![Πάνω από 50 χρόνια Ποσειδώνια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/40127794.jpg)
Η Διεθνής Ναυτιλιακή Εκθεση Ποσειδώνια ξεκίνησε με ελληνική πρωτοβουλία το 1965, όταν ο Θεόδωρος Βώκος, δημοσιογράφος και ιδρυτής της «Ναυτιλιακής-Ναυτεργατικής», μαζί με τον φίλο του Richard (Dick) Stubbs, στέλεχος δημοσίων σχέσεων, αναγνώρισαν την ανάγκη να δημιουργηθεί στην Ελλάδα μια έκθεση για τη ναυτιλία, η οποία θα προωθούσε τη δύναμη της ελληνικής ναυτιλίας και τη σημασία του ελληνικού στόλου για τη βιομηχανία σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η Εκθεση πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1969 στο Ζάππειο Μέγαρο, με τη συμμετοχή 80 ναυπηγείων και ναυτιλιακών εταιρειών από 15 χώρες, ενώ από το 1970 διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια, τον Ιούνιο.
Η Εκθεση αναπτύχθηκε και εξελίχθηκε με γρήγορους ρυθμούς στην πιο δυναμική ναυτιλιακή εκδήλωση και το 1976, φιλοξενώντας ήδη 250 εταιρείες από 30 χώρες, μεταφέρθηκε στον Πειραιά, στον επιβατικό Σταθμό του ΟΛΠ, συμβάλλοντας καθοριστικά στη διεθνή προβολή της πόλης ως παγκόσμιου ναυτιλιακού κέντρου.
Μεγαλώνοντας κάθε χρόνο όλο και πιο πολύ, τα Ποσειδώνια έφθασαν στα μέσα της δεκαετίας του ‘80 τους 800 εκθέτες από 50 διαφορετικές χώρες, ενώ το 1990 οι εκθέτες έφτασαν τους 1.200.
Από το 2006 στεγάστηκε στο Εκθεσιακό Κέντρο Ελληνικού, στον χώρο του πρώην Ανατολικού Αερολιμένα Αθηνών, και το 2010 τα Ποσειδώνια επισκέφθηκαν 17.856 συμμετέχοντες για να δουν 1.858 εκθέτες από 87 χώρες.
Από το 2012 η Εκθεση πραγματοποιείται στο Athens Metropolitan Expo, που βρίσκεται στην περιοχή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Τα Ποσειδώνια διατηρούν επάξια τον τίτλο της σημαντικότερης διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης χάρη στη μοναδική κληρονομιά και στη μακρόχρονη παράδοσή τους στη δημιουργία νέων επιχειρηματικών ευκαιριών.
Το 2018 η μεγαλύτερη ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο ξεπέρασε κάθε προηγούμενο ρεκόρ, φιλοξενώντας 2.011 εκθέτριες εταιρείες και 22.000 επισκέπτες από 92 χώρες.
Η έκθεση αποτελεί πλατφόρμα ενημέρωσης και συζητήσεων για τις τελευταίες εξελίξεις και τάσεις στον χώρο της ναυτιλίας διεθνώς, καθώς στην ατζέντα της έχει προστεθεί ένα πλούσιο πρόγραμμα συνεδρίων και σεμιναρίων που καλύπτει τις περισσότερες πτυχές θεμάτων που απασχολούν τον ναυτιλιακό κλάδο. Το συνεδριακό πρόγραμμα ξεκινάει με το TradeWinds Shipowners Forum τα τελευταία χρόνια, ενώ πολλοί φορείς, εταιρείες και οργανισμοί διοργανώνουν καθημερινά, καθ’ όλη τη διάρκεια της Εκθεσης, ενδιαφέροντα συνέδρια και workshops ανοιχτά στους συμμετέχοντες των Ποσειδωνίων.
Το πρόγραμμα των Ποσειδωνίων έχει επεκταθεί και πλέον διαρκεί 10 ημέρες, αφού τα τελευταία χρόνια έχουν προστεθεί σε αυτό και οι Ποσειδωνιακοί Αγώνες, μια σειρά από αθλητικούς αγώνες για στελέχη της ναυτιλίας, που παρέχουν επιπλέον ευκαιρίες δικτύωσης για τους χιλιάδες συμμετέχοντες της Εκθεσης. Τα Posidonia Games περιλαμβάνουν αγώνες ιστιοπλοΐας, ποδοσφαίρου, γκολφ και τρεξίματος, ενώ το 2022 για πρώτη φορά θα πραγματοποιηθεί και τουρνουά μπάσκετ. Τα έσοδα ενισχύουν τον Δήμο Πειραιά, την Κοινωφελή Δημοτική Επιχείρηση Πειραιά και χρηματοδοτούν τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες του ΠΟΙΑΘ καθώς και τη ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ.
Τα Ποσειδώνια ανέκαθεν αποτελούσαν μια σημαντική πηγή εσόδων για την τουριστική βιομηχανία και άλλους συναφείς κλάδους της ελληνικής οικονομίας, αφού υπολογίζεται ότι πάνω από 10.000 άτομα ταξιδεύουν στη χώρα μας για την Εκθεση κάθε δύο χρόνια. Εκτιμάται ότι τα Ποσειδώνια δημιουργούν έσοδα περίπου 60 εκατ. ευρώ για τη χώρα μας από δαπάνες για διαμονή, μεταφορές, εστίαση, διοργάνωση εταιρικών εκδηλώσεων, κατασκευή περιπτέρων κ.ά., αναδεικνύοντας τη σημασία του εκθεσιακού τουρισμού.
Επιπλέον, η διοργάνωση μιας Εκθεσης τόσο μεγάλου βεληνεκούς στην Αθήνα συμβάλλει στη δημιουργία θετικής εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό και προωθεί την πόλη της Αθήνας αλλά και τη χώρα συνολικά ως πιθανό προορισμό για σημαντικές διεθνείς εκδηλώσεις.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023