
«Η ελληνική ναυτιλία, με τη συνεχή υποστήριξη της κυβέρνησης και ένα σταθερό θεσμικό καθεστώς, έχει καταφέρει να διατηρήσει την ηγετική της θέση στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο».
Αυτό ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στο 8ο Capital Link.
Ακόμη, ο ίδιος τόνισε πως η ελληνική ναυτιλιακή διοίκηση επιδιώκει να διαφυλάξει την ανταγωνιστικότητα και το ποιοτικό επίπεδο της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας σε παγκόσμιο επίπεδο, κάτι που θα της επιτρέψει να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του διεθνούς περιβάλλοντος όπου δραστηριοποιείται.
Ακόμη, πρόσθεσε πως «Η επιτυχία των Ελλήνων πλοιοκτητών βασιζόταν πάντα στη μετατροπή των προκλήσεων σε ευκαιρίες, ιδίως μέσω νέων επενδύσεων. Το επιχειρηματικό πνεύμα της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας είναι γνωστό, η ναυτική μας τεχνογνωσία ως έθνος ανάγεται στα αρχαία χρόνια», προσθέτοντας πως «Η ναυτιλία υπήρξε βασικός πυλώνας της εθνικής μας οικονομίας, υποστηρίζοντας τη θαλάσσια ανάπτυξη και την ποιοτική απασχόληση».
«Σε συνδυασμό με τη βαθιά γνώση, την προσαρμοστικότητα, τη ναυτιλιακή τεχνογνωσία και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών, είμαι βέβαιος ότι η ελληνική ναυτιλία θα συνεχίσει να είναι ισχυρή τόσο εγχώρια όσο και διεθνώς, εξυπηρετώντας τις εμπορικές ανάγκες των εθνών και την παγκόσμια οικονομία γενικότερα», είπε από του βήματος του συνεδρίου ο κ. Πλακιωτάκης.
Το τρίγωνο κυβέρνηση-πλοιοκτήτες-ναυτικοί
Από εκεί και πέρα, ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε πως όλες οι αποφάσεις για τη θαλάσσια πολιτική, λόγω της πολυπλοκότητάς τους, βασίζονται σε έναν πολύ αποτελεσματικό και παραγωγικό τριμερή διάλογο μεταξύ κυβέρνησης, πλοιοκτητών και ναυτικών, για να προσθέσει πως οι απόψεις των ενδιαφερόμενων μερών λαμβάνονται σοβαρά υπόψη κατά τη διαμόρφωση των σχετικών ελληνικών θέσεων που θα παρουσιαστούν στα φόρουμ της ΕΕ και στα διεθνή φόρα.
Αυτή η μακροχρόνια πρακτική σίγουρα διασφαλίζει ότι οι πρωτοβουλίες για τη θαλάσσια πολιτική ευθυγραμμίζονται με τις ανάγκες της βιομηχανίας και του ανθρώπινου δυναμικού της, μαζί με τις ανάγκες της εποχής μας -που εμφανίστηκαν εντονότερα λόγω της πανδημίας και του πολέμου στην Ουκρανία, σύμφωνα με τον υπουργό, ο οποίος ανέφερε ότι «Στόχος μας παραμένει πάντα η προώθηση βιώσιμων ναυτιλιακών δραστηριοτήτων τόσο από οικονομική όσο και από περιβαλλοντική άποψη».
Για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, είναι κρίσιμο να εξετάσει τις προκλήσεις του παρόντος, προσπαθώντας να προβλέψει αυτές του μέλλοντος.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία και οι ναυτικοί έχουν σχεδόν πληγεί από πολλά εμπόδια τα τελευταία δύο χρόνια που προκλήθηκαν από την πανδημία.
«Τα lockdown, τα υγειονομικά πρωτόκολλα, η απομόνωση, η αναστολή ορισμένων δραστηριοτήτων, τα προβλήματα στα logistics μόλις άρχισε να φαίνεται η ανάπτυξη, μας υπενθύμισαν ότι τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο. Η επιβίωση, σωματική και οικονομική, ακόμη πιο προοδευτική, απαιτεί αφοσίωση, προσπάθεια και συνεργασία. Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία δεν έκανε τίποτε άλλο παρά να το επιβεβαιώσει αυτό», είπε ο υπουργός.


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)