![Ποσειδώνια 2022 – Πλακιωτάκης: Ηγετική η θέση της ελληνικής ναυτιλίας στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/plakiotakis-768x512-1.jpg)
«Η ελληνική ναυτιλία, με τη συνεχή υποστήριξη της κυβέρνησης και ένα σταθερό θεσμικό καθεστώς, έχει καταφέρει να διατηρήσει την ηγετική της θέση στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο».
Αυτό ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στο 8ο Capital Link.
Ακόμη, ο ίδιος τόνισε πως η ελληνική ναυτιλιακή διοίκηση επιδιώκει να διαφυλάξει την ανταγωνιστικότητα και το ποιοτικό επίπεδο της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας σε παγκόσμιο επίπεδο, κάτι που θα της επιτρέψει να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του διεθνούς περιβάλλοντος όπου δραστηριοποιείται.
Ακόμη, πρόσθεσε πως «Η επιτυχία των Ελλήνων πλοιοκτητών βασιζόταν πάντα στη μετατροπή των προκλήσεων σε ευκαιρίες, ιδίως μέσω νέων επενδύσεων. Το επιχειρηματικό πνεύμα της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας είναι γνωστό, η ναυτική μας τεχνογνωσία ως έθνος ανάγεται στα αρχαία χρόνια», προσθέτοντας πως «Η ναυτιλία υπήρξε βασικός πυλώνας της εθνικής μας οικονομίας, υποστηρίζοντας τη θαλάσσια ανάπτυξη και την ποιοτική απασχόληση».
«Σε συνδυασμό με τη βαθιά γνώση, την προσαρμοστικότητα, τη ναυτιλιακή τεχνογνωσία και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών, είμαι βέβαιος ότι η ελληνική ναυτιλία θα συνεχίσει να είναι ισχυρή τόσο εγχώρια όσο και διεθνώς, εξυπηρετώντας τις εμπορικές ανάγκες των εθνών και την παγκόσμια οικονομία γενικότερα», είπε από του βήματος του συνεδρίου ο κ. Πλακιωτάκης.
Το τρίγωνο κυβέρνηση-πλοιοκτήτες-ναυτικοί
Από εκεί και πέρα, ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε πως όλες οι αποφάσεις για τη θαλάσσια πολιτική, λόγω της πολυπλοκότητάς τους, βασίζονται σε έναν πολύ αποτελεσματικό και παραγωγικό τριμερή διάλογο μεταξύ κυβέρνησης, πλοιοκτητών και ναυτικών, για να προσθέσει πως οι απόψεις των ενδιαφερόμενων μερών λαμβάνονται σοβαρά υπόψη κατά τη διαμόρφωση των σχετικών ελληνικών θέσεων που θα παρουσιαστούν στα φόρουμ της ΕΕ και στα διεθνή φόρα.
Αυτή η μακροχρόνια πρακτική σίγουρα διασφαλίζει ότι οι πρωτοβουλίες για τη θαλάσσια πολιτική ευθυγραμμίζονται με τις ανάγκες της βιομηχανίας και του ανθρώπινου δυναμικού της, μαζί με τις ανάγκες της εποχής μας -που εμφανίστηκαν εντονότερα λόγω της πανδημίας και του πολέμου στην Ουκρανία, σύμφωνα με τον υπουργό, ο οποίος ανέφερε ότι «Στόχος μας παραμένει πάντα η προώθηση βιώσιμων ναυτιλιακών δραστηριοτήτων τόσο από οικονομική όσο και από περιβαλλοντική άποψη».
Για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, είναι κρίσιμο να εξετάσει τις προκλήσεις του παρόντος, προσπαθώντας να προβλέψει αυτές του μέλλοντος.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία και οι ναυτικοί έχουν σχεδόν πληγεί από πολλά εμπόδια τα τελευταία δύο χρόνια που προκλήθηκαν από την πανδημία.
«Τα lockdown, τα υγειονομικά πρωτόκολλα, η απομόνωση, η αναστολή ορισμένων δραστηριοτήτων, τα προβλήματα στα logistics μόλις άρχισε να φαίνεται η ανάπτυξη, μας υπενθύμισαν ότι τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο. Η επιβίωση, σωματική και οικονομική, ακόμη πιο προοδευτική, απαιτεί αφοσίωση, προσπάθεια και συνεργασία. Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία δεν έκανε τίποτε άλλο παρά να το επιβεβαιώσει αυτό», είπε ο υπουργός.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023