
Από τα κουπιά στα ιστία και από εκεί στον ατμό, και τώρα μοιάζει έτοιμη για το μεγάλο άλμα στα καύσιμα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η ναυτιλία βρίσκεται μπροστά σε μία νέα, ιστορικών διαστάσεων πρόκληση, με το στοίχημα για όλους τους εμπλεκομένους να είναι το ίδιο όπως στις προηγούμενες στροφές της ιστορίας της. Ποιος θα τα καταφέρει να ακολουθήσει το νέο και θα διακριθεί, ποιος θα μείνει πίσω και θα «βυθισθεί» στην ανυπαρξία όπως έγινε στο παρελθόν με μεγάλες ναυτιλιακές δυνάμεις που αδυνατώντας να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις έχασαν τη ρότα τους και εξαφανίστηκαν από τους παγκόσμιους ωκεανούς;
Στα 6.000 χρόνια που τα πλοία διατηρούν τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο διεθνές εμπόριο, η ελληνική ναυτιλία ήταν πάντα παρούσα στη «γέφυρα» και τις τελευταίες δεκαετίες κατέχει τον ρόλο του «πλοιάρχου» του παγκόσμιου στόλου, ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη του πλανήτη.
Σήμερα με 5.514 πλοία η μεγάλη ναυτιλία των Ελλήνων αντιπροσωπεύει περίπου το 21% του παγκόσμιου στόλου, σε όρους χωρητικότητας (dwt). Τα τελευταία χρόνια συνέχισε να μεγαλώνει καθώς η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί κατά 45,8% σε σύγκριση με το 2014, ενώ ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, δηλαδή από το 2019, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,4%.
Η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 59% του ευρωπαϊκού στόλου και αποτελεί ένα στρατηγικό πλεονέκτημα της ΕΕ στην προσπάθειά της να εξασφαλίσει την εφοδιαστική επάρκεια και την ενεργειακή ανεξαρτησία της.
Οι έλληνες πλοιοκτήτες, ως ένα σημαντικό τμήμα της παγκόσμιας ναυτιλίας, είναι αποφασισμένοι να διατηρήσουν τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο και στη νέα εποχή επενδύοντας σε σύγχρονα και «πράσινα» πλοία. Καταθέτουν προτάσεις ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες, επιδιώκουν την προσαρμογή χωρίς η ευρωπαϊκή και η ελληνική ναυτιλία να χάσουν την ανταγωνιστικότητά τους.
Παράλληλα η ναυτιλία των Ελλήνων είναι έτοιμη να συνεργαστεί με όλους τους εμπλεκόμενους στον ναυτιλιακό κλάδο, ναυπηγούς, κατασκευαστές μηχανών, προμηθευτές καυσίμων, προκειμένου να γίνει ομαλά το πέρασμα στη νέα εποχή.
«Το Βήμα» υποδέχεται τους χιλιάδες επισκέπτες των Ποσειδωνίων από όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου με μία πολυσέλιδη πολυτελή έκδοση με τίτλο «Ποσειδώνια 2022 – Η δύναμη της ναυτιλίας», που φιλοδοξεί να αναδείξει τον στρατηγικό ρόλο της παγκόσμιας ναυτιλίας ως του πιο αποτελεσματικού και φιλικού προς το περιβάλλον τρόπου μεταφοράς.
Στην πολυσέλιδη έκδοση του «Βήματος» παρουσιάζονται όλες οι σύγχρονες τάσεις, ιδέες, απόψεις, εξελίξεις που επηρεάζουν και επηρεάζονται από τη διεθνή ναυτιλία.
Αναλύεται ο ρόλος τις ναυτιλίας και περιγράφονται οι νέοι δρόμοι του θαλάσσιου εμπορίου υπό το φως των γεωπολιτικών εξελίξεων.
Ξεχωριστή θέση στην ειδική έκδοση έχουν οι αναφορές στη ναυτιλιακή ιστορία και στη ναυτοσύνη των Ελλήνων, στο ανθρώπινο δυναμικό της ναυτιλίας, στους ναυτότοπους της πατρίδας.
Η Ελλάδα, μια παραδοσιακά ναυτική χώρα, έχει καταφέρει να κυριαρχεί στις θάλασσες του κόσμου. Και αυτή η μοναδικότητα του ελληνικού παραδείγματος ελπίζουμε ότι βρήκε τη θέση που της αξίζει στην ειδική πολυσέλιδη έκδοση της εφημερίδας «Το Βήμα».


Latest News

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης κεντρικός ομιλητής στο 19ο Ετήσιο Capital Link International Shipping Forum
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης, Founder & Chairman, Capital Maritime & Trading Corp., ήταν ο κεντρικός ομιλητής στο Μεσημεριανό Γεύμα του 19ου Ετήσιου Capital Link International Shipping Forum

Βαγγέλης Μαρινάκης: Εποχή αλλαγών από την οποία μπορεί να επωφεληθεί η ναυτιλία
Μιλώντας στο 19ο Ετήσιο Διεθνές Ναυτιλιακό Φόρουμ της Capital Link o Βαγγέλης Μαρινάκης υπογράμμισε τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτιλία

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Πώς θα μοιάζουν οι μαρίνες του μέλλοντος; Τι δείχνει η μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Η μελέτη από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας βαθμονομεί τις δυνατότητες ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group