
Από τα κουπιά στα ιστία και από εκεί στον ατμό, και τώρα μοιάζει έτοιμη για το μεγάλο άλμα στα καύσιμα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η ναυτιλία βρίσκεται μπροστά σε μία νέα, ιστορικών διαστάσεων πρόκληση, με το στοίχημα για όλους τους εμπλεκομένους να είναι το ίδιο όπως στις προηγούμενες στροφές της ιστορίας της. Ποιος θα τα καταφέρει να ακολουθήσει το νέο και θα διακριθεί, ποιος θα μείνει πίσω και θα «βυθισθεί» στην ανυπαρξία όπως έγινε στο παρελθόν με μεγάλες ναυτιλιακές δυνάμεις που αδυνατώντας να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις έχασαν τη ρότα τους και εξαφανίστηκαν από τους παγκόσμιους ωκεανούς;
Στα 6.000 χρόνια που τα πλοία διατηρούν τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο διεθνές εμπόριο, η ελληνική ναυτιλία ήταν πάντα παρούσα στη «γέφυρα» και τις τελευταίες δεκαετίες κατέχει τον ρόλο του «πλοιάρχου» του παγκόσμιου στόλου, ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη του πλανήτη.
Σήμερα με 5.514 πλοία η μεγάλη ναυτιλία των Ελλήνων αντιπροσωπεύει περίπου το 21% του παγκόσμιου στόλου, σε όρους χωρητικότητας (dwt). Τα τελευταία χρόνια συνέχισε να μεγαλώνει καθώς η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί κατά 45,8% σε σύγκριση με το 2014, ενώ ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, δηλαδή από το 2019, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,4%.
Η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 59% του ευρωπαϊκού στόλου και αποτελεί ένα στρατηγικό πλεονέκτημα της ΕΕ στην προσπάθειά της να εξασφαλίσει την εφοδιαστική επάρκεια και την ενεργειακή ανεξαρτησία της.
Οι έλληνες πλοιοκτήτες, ως ένα σημαντικό τμήμα της παγκόσμιας ναυτιλίας, είναι αποφασισμένοι να διατηρήσουν τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο και στη νέα εποχή επενδύοντας σε σύγχρονα και «πράσινα» πλοία. Καταθέτουν προτάσεις ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες, επιδιώκουν την προσαρμογή χωρίς η ευρωπαϊκή και η ελληνική ναυτιλία να χάσουν την ανταγωνιστικότητά τους.
Παράλληλα η ναυτιλία των Ελλήνων είναι έτοιμη να συνεργαστεί με όλους τους εμπλεκόμενους στον ναυτιλιακό κλάδο, ναυπηγούς, κατασκευαστές μηχανών, προμηθευτές καυσίμων, προκειμένου να γίνει ομαλά το πέρασμα στη νέα εποχή.
«Το Βήμα» υποδέχεται τους χιλιάδες επισκέπτες των Ποσειδωνίων από όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου με μία πολυσέλιδη πολυτελή έκδοση με τίτλο «Ποσειδώνια 2022 – Η δύναμη της ναυτιλίας», που φιλοδοξεί να αναδείξει τον στρατηγικό ρόλο της παγκόσμιας ναυτιλίας ως του πιο αποτελεσματικού και φιλικού προς το περιβάλλον τρόπου μεταφοράς.
Στην πολυσέλιδη έκδοση του «Βήματος» παρουσιάζονται όλες οι σύγχρονες τάσεις, ιδέες, απόψεις, εξελίξεις που επηρεάζουν και επηρεάζονται από τη διεθνή ναυτιλία.
Αναλύεται ο ρόλος τις ναυτιλίας και περιγράφονται οι νέοι δρόμοι του θαλάσσιου εμπορίου υπό το φως των γεωπολιτικών εξελίξεων.
Ξεχωριστή θέση στην ειδική έκδοση έχουν οι αναφορές στη ναυτιλιακή ιστορία και στη ναυτοσύνη των Ελλήνων, στο ανθρώπινο δυναμικό της ναυτιλίας, στους ναυτότοπους της πατρίδας.
Η Ελλάδα, μια παραδοσιακά ναυτική χώρα, έχει καταφέρει να κυριαρχεί στις θάλασσες του κόσμου. Και αυτή η μοναδικότητα του ελληνικού παραδείγματος ελπίζουμε ότι βρήκε τη θέση που της αξίζει στην ειδική πολυσέλιδη έκδοση της εφημερίδας «Το Βήμα».


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ