
Τα Ποσειδώνια 2022 θα διεξαχθούν αυτό το καλοκαίρι από τις 6 έως τις 10 Ιουνίου, με την 27η διοργάνωση της κορυφαίας ναυτιλιακής εκδήλωσης στον κόσμο να ετοιμάζεται να καλωσορίσει και πάλι τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα στους χώρους του Athens Metropolitan Expo, μετά την αναβολή των Ποδειδωνίων του 2020 λόγω της πανδημίας.
Τα εφετινά Ποσειδώνια έχουν ξεχωριστή σημασία για την παγκόσμια κοινότητα της ναυτιλίας. Αφενός, επειδή πραγματοποιούνται τέσσερα χρόνια μετά την προηγούμενη διοργάνωση, λόγω της ακύρωσης που επέβαλε η πανδημία COVID-19. Αφετέρου, επειδή μέσα σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο διεθνές περιβάλλον, όπου συντελούνται θεμελιακές αλλαγές, θα δώσουν την ευκαιρία έπειτα από αρκετό καιρό σε σύσσωμη τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα να συναντηθεί στους εκθεσιακούς και συνεδριακούς χώρους του Athens Metropolitan Expo, να κάνει έναν απολογισμό των τελευταίων ετών και να θέσει την ατζέντα της επόμενης ημέρας για την παγκόσμια ναυτιλία, η οποία είναι γεμάτη προκλήσεις.
Διεθνής διάλογος
Με τις επιβεβαιωμένες συμμετοχές να δείχνουν ότι η εφετινή, 27η διοργάνωση θα ξεπεράσει τα επίπεδα-ρεκόρ που είχαν σημειωθεί το 2018, και μάλιστα αυτή τη φορά με πολλές και σημαντικές νέες παρουσίες, όλα είναι έτοιμα για τη μεγάλη επιστροφή του ναυτιλιακού κλάδου στην Ελλάδα και στα Ποσειδώνια, την «έδρα» της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, που αποτελούσε πάντα έναν δημοφιλή προορισμό για δικτύωση με τους ηγέτες του κλάδου, για παρουσίαση των τελευταίων εξελίξεων στη ναυτιλία και για τη συμμετοχή σε συζητήσεις που διαμορφώνουν τον διεθνή διάλογο για τα σημαντικότερα ζητήματα του κλάδου. Ιδιαίτερα αναφορά αξίζει να γίνει στην προσπάθεια που καταβάλλουν οι εκθέτες από την Απω Ανατολή, οι οποίοι, παρά τις αντίξοες συνθήκες και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν ακόμα στις μετακινήσεις, επιβεβαίωσαν την συμμετοχή τους, με αποτέλεσμα σημαντικές κρατικές και εταιρικές συμμετοχές από Ιαπωνία, Κορέα, Κίνα, Ινδονησία και Σιγκαπούρη. Ακόμα, θα υπάρχουν νέες συμμετοχές από την Αυστραλία.
Η ατζέντα
Εφέτος η ατζέντα είναι πιο γεμάτη από κάθε άλλη φορά: Η εκρηκτική άνοδος των αγορών ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, η συζήτηση για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, οι νέες τεχνολογικές προκλήσεις και ο τρόπος με τον οποίο αναδιαμορφώνουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, η αβεβαιότητα για το τι επιφυλάσσει το μέλλον σε έναν μετα-πανδημικό κόσμο, καθώς και η γεωπολιτική αστάθεια των τελευταίων μηνών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη θα συζητηθούν στο πλαίσιο του πλούσιου συνεδριακού προγράμματος των Ποσειδωνίων.
Η συμμετοχή διακεκριμένων ομιλητών και το πλούσιο περιεχόμενο του εφετινού συνεδριακού προγράμματος των Ποσειδωνίων, με εμπνευσμένες κεντρικές ομιλίες, συζητήσεις που δίνουν τροφή για σκέψη, δυναμικές παρουσιάσεις, σεμινάρια και εργαστήρια, έχουν σχεδιαστεί για να κινητοποιήσουν το επιχειρηματικό πνεύμα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στην προσπάθειά της για επιτυχίες μέσα σε αυτή τη γεμάτη οικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις συγκυρία.
Το περιβάλλον
Τα Ποσειδώνια 2022 θα προσφέρουν στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα την κατάλληλη πλατφόρμα για να συναντηθεί με τους κορυφαίους νηογνώμονες, ώστε να σχεδιάσει μια συλλογική απάντηση στις υποχρεώσεις που θέτει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) για το 2030, για μείωση κατά τουλάχιστον 40% της έντασης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της ναυτιλίας σε σύγκριση με το 2008.
Ταυτόχρονα, ένας σημαντικός αριθμός νεοφυών επιχειρήσεων (startups) από όλον τον κόσμο, που ειδικεύονται στις τεχνολογικές λύσεις για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, θα παρουσιάσουν τα προϊόντα και τις πλατφόρμες τους στην Εκθεση, καθώς οι συνθήκες της αγοράς, σε συνδυασμό με τις αυξανόμενες ρυθμιστικές και κοινωνικές πιέσεις, ωθούν το ενδιαφέρον πλοιοκτητών και ναυτιλιακών εταιρειών προς την ταχεία υιοθέτηση νέων τεχνολογιών που βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα και την απόδοση καυσίμου.
Σημαντικά μηνύματα
«Είμαστε πανέτοιμοι να φιλοξενήσουμε εφέτος στα Ποσειδώνια εκθέτες, επισκέπτες και συζητήσεις για όλα αυτά και ακόμα περισσότερα θέματα. Εχουμε προετοιμαστεί εντατικά τα τελευταία δύο χρόνια, έχουμε παρακολουθήσει τις εξελίξεις στη ναυτιλία, έχουμε μιλήσει με όλους τους φορείς και τους ηγέτες της ναυτιλιακής βιομηχανίας και σκοπός μας είναι να θέσουμε επί τάπητος ζωτικά θέματα της ναυτιλίας» λέει ο Θοδωρής Βώκος, διευθύνων σύμβουλος των Εκθέσεων Ποσειδώνια ΑΕ, διοργανωτών της Εκθεσης. «Σκοπός μας κάθε φορά είναι να επικοινωνήσουμε με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε στα Ποσειδώνια να ακουστούν όλες οι απόψεις και να παρουσιαστούν όλες οι πιθανές λύσεις μέσα από υγιή και ουσιαστικό διάλογο. Και ειδικά εφέτος αναμένουμε πολύ σημαντικά μηνύματα από τα Ποσειδώνια και αποτελέσματα που θα επηρεάσουν τις εξελίξεις στον κλάδο τα επόμενα χρόνια» προσθέτει ο ίδιος.


Latest News

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας