Από τα κουπιά στα ιστία και από εκεί στον ατμό, και τώρα μοιάζει έτοιμη για το μεγάλο άλμα στα καύσιμα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η ναυτιλία βρίσκεται μπροστά σε μία νέα, ιστορικών διαστάσεων πρόκληση, με το στοίχημα για όλους τους εμπλεκομένους να είναι το ίδιο όπως στις προηγούμενες στροφές της ιστορίας της. Ποιος θα τα καταφέρει να ακολουθήσει το νέο και θα διακριθεί, ποιος θα μείνει πίσω και θα «βυθισθεί» στην ανυπαρξία όπως έγινε στο παρελθόν με μεγάλες ναυτιλιακές δυνάμεις που αδυνατώντας να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις έχασαν τη ρότα τους και εξαφανίστηκαν από τους παγκόσμιους ωκεανούς;
Στα 6.000 χρόνια που τα πλοία διατηρούν τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο διεθνές εμπόριο, η ελληνική ναυτιλία ήταν πάντα παρούσα στη «γέφυρα» και τις τελευταίες δεκαετίες κατέχει τον ρόλο του «πλοιάρχου» του παγκόσμιου στόλου, ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη του πλανήτη.
Σήμερα με 5.514 πλοία η μεγάλη ναυτιλία των Ελλήνων αντιπροσωπεύει περίπου το 21% του παγκόσμιου στόλου, σε όρους χωρητικότητας (dwt). Τα τελευταία χρόνια συνέχισε να μεγαλώνει καθώς η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί κατά 45,8% σε σύγκριση με το 2014, ενώ ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, δηλαδή από το 2019, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,4%.
Η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 59% του ευρωπαϊκού στόλου και αποτελεί ένα στρατηγικό πλεονέκτημα της ΕΕ στην προσπάθειά της να εξασφαλίσει την εφοδιαστική επάρκεια και την ενεργειακή ανεξαρτησία της.
Οι έλληνες πλοιοκτήτες, ως ένα σημαντικό τμήμα της παγκόσμιας ναυτιλίας, είναι αποφασισμένοι να διατηρήσουν τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο και στη νέα εποχή επενδύοντας σε σύγχρονα και «πράσινα» πλοία. Καταθέτουν προτάσεις ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες, επιδιώκουν την προσαρμογή χωρίς η ευρωπαϊκή και η ελληνική ναυτιλία να χάσουν την ανταγωνιστικότητά τους.
Παράλληλα η ναυτιλία των Ελλήνων είναι έτοιμη να συνεργαστεί με όλους τους εμπλεκόμενους στον ναυτιλιακό κλάδο, ναυπηγούς, κατασκευαστές μηχανών, προμηθευτές καυσίμων, προκειμένου να γίνει ομαλά το πέρασμα στη νέα εποχή.
«Το Βήμα» υποδέχεται τους χιλιάδες επισκέπτες των Ποσειδωνίων από όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου με μία πολυσέλιδη πολυτελή έκδοση με τίτλο «Ποσειδώνια 2022 – Η δύναμη της ναυτιλίας», που φιλοδοξεί να αναδείξει τον στρατηγικό ρόλο της παγκόσμιας ναυτιλίας ως του πιο αποτελεσματικού και φιλικού προς το περιβάλλον τρόπου μεταφοράς.
Στην πολυσέλιδη έκδοση του «Βήματος» παρουσιάζονται όλες οι σύγχρονες τάσεις, ιδέες, απόψεις, εξελίξεις που επηρεάζουν και επηρεάζονται από τη διεθνή ναυτιλία.
Αναλύεται ο ρόλος τις ναυτιλίας και περιγράφονται οι νέοι δρόμοι του θαλάσσιου εμπορίου υπό το φως των γεωπολιτικών εξελίξεων.
Ξεχωριστή θέση στην ειδική έκδοση έχουν οι αναφορές στη ναυτιλιακή ιστορία και στη ναυτοσύνη των Ελλήνων, στο ανθρώπινο δυναμικό της ναυτιλίας, στους ναυτότοπους της πατρίδας.
Η Ελλάδα, μια παραδοσιακά ναυτική χώρα, έχει καταφέρει να κυριαρχεί στις θάλασσες του κόσμου. Και αυτή η μοναδικότητα του ελληνικού παραδείγματος ελπίζουμε ότι βρήκε τη θέση που της αξίζει στην ειδική πολυσέλιδη έκδοση της εφημερίδας «Το Βήμα».
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση