Κατά 92% αυξήθηκε η αξία του ελληνόκτητου στόλου από το 2018 μέχρι το 2022, σύμφωνα με την VesselsValue, η οποία για να γιορτάσει την επιστροφή των Ποσειδωνίων μετά από τέσσερα χρόνια (2018 τελευταία έκθεση) εξέτασε την εξέλιξη του ελληνόκτητου στόλου αυτή την τετραετία.
Αύξηση 92% το διάστημα 2018-2022
Όπως διαπίστωσε, το διάστημα μεταξύ 2018-2022 η αξία του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε κατά 92%. Αυτή είναι μια σημαντική αύξηση δεδομένου ότι ο στόλος το ίδιο διάστημα αυξήθηκε μόνο κατά 474 πλοία (11%). Οι στόλοι Bulker, Container και LNG αυξήθηκαν σημαντικά, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να επενδύουν στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αλλά και σε πλοία που μπορούν να μεταφέρουν πιο οικολογικό φορτίο, όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο, τονίζει η VesselsValue.
Πρώτες Ιαπωνία και Κίνα
Στην σχετική κατάταξη την πρώτη θέση κατέχει η Ιαπωνία με αξία στόλου του 2022 στα 211,5 δισ. δολ. και ακολουθεί η Κίνα στα 204,5 δισ. δολ. καθώς οι δυο αυτές χώρες διαθέτουν μεγάλους στόλους από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η αξία των οποίων εκτινάχθηκε στα ύψη το 2022.
Η αξία του στόλου εξαρτάται κατά πολύ από την πορεία των ναυλαγορών. Μια καλή ναυλαγορά ενισχύει τις αξίες των πλοίων σε αντίθεση με μια κακή που τις «βυθίζει».
Η Ελλάδα κορυφαίος αγοραστής
Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, η Ελλάδα έχει διατηρήσει τη θέση της ως ο κορυφαίος αγοραστής από την τελευταία έκθεση Ποσειδωνίων το 2018.
Μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2018, οι Έλληνες είχαν αγοράσει 121 πλοία. To ίδιο διάστημα του 2022, απέκτησαν 130 μεταχειρισμένα πλοία, με τα bulkers να αποτελούν την πιο δημοφιλή επιλογή.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς