«Η ελληνική ναυτιλία, με τη συνεχή υποστήριξη της κυβέρνησης και ένα σταθερό θεσμικό καθεστώς, έχει καταφέρει να διατηρήσει την ηγετική της θέση στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο».
Αυτό ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στο 8ο Capital Link.
Ακόμη, ο ίδιος τόνισε πως η ελληνική ναυτιλιακή διοίκηση επιδιώκει να διαφυλάξει την ανταγωνιστικότητα και το ποιοτικό επίπεδο της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας σε παγκόσμιο επίπεδο, κάτι που θα της επιτρέψει να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του διεθνούς περιβάλλοντος όπου δραστηριοποιείται.
Ακόμη, πρόσθεσε πως «Η επιτυχία των Ελλήνων πλοιοκτητών βασιζόταν πάντα στη μετατροπή των προκλήσεων σε ευκαιρίες, ιδίως μέσω νέων επενδύσεων. Το επιχειρηματικό πνεύμα της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας είναι γνωστό, η ναυτική μας τεχνογνωσία ως έθνος ανάγεται στα αρχαία χρόνια», προσθέτοντας πως «Η ναυτιλία υπήρξε βασικός πυλώνας της εθνικής μας οικονομίας, υποστηρίζοντας τη θαλάσσια ανάπτυξη και την ποιοτική απασχόληση».
«Σε συνδυασμό με τη βαθιά γνώση, την προσαρμοστικότητα, τη ναυτιλιακή τεχνογνωσία και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών, είμαι βέβαιος ότι η ελληνική ναυτιλία θα συνεχίσει να είναι ισχυρή τόσο εγχώρια όσο και διεθνώς, εξυπηρετώντας τις εμπορικές ανάγκες των εθνών και την παγκόσμια οικονομία γενικότερα», είπε από του βήματος του συνεδρίου ο κ. Πλακιωτάκης.
Το τρίγωνο κυβέρνηση-πλοιοκτήτες-ναυτικοί
Από εκεί και πέρα, ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε πως όλες οι αποφάσεις για τη θαλάσσια πολιτική, λόγω της πολυπλοκότητάς τους, βασίζονται σε έναν πολύ αποτελεσματικό και παραγωγικό τριμερή διάλογο μεταξύ κυβέρνησης, πλοιοκτητών και ναυτικών, για να προσθέσει πως οι απόψεις των ενδιαφερόμενων μερών λαμβάνονται σοβαρά υπόψη κατά τη διαμόρφωση των σχετικών ελληνικών θέσεων που θα παρουσιαστούν στα φόρουμ της ΕΕ και στα διεθνή φόρα.
Αυτή η μακροχρόνια πρακτική σίγουρα διασφαλίζει ότι οι πρωτοβουλίες για τη θαλάσσια πολιτική ευθυγραμμίζονται με τις ανάγκες της βιομηχανίας και του ανθρώπινου δυναμικού της, μαζί με τις ανάγκες της εποχής μας -που εμφανίστηκαν εντονότερα λόγω της πανδημίας και του πολέμου στην Ουκρανία, σύμφωνα με τον υπουργό, ο οποίος ανέφερε ότι «Στόχος μας παραμένει πάντα η προώθηση βιώσιμων ναυτιλιακών δραστηριοτήτων τόσο από οικονομική όσο και από περιβαλλοντική άποψη».
Για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, είναι κρίσιμο να εξετάσει τις προκλήσεις του παρόντος, προσπαθώντας να προβλέψει αυτές του μέλλοντος.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία και οι ναυτικοί έχουν σχεδόν πληγεί από πολλά εμπόδια τα τελευταία δύο χρόνια που προκλήθηκαν από την πανδημία.
«Τα lockdown, τα υγειονομικά πρωτόκολλα, η απομόνωση, η αναστολή ορισμένων δραστηριοτήτων, τα προβλήματα στα logistics μόλις άρχισε να φαίνεται η ανάπτυξη, μας υπενθύμισαν ότι τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο. Η επιβίωση, σωματική και οικονομική, ακόμη πιο προοδευτική, απαιτεί αφοσίωση, προσπάθεια και συνεργασία. Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία δεν έκανε τίποτε άλλο παρά να το επιβεβαιώσει αυτό», είπε ο υπουργός.
Latest News
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα