![Πυρετός στην αγορά LNG](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/Aristos_DJI_0001_rgb_new-scaled.jpg)
Σε ρότα διαρκούς ανάπτυξης βρίσκεται η αγορά LNG, με τον παγκόσμιο στόλο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) να αριθμούσε συνολικά 700 πλοία στα τέλη του 2021 και τα στοιχεία δείχνουν ότι οι νέες παραγγελίες βρίσκονται στο ζενίθ, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Διεθνούς Ομίλου Εισαγωγέων Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (GIIGNL).
Ειδικότερα, ο αριθμός των 700 πλοίων περιλάμβανε 48 Πλωτές Μονάδες Αποθήκευσης και Αεριοποίησης (FSRU) Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), 31 πλοία τροφοδοσίας LNG για ναυτιλιακή χρήση (LNG bunkering vessel) και 33 LNG carriers (μεταφορικής ικανότητας μικρότερης των 50.000 κ.μ.). Η συνολική χωρητικότητα φορτίου στο τέλος του 2021 ήταν 104,1 εκατομμύρια κυβικά μέτρα, ενώ η συνολική επιχειρησιακή χωρητικότητα (σκάφη που είναι γνωστό ότι βρίσκονται σε υπηρεσία) ανήλθε σε 103 εκατομμύρια κυβικά μέτρα.
Παραγγελίες, προβλέψεις και εκτιμήσεις
Το 2021 παραδόθηκαν 68 πλοία, σε σύγκριση με 47 πλοία το 2020, και ο αριθμός των νέων παραγγελιών έφτασε συνολικά τις 111, οι οποίες περιελάμβαναν 3 FSRU και 15 πλοία (13 LNGBV + 2 LNG carriers) κάτω των 50.000 κυβικών μέτρων. Επιπλέον, στο τέλος της περασμένης χρονιάς (σύμφωνα με τα στοιχεία του GIIGNL) το βιβλίο των νέων ναυπηγήσεων αποτελούνταν από 196 πλοία συνολικής χωρητικότητας 29,6 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων, συμπεριλαμβανομένων 5 FSRU και 25 πλοίων (22 LNGBVs + 3 LNG Carriers) κάτω των 50.000 κυβικών μέτρων.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα βιβλία παραγγελιών αντιπροσώπευαν το 28% του υπάρχοντος στόλου LNG carriers, με 44 πλοία να παραδίδονται εντός του 2022. Εξ αυτών καταγράφεται μία Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης (FSRU) και 11 πλοία (10 LNGBV + 1 LNG carrier) κάτω των 50.000 κυβικών μέτρων.
Σε μία προσπάθεια αντικατάστασης του ρωσικού αερίου με LNG, ολοένα και περισσότερες χώρες επενδύουν σε FSRUs. Στο τέλος του 2021 ο συνολικός στόλος αποτελούνταν από 48 πλωτές μονάδες, συνολικής χωρητικότητας 7,1 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων, ενώ τα βιβλία παραγγελιών περιλαμβάνουν 5 FSRUs, μία εκ των οποίων έχει προγραμματιστεί για παράδοση το 2022.
Μακροπρόθεσμα, αναμένεται να υπάρξει ακόμη μεγαλύτερη ζήτηση και για τα LNG Carriers χωρητικότητας άνω των 50.000 κυβικών μέτρων. Το 2021 ο παγκόσμιος αποτελούνταν από 588 πλοία, με 166 επιπλέον παραγγελίες, 32 από τα οποίες έχουν προγραμματιστεί για παράδοση το τρέχoν έτος.
Τέλος, αναφορικά με τα πλοία τροφοδοσίας LNG για ναυτιλιακή χρήση (LNGBV), ο συνολικός στόλος αποτελούνταν από 31 πλοία στα τέλη του 2021, ενώ το 2022 αναμένεται να παραδοθούν ακόμη 10 πλοία.
Την ίδια περίοδο ο μέσος ναύλος στη spot αγορά για ένα πλοίο μεταφοράς LNG 160.000 κυβικά μέτρων ήταν στα 89.200 δολ. την ημέρα, αυξημένος κατά 50,4% έναντι του μέσου όρου των 59.300 δολ. ημερησίως το 2020. Οι ναύλοι κατά το περασμένο έτος σημείωσαν σημαντική άνοδο και επωφελήθηκαν μεταξύ άλλων από την αύξηση της ζήτησης LNG από την Ασία σε συνδυασμό με την αύξηση της προσφοράς στις ΗΠΑ.
Αύξηση στις παγκόσμιες εισαγωγές το 2021
Σύμφωνα με την έκθεση, το 2021 οι παγκόσμιες εισαγωγές LNG κατέγραψαν αύξηση κατά 4,5% και διαμορφώθηκαν σε 372,3 εκατομμύρια τόνους. Συγκεκριμένα, οι παγκόσμιες εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 16,2 εκατομμύρια τόνους λόγω της οικονομικής ανάκαμψης μετά το lockdown και της συνεχιζόμενης τάσης για στροφή από τον άνθρακα στο φυσικό αέριο, αν και ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης 4,5% παρέμεινε πολύ μακριά από τα προ πανδημίας επίπεδα.
Παρά την ανοδική τάση, στην Ευρώπη παρατηρήθηκε μείωση, με την Ελλάδα να καταγράφει το υψηλότερο ποσοστό πτώσης κατά 25,5% και την Ολλανδία να ακολουθεί (πτώση 24,1%). «Αυτή η κατάσταση επιδεινώθηκε μέχρι το τελευταίο τρίμηνο του 2021 και η δυσκολία της Ευρώπης να γεμίσει τις υπόγειες αποθήκες της ανάγκασε τη ζήτηση να προσαρμοστεί μέσω της μείωσης της βιομηχανικής κατανάλωσης και της αλλαγής αερίου σε άνθρακα» ανέφερε η έκθεση.
Οπως φαίνεται από τα στοιχεία, η ανάκαμψη της αγοράς ήταν άνιση, με την Ασία να καταγράφει την υψηλότερη ανάπτυξη – με επικεφαλής την Κίνα που ξεπέρασε την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG στον κόσμο, ενώ η Ευρώπη κατέγραψε μείωση 8% και αγωνιζόταν να προσελκύσει φορτία LNG καθ’ όλη τη διάρκεια του μεγαλύτερου μέρους του έτους.
Από την παγκόσμια ζήτηση LNG, η Ασία συνέχισε να είναι η πρώτη περιοχή εισαγωγών, με μερίδιο 73% των παγκόσμιων εισαγωγών LNG, αύξηση 7% σε σύγκριση με το 2020, με επικεφαλής την Κίνα, την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα. Η Κίνα εισήγαγε 79,3 εκατ. τόνους, ενώ οι εισαγωγές της Ιαπωνίας ανήλθαν σε 74,4 εκατ. τόνους.
Μια νέα χώρα – η Κροατία – ξεκίνησε τις εισαγωγές LNG το 2021, αυξάνοντας τον αριθμό των χωρών εισαγωγής σε 44 ενώ ο αριθμός των χωρών εξαγωγής έφτασε τις 19. Οπως τονίζεται, τουλάχιστον έξι νέες αγορές θα μπορούσαν να αρχίσουν να εισάγουν LNG το 2022 (Ελ Σαλβαδόρ, Γκάνα, Χονγκ Κονγκ, Φιλιππίνες, Σενεγάλη και Βιετνάμ). Η Αυστραλία ήταν ο κύριος εξαγωγέας LNG το 2021 με 78,5 εκατομμύρια τόνους, ακολουθούμενη από σημαντικές συνεισφορές από το Κατάρ, τις ΗΠΑ και τη Μαλαισία, οι οποίες αντιπροσώπευαν μαζί το 59,8% της παγκόσμιας προσφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Από την άλλη πλευρά, οι μεγαλύτερες μειώσεις στις εξαγωγές LNG καταγράφηκαν στη Νιγηρία (-4,1 εκατομμύρια τόνους) λόγω προβλημάτων συντήρησης, στο Τρινιδάδ και Τομπάγκο (-3,9 εκατομμύρια τόνους) λόγω έλλειψης αερίου και στη Νορβηγία (-2,9 εκατομμύρια τόνους).
Σύμφωνα με την έκθεση, στην περιοχή του Ατλαντικού και στη Μέση Ανατολή καταγράφηκε περαιτέρω ανάπτυξη το 2021, ενώ η περιοχή του Ειρηνικού, παρά τη μείωση στις εξαγωγές LNG, παραμένει ο μεγαλύτερος παραγωγός στην παγκόσμια αγορά (143,9 εκατομμύρια τόνους ή μερίδιο 38,6%).
Οι ΗΠΑ κορυφαίος εξαγωγέας
Σε ό,τι αφορά τη spot αγορά ή τις βραχυπρόθεσμες συμβάσεις-χρονοναυλώσεις, εισήχθησαν 136,3 εκατομμύρια τόνοι LNG, που αντιπροσωπεύουν το 36,6% του συνολικού εμπορίου, έναντι 40% στο 2020. Οι Ηνωμένες Πολιτείες εδραίωσαν τη θέση τους ως ο κορυφαίος εξαγωγέας στη spot αγορά με σχεδόν το ένα τρίτο (32,2%) των συναλλαγών και ακολούθησε η Αυστραλία με μερίδιο αγοράς 18,7%. Οι εισαγωγές αυτές αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια της χειμερινής εποχικής αιχμής.
Δεδομένης της αυξημένης ζήτησης σε LNG, η παγκόσμια δυναμικότητα επαναεριοποίησης αυξήθηκε κατά 46 εκατομμύρια τόνους ετησίως (MTPA), φτάνοντας τους 993 εκατ. τόνους. Στο πλαίσιο αυτό, τέσσερις νέοι τερματικοί σταθμοί μεγάλης κλίμακας τέθηκαν σε λειτουργία στη Βραζιλία, στην Κροατία, στην Ινδονησία και στο Κουβέιτ, ενώ πέντε προγράμματα επέκτασης ολοκληρώθηκαν, τέσσερα εκ των οποίων στην Κίνα και ένα στην Ιαπωνία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-600x364.jpg)
Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ - Ξεκινά το project του 6ου προβλήτα
Για ένα σημαντικό ορόσημο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο ΟΛΘ με ανακοίνωση που εξέδωσε
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024