Αυξανόμενο κίνδυνος να επιβληθούν πρόσθετοι περιορισμοί στη διακίνηση κεφαλαίων (capital controls) στην Τουρκία, εάν συνεχιστούν οι πιέσεις στη λίρα και της χρηματοπιστωτικές αγορές, διαβλέπει ο διεθνής οίκος αξιολόγησης S&P Global, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση αναζητεί τρόπους για να ανακόψει τη βουτιά της λίρας.
Ο οικονομικός αναλυτής της S&P, Μαξίμ Ρίμπνικοφ, υπογράμμισε είπε ότι η απόφαση της S&P τον Απρίλιο να υποβαθμίσει την αξιολόγηση του αξιόχρεου της Τουρκίας αντικατοπτρίζει τις ανησυχίες της για το ενδεχόμενο εισαγωγής πρόσθετων capital controls. «Νομίζω ότι ο κίνδυνος αυξάνεται», πρόσθεσε.
Οι ελπίδες στον τουρισμό
Πρόσθεσε ότι η πτώση της λίρας σημαίνει ότι τελικά θα «εμφανιστούν» προβλήματα στον τραπεζικό τομέα της Τουρκίας, επισημαίνοντας πάντως ότι ο ρυθμός ανάκαμψης του τουρισμού είναι μία από τις λίγες θετικές εξελίξεις.
Το νόμισμα της Τουρκίας οδεύει ολοταχώς προς την κατάρριψη του ιστορικού αρνητικού ρεκόρ στην ισοτιμία της έναντι του δολαρίου (και του ευρώ). Το μεσημέρι, ενδεικτικά ένα δολάριο αντιστοιχούσε σε 17,17 λίρες, κάτι που σημαίνει ότι από τις αρχές του έτους η διολίσθηση ανέρχεται σε 23% – ποσοστό το οποίο έρχεται να προστεθεί στο 45% κατά τη διάρκεια του 2021.
Διαβάστε επίσης – Ο Ερντογάν επιμένει, η λίρα γκρεμίζεται – Αυξάνει ο κίνδυνος χρεοκοπίας
Οι περισσότεροι αναλυτές θεωρούν πως αιτία για τη νέα «βουτιά» είναι οι δηλώσεις του Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος προανήγγειλε επιπλέον μειώσεις επιτοκίων. Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι ο πληθωρισμός καλπάζει με πάνω από 73% και οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι η εικόνα θα επιδεινωθεί περαιτέρω τους επόμενους μήνες.
«Η πίεση εξακολουθεί να αυξάνεται στη λίρα» σχολίασε ο Φαουάντ Ραζακζάντα, αναλυτής στη CityIndex, τονίζοντας ότι, «οι επενδυτές φοβούνται επίσης ότι η αύξηση στην τιμή του πετρελαίου θα επιδεινώσει τον πληθωρισμό στην Τουρκία».
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;