Μετά από μια πενταετία ριζικών αλλαγών στον εγχώριο κλάδο της οργανωμένης λιανικής, μία πανδημία και δύο αποχωρήσαντες CEO, η ΑΒ Βασιλόπουλος, συμφερόντων του ομίλου Ahold Delhaize, συνεχίζει να αναζητά τη βέλτιστη στρατηγική προκειμένου να βρεθεί μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Από τις 20 Αυγούστου 2022 τη σημαντική αυτή πρόκληση, που αποκτά νέες διαστάσεις εάν συμπεριληφθεί και η συνολική μείωση των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ λόγω των έντονων πληθωριστικών πιέσεων, θα διαχειριστεί ο Νίκος Λαβίδας, ο οποίος αναλαμβάνει τη θέση του Brand President στη γνωστή αλυσίδα, δεύτερη σε μέγεθος στην ελληνική αγορά.
Διαθέτοντας μια μεγάλη και επιτυχημένη πορεία στον κλάδο των τροφίμων, ο 52χρονος Νίκος Λαβίδας θα αντικαταστήσει στην ουσία τον Βασίλη Σταύρου που αιφνιδιαστικά αποχώρησε από το «τιμόνι» της ΑΒ Βασιλόπουλος τον Φεβρουάριο εφέτος.
Όλους αυτούς τους μήνες, τη διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής του Ολλανδο-Βελγικού ομίλου Ahold Delhaize είχε αναλάβει προσωρινά ο Jesper Lauridsen, Brand President Albert Τσεχίας και Brand Leader για την περιοχή της Κεντρικής & Νότιας Ευρώπης, στον οποίο θα απευθύνεται ο Νίκος Λαβίδας στον νέο του ρόλο.
Υπενθυμίζεται ότι της αποχώρησης του Βασίλη Σταύρου από τα ηνία της ΑΒ, τον χειμώνα του 2022, είχε προηγηθεί η αποχώρηση του Λεωνίδα Βρεττάκου το καλοκαίρι του 2018, ενώ την άνοιξη του 2016 είχε αποχωρήσει από τη θέση του CEO της αλυσίδας ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας.
Με κουλτούρα Σκλαβενίτη
Παρότι οι δύο τελευταίοι επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος ήταν «σαρξ εκ της σαρκός» της (ο κ. Σταύρου είχε 28 χρόνια καριέρας στην αλυσίδα, ενώ ο κ. Βρεττάκος 21), ο νέος Brand President διαθέτει αξιόλογη εμπειρία στο λιανεμπόριο τροφίμων αλλά από τον ανταγωνισμό, καθώς για σχεδόν 9 χρόνια κατείχε υψηλή θέση στον όμιλο Σκλαβενίτη.
Ειδικότερα, ο Νίκος Λαβίδας, στην Σκλαβενίτης αρχικά ανέλαβε το ρόλο του Γενικού Διευθυντή Ανάπτυξης με κύρια ευθύνη την αναδιοργάνωση της εταιρείας και την δημιουργία του κατάλληλου πλαισίου προκειμένου να υποστηριχθεί μια σειρά εξαγορών, οι οποίες οδήγησαν στη δημιουργία του μεγαλύτερου ομίλου λιανικής στην Ελλάδα με τζίρο που το 2021 εκτιμάται ότι έσπασε το «φράγμα» των 4 δισ. ευρώ.
Σε συνέχεια της εξαγοράς των δραστηριοτήτων της Μαρινόπουλος από την Σκλαβενίτης, το 2016, ανέλαβε τη θέση του Γενικού Διοικητικού Διευθυντή με κύριο στόχο την απορρόφηση του δικτύου της πτωχευμένης αλυσίδας και την ομαλή ένταξη του στο σύστημα λειτουργίας της Σκλαβενίτης.
Ήταν τότε που η ΑΒ Βασιλόπουλος, με τζίρο πάνω από 2 δισ. ευρώ, βρέθηκε στην πρώτη θέση του κλάδου των σούπερ μάρκετ ως η πλέον ωφελημένη από την κατάρρευση της Μαρινόπουλος. Την ίδια περίοδο στην πλευρά των κερδισμένων βρέθηκε και η Lidl.
Ωστόσο, η πρωτιά της ΑΒ δεν κράτησε πολύ, αφού το 2017 ο όμιλος Σκλαβενίτη την ξεπέρασε σε πωλήσεις και έκτοτε αναπτύσσεται συνεχώς.
Ακόμη και το 2020, που η πανδημία απογείωσε τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, η ΑΒ Βασιλόπουλος αύξησε μεν τον τζίρο της πάνω από τα 2 δισ. ευρώ, κάτι που είχε κάνει για πρώτη φορά το 2016 (2,17 δισ. ευρώ) και το 2017 (2,10 δισ. ευρώ), αλλά με χαμηλότερο ρυθμό έναντι της αύξησης των πωλήσεων του κλάδου η οποία σύμφωνα με τη Nielsen άγγιξε το +9,7%.
Το ερώτημα και οι επενδύσεις
Με εν εξελίξει επενδύσεις στις μεγάλες «σάλες», όσο και κινήσεις στον τομέα των convenience stores και στο ψηφιακό κανάλι, το ερώτημα που γεννάται είναι εάν ο δεύτερος μεγαλύτερος λιανέμπορος θα υιοθετήσει επιθετικότερη τιμολογιακή πολιτική, μιας και στη συγκεκριμένη συγκυρία με τον πληθωρισμό να ξεπερνά το 11%, οι τιμές αναμένεται να αποτελέσουν το κυρίαρχο πεδίο ανταγωνισμού των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Πάντως παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου εφέτος ο Frans Muller, πρόεδρος και CEO του ομίλου Ahold Delhaize, αναφέρθηκε με ενθουσιασμό στη νέα προωθητική καμπάνια με την ονομασία Top Hits της ΑΒ Βασιλόπουλος, μέσω της οποίας προσφέρονται εκπτώσεις σε βασικά είδη.
Σε επενδυτικό επίπεδο, το νέο μεγάλο κατάστημα της ΑΒ στο retail park της Trade Estates (όμιλος Fourlis) στη συμβολή των οδών Κηφισού και Πειραιώς, στο Μοσχάτο, ολοκληρώθηκε, ενώ κατασκευάζεται άλλο ένα στο οικόπεδο του ιδρύματος Μιμηκόπουλου, σε απόσταση λίγων μέτρων από τον κυκλικό κόμβο της Αττικής Οδού, στο Μαρούσι.
Ένα τρίτο μεγάλο κατάστημα θα βρίσκεται στο εμπορικό συγκρότημα που δημιουργεί η Ten Brinke στην πλατεία Κένεντι στο Χαλάνδρι και το οποίο έχει συμφωνήσει να αγοράσει και σε αυτή την περίπτωση η Trade Estates.
Να σημειωθεί ότι ο Νίκος Λαβίδας που εργάστηκε έως πρόσφατα στην Upfield, εταιρεία που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα μετά την πώληση του χαρτοφυλακίου ελαίων και μαργαρινών από τη Unilever στο fund KKR, κατέχει θέση μη εκτελεστικού συμβούλου στο διοικητικό συμβούλιο του ομίλου Fourlis.
Latest News
Toyota Ελλάς: Αύξηση 39% στις πωλήσεις το 2024
Η Toyota Ελλάς ανακοίνωσε ότι ταξινομήθηκαν 25.626 οχήματα, σημειώνοντας 17,4% μερίδιο αγοράς, το υψηλότερο στην ιστορία της στην Ελλάδα
Νέα συνεργασία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ με σούπερ μάρκετ Θανόπουλος
ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ: Από τις 9 Ιανουαρίου μέχρι και τις 7 Φεβρουαρίου 2025 το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ενημερώνεται με κεντρικό μήνυμα το «Το ‘ψαξες;»
Eurobank για «Σπίτι μου ΙΙ»: Νέο μοντέλο εξυπηρέτησης στεγαστικών δανείων
Με το νέο μοντέλο εξυπηρέτησης της Eurobank, ο πελάτης υποβάλει την αίτησή του στο κατάστημα ή μέσω video κλήσης
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Ασφάλεια Hellas Direct: Περισσότερη διαφάνεια με την υπηρεσία gov.gr
Η εταιρία δημιουργεί νέο πρότυπο στην ασφάλεια αυτοκινήτου
Allianz: Απορροφά το 50% των αυξήσεων στα ισόβια συμβόλαια υγείας
Η Allianz αναφέρει ότι περιορίζει τη μέση αύξηση για το 2025, μεσοσταθμικά στο 7% και είναι έτοιμη για διάλογο με τους φορείς
«Θετική εξέλιξη ο αρνητικός πληθωρισμός στα τρόφιμα» - Η ανακοίνωση του ΣΕΒΤ
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί το επιστέγασμα της σταθερά πτωτικής πορείας που διαμορφώθηκε σταδιακά μέσα στο 2024, σχολίασε ο ΣΕΒΤ
NN Hellas: Στο 7% η αναπροσαρμογή των ισόβιων προγραμμάτων υγείας
Η NN Hellas αναφέρει στην ανακοίνωσή της ότι θα καλύψει την επιβάρυνση που θα προκύψει από τον περιορισμό της αναπροσαρμογής
Προκαταρκτική παραγωγή χρυσού 520.293 ουγγιές το 2024 ανακοίνωσε η Eldorado Gold
Η συνολική παραγωγή ήταν σύμφωνη με την πρόβλεψη της Εταιρείας για ισχυρότερο δεύτερο εξάμηνο το 2024
Η επόμενη μέρα της Κάμπος Χίου – Τι σχεδιάζει η οικογένεια Σαράντη
Πού στοχεύει η οικογένεια Σαράντη με την εξαγορά της Κάμπος Χίου - Ποιοι είναι οι πρωταθλητές στους χυμούς ψυγείου – Μέχρι και 50% οι ανατιμήσεις