Συμφωνία συνεργασίας υπέγραψαν δυο μεγάλα λιμάνια τη χώρας το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας. Όπως ανακοινώθηκε στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Ποσειδώνια 2022 η ΟΛΘ Α.Ε. και η ΟΛΠΑ Α.Ε., υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας, με κύριο γνώμονα τη δημιουργία συνεργειών υψηλής προστιθέμενης αξίας και για τους δύο οργανισμούς. Ειδικότερα, το μνημόνιο συνεργασίας προβλέπει την ανάληψη κοινών επιχειρηματικών πρωτοβουλιών και την ανταλλαγή πληροφόρησης, βέλτιστων πρακτικών και τεχνογνωσίας γύρω από ζητήματα όπως η υλοποίηση λύσεων logistics, η αξιοποίηση καινοτόμων τεχνολογιών με επίκεντρο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την προστασία του περιβάλλοντος, η ενδυνάμωση της θέσης των δύο λιμένων στο διεθνές στερέωμα, η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών τους, η διαθεσιμότητα υποδομών κ.ά.
Μνημόνιο
Η υπογραφή του μνημονίου πραγματοποιήθηκε από τους κ.κ. Θάνο Λιάγκο, Εκτελεστικό Πρόεδρο Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., και Παναγιώτη Τσώνη, Διευθύνοντα Σύμβουλο και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΟΛΠΑ Α.Ε., στο πλαίσιο της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης «Ποσειδώνια», παρουσία του κ. Ευάγγελου Κυριαζόπουλου, Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, και στελεχών των δύο εταιρειών. Η συμφωνία μεταξύ των δυο οργανισμών λιμένων βασίζεται στο κοινό όραμα τους για την περαιτέρω εξέλιξη των δραστηριοτήτων τους, την αξιοποίηση αμοιβαία επωφελών περιφερειακών και διαπεριφερειακών συνεργασιών, τη συνολική ανάπτυξη των λιμενικών και εμπορικών δραστηριοτήτων, καθώς και την προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών.
Οφέλη
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, δήλωσε: «Η εξέλιξη των δραστηριοτήτων και η πλήρης αξιοποίηση των δυνατοτήτων λιμένων με σημαίνουσα στρατηγική θέση, όπως της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας, επιφέρει ποικίλα και πολλαπλασιαστικά οφέλη. Κρίσιμο ζητούμενο για όλους μας είναι τα ελληνικά λιμάνια να έχουν καθοριστικό ρόλο στη νέα εποχή των εμπορευματικών μεταφορών, των logistics, της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού. Στη βάση αυτή, χαιρετίζουμε τη συνεργασία μεταξύ της ΟΛΘ Α.Ε. και της ΟΛΠΑ Α.Ε., η οποία μπορεί να δημιουργήσει σημαντικές ευκαιρίες για τους δύο οργανισμούς και την εθνική οικονομία».
Ένωση δυνάμεων
Ο κ. Θάνος Λιάγκος, Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., σημείωσε: «Σήμερα είναι μια σημαντική μέρα για την ελληνική λιμενική βιομηχανία, καθώς δύο εταιρείες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο εμπόριο και τον τουρισμό μεταξύ Ευρώπης και Ασίας ως κόμβος μεγάλων διαδρομών διαμετακόμισης ενώνουν τις δυνάμεις τους με ξεκάθαρο αναπτυξιακό προσανατολισμό και με το βλέμμα στο μέλλον. Στην ΟΛΘ Α.Ε., όραμα μας είναι να είμαστε κάτι περισσότερο από ένα λιμάνι. Φιλοδοξούμε να είμαστε ο κύριος πάροχος δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλαπλών πυλών και λύσεων εφοδιαστικής αλυσίδας για τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Η δημιουργία συνεργειών με σημαντικούς εταίρους από την Ελλάδα και το εξωτερικό αποτελεί βασικό βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση».
Νέες προκλησεις
O κ. Παναγιώτης Τσώνης, Διευθύνων Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΟΛΠΑ Α.Ε., δήλωσε: «Η ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ του ανθρώπινου κεφαλαίου των δύο λιμένων είναι ένα από τα σκέλη της συνεργασίας που θα δοθεί έμφαση. Έτσι, θα προετοιμαστούμε καλύτερα απέναντι στις νέες προκλήσεις και την κάλυψη των μελλοντικών αναγκών της ναυτιλιακής βιομηχανίας, υιοθετώντας καλές και αποδοτικές πρακτικές. Το επενδυτικό περιβάλλον στην Ελλάδα προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες. Μέσα από τη συνεργασία τους τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας θα αναπτυχθούν εμπορικά-οικονομικά ακόμα περισσότερο και θα βελτιώσουν τη θέση τους έναντι του διεθνούς ανταγωνισμού. Με τη σειρά του, αυτό θα ωφελήσει την εθνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία».
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ