Στην κυκλοφορία δόθηκε το «ορφανό χιλιόμετρο» στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Νέα Μουδανιά – Ποτίδαια, στην περιοχή της Ποτίδαιας Χαλκιδικής, παρουσία του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Υποδομές, κ. Γιώργου Καραγιάννη.
Στα βασικά του χαρακτηριστικά, το έργο περιλαμβάνει διαπλάτυνση, βελτίωση και ενίσχυση της Επαρχιακής οδού Μουδανιών – Καλλιθέας μήκους 1,2 χλμ. και κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου με διευθετήσεις για την πρόσβαση σε πλήθος ιδιοκτησιών και εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης, στην πραγματικότητα οι εργασίες που απαιτούνταν να ολοκληρωθούν ήταν σε μήκος 5,1 χιλιομέτρων, «ανακουφίζοντας» την κύρια οδό από τον πρόσθετο κυκλοφοριακό φόρτο.
Το έργο εξασφαλίζει πλέον αναβαθμισμένες συνθήκες οδικής ασφάλειας για τους οδηγούς, αλλά και ασφαλή πρόσβαση προς το σύνολο των ιδιοκτησιών και των κάθετων οδών προς τη θάλασσα.
Ανατρέπεται έτσι πλήρως η πρότερη κατάσταση όπου πραγματοποιούνταν διελεύσεις, κατά παράβαση κάθε κανόνα οδικής ασφάλειας, απευθείας από την κύρια οδό σε διάκενα μεταξύ των στηθαίων, χωρίς επαρκές πλάτος για την ασφαλή είσοδο και έξοδο των οχημάτων.
Ιστορικό
Το οδικό τμήμα του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού Θεσσαλονίκη – Νέα Μουδανιά – Ποτίδαια είχε από το 2011 διατομή 9 μέτρων, ενώ το υπόλοιπο δίκτυο πριν και μετά είχε διατομή 14 μέτρα.
Μετά από παρέμβαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, δημοπρατήθηκαν στο σύνολό τους οι εκκρεμότητες του έργου «Κάθετος Άξονας Εγνατίας οδού Θεσσαλονίκη – Νέα Μουδανιά – Ποτίδαια: Βελτίωση – διαπλάτυνση τμήματος Νέα Μουδανιά – Ποτίδαια» που αφορά τμήμα 1,2 χλμ. και στις 14 Ιουλίου 2020 υπογράφηκε η σύμβαση.
Επιπλέον, κατασκευάστηκαν τρεις ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι (roundabouts) με ακτινικές συνδέσεις προς το τοπικό δίκτυο και την αρτηρία καθώς και κλάδοι εισόδου προς την αρτηρία και εξόδου από αυτήν προς το παράπλευρο δίκτυο με διαμόρφωση αντίστοιχων λωρίδων επιτάχυνσης και επιβράδυνσης.
Καραγιάννης: Κερδίσαμε τη μάχη του αυτονόητου
Ο Υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε:
«Σήμερα κερδίζουμε τη μάχη του αυτονόητου και αφήνουμε πίσω οριστικά το χθες. Το τελευταίο χιλιόμετρο του οδικού άξονα της Ποτίδαιας, που είχε χαρακτηριστεί “ορφανό” και είχε γίνει το ανέκδοτο της πόλης, πλέον παραδίδεται στη κυκλοφορία αναβαθμίζοντας την οδική ασφάλεια και βάζοντας τέλος στην ταλαιπωρία των χιλιάδων επισκεπτών της Χαλκιδικής. Σας θυμίζω πως είχαμε δεσμευτεί ότι θα παραδώσουμε το έργο πριν από το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος και είμαστε απόλυτα συνεπείς σε αυτή τη δέσμευσή μας. Θα ήθελα να ευχαριστήσω την «Εγνατία Οδό ΑΕ», κάθε εργαζόμενο, τον πρόεδρο και τον διευθύνοντα σύμβουλο, για την ουσιαστική τους συμβολή σε έργα όπως αυτό που παραδώσαμε σήμερα, όπως το Θέρμη – Γαλάτιστα που θα παραδώσουμε στις αρχές Σεπτεμβρίου, καθώς και στα άλλα έργα που τρέχουν στη Βόρεια Ελλάδα. Πιστέψαμε και συνεχίζουμε να πιστεύουμε σε αυτήν την εταιρεία για τον σημαντικό ρόλο που παίζει. Το πλάνο μας για τις υποδομές στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα υλοποιείται με συνέπεια και αποτελεσματικότητα και πιστεύουμε ότι η σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στην Πολιτεία και τους πολίτες χτίζεται με τέτοιες πράξεις. Οι συμπολίτες μας αποκτούν τα έργα που τους αξίζουν και βελτιώνουν την καθημερινότητά τους».
Παρόντες στην παράδοση του έργου ήταν, μεταξύ άλλων, ο βουλευτής Χαλκιδικής της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιώργος Βαγιωνάς και ο δήμαρχος Νέας Προποντίδας Εμμανουήλ Καρράς.
Latest News
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Τα 4+1 βήματα για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό - Ο «αφοπλισμός» και η μετακόμιση των ΕΑΣ
Εκτός από την Α΄ φάση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου, έπονται άλλα 4 βήματα για να «αδειάσει» ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ
Η αναγέννηση της AKTOR – Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου ρίχνουν… θεμέλια 2 δισ.
Πώς θα χτιστούν οι 5 θυγατρικές της AKTOR – Οι νέες μπίζνες και ο στόχος για EBITDA 430 εκατ. το 2030