
«Η ελληνική ναυτιλία, με τη συνεχή υποστήριξη της κυβέρνησης και ένα σταθερό θεσμικό καθεστώς, έχει καταφέρει να διατηρήσει την ηγετική της θέση στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο».
Αυτό ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στο 8ο Capital Link.
Ακόμη, ο ίδιος τόνισε πως η ελληνική ναυτιλιακή διοίκηση επιδιώκει να διαφυλάξει την ανταγωνιστικότητα και το ποιοτικό επίπεδο της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας σε παγκόσμιο επίπεδο, κάτι που θα της επιτρέψει να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του διεθνούς περιβάλλοντος όπου δραστηριοποιείται.
Ακόμη, πρόσθεσε πως «Η επιτυχία των Ελλήνων πλοιοκτητών βασιζόταν πάντα στη μετατροπή των προκλήσεων σε ευκαιρίες, ιδίως μέσω νέων επενδύσεων. Το επιχειρηματικό πνεύμα της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας είναι γνωστό, η ναυτική μας τεχνογνωσία ως έθνος ανάγεται στα αρχαία χρόνια», προσθέτοντας πως «Η ναυτιλία υπήρξε βασικός πυλώνας της εθνικής μας οικονομίας, υποστηρίζοντας τη θαλάσσια ανάπτυξη και την ποιοτική απασχόληση».
«Σε συνδυασμό με τη βαθιά γνώση, την προσαρμοστικότητα, τη ναυτιλιακή τεχνογνωσία και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών, είμαι βέβαιος ότι η ελληνική ναυτιλία θα συνεχίσει να είναι ισχυρή τόσο εγχώρια όσο και διεθνώς, εξυπηρετώντας τις εμπορικές ανάγκες των εθνών και την παγκόσμια οικονομία γενικότερα», είπε από του βήματος του συνεδρίου ο κ. Πλακιωτάκης.
Το τρίγωνο κυβέρνηση-πλοιοκτήτες-ναυτικοί
Από εκεί και πέρα, ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε πως όλες οι αποφάσεις για τη θαλάσσια πολιτική, λόγω της πολυπλοκότητάς τους, βασίζονται σε έναν πολύ αποτελεσματικό και παραγωγικό τριμερή διάλογο μεταξύ κυβέρνησης, πλοιοκτητών και ναυτικών, για να προσθέσει πως οι απόψεις των ενδιαφερόμενων μερών λαμβάνονται σοβαρά υπόψη κατά τη διαμόρφωση των σχετικών ελληνικών θέσεων που θα παρουσιαστούν στα φόρουμ της ΕΕ και στα διεθνή φόρα.
Αυτή η μακροχρόνια πρακτική σίγουρα διασφαλίζει ότι οι πρωτοβουλίες για τη θαλάσσια πολιτική ευθυγραμμίζονται με τις ανάγκες της βιομηχανίας και του ανθρώπινου δυναμικού της, μαζί με τις ανάγκες της εποχής μας -που εμφανίστηκαν εντονότερα λόγω της πανδημίας και του πολέμου στην Ουκρανία, σύμφωνα με τον υπουργό, ο οποίος ανέφερε ότι «Στόχος μας παραμένει πάντα η προώθηση βιώσιμων ναυτιλιακών δραστηριοτήτων τόσο από οικονομική όσο και από περιβαλλοντική άποψη».
Για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, είναι κρίσιμο να εξετάσει τις προκλήσεις του παρόντος, προσπαθώντας να προβλέψει αυτές του μέλλοντος.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία και οι ναυτικοί έχουν σχεδόν πληγεί από πολλά εμπόδια τα τελευταία δύο χρόνια που προκλήθηκαν από την πανδημία.
«Τα lockdown, τα υγειονομικά πρωτόκολλα, η απομόνωση, η αναστολή ορισμένων δραστηριοτήτων, τα προβλήματα στα logistics μόλις άρχισε να φαίνεται η ανάπτυξη, μας υπενθύμισαν ότι τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο. Η επιβίωση, σωματική και οικονομική, ακόμη πιο προοδευτική, απαιτεί αφοσίωση, προσπάθεια και συνεργασία. Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία δεν έκανε τίποτε άλλο παρά να το επιβεβαιώσει αυτό», είπε ο υπουργός.


Latest News

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα