Το νηολόγιο των Marshall Islands νηολόγησε πολύ περισσότερα πλοία από οποιαδήποτε άλλη σημαία στην Ελλάδα το περασμένο έτος, ενώ παραμένει στις πρώτες προτιμήσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών όπως επισημαίνει ο κ. Θεόφιλος K. Ξενακούδης, Director, Worldwide Business Operations/Managing Director, Piraeus – Greece, στη συνέντευξη που ακολουθεί.
Ποιες είναι οι επιδόσεις και τα τελευταία επιτεύγματα της σημαίας των Marshall Islands παγκοσμίως και συγκεκριμένα στην ελληνική αγορά;
«Το νηολόγιο των Marshall Islands (RMI) παραμένει η ξένη σημαία που επιλέγουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες χάρη στη μακροπρόθεσμη προσήλωση και δέσμευσή του στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών του. Η International Registries Inc. με τις θυγατρικές της (IRI), η οποία διαχειρίζεται το νηολόγιο των Marshall Islands, υποστηρίζει τους πελάτες της μέσω ενός δικτύου 28 γραφείων παγκοσμίως, που είναι εγκατεστημένα στα μεγαλύτερα οικονομικά και ναυτιλιακά κέντρα του κόσμου.
Διεθνώς αναγνωρισμένο ως ένα από τα κορυφαία ποιοτικά νηολόγια στον κόσμο, το RMI κατέχει εξαιρετική θέση στα Port State Control (PSC) records, διατηρώντας για 18 συνεχόμενα χρόνια το QUALSHIP 21 του United States Coast Guard (USCG), κρατώντας τη θέση του ανάμεσα στο top 10 της Λευκής Λίστας (White List) των Paris και Tokyo Memorandums of Understanding (MoUs) και τέλος παρουσιάζοντας εξαιρετική επίδοση στο Australian Maritime Safety Administration (AMSA). Αυτά τα στοιχεία των PSC υπογραμμίζουν τη δέσμευση του νηολογίου να συνεργάζεται στενά με τους πλοιοκτήτες και τους operators, ώστε να διασφαλίσει ότι ο στόλος του πληροί τα υψηλότερα διεθνή πρότυπα ασφαλούς λειτουργίας των πλοίων. Το team του νηολογίου, το οποίο βρίσκεται σε διάφορες χώρες και που παρακολουθεί τον στόλο, παρέχει εξειδικευμένη υποστήριξη στα πλοία με σημαία των Marshall Islands, χωρίς επιπλέον χρέωση, στα πιο πολυσύχναστα λιμάνια του κόσμου, δημιουργώντας μια σχέση πλοίου – σημαίας βασισμένη σε μια πολύ καλή συνεργασία, η οποία οδηγεί σε μειωμένο κίνδυνο παρατηρήσεων και κρατήσεων για τα πλοία.
Η έκθεση του Greek Shipping Cooperation Committee (GSCC), που δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο του 2022, δείχνει ότι το νηολόγιο των Marshall Islands νηολόγησε πολύ περισσότερα πλοία από οποιαδήποτε άλλη σημαία στην Ελλάδα το περασμένο έτος. Σύμφωνα με την έκθεση του GSCC, ο στόλος του RMI στην ελληνική αγορά είχε 1.427 πλοία, με συνολική χωρητικότητα 59.162.801 gross tons. Αυτά τα νούμερα αντιπροσωπεύουν το 27,6% του συνόλου των πλοίων και το 30,8% των συνολικών gross tons του στόλου του RMI».
Εχετε επενδύσει στη διαφοροποίηση των υπηρεσιών σας ως σημαία, χρησιμοποιώντας τα πλεονεκτήματα της ψηφιακής τεχνολογίας, για να βελτιώσετε τις επιχειρηματικές σας δραστηριότητες;
«Η IRI έχει επενδύσει στην τεχνολογία και στις ψηφιακές υποδομές εδώ και πολλά χρόνια και πάντα χρησιμοποιούμε την τεχνολογία ως εργαλείο για τη βελτίωση των υπηρεσιών μας και την ασφάλεια του στόλου μας. Οι επενδύσεις μας στην ψηφιακή τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένης της παροχής ηλεκτρονικής πιστοποίησης πλοίων και της ανάπτυξης ενός online συστήματος των πιστοποιητικών των ναυτικών, μας επέτρεψαν όχι μόνο να διαφοροποιήσουμε τις υπηρεσίες μας, αλλά και να διασφαλίσουμε ότι οι πελάτες μας έχουν την πρόσβαση που χρειάζονται σε βασικά έγγραφα και υπηρεσίες τη στιγμή που τα χρειάζονται. Ωστόσο, η ψηφιακή τεχνολογία δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη σημασία του ανθρώπινου στοιχείου στον κλάδο μας, γι’ αυτό και συνεχίζουμε να επενδύουμε στα γραφεία μας παγκοσμίως».
Εχετε συμμετάσχει σε σχετικά projects για να προετοιμάσετε τον οργανισμό σας για έναν κόσμο με ακόμη λιγότερο άνθρακα;
«Η ναυτιλιακή βιομηχανία γρήγορα υιοθέτησε ένα βιώσιμο και πράσινο μέλλον και αυτή τη στιγμή βιώνουμε μια περίοδο ταχείας καινοτομίας σε προηγμένες τεχνολογίες και εναλλακτικές μορφές ενέργειας, με πρωτοποριακές ιδέες και συνέργειες που οδηγούν τη βιομηχανία μπροστά. Το νηολόγιο των Marshall Islands έχει δεσμευτεί να υποστηρίζει τους πλοιοκτήτες και τους operators οι οποίοι υιοθετούν τη βιωσιμότητα και συμμετέχει στις προσπάθειες προς την απανθρακοποίηση με δύο τρόπους. Πρώτον, μέσω της διεθνούς νομοθεσίας στον International Maritime Organization (IMO), όπου η αντιπροσωπεία του RMI παίρνει μέρος ενεργά σε επιτροπές, υποεπιτροπές και ομάδες εργασίας για να συνδέσει ρεαλιστικούς και σημαντικούς διεθνείς κανονισμούς και πρότυπα με τον ρυθμό των τεχνολογικών εξελίξεων. Δεύτερον, το νηολόγιο συνεργάζεται με εξειδικευμένους τεχνικούς σε διάφορα projects της αγοράς, που στοχεύουν στην αξιολόγηση και στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και εναλλακτικών μορφών ενέργειας. Αυτά τα projects, που διεξάγονται σε συνεργασία με νηογνώμονες, ναυπηγεία, πλοιοκτήτες και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς, είναι ζωτικής σημασίας για την παροχή στον ναυτιλιακό κλάδο ποσοτικών δεδομένων για την αξιολόγηση της βιωσιμότητας εναλλακτικών λύσεων.
Εχοντας έμπειρους τεχνικούς σε όλον τον κόσμο και μέλη της ομάδας μας που συμμετέχουν σε διάφορα προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης για την πράσινη τεχνολογία και τη βιωσιμότητα, το RMI είναι σε θέση να συμβουλεύει, να προσφέρει τεχνική βοήθεια και να υποστηρίζει τους πλοιοκτήτες και τους operators, οι οποίοι συνεχίζουν την προσπάθειά τους να φθάσουν στο τέλειο επίπεδο όσον αφορά τη βιωσιμότητα. Τον Μάρτιο του 2021 το World Fleet Register της Clarksons Research επιβεβαίωσε ότι ο στόλος RMI είναι ο νεότερος και πιο πράσινος στόλος στον κόσμο».
Latest News
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα