
Μεγάλος θαυμαστής της ελληνικής ναυτιλίας δηλώνει μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Ελληνογαλλικής Ναυτιλιακής Επιτροπής του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (CCIFG) Philippe Louis-Dreyfus. Ο Louis-Dreyfus, ο οποίος βρέθηκε στην Αθήνα με αφορμή την ίδρυση της Ελληνογαλλικής Ναυτιλιακής Επιτροπής και την υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας με τη Γαλλική Ναυτιλιακή Συστάδα ενόψει της διεθνούς έκθεσης «Ποσειδώνια 2022», υπογραμμίζει τη φιλοδοξία του για ανάπτυξη ισχυρότερων δεσμών ανάμεσα στις ελληνικές και τις γαλλικές εταιρείες, τονίζοντας τα περιθώρια που υπάρχουν στον τομέα των τραπεζικών εργασιών, ασφαλιστικών και μηχανικών κατασκευών.
Ποιος είναι ο σκοπός του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και του Γαλλικού Ναυτιλιακού Cluster;
Το γαλλικό ναυτιλιακό Cluster, του οποίου ήμουν ένας από τους αρχικούς ιδρυτές πριν από 20 χρόνια και τώρα διευθύνεται από τον πρόεδρό του Frédéric Moncany de Saint-Aignan, δημιουργήθηκε τόσο ως εργαλείο-λόμπι για τη γαλλική ναυτιλιακή βιομηχανία όσο και ως επιχειρηματικό δίκτυο. Η ιδέα της συνεργασίας με το Επιμελητήριο είναι να διευρύνει αυτό το δίκτυο προς την κατεύθυνση της μεγαλύτερης ναυτιλίας στον κόσμο, της ελληνικής. Και αυτό σκοπεύουμε να κάνουμε αναπτύσσοντας τις διασυνδέσεις μεταξύ των εταιρειών των δύο χωρών.
Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για το γαλλικό εμπορικό ναυτικό τα επόμενα χρόνια;
Ως γάλλος εφοπλιστής σε μια οικογενειακή εταιρεία 170 ετών θέλω όχι μόνο η εταιρεία μου, αλλά και ολόκληρη η γαλλική εμπορική ναυτιλία να γίνει μεγαλύτερη και ισχυρότερη. Είχα την εμπειρία να είμαι πρόεδρος της Armateurs de France – της γαλλικής ένωσης εφοπλιστών – και επίσης πρόεδρος της ECSA και της BIMCO. Αυτό μου έδωσε μια σαφή εικόνα του τι κάνουμε καλά και το όχι και τι κάνουν οι άλλοι καλύτερα.
Η Γαλλία είναι ένα πολύ μεγάλο θαλάσσιο έθνος, αλλά δεν έχουμε υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας όπως εσείς στην Ελλάδα! Ακόμα κι αν έχουμε μια πολύ μεγάλη ακτογραμμή – τη δεύτερη στον κόσμο – και ορισμένες πολύ μεγάλες εταιρείες μεταξύ των κορυφαίων παγκοσμίως στη ναυτιλία, στη ναυπηγική, στις τράπεζες, στις ασφάλειες, στους μεσίτες, η ναυτιλιακή βιομηχανία δεν φαίνεται να αποσπά πάντα την προσοχή που της αξίζει.
Ομως, ταυτόχρονα, τα πράγματα φαίνονται να αλλάζουν, καθώς σήμερα στη Γαλλία υπάρχει μια καλύτερη αντίληψη, από τους πολιτικούς και το κοινό, για την πραγματική ανάγκη ύπαρξης ενός ισχυρού στόλου. Εχουμε μικρό στόλο, αλλά πολύ καλό από άποψη ηλικίας, τεχνολογίας και ασφάλειας. Ορισμένες από τις εταιρείες μας συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων παγκοσμίως για παράδειγμα στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων (όπως η CMA-CGM), στα πλοία υποστήριξης για βιομηχανικές υπηρεσίες, για δραστηριότητες ανοικτής θαλάσσης και πόντισης καλωδίων (Louis Dreyfus Armateurs, Bourbon, κ.λπ.). Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είμαι τελικά αρκετά σίγουρος για το μέλλον του γαλλικού εμπορικού ναυτικού. Τελευταίο, αλλά σίγουρα όχι λιγότερο σημαντικό, όσον αφορά τους συναδέλφους μας πλοιοκτήτες στην Ευρώπη, αντιμετωπίζουμε όλες τις προκλήσεις που επιβάλλει η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Ποιο είναι το επίπεδο συνεργασίας της Ελληνογαλλικής Ναυτιλιακής Επιτροπής με τον ελληνικό εφοπλισμό;
Ως πρόεδρος και μέλος του ΔΣ τόσο της ECSA όσο και της BIMCO είχα εδώ και πολλά χρόνια την ευκαιρία να είμαι σε σχέση με πολλούς έλληνες εφοπλιστές. Κάποιοι ήταν ήδη φίλοι από τα χρόνια που ασχολούμουν με τις τραπεζικές εργασίες και πολλοί άλλοι έγιναν αργότερα. Μερικές φορές, δεν συμφωνούσαμε απόλυτα σε σημαντικά θέματα, όπως περιβαλλοντικά ζητήματα, αλλά οι σχέσεις μας παρέμεναν πάντα πολύ καλές. Πάντα εξέφραζα τον ειλικρινή μου θαυμασμό για την ελληνική ναυτιλία, το μέγεθός της και τις επιτυχίες της σε όλο τον κόσμο. Και το κάνω ακόμα. Η Ελλάδα είναι το μεγαλύτερο ναυτιλιακό έθνος στον κόσμο, χάρη στο πάθος των πλοιοκτητών σας αλλά και στη ναυτική κουλτούρα και κατανόηση του ρόλου της ναυτιλίας από ολόκληρο τον πληθυσμό και τους πολιτικούς σας. Είμαι περήφανος που λέω ότι επωφελούμαι σήμερα από ένα μεγάλο δίκτυο πραγματικών φίλων στη χώρα σας. Αυτό θα βοηθήσει την αποστολή μου ως επικεφαλής αυτής της Ναυτιλιακής Επιτροπής. Μία από τις φιλοδοξίες μας είναι να αναπτύξουμε δεσμούς μεταξύ επιχειρήσεων και στις δύο χώρες. Πολλά μπορούν να γίνουν επίσης σε επίπεδο τραπεζικών εργασιών, ασφαλιστικών και μηχανικών κατασκευών. Αυτά που πρέπει να γίνουν είναι πολλά αλλά και οι φιλοδοξίες μας είναι μεγάλες. Μία από τις φιλοδοξίες μας είναι να αναπτύξουμε δεσμούς μεταξύ επιχειρήσεων και στις δύο χώρες. Πολλά μπορούν να γίνουν επίσης σε επίπεδο τραπεζικών εργασιών, ασφαλιστικών και μηχανικών κατασκευών. Αυτά που πρέπει να γίνουν είναι πολλά αλλά και οι φιλοδοξίες μας είναι μεγάλες.


Latest News

Χρόνος: Τελικά όλα είναι στο μυαλό;
Γιατί κάποιες μέρες ο χρόνος περνάει γρήγορα και κάποιες άλλες όχι; Και γιατί το αντιλαμβανόμαστε διαφορετικά μεταξύ μας;

Πόσα χρήματα εξασφάλισε ο Ολυμπιακός από την ευρωπαϊκή του πορεία
Ο Ολυμπιακός μπορεί να μην προκρίθηκε κόντρα στην Μπόντο Γκλιμτ, όμως πήρε μια σημαντική νίκη που τον φέρνει προ των πυλών του Champions League – Πόσα χρήματα εξασφάλισαν οι ερυθρόλευκοι από την ευρωπαϊκή τους πορεία…

«Οδύσσεια»: Και ο Ράιαν Χαρστ στο all-star cast του Κρίστοφερ Νόλαν
Η ταινία «Οδύσσεια» του Κίστοφερ Νόλαν βρίσκεται ήδη στην παραγωγή, ενώ αναμένεται να κυκλοφορήσει στις κινηματογραφικές αίθουσες το καλοκαίρι το 2026.

Οι σεναριογράφοι του «Dungeons & Dragons» παίρνουν τα ηνία της επερχόμενης ταινίας «Monopoly»
«Είναι οι τέλειοι ‘αρχιτέκτονες’ για αυτό το Monopoly», δήλωσε η Έριν Γουέστερμαν, συμπρόεδρος της Lionsgate Motion Picture Group, για τους Οι Τζον Φράνσις Ντέιλι και Τζόναθαν Γκόλντσταϊν

Στην κορυφή της Ευρώπης ο Εμμανουήλ Καραλής
Ο «Μανόλο» συνεχίζει τις υψηλές πτήσεις, κατακτώντας το χρυσό μετάλλιο στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα κλειστού στίβου στην Ολλανδία

100 χρόνια Ολυμπιακός- Ο χρυσός αιώνας του «Θρύλου»
Ο Ολυμπιακός συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής και το γιορτάζει με ένα επικό τριήμερο εκδηλώσεων

Οι 3+1 λόγοι για να αλλάξει κάποιος δουλειά
Γιατί να αφήσει κάποιος τη δουλειά του για μια άλλη - Τι ισχύει στην Ελλάδα

Τα 100 εκατομμύρια του Στίβεν Έι Σμιθ και το… πέσιμο του «μπαμπά» Λεμπρόν Τζέιμς
Ο Στίβεν Έι Σμιθ θα έχει να το λέει με την χθεσινή μέρα να του επιφυλάσσει τα πάντα αφού υπέγραψε νέο πενταετές συμβόλαιο με το ESPN αλλά είχε και επεισόδιο με τον Λεμπρόν Τζέιμς.

Μήπως οι influencers… βλάπτουν σοβαρά την υγεία μας;
Οι «ιατρικές» αναρτήσεις στα social media είναι συχνά παραπλανητικές. Πώς μπορούμε να προστατευθούμε από τους… σύγχρονους κομπογιαννίτες των social media;

Γυναίκες και καριέρα: Ο μακρύς δρόμος της επαγγελματικής ισότητας [γράφημα]
Αν και έχουν γίνει βήματα προς την κατάκτηση της ισότητας, η εξίσωση «γυναίκες και καριέρα» είναι δύσκολη - Oι τελευταίες έρευνες