράγματα στο να είσαι ο πρώτος που έρχεται σε επαφή με μια νέα επιχείρηση, διακόπτοντας μια παλιά. Οι καταναλωτές των ΗΠΑ πλήττονται από τις αυξανόμενες τιμές παντού και οι μεγάλες αγορές αγαθών όπως τα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να δεχθούν πλήγμα.

Όμως, η Tesla, η πρώτη εταιρεία στα ηλεκτρικά οχήματα, κατέχει το 75% της αγοράς των ΗΠΑ, γεγονός που υποδηλώνει ότι μπορεί να αντέξει κάποιο ανταγωνισμό. Παρόλο που οι ελλείψεις τσιπ και ο πληθωρισμός των εμπορευμάτων έχουν μειώσει την παραγωγή και έχουν αυξήσει το κόστος, οι αναλυτές αναμένουν άλμα άνω του 40% στις λειτουργικές ταμειακές ροές φέτος, σύμφωνα με τη Refinitiv. Οι ελεύθερες ταμειακές ροές ακόμη και μετά τη λογιστική για την επένδυση αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν.

Αντίθετα, η ανταγωνίστρια Ford Motor με έδρα το Ντιτρόιτ βρίσκεται ακόμα στα πρώτα στάδια έναρξης της επιχείρησής της για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και επενδύει σε μεγάλο βαθμό. Την Πέμπτη, η εταιρεία δήλωσε ότι θα προσθέσει 6.200 νέες θέσεις εργασίας και θα πραγματοποιήσει νέες επενδύσεις 3,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, εν μέρει για να υποστηρίξει την παραγωγή του ηλεκτρικού της οχήματος, F-150 Lightning. Το καθήκον του αφεντικού Τζιμ Φάρλεϊ είναι να πάρει τα σχεδόν 16 δισεκατομμύρια δολάρια λειτουργικών ταμειακών ροών που παρήγαγε η επιχείρησή του το 2021 και να τα χρησιμοποιήσει για να δημιουργήσει μια νέα εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όμως ο Φάρλεϋ δεν έχει ούτε μερίδιο αγοράς ούτε ούριους ανέμους που βοηθούν τα σχέδιά του.

Η ικανότητα της Tesla να περιορίσει το εργατικό δυναμικό είναι, κατά κάποιο τρόπο, μια επικύρωση μιας πιο εδραιωμένης ηλεκτρικής επιχείρησης. Αλλά είναι και κάτι σαν προειδοποίηση. Το κοφτερό τσεκούρι δείχνει ότι ο Μασκ έχει τόσους μοχλούς που μπορεί να τραβήξει.

Ενώ ο Φάρλεϊ ξεκινά μια επιχείρηση EV από την αρχή, ο Musk έχει σταθερά κόστη που δεν μπορεί να ελέγξει. Το εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη, που είναι υπεύθυνο για πάνω από το 40% της παραγωγικής ικανότητας μέχρι να αναπτυχθούν νέα εργοστάσια, αντιμετώπισε μακροχρόνιες διακοπές λειτουργίας στο πλαίσιο της στρατηγικής της Κίνας για μηδενική Covid. Η Κίνα συνέβαλε επίσης σε περισσότερο από το ένα τρίτο των πωλήσεων της Tesla το 2021, σύμφωνα με στοιχεία του Reuters. Εάν το Πεκίνο κρατήσει σταθερά τα lockdown και η οικονομία υποφέρει, η Tesla είναι ευάλωτη και δεν υπάρχουν πολλά που μπορεί να κάνει ο Μασκ.

Επιπλέον, ενώ η Tesla έγινε ηγέτης στα ηλεκτρικά οχήματα, αυτό σημαίνει ότι δεν έχει μια παλαιού τύπου επιχείρηση για να επιστρέψει. Αυτό την καθιστά λιγότερο ευέλικτη σε περίπτωση που τα ανταλλακτικά και οι εισροές για ηλεκτρικά οχήματα γίνουν πολύ δαπανηρά για την παραγωγή αυτοκινήτων σε λογική τιμή. Με τη Ford και τη GM να προσπαθούν επιθετικά να κλέψουν μερίδιο αγοράς, μεταξύ άλλων με τη μείωση των τιμών, η Tesla γίνεται ο κουρασμένος leader που είναι πιο εύκολο να υποβαθμιστεί. Ο Μασκ μπορεί να βρει ότι η pole position του γίνεται περισσότερο κατάρα παρά ευλογία.

REUTERS BREAKINGVIEWS

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Partners