Κατά 92% αυξήθηκε η αξία του ελληνόκτητου στόλου από το 2018 μέχρι το 2022, σύμφωνα με την VesselsValue, η οποία για να γιορτάσει την επιστροφή των Ποσειδωνίων μετά από τέσσερα χρόνια (2018 τελευταία έκθεση) εξέτασε την εξέλιξη του ελληνόκτητου στόλου αυτή την τετραετία.
Αύξηση 92% το διάστημα 2018-2022
Όπως διαπίστωσε, το διάστημα μεταξύ 2018-2022 η αξία του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε κατά 92%. Αυτή είναι μια σημαντική αύξηση δεδομένου ότι ο στόλος το ίδιο διάστημα αυξήθηκε μόνο κατά 474 πλοία (11%). Οι στόλοι Bulker, Container και LNG αυξήθηκαν σημαντικά, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να επενδύουν στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αλλά και σε πλοία που μπορούν να μεταφέρουν πιο οικολογικό φορτίο, όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο, τονίζει η VesselsValue.
Πρώτες Ιαπωνία και Κίνα
Στην σχετική κατάταξη την πρώτη θέση κατέχει η Ιαπωνία με αξία στόλου του 2022 στα 211,5 δισ. δολ. και ακολουθεί η Κίνα στα 204,5 δισ. δολ. καθώς οι δυο αυτές χώρες διαθέτουν μεγάλους στόλους από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η αξία των οποίων εκτινάχθηκε στα ύψη το 2022.
Η αξία του στόλου εξαρτάται κατά πολύ από την πορεία των ναυλαγορών. Μια καλή ναυλαγορά ενισχύει τις αξίες των πλοίων σε αντίθεση με μια κακή που τις «βυθίζει».
Η Ελλάδα κορυφαίος αγοραστής
Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, η Ελλάδα έχει διατηρήσει τη θέση της ως ο κορυφαίος αγοραστής από την τελευταία έκθεση Ποσειδωνίων το 2018.
Μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2018, οι Έλληνες είχαν αγοράσει 121 πλοία. To ίδιο διάστημα του 2022, απέκτησαν 130 μεταχειρισμένα πλοία, με τα bulkers να αποτελούν την πιο δημοφιλή επιλογή.
Latest News
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023