Από τα κουπιά στα ιστία και από εκεί στον ατμό, και τώρα μοιάζει έτοιμη για το μεγάλο άλμα στα καύσιμα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η ναυτιλία βρίσκεται μπροστά σε μία νέα, ιστορικών διαστάσεων πρόκληση, με το στοίχημα για όλους τους εμπλεκομένους να είναι το ίδιο όπως στις προηγούμενες στροφές της ιστορίας της. Ποιος θα τα καταφέρει να ακολουθήσει το νέο και θα διακριθεί, ποιος θα μείνει πίσω και θα «βυθισθεί» στην ανυπαρξία όπως έγινε στο παρελθόν με μεγάλες ναυτιλιακές δυνάμεις που αδυνατώντας να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις έχασαν τη ρότα τους και εξαφανίστηκαν από τους παγκόσμιους ωκεανούς;
Στα 6.000 χρόνια που τα πλοία διατηρούν τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο διεθνές εμπόριο, η ελληνική ναυτιλία ήταν πάντα παρούσα στη «γέφυρα» και τις τελευταίες δεκαετίες κατέχει τον ρόλο του «πλοιάρχου» του παγκόσμιου στόλου, ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη του πλανήτη.
Σήμερα με 5.514 πλοία η μεγάλη ναυτιλία των Ελλήνων αντιπροσωπεύει περίπου το 21% του παγκόσμιου στόλου, σε όρους χωρητικότητας (dwt). Τα τελευταία χρόνια συνέχισε να μεγαλώνει καθώς η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί κατά 45,8% σε σύγκριση με το 2014, ενώ ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, δηλαδή από το 2019, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,4%.
Η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 59% του ευρωπαϊκού στόλου και αποτελεί ένα στρατηγικό πλεονέκτημα της ΕΕ στην προσπάθειά της να εξασφαλίσει την εφοδιαστική επάρκεια και την ενεργειακή ανεξαρτησία της.
Οι έλληνες πλοιοκτήτες, ως ένα σημαντικό τμήμα της παγκόσμιας ναυτιλίας, είναι αποφασισμένοι να διατηρήσουν τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο και στη νέα εποχή επενδύοντας σε σύγχρονα και «πράσινα» πλοία. Καταθέτουν προτάσεις ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες, επιδιώκουν την προσαρμογή χωρίς η ευρωπαϊκή και η ελληνική ναυτιλία να χάσουν την ανταγωνιστικότητά τους.
Παράλληλα η ναυτιλία των Ελλήνων είναι έτοιμη να συνεργαστεί με όλους τους εμπλεκόμενους στον ναυτιλιακό κλάδο, ναυπηγούς, κατασκευαστές μηχανών, προμηθευτές καυσίμων, προκειμένου να γίνει ομαλά το πέρασμα στη νέα εποχή.
«Το Βήμα» υποδέχεται τους χιλιάδες επισκέπτες των Ποσειδωνίων από όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου με μία πολυσέλιδη πολυτελή έκδοση με τίτλο «Ποσειδώνια 2022 – Η δύναμη της ναυτιλίας», που φιλοδοξεί να αναδείξει τον στρατηγικό ρόλο της παγκόσμιας ναυτιλίας ως του πιο αποτελεσματικού και φιλικού προς το περιβάλλον τρόπου μεταφοράς.
Στην πολυσέλιδη έκδοση του «Βήματος» παρουσιάζονται όλες οι σύγχρονες τάσεις, ιδέες, απόψεις, εξελίξεις που επηρεάζουν και επηρεάζονται από τη διεθνή ναυτιλία.
Αναλύεται ο ρόλος τις ναυτιλίας και περιγράφονται οι νέοι δρόμοι του θαλάσσιου εμπορίου υπό το φως των γεωπολιτικών εξελίξεων.
Ξεχωριστή θέση στην ειδική έκδοση έχουν οι αναφορές στη ναυτιλιακή ιστορία και στη ναυτοσύνη των Ελλήνων, στο ανθρώπινο δυναμικό της ναυτιλίας, στους ναυτότοπους της πατρίδας.
Η Ελλάδα, μια παραδοσιακά ναυτική χώρα, έχει καταφέρει να κυριαρχεί στις θάλασσες του κόσμου. Και αυτή η μοναδικότητα του ελληνικού παραδείγματος ελπίζουμε ότι βρήκε τη θέση που της αξίζει στην ειδική πολυσέλιδη έκδοση της εφημερίδας «Το Βήμα».
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση