Με μια ακτογραμμή 7.516 χιλιομέτρων η οποία εκτείνεται σε εννέα επαρχίες με συνολικό πληθυσμό 420 εκατομμυρίων, η Ινδία, σύμφωνα με τους κλιματολόγους, πρέπει να αυξήσει τις επενδύσεις για την παρακολούθηση ακραίων καιρικών φαινομένων και συχνότερων κυκλώνων που προκαλών ανθρώπινες απώλειες και τεράστιες καταστροφή σε παράκτιες περιοχές.
Μιλώντας στο πρακτορείο Anadolu την παραμονή της Παγκόσμιας Ημέρας των Ωκεανών, που γιορτάζεται την Τετάρτη, ο Ρόξι Μάθιου Κολ, κλιματολόγος στο Ινδικό Ινστιτούτο Τροπικής Μετεωρολογίας, δήλωσε ότι λόγω της θέρμανσης των ωκεανών, η συχνότητα και η ένταση των κυκλώνων έχουν αυξηθεί στην Αραβική Θάλασσα, στη δυτική ακτογραμμή της.
«Ο κόλπος της Βεγγάλης έχει γενικά περισσότερους κυκλώνες αφού τα νερά εκεί είναι πιο ζεστά. Τώρα, λόγω της θέρμανσης των ωκεανών, η συχνότητα και η ένταση των κυκλώνων έχουν αυξηθεί στην Αραβική Θάλασσα, ενώ έχουν παραμείνει σχεδόν σταθερές στον Κόλπο της Βεγγάλης», σημείωσε ο επιστήμονας.
Κατά τον Μάθιου Κολ, η συχνότητα των κυκλώνων έχει αυξηθεί κατά 50% στην Αραβική Θάλασσα τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, ενώ η ένταση των φαινομένων έχει επίσης αυξηθεί κατά 20% έως 40%.
Τον Αύγουστο του περασμένου έτους, η ινδική κυβέρνηση ενημέρωσε το κοινοβούλιο ότι συνολικά 720 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από το 2016 έως τις 3 Αυγούστου 2021, λόγω των κυκλώνων.
Επιπλέον, υπογράμμισε πως ενώ το σύστημα πρόβλεψης έχει βελτιωθεί, υπάρχει ανάγκη να υπάρχει ένα καλύτερο σύστημα παρακολούθησης για την παρατήρηση των υδάτων του ωκεανού. Πρόσθεσε ότι η χώρα θα χρειαστεί τουλάχιστον τρεις δορυφόρους για την παρακολούθηση των ανέμων πάνω από τον Ινδικό Ωκεανό.
Αύξηση επενδύσεων
«Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούμε καν να παρακολουθούμε τους ανέμους του κυκλώνα κάθε φορά, μόνο το 60% του Ινδικού Ωκεανού παρακολουθείται για ανέμους. Επομένως, ακόμη και οι καλύτερες εκτιμήσεις μας για την ένταση ενός κυκλώνα είναι αποσπασματικές. Πρέπει να αυξήσουμε τις επενδύσεις μας έτσι ώστε να μπορούμε τουλάχιστον να εφαρμόσουμε αυτά τα συστήματα παρατήρησης για την παρακολούθηση των ακραίων καιρικών φαινομένων», τόνισε ο επιστήμονας.
Όπως εξήγησε, δεδομένου ότι οι κυκλώνες αντλούν ενέργεια από τα ζεστά νερά, η θέρμανση των ωκεανών οδηγεί στη συχνή εμφάνισή τους με μεγαλύτερη ένταση.
«Ο αντίκτυπος της υπερθέρμανσης του πλανήτη λόγω της κλιματικής αλλαγής και η επίδρασή της σε ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως οι μεγάλης συχνότητας και υψηλής έντασης τροπικοί κυκλώνες που σχηματίζονται στις παγκόσμιες λεκάνες των ωκεανών, είναι ένα θέμα που προκαλεί ανησυχία. Οι κυκλώνες υψηλής έντασης έχουν γίνει πιο συχνοί στον Βόρειο Ινδικό Ωκεανό, προκαλώντας σημαντικoύς κινδύνους στις παράκτιες περιοχές», τόνισε ο κλιματολόγος του Ινδικού Ινστιτούτου Τροπικής Μετεωρολογίας.
Ταχεία αύξηση έντασης των κυκλώνων
Υπενθύμισε ότι κυκλώνες όπως ο Tauktae (2021) και ο Fani (2019) εντάθηκαν από αδύναμοι σε ισχυρούς σε λιγότερο από 24 ώρες.
🔴 CYCLON TAUKTAE in MUMBAI!
Destructive Cyclon Tauktae in Mumbai now and it affects the city severely.
Video about #Gateway_of_India. #Tauktaecyclone #MumbaiRains#CyclonTauktae #Tauktae #BreakingNews #NewsUpdate #NewsAlert #Video #FLASH pic.twitter.com/g2L1mgGrav— loveworld (@LoveWorld_Peopl) May 17, 2021
«Αυτή η ταχεία αύξηση της έντασης των κυκλώνων είναι μια πρόκληση για την πρόβλεψη των μετεωρολόγων και επίσης για τη διαχείριση καταστροφών ώστε να υπάρξουν έγκαιρες ενέργειες από τη μεριά της πολιτείας. Η ταχεία αύξηση της έντασης ανάλογων φαινομένων λόγω των θερμότερων νερών των ωκεανών συμβαίνει τόσο στην Αραβική Θάλασσα όσο και στον Κόλπο της Βεγγάλης», είπε.
Terrifying scenes of an ONGC rig getting wrecked by the wrath of the #TauktaeCyclone . I pray for the survival of the crew members. pic.twitter.com/GfVIFC3rx1
— Harsh Goenka (@hvgoenka) May 20, 2021
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, ο Ινδικός Ωκεανός θερμαίνεται με ταχύτερο ρυθμό από άλλους ωκεανούς και οι περιοχές κατά μήκος των ακτών του αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο.
«Σε ορισμένες περιοχές του Ινδικού Ωκεανού, η μεταβολή της θερμοκρασίας της επιφάνειας κατά τον περασμένο αιώνα ήταν περίπου 1,2 έως 1,4 βαθμούς Κελσίου. Αυτή η μεταβολή είναι μεγαλύτερο από τη μέση υπερθέρμανση του πλανήτη, των 1,1 βαθμών Κελσίου. Αυτός ο γρήγορος ρυθμός αύξησης της θερμοκρασίας σημαίνει ότι θα υπάρξουν πιο έντονα καιρικά φαινόμενα όπως κυκλώνες και ακραίες βροχοπτώσεις στις περιοχές που περιβάλλουν τον Ινδικό Ωκεανό», κατέληξε ο Μάθιου Κολ.
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες