Κατά 92% αυξήθηκε η αξία του ελληνόκτητου στόλου από το 2018 μέχρι το 2022, σύμφωνα με την VesselsValue, η οποία για να γιορτάσει την επιστροφή των Ποσειδωνίων μετά από τέσσερα χρόνια (2018 τελευταία έκθεση) εξέτασε την εξέλιξη του ελληνόκτητου στόλου αυτή την τετραετία.

Αύξηση 92% το διάστημα 2018-2022

Όπως διαπίστωσε, το διάστημα μεταξύ 2018-2022 η αξία του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε κατά 92%. Αυτή είναι μια σημαντική αύξηση δεδομένου ότι ο στόλος το ίδιο διάστημα αυξήθηκε μόνο κατά 474 πλοία (11%). Οι στόλοι Bulker, Container και LNG αυξήθηκαν σημαντικά, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να επενδύουν στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αλλά και σε πλοία που μπορούν να μεταφέρουν πιο οικολογικό φορτίο, όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο, τονίζει η VesselsValue.

Πρώτες Ιαπωνία και Κίνα

Στην σχετική κατάταξη την πρώτη θέση κατέχει η Ιαπωνία με αξία στόλου του 2022 στα 211,5 δισ. δολ. και ακολουθεί η Κίνα στα 204,5 δισ. δολ. καθώς οι δυο αυτές χώρες διαθέτουν μεγάλους στόλους από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η αξία των οποίων εκτινάχθηκε στα ύψη το 2022.

Η αξία του στόλου εξαρτάται κατά πολύ από την πορεία των ναυλαγορών. Μια καλή ναυλαγορά ενισχύει τις αξίες των πλοίων σε αντίθεση με μια κακή που τις «βυθίζει».

Η Ελλάδα κορυφαίος αγοραστής

Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, η Ελλάδα έχει διατηρήσει τη θέση της ως ο κορυφαίος αγοραστής από την τελευταία έκθεση Ποσειδωνίων το 2018.

Μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2018, οι Έλληνες είχαν αγοράσει 121 πλοία. To ίδιο διάστημα του 2022, απέκτησαν 130 μεταχειρισμένα πλοία, με τα bulkers να αποτελούν την πιο δημοφιλή επιλογή.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία